Hra na přání

Dakara: diskuse ke hře v duchu Shadowrunu bez technologie ve středověce laděném fantasy prostředí

Moderátor: York

Odpovědět
Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Hra na přání

Příspěvek od Pepa » 29. 11. 2014, 11:00

EerieBaatezu píše:Zase, já o koze, ty o voze.

To je jako říct, že náhrada DrDo je DrD2, jenže není. Proč jsem už vysvětloval nahoře.
Jenomže vysvětluj to pak těm prostým neinformovaným lidem, kteří RPGčka zase tak moc nesledují... Že zrovna ty držíš v ruce toho "zástupce dračáku", kdežto Altarem "právě vydané" Dračí Doupě 4 oním zástupcem není. Co si ty lidi pomyslí?

Prostě těžko se dá mluvit o zástupci Dračího Doupěte, když Dračí Doupě bude (je) na trhu v jakékoli oficiální podobě.
York píše:
Pepa píše:Podle mě zastoupit dračák může i Fate.
Pokud se mu to podaří, bude to rozhodně lepší, než souačasný stav. Zatím to tak ale není.
To skoro říkáš jako kdybys dopředu věděl, že se Fate neujme, selže a je tak třeba pracovat na něčem dalším :)

Sosáček: Souhlasím. A to je také ten důvod, proč jsem se ptal, co tahle hra má být zač, co má přinést a jak se bude lišit od Dakary.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11545
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Hra na přání

Příspěvek od York » 29. 11. 2014, 11:50

Pepa píše:Prostě těžko se dá mluvit o zástupci Dračího Doupěte, když Dračí Doupě bude (je) na trhu v jakékoli oficiální podobě.
Lidi zas nejsou tak blbí, aby nedokázali pochopit, že když se něco jmenuje Starý Titul II (natož III, IV), tak to klidně může být něco úplně jiného než Starý Titul.

Ostatně, pro příklad nemusíme chodit daleko - 13th age je chápána mnohem víc jako nástupce DnD 4e, než DnD 5e. A to je taky o dost jiná hra než DnD 4e, jen je mu i tak výrazně blíž než 5e.

A o generaci dřív - Pathfinder je jasný ideový nástupce DnD 3.5e, zatímco DnD 4e byla prakticky jiná hra. Jak moc měli hráči problém to zjistit a pochopit, je pěkně vidět na prodejnosti Pathfinderu.

Takže ne, fakt si nemyslím, že by byl v tomhle problém.

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Hra na přání

Příspěvek od Pepa » 29. 11. 2014, 11:53

Dobře. Když to všem těm lidem vysvětlíš, náležitě zpropaguješ, tak klidně.

Proč ale pořád nechceš odpovědět na otázky, co má tahle hra má být zač, co má přinést a jak se bude lišit od Dakary?

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11545
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Hra na přání

Příspěvek od York » 29. 11. 2014, 12:11

Visí to tady od začátku.

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Hra na přání

Příspěvek od Pepa » 29. 11. 2014, 12:31

Ano, to visí a také jsem si to přečetl. Ale myslel jsem, že po 17ti stranách diskuze, dvou měsících práce a dvojích zveřejněných pravidlech se to už hlo zase někam jinam. Respektive, že je po té době už trochu lépe vidět, kam to směřuje...

(Každopádně má-li to být zástupce dračáku a má-li se vydat do 10ti stran A5, tak to je hodně zajímavý úkol.)

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11545
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Hra na přání

Příspěvek od York » 29. 11. 2014, 12:35

Kdyby se něco měnilo, už dávno bych to tady oznámil. Shrnutí mechanik (včetně schopností a kouzel pro prvních pár úrovní) na 10 stran A4 (respektive 20 stran A5) je v záhlaví ke stažení, na tom se už dlouho nic nemění. Momentálně sepisuju příklady a doprovodné texty.

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Hra na přání

Příspěvek od Pepa » 29. 11. 2014, 22:20

Dobře. Zkusím se k té hře dostat, přečíst a pak se zase vrátím...

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

Re: Hra na přání

Příspěvek od vzteklina » 30. 11. 2014, 16:31

Pepa píše: Je pravda, že jsem Fateu moc nenahrál, ale to jedno oldschoolové prolézání dungeonu, které jsem v něm hrál, mi velmi a velmi dobře připomnělo staré časy...
A dá se klasický dračákovský setting snadno přetáhnout do Fate Core, nebo je nejaká specializovanější Fate příručka, kerá je generic fantasy oriented?
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Hra na přání

Příspěvek od Pepa » 30. 11. 2014, 20:49

Vzteklina: Já jsem to zatím hrál v obyčejném FAE/Rozcestí společně se s atributy z Fate Freeportu. Fantasy do Fateu je udělaná v příručce Fate Freeportu, kde se mi něco líbí, něco ale také ne. Víc se mi líbí Age of Arthur.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8884
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Hra na přání

Příspěvek od eerieBaatezu » 5. 12. 2014, 19:23

Jsem si říkal, že by se dost hodilo zranění jako ve Fate v tom smyslu, že Kondice by bylo to, z čeho se rychle oklepeš a pak by byly následky/jizvy, jako popis konkrétních zranění. Myslím že je to to nejlepší z obou světů. Jelikož do takového fantasy hraní se hodí, aby postavy vydržely trochu více a souboje byly o pár kol delší, než jak je to teď.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11545
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Hra na přání

Příspěvek od York » 5. 12. 2014, 20:20

eerieBaatezu píše:Jsem si říkal, že by se dost hodilo zranění jako ve Fate v tom smyslu, že Kondice by bylo to, z čeho se rychle oklepeš a pak by byly následky/jizvy, jako popis konkrétních zranění. Myslím že je to to nejlepší z obou světů. Jelikož do takového fantasy hraní se hodí, aby postavy vydržely trochu více a souboje byly o pár kol delší, než jak je to teď.
To sis říkal správně, přesně tak to je.

:arrow? První vrstvou "zranění" jsou body výdrže - těma platíš za obranné finty, čímž efektivně snižuješ damage, co dostáváš. Ty se obnovují krátkým vydýcháním, tedy typicky po každém boji.

:arrow? Druhou vrstvou je pošramocení, což můžou být modřiny, škrábance, povrchová zranění, následky topení se a podobně. Z toho se oklepeš poměrně rychle.

:arrow? Třetí vrstvou jsou závažná zranění - rána, která způsobí zranění za 6 nebo více bodů kondice, způsobí závažné zranění. To jsou různá vnitřní zranění, zlomeniny, hluboké rány a podobně. Když dostaneš ránu třeba za 7, tak si kromě odečtení bodů kondice zapíšeš, co je to za zranění - třeba Hluboká rána na předloktí (7). Léčí se dlouho a protivníci je proti tobě mohou při boji využít na bojové finty. Závažná zranění jsou v rozšiřujících pravidlech, v základních nejsou potřeba.

:arrow? Případnou čtvrtou vrstvou jsou zmrzačení, to už je ale pro opravdové masochisty ;-)

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8884
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Hra na přání

Příspěvek od eerieBaatezu » 6. 12. 2014, 09:07

Ale závažné zranění v Dakaře se počítá do Kondice, kdežto ty následky/jizvy nejsou součástí staminy/toho z čeho se rychle oklepeš, právě proto to prodlužuje životaschopnost postavy.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11545
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Hra na přání

Příspěvek od York » 6. 12. 2014, 11:17

eerieBaatezu píše:Ale závažné zranění v Dakaře se počítá do Kondice, kdežto ty následky/jizvy nejsou součástí staminy/toho z čeho se rychle oklepeš, právě proto to prodlužuje životaschopnost postavy.
To je asi pravda, ale nějak nerozumím tomu, co tím chceš říct. Že je dobře, když to životaschopnost postavy neprodlužuje?

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8884
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Hra na přání

Příspěvek od eerieBaatezu » 6. 12. 2014, 13:02

York píše:
eerieBaatezu píše:Ale závažné zranění v Dakaře se počítá do Kondice, kdežto ty následky/jizvy nejsou součástí staminy/toho z čeho se rychle oklepeš, právě proto to prodlužuje životaschopnost postavy.
To je asi pravda, ale nějak nerozumím tomu, co tím chceš říct. Že je dobře, když to životaschopnost postavy neprodlužuje?
Právě je dobře, že je to oddělené. Jinak máš prostě 12 kondice a nějaká závažná zranění na tom nic nemění. Takhle máš 12 Kondice a ještě můžeš dostat další zranění za 2, 4, 6 (tohle je závislé na konkrétním designu, třeba můžeš mít těch za 2 více, apod.)

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 11545
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Hra na přání

Příspěvek od York » 6. 12. 2014, 13:15

eerieBaatezu píše: Právě je dobře, že je to oddělené. Jinak máš prostě 12 kondice a nějaká závažná zranění na tom nic nemění. Takhle máš 12 Kondice a ještě můžeš dostat další zranění za 2, 4, 6 (tohle je závislé na konkrétním designu, třeba můžeš mít těch za 2 více, apod.)
V Dakaře to oddělené není. Zásah za 8 ti ubere 8 bodů kondice a navíc k tomu způsobí osmičkové závažné zranění (to hodnocení určuje, jak dlouho se to pak bude léčit a kolik bodů kondice ti to po dobu léčení bude "blokovat"). Když ti k tomu ještě někdo dá ránu za 4, tak jsi celkově ztratil 12 bodů kondice, a tudíž jsi vyřazen. Závažné zranění se pak při dalším boji projevuje úplně stejně, jako by to byla obyčejná rána za 8, jen ho navíc protivník může využívat při vymýšlení bojových fint - "Útočím mu na tu zraněnou ruku, tou se určitě nezvládá tak dobře bránit."

Až se potom budeš léčit, tak si rychle budeš moci vyléčit jen 4 body kondice. Zbylých 8 je vázaných na to závažné zranění, které se léčí pomalu.

Tenhle přístup má svoje výhody. V prvé řadě je to rozšiřující pravidlo, bez něj to funguje jako obyčejná hpčka. Díky tomu pravidla pro začátečníky závažná zranění obsahovat vůbec nemusí a jsou plně kompatibilní s případnými rozšiřujícími pravidly. Druhá věc je, že se to dobře sčítá s jinými druhy "zranění". Když tě například někdo částečně omámí, vzdušný elementál tě zkouší udusit a válečník do tebe rube sekerou, tak se všechno sčítá a podle toho se určí postihy a případné vyřazení.

Odpovědět

Zpět na „Dakara“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: York a 1 host