Únos rolníkovy dcery - debfiefing a rozbor dobrodružtví
Moderátor: York
Re: Únos rolníkovy dcery - debfiefing a rozbor dobrodružtví
Asi ano. Asi je možné se improvizaci naučit. Ale budou se jí chtít ti lidé učit? A nebylo by lepší, kdyby (alespoň pro začátek) sáhli po něčem takovém jako přímějším?York píše:Je to dovednost jako každá jiná, je možné se ji naučit.
V tom souhlas. Ale zase jako doufám, že ty souhlasíš se mnou, když říkám, že dobrodružství, která jdou do tisku by už "jaksi kvalitní" měla být.York píše:Ano, zakoupené dobrodružství se stále dá brát jako materiál k improvizaci a není na tom nic špatného.
Možná proto, že jsme s Jersonem perfekcionalisti. (Nebo se snažíme být.) Těžko říct...York píše:Stále totálně míjíš pointu mého sdělení. Když budeš svou hru následně konzultovat s Jersonem, tak zaručeně zjistíš, že jsi tam měl hromadu logických lapsů (alespoň Jerson-logických, nemusíš s ním nutně ve všem souhlasit). Proč by tě to ale mělo trápit?
Pointu tvého sdělení chápu. Je jí totiž následující výrok: "Důležité je hrát. A je lepší hrát podivně/pochybně, než vůbec." A to je výrok, se kterým nevím, jestli souhlasím.
Ano. Šlo by si z toho vzít poučení pro příště. Poučení, že je dobré se nad věcmi zamyslet, než je začnu klást před hráče.OnGe píše:Ještě něco by s tím šlo dělat?
Ještě ad "zakoupené dobrodružství si stejně musíš zimprovizovat pro družinu svou": Tak ono je také improvizovat a improvizovat. Jestli si musím zimprovizovat (= předělat či připravit) dobrodružství pro svou družinu, tak to je ok. Ale jestli v tom dobrodružství mám improvizovat (= odstraňovat) logické lapsy, které autoři napáchali, tak to už moc ok není.
Re: Únos rolníkovy dcery - debfiefing a rozbor dobrodružtví
Já bych spíš řekl: "Je důležité začít hrát. A nebát se toho, že to hned napoprvé nebude úplně dokonalé."Pepa píše:Pointu tvého sdělení chápu. Je jí totiž následující výrok: "Důležité je hrát. A je lepší hrát podivně/pochybně, než vůbec." A to je výrok, se kterým nevím, jestli souhlasím.
Re: Únos rolníkovy dcery - debfiefing a rozbor dobrodružtví
A co když příště zase vymyslíš něco takového? A pak zase. A zase...Pepa píše:Ano. Šlo by si z toho vzít poučení pro příště. Poučení, že je dobré se nad věcmi zamyslet, než je začnu klást před hráče.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22580
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Únos rolníkovy dcery - debfiefing a rozbor dobrodružtví
Zmírním se, až vychladnu, to bude tak za dva dny. Přeci jen tu nejsi první den, nevedeme spolu první debatu a určitě dobře víš, že píšu věci tak jak si je myslím a ne tak, aby dobře zněly. V TOM jsem pořád dost špatný. Ale nehodlám se za své komentáře k této hře omlouvat, protože fakt považuju Mattův přístup za škodlivý a nechci, aby se tenhle styl vytváření dobrodružství.York píše:To, co obhajuju, je Mattův přístup k novým potenciálním DMům, se kterým se plně ztotožňuju a bráním ho proto, že jsem přesvědčený, že Jersonův přístup je vyloženě toxický (a přitom je to obrovská škoda, protože by stačilo jen trochu se mírnit a Jersonovy komentáře by naopak byly extrémně přínosné).
Jinak tohle dobrodružství mi přišlo typově podobné jako Kouzelníkova věž se zvratem, na které jsem taky nenechal ani nit suchou. Podle mě je to sbírka pitomostí a nesmyslného railroadu, i když na první pohled hezky nakreslená. A právě v tom spatřuju nebezpečí pro nezkušené (ale i zkušené hráče) - nabydou dojmu, že takto je to v pohodě. Pokud si už vytřídí hráče, kterým takový přístup vyhovuje, tak ano, ale k tomuto stavu často bývá cesta přes mrtvoly (potenciálních) hráčů RPG, kteří RPG díky tomu odmítnou.
Já sám hraju RPG jen díky tomu, že jsem v prvním Bílém hradu podlehl přístupu PJ, kteří řekl "kostlivec je zlo, i když ti nic neudělal, musíš ho zabít." Kdyby tam byl místo kostlivce popsaný bandita, znechuceně bych ze hry odešel (a nejspíše přišel o dva spoluhráče - kamarády) a od té doby bych si myslel (a roztrušoval), že Dračák a RPG jsou hry, ve kterých se bez důvodu vraždí na potkání. Mělo by to výhodu, že bys byl ušetřen téhle konverzace a kopání do svého výtvoru.
A naproti tomu můžeš použít přístup, který se snaží těmto chybám předcházet. Učit se užívat si hru s chybami některým přijde o dost náročnější než to zkoušet od začátku bez chyb, i když nikoliv perfektně. Stále nerozumím, co na tomto uvažování nechápeš.Myšlenka toho Mattova videoseriálu je: "Nebojte se toho, všichni jsme nějak začínali, všichni jsme dělali chyby a stále je děláme - to je ok a normální, smysl je, průběžně se zlepšovat a dělat jich pokud možno míň, ale hlavně naučit se, jak se s chybama vypořádat tak, aby si i přes ně všichni hru užili."
To celkem spolehlivě zasekne hru a rozbije atmosféru. Polovina hráčů nechce takové věci při hře řešit, otravuje je to. Já je taky při hře nechci řešit.Je to celkem jednoduché: Máš u stolu spoluhráče, promluvte si o tom. Vaše řešení nemusí být 100% Jerson-perfect. Stačí, když s ním budou souhlasit všichni u stolu.
Pepa píše:(b) Bavíme-li se o dobrodružství, které se má publikovat, tak chci já improvizovat dobrodružství, které jsem si zakoupil? Chápete snad, že improvizace a připravená publikovaná dobrodružství jdou tak trochu proti sobě.
Nemám ten dojem. Kdybych ho měl, neřeším to. Občas i ze svých vlastních her mám WTF pocit.OnGe píše:Víš v čem je háček? Takový pocit mají všichni. Teda ne z tvojí hry, ze svojí hry.
Všimni si, že tvůj konstruktivní přístup vyžaduje odpověď na další otázky a změnu již stávajících věcí - konkrétně vyřešení toho, proč postavy necítily kouř už dřív, jak dlouho jsou goblini na místě, proč není ve svahu vidět otvor, atd. Kdyby sis místo toho na začátku odpověděl na otázku "Proč tam Matt dal ohniště? Nestačily by jim pochodně?", všechny tyhle následné problémy ti odpadnou. Inženýrská poučka říká, že náklady na odstranění chyby v každém dalším kroku rostou o řád, takže když ji odstraníš na začátku s náklady 10€, ušetříš sto miliónů Eur u zákazníka a milión nasraných zákazníků. Platí to pro všechny druhy tvorby, jen částky a počty kroků se liší, proč by to mělo být u RPG jiné?OnGe píše:Nebo místo toho zvolíme přístup "hele, to je divný, že se neudusej, to tu asi mají něco jako komín".
Já neříkám, že se chyby nedají nebo nemají odstraňovat za chodu a že dobrudružství musí být 100% bez chyb. Říkám ale, že by tohle řešení mělo být výjimkou a nikoliv strandarním postupem. (A věř, že když se s tím dnes a denně setkávám v práci, tak jsem na přístup "chyby se opraví za pochodu" opravdu hodně citlivý.)
A taky sis mohl všimnou, že nejden v tomto případě říkám, že práce na RPG nekončí tím, že je napsáno, ale je třeba ho ještě otestovat a vyladit - nebo zahodit a začít znovu. Platí to pro RPG systémy jako pro dobrodružství i jiné doplňky.
Mohla Projdi siOnGe píše: Že se k tomu ještě vracím... máte zápis? A mohla bych ho vidět?
a nějaký WTF zápis tam najdi - tím říkám, že tam určitě budou, ne všechny mise se povedlo zahrát dobře.http://wiki.projektomega.cz/hlaseni píše:Archiv misí Omegy
To jsem rád.Quentin píše:Myslim, že asi nejsme vůbec ve sporu.
Aby bylo jasno - nemám nic proti improvizaci za pochodu, když to jinak nejde. Ale tady je řeč o ukázkovém dobrodružství pro potenciální nové hráče. To je jako když bych chtěl přesvědčit někoho k založení vinotéky. Taky u dám ochutnat lepší vína a ne krabicák, po kterém by si mohl říct "víno je břečka, radši to vrazím do golfu".
Ppravdě - ne. V reálném světě na pětadevadesát fungujících věcí připadá pět kravin, které jsou fakt blbě, takže já ji ve svém světě nechám a řeknu "jo, odpovědný týpek to fakt takhle zvoral". Můžu si to dovolit právě proto, že dalších devatenáct věcí z dvaceti dává smysl.Quentin píše:Předpokládám, že kdyby tvoji hráči odhalili nesrovnalost, tak to budeš během hry řešit úplně stejně jako já - vymyslíš výmluvu/řešení a zapracuješ to, případně to vezmeš zpět.
Ano, ale viz výše - tvoje hra se nesmí skládat jen z těchto neočekávaných (a v realitě výjimečných) prvků.MarkyParky píše:- Všimli jste si, že nejvíc se hráči ozvývají se slovy "to není realistické", když vezmete nějakou reálnou předlohu, která má nějaký neočekávaný, ale skutečný prvek a použijete jí ve hře?
Btw to není flame, ale pořád mi to přijde jako rozumná diskuse, i když občas na hraně. Čekal jsem, že od dalších čtenářů (a od tebe) dostanu mnohem větší sodu.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Únos rolníkovy dcery - debfiefing a rozbor dobrodružtví
S tímhle já jako v podstatě souhlasím. Jenom nevím, jestli to je adekvátní reakce na Jersonovu (a moji) touhu po lepších dobrodružstvích. Protože takhle to opravdu vypadá, že Jerson říká: "A nechtěli byste mít ty dobrodružství odladěnější a lepší," a vy říkáte: "Ne, nechtěli." Tak to potom hm...York píše:Já bych spíš řekl: "Je důležité začít hrát. A nebát se toho, že to hned napoprvé nebude úplně dokonalé."
Pepa píše:Ano. Šlo by si z toho vzít poučení pro příště. Poučení, že je dobré se nad věcmi zamyslet, než je začnu klást před hráče.
Pak bys asi měl předat PJské žezlo někomu jinému, jestli ti to opravdu tak moc nejde...OnGe píše:A co když příště zase vymyslíš něco takového? A pak zase. A zase...
(Ne vážně, OnGe, řekni mi, jakou reakci jsi asi tak na tenhle svůj příspěvek čekal? Že řeknu: "Ano, OnGe, samozřejmě máš pravdu. Poučení je špatná, zlá, nesprávná věc. Raději budeme žít v temnotě nevědomí a ignorance, tmářským životem dál." Protože asi ano - asi bych ti měl na tvůj trollící příspěvěk odpovědět taky nějak takhle trollsky.)
Re: Únos rolníkovy dcery - debfiefing a rozbor dobrodružtví
To jsem řekl kde?Pepa píše:a vy říkáte: "Ne, nechtěli."
Ono to jsou v podstatě tři nezávislé problémy:
1) Jak kvalitní by mělo být publikované dobrodružství
- zřejmě co nejvíc, ale na druhou stranu to je mezi autorem a jeho publikem. Když bude (podle tebe) nekvalitní dobrodružství úspěšné, tak to tak prostě bude a nic s tím nenaděláš (ale můžeš se zamyslet nad tím, jestli pro ostatní hráče kvalita neznamená něco jiného, než pro tebe, viz další bod).
2) Co vlastně znamená "kvalitní dobrodružství"?
- Podle mě je na první místě hratelnost a zábavnost a až někde hluboko dole je 100% realističnost. Nastudovat si, jak věci opravdu fungují, je určitě fajn bonus, ale s hratelností a zábavností to souvisí jen málo a rozhodně neznemná, že když uděláš maximálně realistické dobrodružství, tak bude zábavné a hratelné.
3) Co říkat lidem, kteří by chtěli zkusit vést hru, aby je to pokud možno hned neodradilo (ideálně rovnou nadchnulo), a aby se chtěli sami časem zlepšovat.
Snad se ale aspoň shodnem na tom, že cílem je, aby lidi RPGčka hráli a bavili se u toho.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22580
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Únos rolníkovy dcery - debfiefing a rozbor dobrodružtví
Do záznamu - fackuješ slaměného panáka. Já chtěl víc než 20% realističnost (či spíše uvěřitelnost), na kterou bych tyhle gobliny v hrobce zhodnotil. 80% uvěřitelnost mi přijde jako dostatečný výsledek.York píše:ž někde hluboko dole je 100% realističnost.
To ne - ale nerealistické dobrodružství se celkem snadno a rychle stane nezábavné a nehratelné, zvlášť pokud ho nepředložíš jen dopředu vybraným lidem.York píše:Nastudovat si, jak věci opravdu fungují, je určitě fajn bonus, ale s hratelností a zábavností to souvisí jen málo a rozhodně neznemná, že když uděláš maximálně realistické dobrodružství, tak bude zábavné a hratelné.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Únos rolníkovy dcery - debfiefing a rozbor dobrodružtví
Že vyžaduje odpovědi na další otázky si všímám (vlastně je to celé o tom si ty otázky klást a zkoušet najít odpověď), ale nějak nevidím, jaké již stávající věci se mění?Jerson píše:Všimni si, že tvůj konstruktivní přístup vyžaduje odpověď na další otázky a změnu již stávajících věcí - konkrétně vyřešení toho, proč postavy necítily kouř už dřív, jak dlouho jsou goblini na místě, proč není ve svahu vidět otvor, atd.
Nestačily, protože na pochodni si oběd neuvaříš. A vevnitř je to lepší, protože tam neprší... jaký problém jsme tím vyřešili?Jerson píše:Kdyby sis místo toho na začátku odpověděl na otázku "Proč tam Matt dal ohniště? Nestačily by jim pochodně?", všechny tyhle následné problémy ti odpadnou.
Asi proto, že tu nefiguruje žádný materiál, "zákazníků" nasereš maximálně tolik, že bys to spočítal na prstech i po deseti letech práce na pile. Taky se strom možností, kam se může situace při hře posunout, rozvětvuje tak rychle, že i kdyby ses na všechny možnosti důkladně připravil, tak je prostě neudržíš v hlavě.Jerson píše:Inženýrská poučka říká, že náklady na odstranění chyby v každém dalším kroku rostou o řád, takže když ji odstraníš na začátku s náklady 10€, ušetříš sto miliónů Eur u zákazníka a milión nasraných zákazníků. Platí to pro všechny druhy tvorby, jen částky a počty kroků se liší, proč by to mělo být u RPG jiné?
Čili stejně budeš muset řešit něco tady a teď, při nejlepší vůli nevychytáš všechny detaily tak, aby nikdo nemohl přijít a říct "tyvole, to je píčovina" (vážně - to nedáš ani když si dáš na přípravu rok). Pak je tu jistě možnost nepřipravené scénáře nedopustit, ale to mi přijde jako daleko nejhorší řešení.
Ok, beru, že jsi na to citlivý. Ovšem jako argument to nemá moc váhu. Já jsem zase hodně citlivý na nácky a neotloukám ti o hlavu, že jich máš v Omeze plnoJerson píše:A věř, že když se s tím dnes a denně setkávám v práci, tak jsem na přístup "chyby se opraví za pochodu" opravdu hodně citlivý.
Můžeš mi doporučit nějakou, kterou se povedlo zahrát dobře? Nerad bych rozebíral celý archiv...Jerson píše:Mohla Projdi si Archiv misí Omegy a nějaký WTF zápis tam najdi - tím říkám, že tam určitě budou, ne všechny mise se povedlo zahrát dobře.
Se kterým to ale bude úplně stejný případ, protože tam taky sekně nějakou blbost, pak další a další...Pepa píše:Pak bys asi měl předat PJské žezlo někomu jinému, jestli ti to opravdu tak moc nejde...
Ale víš co? Není to tím, že byste byli neschopní nepoučitelní pitomci, nebo lajdáci, co jsou líní použít mozek. To je prostě tím že nemáte dokonalou představu o světě a nedokážete myslet na všechny eventuality. Podstatné je, že je to úplně normální, pokud jsi člověk a ne bůh.
Čekal jsem celou škálu reakcí:Pepa píše:(Ne vážně, OnGe, řekni mi, jakou reakci jsi asi tak na tenhle svůj příspěvek čekal? Že řeknu: "Ano, OnGe, samozřejmě máš pravdu. Poučení je špatná, zlá, nesprávná věc. Raději budeme žít v temnotě nevědomí a ignorance, tmářským životem dál." Protože asi ano - asi bych ti měl na tvůj trollící příspěvěk odpovědět taky nějak takhle trollsky.)
- že vymyslíš, co ještě jiného by se s tím dalo dělat
- že prohlásíš, že když někdo pořád dělá chyby, je idiot (docela trefa)
- že prohlásíš, že si prostě jenom musíš dávat víc pozor a věnovat víc času přípravě
- připustíš, že se to může stát, protože chybovat je lidské
- přestane tě to bavit a půjdeš dělat něco jiného
Nečekal jsem zaklínání trolly, ani že by se tím celá předchozí debata invalidovala. Můžeme z toho vyvodit, že domyslet do důsledku všechny eventuality je problém, nebo že jsem špatný PJ.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Únos rolníkovy dcery - debfiefing a rozbor dobrodružtví
Tohle pořád spadá pod výmluvu/řešení. Dělám to taky. Důležité je, že jsi ten wtf moment vysvětlil a hra se nezastavila (případně obohatila, protože to vysvětlení najednou v herním světě existuje a lze s ním dál pracovat).Jerson píše:Popravdě - ne. V reálném světě na pětadevadesát fungujících věcí připadá pět kravin, které jsou fakt blbě, takže já ji ve svém světě nechám a řeknu "jo, odpovědný týpek to fakt takhle zvoral".
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Únos rolníkovy dcery - debfiefing a rozbor dobrodružtví
jak to tady ctu tak uz vim, proc sem chodi cim dale mene novych lidi a proc tu (muj osobni nazor) upada kvalita... nechcete si ty pindoury porovnat jinde. uprimne znam dost lidi, co rpg hraji tak jak yorkova hra ukazala a neresi to...
Re: Únos rolníkovy dcery - debfiefing a rozbor dobrodružtví
York: Přesně, jak říká Jerson. 100%tní realističnost tu nikdo nepožaduje. Ale aspoň tak 80%ní by mohla být. (Jestli někdo publikuje dobrodružství, ve kterém jsou na mapě mlýna okna v půdorysu jinde než v bokorysu, nebo jestli jsou chodby v pohřebišti tak lomené a úzké, že se v nich s rakví nedá vytočit, tak... C'mon.)
PetrH: Nevím. Přijde mi, že diskuze nad tím, jak by měla/neměla/mohla vypadat připravená dobrodružství je docela konstruktivní.
Počkej, tohle na mě neházej. Já jsem nikde netvrdil, že všichni lidi jsou stejně špatní či stejně nepoučitelní. To se mi tu snažíš naznačit ty.OnGe píše:Se kterým to ale bude úplně stejný případ, protože tam taky sekně nějakou blbost, pak další a další...
PetrH: Nevím. Přijde mi, že diskuze nad tím, jak by měla/neměla/mohla vypadat připravená dobrodružství je docela konstruktivní.
Re: Únos rolníkovy dcery - debfiefing a rozbor dobrodružtví
Já ti to nepodsouvám, ani to nenaznačuju - já tvrdím, že to nevyhnutelně nastane. A taky říkám, že to není proto, že by ty lidi byli blbí, ale proto, že není v lidských silách, bez ohledu na to, kolik času tomu věnuješ a jak moc poučení si z každého lapsu pobereš, ohlídat všechno do té míry, aby sem tam nevznikla nějaká blbost.Pepa píše:Počkej, tohle na mě neházej. Já jsem nikde netvrdil, že všichni lidi jsou stejně špatní či stejně nepoučitelní. To se mi tu snažíš naznačit ty.
Jako jo, tohle jsou chyby, ale fakt to má na hru nějaký vliv? Za mě je to jednoznačně příliš mnoho řepi.Pepa píše:Jestli někdo publikuje dobrodružství, ve kterém jsou na mapě mlýna okna v půdorysu jinde než v bokorysu, nebo jestli jsou chodby v pohřebišti tak lomené a úzké, že se v nich s rakví nedá vytočit, tak... C'mon.
Jinak s tou 80% uvěřitelností, co tu opakovaně zaznímáv, mám problém. Dokud je to parafráze "nemusí to být dokonalý, ale mělo by tam být co nejmíň blbostí", pak s tím nemám problém. Jenže tady už s tím operujeme na dost exaktnější úrovni a háček je, že v tom, že není podle čeho jí měřit. Jako jestli tomu věřím alespoň na 80%? Věří tomu 80% lidí? Nebo že nevyvrátím 80% toho, co bylo řečeno? Co to má bejt?
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Re: Únos rolníkovy dcery - debfiefing a rozbor dobrodružtví
Jakože co nevyhnutelně nastane? Že chybujícího PJe nevyhnutelně nahradí jiný chybující PJ? Jako proč? Řekl bych, že například v literatuře lze nalézt mnoho spisovatelů, kteří napsali mnoho a mnoho knih a to bez logických chyb.OnGe píše:Já ti to nepodsouvám, ani to nenaznačuju - já tvrdím, že to nevyhnutelně nastane.
Ale jestli "sem tam" je "dost málo často", tak to s tím potom nemám problém. A ano. "80%tní uvěřitelnost" je parafráze na "nemusí to být dokonalý, ale mělo by tam být co nejmíň blbostí".OnGe píše:...ohlídat všechno do té míry, aby sem tam nevznikla nějaká blbost.
Ano, má. Co když ta družina bude chtít toho záporáka špehovat oknem? Tak kde pak to okno bude? Co když ta družina bude chtít vynést rakev z podzemí? Tak ejhle - ono to najednou nejde?OnGe píše:Jako jo, tohle jsou chyby, ale fakt to má na hru nějaký vliv? Za mě je to jednoznačně příliš mnoho řepi.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16254
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Únos rolníkovy dcery - debfiefing a rozbor dobrodružtví
Zas jenom rychloreakce...
Není to hyperrealistickej larp v kulisách, kde bys fakt musel tu rakev fyzicky vytočit. Je to table-top RPG, kde odvyprávíš "vynesl jsem z hrobky rakev" a dokavaď to někdo jiný u stolu nenapadne, tak to tak bude.
Tak dokud nebudou hrát stylem "vyrobíme si modýlek dungeonu a rakve v měřítku 1:72 a fyzicky je zkusíme na těch schodech vytočit", tak si stejně v zápalu hry neuvědomí, že by to třeba nešlo a jedou dál.Pepa píše: Co když ta družina bude chtít vynést rakev z podzemí?
Není to hyperrealistickej larp v kulisách, kde bys fakt musel tu rakev fyzicky vytočit. Je to table-top RPG, kde odvyprávíš "vynesl jsem z hrobky rakev" a dokavaď to někdo jiný u stolu nenapadne, tak to tak bude.
Re: Únos rolníkovy dcery - debfiefing a rozbor dobrodružtví
Že člověk dřív nebo později vymyslí nějakou pitomost, ať se tomu snaží vyhnout sebevíc.Pepa píše:Jakože co nevyhnutelně nastane?
Jmenuj Obávám se, že takové knihy akorát nebyly řádně zjersonizovány (terminus technicus - nemusí to dělat zrovna Jerson).Pepa píše:Řekl bych, že například v literatuře lze nalézt mnoho spisovatelů, kteří napsali mnoho a mnoho knih a to bez logických chyb.
Podle mě do kategorie "sem tam něco blbě" spadá i zde seprané dobrodružství.Pepa píše:Ale jestli "sem tam" je "dost málo často", tak to s tím potom nemám problém.
A co když bude zrovna v jiné místnosti? Nebo zatáhne závěs?OnGe píše: Co když ta družina bude chtít toho záporáka špehovat oknem? Tak kde pak to okno bude?
V téhle situaci mě zajímá, jestli je v místnosti, kde je záporák okno, jestli se k němu dá dostat tak, aby bylo dovnitř vidět. K zodpovězení žádné z těch otázak nepotřebuju ani půdorys, ani bokorys, ani nemusím znát rozměry mlýna. Troufnu si dokonce říct, že bez těhle propriet to bude dokonce i daleko snazší.
Nějak tam tu rakev dostat museli, tudíž to buď musí jít (a nezajímá mě, co naměřím na plánku), nebo to znamená, že tu hrobku postavili kolem rakve, což je docela zjištění.Pepa píše: Co když ta družina bude chtít vynést rakev z podzemí? Tak ejhle - ono to najednou nejde?
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host