Hra na přání
Moderátor: York
Re: Hra na přání
Jenomže vysvětluj to pak těm prostým neinformovaným lidem, kteří RPGčka zase tak moc nesledují... Že zrovna ty držíš v ruce toho "zástupce dračáku", kdežto Altarem "právě vydané" Dračí Doupě 4 oním zástupcem není. Co si ty lidi pomyslí?EerieBaatezu píše:Zase, já o koze, ty o voze.
To je jako říct, že náhrada DrDo je DrD2, jenže není. Proč jsem už vysvětloval nahoře.
Prostě těžko se dá mluvit o zástupci Dračího Doupěte, když Dračí Doupě bude (je) na trhu v jakékoli oficiální podobě.
To skoro říkáš jako kdybys dopředu věděl, že se Fate neujme, selže a je tak třeba pracovat na něčem dalšímYork píše:Pokud se mu to podaří, bude to rozhodně lepší, než souačasný stav. Zatím to tak ale není.Pepa píše:Podle mě zastoupit dračák může i Fate.
Sosáček: Souhlasím. A to je také ten důvod, proč jsem se ptal, co tahle hra má být zač, co má přinést a jak se bude lišit od Dakary.
Re: Hra na přání
Lidi zas nejsou tak blbí, aby nedokázali pochopit, že když se něco jmenuje Starý Titul II (natož III, IV), tak to klidně může být něco úplně jiného než Starý Titul.Pepa píše:Prostě těžko se dá mluvit o zástupci Dračího Doupěte, když Dračí Doupě bude (je) na trhu v jakékoli oficiální podobě.
Ostatně, pro příklad nemusíme chodit daleko - 13th age je chápána mnohem víc jako nástupce DnD 4e, než DnD 5e. A to je taky o dost jiná hra než DnD 4e, jen je mu i tak výrazně blíž než 5e.
A o generaci dřív - Pathfinder je jasný ideový nástupce DnD 3.5e, zatímco DnD 4e byla prakticky jiná hra. Jak moc měli hráči problém to zjistit a pochopit, je pěkně vidět na prodejnosti Pathfinderu.
Takže ne, fakt si nemyslím, že by byl v tomhle problém.
Re: Hra na přání
Dobře. Když to všem těm lidem vysvětlíš, náležitě zpropaguješ, tak klidně.
Proč ale pořád nechceš odpovědět na otázky, co má tahle hra má být zač, co má přinést a jak se bude lišit od Dakary?
Proč ale pořád nechceš odpovědět na otázky, co má tahle hra má být zač, co má přinést a jak se bude lišit od Dakary?
Re: Hra na přání
Ano, to visí a také jsem si to přečetl. Ale myslel jsem, že po 17ti stranách diskuze, dvou měsících práce a dvojích zveřejněných pravidlech se to už hlo zase někam jinam. Respektive, že je po té době už trochu lépe vidět, kam to směřuje...
(Každopádně má-li to být zástupce dračáku a má-li se vydat do 10ti stran A5, tak to je hodně zajímavý úkol.)
(Každopádně má-li to být zástupce dračáku a má-li se vydat do 10ti stran A5, tak to je hodně zajímavý úkol.)
Re: Hra na přání
Kdyby se něco měnilo, už dávno bych to tady oznámil. Shrnutí mechanik (včetně schopností a kouzel pro prvních pár úrovní) na 10 stran A4 (respektive 20 stran A5) je v záhlaví ke stažení, na tom se už dlouho nic nemění. Momentálně sepisuju příklady a doprovodné texty.
Re: Hra na přání
A dá se klasický dračákovský setting snadno přetáhnout do Fate Core, nebo je nejaká specializovanější Fate příručka, kerá je generic fantasy oriented?Pepa píše: Je pravda, že jsem Fateu moc nenahrál, ale to jedno oldschoolové prolézání dungeonu, které jsem v něm hrál, mi velmi a velmi dobře připomnělo staré časy...
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
Re: Hra na přání
Vzteklina: Já jsem to zatím hrál v obyčejném FAE/Rozcestí společně se s atributy z Fate Freeportu. Fantasy do Fateu je udělaná v příručce Fate Freeportu, kde se mi něco líbí, něco ale také ne. Víc se mi líbí Age of Arthur.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Hra na přání
Jsem si říkal, že by se dost hodilo zranění jako ve Fate v tom smyslu, že Kondice by bylo to, z čeho se rychle oklepeš a pak by byly následky/jizvy, jako popis konkrétních zranění. Myslím že je to to nejlepší z obou světů. Jelikož do takového fantasy hraní se hodí, aby postavy vydržely trochu více a souboje byly o pár kol delší, než jak je to teď.
Re: Hra na přání
To sis říkal správně, přesně tak to je.eerieBaatezu píše:Jsem si říkal, že by se dost hodilo zranění jako ve Fate v tom smyslu, že Kondice by bylo to, z čeho se rychle oklepeš a pak by byly následky/jizvy, jako popis konkrétních zranění. Myslím že je to to nejlepší z obou světů. Jelikož do takového fantasy hraní se hodí, aby postavy vydržely trochu více a souboje byly o pár kol delší, než jak je to teď.
První vrstvou "zranění" jsou body výdrže - těma platíš za obranné finty, čímž efektivně snižuješ damage, co dostáváš. Ty se obnovují krátkým vydýcháním, tedy typicky po každém boji.
Druhou vrstvou je pošramocení, což můžou být modřiny, škrábance, povrchová zranění, následky topení se a podobně. Z toho se oklepeš poměrně rychle.
Třetí vrstvou jsou závažná zranění - rána, která způsobí zranění za 6 nebo více bodů kondice, způsobí závažné zranění. To jsou různá vnitřní zranění, zlomeniny, hluboké rány a podobně. Když dostaneš ránu třeba za 7, tak si kromě odečtení bodů kondice zapíšeš, co je to za zranění - třeba Hluboká rána na předloktí (7). Léčí se dlouho a protivníci je proti tobě mohou při boji využít na bojové finty. Závažná zranění jsou v rozšiřujících pravidlech, v základních nejsou potřeba.
Případnou čtvrtou vrstvou jsou zmrzačení, to už je ale pro opravdové masochisty
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Hra na přání
Ale závažné zranění v Dakaře se počítá do Kondice, kdežto ty následky/jizvy nejsou součástí staminy/toho z čeho se rychle oklepeš, právě proto to prodlužuje životaschopnost postavy.
Re: Hra na přání
To je asi pravda, ale nějak nerozumím tomu, co tím chceš říct. Že je dobře, když to životaschopnost postavy neprodlužuje?eerieBaatezu píše:Ale závažné zranění v Dakaře se počítá do Kondice, kdežto ty následky/jizvy nejsou součástí staminy/toho z čeho se rychle oklepeš, právě proto to prodlužuje životaschopnost postavy.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Hra na přání
Právě je dobře, že je to oddělené. Jinak máš prostě 12 kondice a nějaká závažná zranění na tom nic nemění. Takhle máš 12 Kondice a ještě můžeš dostat další zranění za 2, 4, 6 (tohle je závislé na konkrétním designu, třeba můžeš mít těch za 2 více, apod.)York píše:To je asi pravda, ale nějak nerozumím tomu, co tím chceš říct. Že je dobře, když to životaschopnost postavy neprodlužuje?eerieBaatezu píše:Ale závažné zranění v Dakaře se počítá do Kondice, kdežto ty následky/jizvy nejsou součástí staminy/toho z čeho se rychle oklepeš, právě proto to prodlužuje životaschopnost postavy.
Re: Hra na přání
V Dakaře to oddělené není. Zásah za 8 ti ubere 8 bodů kondice a navíc k tomu způsobí osmičkové závažné zranění (to hodnocení určuje, jak dlouho se to pak bude léčit a kolik bodů kondice ti to po dobu léčení bude "blokovat"). Když ti k tomu ještě někdo dá ránu za 4, tak jsi celkově ztratil 12 bodů kondice, a tudíž jsi vyřazen. Závažné zranění se pak při dalším boji projevuje úplně stejně, jako by to byla obyčejná rána za 8, jen ho navíc protivník může využívat při vymýšlení bojových fint - "Útočím mu na tu zraněnou ruku, tou se určitě nezvládá tak dobře bránit."eerieBaatezu píše: Právě je dobře, že je to oddělené. Jinak máš prostě 12 kondice a nějaká závažná zranění na tom nic nemění. Takhle máš 12 Kondice a ještě můžeš dostat další zranění za 2, 4, 6 (tohle je závislé na konkrétním designu, třeba můžeš mít těch za 2 více, apod.)
Až se potom budeš léčit, tak si rychle budeš moci vyléčit jen 4 body kondice. Zbylých 8 je vázaných na to závažné zranění, které se léčí pomalu.
Tenhle přístup má svoje výhody. V prvé řadě je to rozšiřující pravidlo, bez něj to funguje jako obyčejná hpčka. Díky tomu pravidla pro začátečníky závažná zranění obsahovat vůbec nemusí a jsou plně kompatibilní s případnými rozšiřujícími pravidly. Druhá věc je, že se to dobře sčítá s jinými druhy "zranění". Když tě například někdo částečně omámí, vzdušný elementál tě zkouší udusit a válečník do tebe rube sekerou, tak se všechno sčítá a podle toho se určí postihy a případné vyřazení.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů