Hra na přání

Dakara: diskuse ke hře v duchu Shadowrunu bez technologie ve středověce laděném fantasy prostředí

Moderátor: York

Odpovědět
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 7646
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Hra na přání

Příspěvek od York » 1. 10. 2014, 16:21

První pracovní verze ke stažení:
Zkrácená verze (19 stran)
Plná verze (46 stran)

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 7646
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Hra na přání

Příspěvek od York » 1. 10. 2014, 16:21

PetrH píše:nechci delat drd. Ale hledam vhodnou alternativu co splni:
Drd pristup - jeskyne, povolani, par statu, genericka 4ka. / zadne boosty typu hobil lupic 21/5 extra magic kus 10/+5 a pod. Proste vzit tlupu na 5 tym levelu a jit se podivat, co xe to v tech horach je...
Cesky
Levelovani/ zlepsovaňi.
Na 10 a4 by se mechaniky mely vejit ne? Pocitam:
Vyhodnoceni zkousky /pasti, dovednost atd/
Hod na utok
Hod na obranu
Kouzleni
Pohyb
Ucen i/levelovani
Co nabízím: Pokusím se sepsat hru na enginu Dakary podle vašich přání. Tu citaci bych vzal jako základ, takže začnu několika pevně danými body:

:arrow? Generic fantasy
:arrow? Zatím bez návodu, jak hrát RPGčka
:arrow? Celkově se to vejde do 10 stran A5
:arrow? Hra bude obsahovat úrovně, povolání a atributy
:arrow? Vyhodnocovací systém Dakary

Pokud chcete hru, která se do tohohle rámce nevejde, nepište to sem, založe na to jiné téma. Všechno ostatní je negotiable.

Kromě toho je mým hlavním cílem zapojit do tvorby další lidi - kromě systému skoro nic nevymýšlím sám, zapojuju návrhy od přispěvatelů do diskuse.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 7646
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Hra na přání

Příspěvek od York » 1. 10. 2014, 16:22

Začnu otázkami:

:arrow? Jaké atributy?

:arrow? Jaká povolání?

Petr zmiňoval "generickou čtyřku", ale nevím, jeslti tím myslel atributy nebo povolání a případně jaké atributy respektive jaká povolání.

edit:
Úplně jsem zapomněl:

:arrow? Jaké rasy?
Jedna nebo víc (pokud víc, tak které?)

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 6594
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Hra na přání

Příspěvek od eerieBaatezu » 1. 10. 2014, 16:39

York píše: :arrow? Jaké atributy?
Klidně klasické, ale ať mají všechny nějakou váhu. Příklad je třeba, když v DnD začaly bonusy na hod u Paladina plynout z Charismy, jinak měli lidi v předešlých edicicíh vysokou charismu jen proto, aby splnili atributové podmínky pro povolání.

Klidně bych udělal i to, že se může Inteligence započítávat do útoku a podobně, aby se odrazilo, že je ten bojovník důvtipný, ovládá taktiku nebo tak.

Stejně tak pokud budou lézt životy, tak se do nich může započítat ne jen Odolnost, ale i Obratnost, nebo nějaká Vůle, protože životy nejsou jen o fyzické výdrži, ale to už je na konkrétní otázku, jak to s HP bude.
York píše: :arrow? Jaká povolání?
Vlastně zásadní rozdíl, jak přistoupit k povoláním je ten, že v DrD je Hraničář to, čím je Cleric v DnD. Pokud to má být více dračákovské, tak bych se na kleriky vyprd (vůbec mi absence bohů nevadila, sféry byly zajímavé dost) a magické uzdravování kouzli pak připadne Hraničářovi a jeho odnožím, nebo jak ten systém bude vypadat. Jinak se asi objeví klasika v podobě bojovníka, kouzelníka, zloděje (tuláka). Můžeme popřemýšlet nad vlivy a podle toho doplnit, co víc tam dát.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 7646
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Hra na přání

Příspěvek od York » 1. 10. 2014, 16:44

eerieBaatezu píše:
York píše: :arrow? Jaké atributy?
Klidně klasické.
To jsou jaké? Klasické dračákové, klasické DnDčkové, klasické Shadowrunové, klasické Gurpsové? Ideálně je vyjmenuj.

edit:
Ad uplatnění atributů, pro začátek mě napadá:

:arrow? útok (možná různě podle druhu zbraně)
:arrow? obrana (pravděpodobně včetně uhýbání před některými pastmi)
:arrow? sesílání kouzel (možná různě pro různé classy)
:arrow? počet magů
:arrow? počet bodů výdrže
:arrow? sociální interakce
York píše: :arrow? Jaká povolání?
Vlastně zásadní rozdíl, jak přistoupit k povoláním je ten, že v DrD je Hraničář to, čím je Cleric v DnD. Pokud to má být více dračákovské, tak bych se na kleriky vyprd (vůbec mi absence bohů nevadila, sféry byly zajímavé dost) a magické uzdravování kouzli pak připadne Hraničářovi a jeho odnožím, nebo jak ten systém bude vypadat. Jinak se asi objeví klasika v podobě bojovníka, kouzelníka, zloděje (tuláka). Můžeme popřemýšlet nad vlivy a podle toho doplnit, co víc tam dát.[/quote]

Takže navrhuješ 4: bojovník, kouzelník, zloděj a (hraničář nebo kněz)?

edit:
Podotýkám, že vlastností classových systémů je, že je možné další classy přidávat (a dá se to od hráčů celkem očekávat). Takže nejspíš není nutné pokrýt hned úplně všechno, co vás napadne. A možná je rozumné začít s rozumně nízkým počtem.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 6594
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Hra na přání

Příspěvek od eerieBaatezu » 1. 10. 2014, 17:12

To chce, aby se vyjádřilo víc lidí a zdiskutovalo se to.

:arrow? Atributy

Jak se k sobě mají Síla a Odolnost? Jsou dostatečně rozdílné, je někdo slabý a zároveň hodně odolný?

Obratnost. Je někdo hodně obratný akrobaticky, ale málo šikovný při lepení modýlků?

Inteligence a síla vůle jsou rozhodně různé věci, pokrývají všechno potřebné?

Charisma je možná moc zhuštěná? Může být nějaký bitvami ošlehaný, zjizvený, rozrostlý týpek, co to u holek nemá lehké jako členové skupiny Lunetic, ale zato je skvělý ve vedení ostatních.

:arrow? Povolání

Jj, zatím nízký počet. Rozhodně bych šel přístupem DrD 1.9, kde jsou základ Dovednosti tak, že i Válečník se může naučit stopovat, nebo krást. Povolání to pak mají nějak zajímavě přichutit.

On by vlastně takový hubený Bojovník s vysokou obratností mohl být i zloděj a celé to povolání nemusí být, ale pokud chceme zachovat nějaké to klasické rozvržení těch povolání...

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 7646
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Hra na přání

Příspěvek od York » 1. 10. 2014, 17:17

eerieBaatezu píše:To chce, aby se vyjádřilo víc lidí a zdiskutovalo se to.

:arrow? Atributy

Jak se k sobě mají Síla a Odolnost? Jsou dostatečně rozdílné, je někdo slabý a zároveň hodně odolný?

Obratnost. Je někdo hodně obratný akrobaticky, ale málo šikovný při lepení modýlků?

Inteligence a síla vůle jsou rozhodně různé věci, pokrývají všechno potřebné?

Charisma je možná moc zhuštěná? Může být nějaký bitvami ošlehaný, zjizvený, rozrostlý týpek, co to u holek nemá lehké jako členové skupiny Lunetic, ale zato je skvělý ve vedení ostatních.
Má to být hra na 10 stran, zas se s těma atributama moc nerozvášňuj ;-)

eerieBaatezu píše: :arrow? Povolání

Jj, zatím nízký počet. Rozhodně bych šel přístupem DrD 1.9, kde jsou základ Dovednosti tak, že i Válečník se může naučit stopovat, nebo krást. Povolání to pak mají nějak zajímavě přichutit.
Viz úvodní koncept. Držme se atributů.
eerieBaatezu píše:On by vlastně takový hubený Bojovník s vysokou obratností mohl být i zloděj a celé to povolání nemusí být, ale pokud chceme zachovat nějaké to klasické rozvržení těch povolání...
Technicky vzato válečník a zloděj v jednom povolání být mohou.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 6594
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Hra na přání

Příspěvek od eerieBaatezu » 1. 10. 2014, 18:07

York píše:Má to být hra na 10 stran, zas se s těma atributama moc nerozvášňuj ;-)
To je akorát otázka po tom, jaké atributy by měly být přítomny. Aby to dávalo smysl.

Jenom se zeptám... jak moc má tohle být rozdílné od DrD 1.9?

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 7646
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Hra na přání

Příspěvek od York » 1. 10. 2014, 18:08

eerieBaatezu píše:Jenom se zeptám... jak moc má tohle být rozdílné od DrD 1.9?
Libovolně.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 7646
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Hra na přání

Příspěvek od York » 1. 10. 2014, 18:31

Pár konceptů:

Činnosti se ve hře dělí do tří skupin:

1) Triviální
Například běh. Jak je v tom postava dobrá určuje přímo odpovídající atribut.

2) Odborné
Například vybírání kapes. Pokusit se o to může každý, ale trénovaný zloděj má větší šance. Nějak bojovat může každý, ale válečník je v tom prostě lepší.
Jak je v tom postava dobrá určuje hodnocení odpovídajícího atributu, ale s tím, že když to nespadá pod její odbornost, počítá si postih -2.

3) Nadpřirozené
Kdo neumí kouzlit, nikdy kouzlo nesešle.

:arrow? Pokud se na nějakou činnost hodí víc atributů, hráč si může vybrat, který z nich si postava započítá.
:arrow? Vlastnosti postavy spolu s těmito třemi body rozhodují o úspěšnosti všech akcí ve hře.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 7646
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Hra na přání

Příspěvek od York » 1. 10. 2014, 18:40

Pokud bude ve hře víc ras (jako že by asi měla mimimálně existovat taková možnost), navrhuju, aby se to mechanicky neprojevovalo rasovými modifikátory k atributům, ale nějakými výhodami a nevýhodami s užším záběrem. Takže Kroll například může mít bonus, když se pokusí vyrazit dveře nebo nadzvihnout naložený vůz, ale nebude mít bonus na všechny útoky v boji.

edit:
Potom bude možné tvořit postavu jednoduchým přidělením několika hodnot do atributů, stejně jako to je ve Hře bez přípravy (něco jako 3, 2, 2, 1, 0).

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4571
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Hra na přání

Příspěvek od PetrH » 1. 10. 2014, 19:00

hele ja nerekl hra na 10 a4 stran, ale mechaniky jako overovani, boj, apod na 10 stran, vycpavka v podobe povolani, kouzel atd necht je okolo. priznam se, ze nyni me velice zaujalo dnd basic set a to ma zakladni mechaniky na 10 stran si troufnu rici a zbytek je vycpavka...
-> povolani: dobrodruh, carodej, bojovnik, knez, hranicar
-> atributy: genericka 6ka: sila, odolnost, obratnost, vule, charisma, inteligence
-> rasy: genericka 4ka - hobit, trpaslik, elf a clovek (netreba 10 druhu elfu a pod)
-> mechanika k6, k10, k20? nejaka jednotna
-> class and level bude super, moznost mit level 6 napr. 4x uroven bojovnik, 2x carodej a mame napr. bojoveho maga a pod...
-> ...
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Cor (nepřihlášen)

Re: Hra na přání

Příspěvek od Cor (nepřihlášen) » 1. 10. 2014, 19:07

eerieBaatezu píše: :arrow? Atributy

Jak se k sobě mají Síla a Odolnost? Jsou dostatečně rozdílné, je někdo slabý a zároveň hodně odolný?
Můžeš mít nabušeného borce z posilovny, co ho ofoukne větřík a má hned rýmičku, má alergie na první poslední a když má vylézt do 10 patra tak funí jak lokomotiva. Spát pod širákem a chlastat do rána po něm nechtějte. A stejně tak dobře můžeš mít houževnatého hubeňoura, totálně nezničitelného chlastem, co se do růžova vyhajá na holý zemi, nenastydne a nemocnej je tak jednou za život, pokud vůbec. Ale v páce vyhraje ten první.
(mluvím o skutečných lidech, co znám :D)
eerieBaatezu píše: Obratnost. Je někdo hodně obratný akrobaticky, ale málo šikovný při lepení modýlků?
Hrubá vs jemná motorika. Nech lepit modýlky gymnastku a nebo vyžeň hodináře na kladinu...Dva odlišné světy.
eerieBaatezu píše: Inteligence a síla vůle jsou rozhodně různé věci, pokrývají všechno potřebné?
Inteligence bývá dost často jako stat k ničemu (kromě typického "počet magů"...) a dobrého hráče akorát limituje v akcích (to neudělám, to by postavu nenapadlo...), snad jen pokud by se počítala do iniciativy (rychle mu to myslí) nebo limitovala množství dovedností. Síla vůle je hustá, mám takový dojem, že v DrDo to, co dělala síla vůle dělala defacto charisma - viz. mág a mentální souboj, některé hody na past (tuším, že proti zkamenění nebo tak...)...prostě oni z toho udělal inejen sílu osobnosti ale i sílu vůle - což se mnohdy opravdu doplňuje. Takže taky cesta - navíc cesta jak "vylepšit" charisma.
eerieBaatezu píše: Charisma je možná moc zhuštěná? Může být nějaký bitvami ošlehaný, zjizvený, rozrostlý týpek, co to u holek nemá lehké jako členové skupiny Lunetic, ale zato je skvělý ve vedení ostatních.
Myslím si, že bitvami ošlehaný, zjizvený velitel bude ten, koho začnou ženské v hospodě obskakovat spíš, než nějaký navoněný floutek. Ne, že by byl pohlednější nebo upravěnejší, ale má prostě styl a charisma...navíc je badass a musí mít sebevědomí, když velí lidem...na to ženský půjdou.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 7646
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Hra na přání

Příspěvek od York » 1. 10. 2014, 19:07

K povoláním:
Vidím v podstatě dvě rozumné možnosti:
:arrow? Buď jimi hned od začátku pokrýt prakticky všechny myslitelné specializace a později přípaně umožnit jejich specializace (DrD styl, v podstatě).
:arrow? Nebo je od začátku stavět realtivně hodně specializované s tím, že budeme očekávat vznik dalších ať už v případných doplňcích, nebo skrze domácí pravidla.

Například válečník nebo dobrodruh je dobrý příklad povolání do toho prvního pojetí, šermíř, vrah nebo elementalista je dobrý příklad toho druhého.

Co vám přijde lepší?

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 7646
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Hra na přání

Příspěvek od York » 1. 10. 2014, 19:14

K atributům: S rozdělováním atributů na stále jemnější a výstižnější nemůžete vyhrát. Když je atributů moc (víc než 6), ztrácí to výhodu stručného a "archetypálního" rozdělení. Atributy v sobě inherentně nesou nejednoznačnost, to je omezení, které je prostě potřeba přijmout a nelámat si s tím moc hlavu.

S tím mechanismem odborností, který jsem před chvílí navrhnul (-2, pokud to nespadá pod vaši odbornost), navíc tohle můžete snadno dodatečně postihnout. Střelba (hrubá motorika) je jiná odbornost než páčení zámků (jemná motorika), takže pak klidně může být obojí přes Obratnost.

Odpovědět

Zpět na „Dakara“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host