Heartbreaking Shadowrun clone

Dakara: diskuse ke hře v duchu Shadowrunu bez technologie ve středověce laděném fantasy prostředí

Moderátor: York

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Heartbreaking Shadowrun clone

Příspěvek od York »

Přemýšlím, jak naložit s Utajitelností předmětů. Tedy se situacemi, kdy jde například o to, všimnout si, jestli má dotyčný pod vestou pistoli, nebo najít skrytou štěnici při prohledávání.

Má na to zřejmě vliv několik faktorů:

:arrow? O jaký předmět jde. Zavírací nůž je zjevně snazší utajit než katanu.

:arrow? Jak dobře umí postava předměty skrývat. To podle mě hraje roli hlavně při "prošacovávání"

:arrow? Jak dobře se postava umí se skrytým předmětem pohybovat. Když se například s katanou pod plášťem sehnete, všimne si jí každý. Tohle hraje roli hlavně při "testech na vnímání".

Otázka je, jakou roli mají jednotlivé faktory hrát. Z hlediska matematiky systému by to mělo být tak, že proti dovednosti stojí zase dovednost. Dovednosti ale mají hodně velký význam - postava s nulovou dovendostí nemá vůbec žádnou šanci uspět proti postavě s šestkovou dovedností. Otázka je, v jakém poměru oproti tomuto rozsahu by měly případně být bonusy za "utajitelnost předmětu", a zda by to měly vůbec být bonusy (a ne třeba jen postihy).


Pár poznámek:
- štěnice zašité v podšívce si pouhým pohledem nelze všimnout, lze ji nalézt jen prošacováním (nebo elektronickou štěnicohledačkou, ale to teď nechme stranou).
- prošacování výrazně zvyšuje šance na nalezení. Možná to vyjádřit plošným bonusem, třeba +2 (nebo to dokonce prostě považovat za bonus za fintu? - tedy letmé prošacování +1, důkladné (s hráčským popisem, jak to postava dělá) +2?)
- asi by stálo za to nepsat utajitelnost ke každému jednotlivému předmětu, ale nějak to zobecnit. Třeba že předmět velikosti pistole dává postih -1, předmět velikosti katany (nebo útočné pušky) dává -3. Speciální výbava může mít samozřejmě utajitelnost uvedenou explicitně.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Heartbreaking Shadowrun clone

Příspěvek od Jerson »

Utajitelnost při běžném pohledu, při soustředěném pohledu a při prošacování je značný rozdíl. Jakýkoliv amatér dokáže schovat pistoli pod trikem. M-16 s nasazeným zásobníkem rozumně neschováš ani pod dlouhý kabát, pokud se s ní má pohybovat. Velikost předmětu je v tomto případě primární.

Při prohledávání jde o zkušenost hledače a situaci. Pokud má hledající dostatek času a volný přístup, najde prakticky všechno. Pokud někoho prohledává ochranka u vstupu do klubu, je to u zbraně velikosti většího nože nebo malé pistole plus mínus vyrovnané.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Heartbreaking Shadowrun clone

Příspěvek od York »

Jerson píše:Při prohledávání jde o zkušenost hledače a situaci. Pokud má hledající dostatek času a volný přístup, najde prakticky všechno. Pokud někoho prohledává ochranka u vstupu do klubu, je to u zbraně velikosti většího nože nebo malé pistole plus mínus vyrovnané.
Souhlas. Viděl bych to tedy takto:

:arrow? Detekční dovednost:* Stealth (Perception)
:arrow? Obranná dovednost:* Stealth (Concealed Carry)

Sledování pohledem
Prostý dovednostní střet, počítají se postihy za velikost předmětu.

Prošacování při průchodu bezpečnostní kontrolou
Dovednostní střet, počítá se postih za velikost předmětu. Důkladnost prošacování vyjadřuje bonus za dovednostní fintu (tedy +1 nebo +2).

Důkladné prohledání svlečeného oblečení
Automatický úspěch s výjimkou velmi speciálních věcí (tooth compartment, velmi malý předmět skrytý dovednostní Stealth (Palming)) - u těch se opět provádí dovednostní test.



* Otázka je, jaké na to používat dovednosti. Jako vždy platí, že když hráči vymyslí nějakou alternativní, která se podle jejich názoru hodí taky, tak ji mohou použít. I tak by to ale chtělo nabídnout nějaký default.

Na skrývání určitě nějaká specializace Stealthu. Z těch, co tam jsou, mi nejvíc sedí Palming, ale to je spíš vyloženě skrývání malého předmětu v dlani. Takže možná přidat nějakou novou specializaci Stealthu? Jak by se měla jmenovat? (Nějaké Skrývání předmětů na těle? Concealed Carry?)

Horší je to s detekční dovedností. V klasickém SR by to byl atribut Perception, já ovšem atributy nemám. Logická možnost je dát Perception jako další specializaci Stealthu, ty věci spolu dost souvisí. Napadá vás lepší varianta?
Jerson píše:Utajitelnost při běžném pohledu, při soustředěném pohledu a při prošacování je značný rozdíl. Jakýkoliv amatér dokáže schovat pistoli pod trikem. M-16 s nasazeným zásobníkem rozumně neschováš ani pod dlouhý kabát, pokud se s ní má pohybovat. Velikost předmětu je v tomto případě primární.
+1 Velmi malý předmět (kapesní nůž)
0 lehká pistole
-1 těžká pistole
-2 samopal
-3 katana, útočná puška

Pozn: Concealable holster přidává +1. Dlouhý kožený kabát dejme tomu +2?
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Heartbreaking Shadowrun clone

Příspěvek od Jerson »

Tvoje čísla mi vůbec nic neříkají. Ale mít rozdíl mezi malou a velkou pistolí 2, tedy stejně jako mezi pistolí a útočnou puškou je blbost. A pokud chceš ušetřit mé nervy, křesťan prosím používat výraz "lehká pistole", nic takového neexistuje.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Heartbreaking Shadowrun clone

Příspěvek od OnGe »

Ten rozdíl 2 jsi vyčetl kde?
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Heartbreaking Shadowrun clone

Příspěvek od York »

OnGe píše:Ten rozdíl 2 jsi vyčetl kde?
Já jsem to zmateně napsal. Upravím to, aby to bylo jasnější. Mít rozlišenou utajitelnost malé a velké pistole mi přijde fajn, protože to dá alespoň nějakej důvod ty menší používat. Rozdíl je každopádně jednobodový.
Jerson píše:Tvoje čísla mi vůbec nic neříkají.
Jsou úplně stejné jako v poslední verzi CPH, nebo třeba ve Fate.
Jerson píše:A pokud chceš ušetřit mé nervy, křesťan prosím používat výraz "lehká pistole", nic takového neexistuje.
V pravidlech Shadowrunu ano. Můžeš zkusit navrhnout autorům, aby to v příští edici změnili.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Heartbreaking Shadowrun clone

Příspěvek od Jerson »

Pokud jsou rozsahy zhruba 0 - 5, tak pistole má mít zranitelnost 1 a puška 5. Jde o to, že pistoli schová i desetiletá holka pod trikem, ale útočnou pušku prakticky neschová ani metrákový chlap v kabátu, pokud se v něm bude pohybovat.

Jelikož neděláš Shadowrunu, ale jeho klon, mohl bys názvy zvolit české. Glock 19 je prostě "pistole". Desert Eaglu můžeš říkat "těžká pistole", i když je to spíše "velkorážní" pistole. A pokud udeláš pravidla tak, že střelba z výkonných zbraní bude víc unavovat, budou lidé používat i normální pistole.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Heartbreaking Shadowrun clone

Příspěvek od eerieBaatezu »

Kdy se zase vrhneš na tohle? Má to v sobě potenciál stát se substrátem pro všechna možná sci-fi a přítomnostní pravidla. Má to zbraně, magii, cyberware, hackování, stealth akci... Může se z toho pak udělat Warhammer 40k, StarCraft, Star Wars, co člověka napadne.

Ty rasové bonusy k atributům se dají vyřešit tak, že prostě silná rasa bude mít bonus k útoku z blízka a ke zvedání věcí, např. Vlastně jsem zjistil, že ty atributy vůbec nejsou třeba, pokud má být u nějaké rasy třeba zapracováno, že je více inteligentní stačí, aby se dal bonus k určitým Dovednostem.

Nebo jak se ti zdá to řešení Dakary přes atributy, jako v Agtnan nebo ten pokus v 1.9? (Mám to psát sem, nebo do diskuze o vývoji?)
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Heartbreaking Shadowrun clone

Příspěvek od York »

eerieBaatezu píše:Ty rasové bonusy k atributům se dají vyřešit tak, že prostě silná rasa bude mít bonus k útoku z blízka a ke zvedání věcí, např. Vlastně jsem zjistil, že ty atributy vůbec nejsou třeba, pokud má být u nějaké rasy třeba zapracováno, že je více inteligentní stačí, aby se dal bonus k určitým Dovednostem.
Rasové bonusy k útoku nebo dovednostem nejsou moc dobrý nápad, to pak vede k jednoznačně výhodným kombinacím rasa x classa (respektive role). Je ale možné rozlišit, co platí pro postavy (stejný strop hodnocení dovedností) a pro commonery - prostě když potkáš na ulici trolla, tak přestože to bude třeba dělník z autoservisu, tak si můžeš bejt jistej, že něco vydrží a obyčejného člověka téměř určitě přepere.
eerieBaatezu píše:Nebo jak se ti zdá to řešení Dakary přes atributy, jako v Agtnan nebo ten pokus v 1.9?
Do Shadowrunu bych atributy tahal jen velmi nerad, není k tomu důvod.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Heartbreaking Shadowrun clone

Příspěvek od eerieBaatezu »

York píše:
eerieBaatezu píše:Ty rasové bonusy k atributům se dají vyřešit tak, že prostě silná rasa bude mít bonus k útoku z blízka a ke zvedání věcí, např. Vlastně jsem zjistil, že ty atributy vůbec nejsou třeba, pokud má být u nějaké rasy třeba zapracováno, že je více inteligentní stačí, aby se dal bonus k určitým Dovednostem.
Rasové bonusy k útoku nebo dovednostem nejsou moc dobrý nápad, to pak vede ke jednoznačně výhodným kombinacím rasa x classa (respektive role). Je ale možné rozlišit, co platí pro postavy (stejný strop hodnocení dovedností) a pro commonery - prostě když potkáš na ulici trolla, tak přestože to bude třeba dělník z autoservisu, tak si můžeš bejt jistej, že něco vydrží a obyčejného člověka téměř určitě přepere.
Stejný strop hodnocení je v poho, znamenalo by to, že jako trol musíš do silových dovedností cpát méně bodů. Však dává smysl, že takový hromotluk je prostě od přírody mnohem silnější, než člověk, v čem je problém?
York píše:
eerieBaatezu píše:Nebo jak se ti zdá to řešení Dakary přes atributy, jako v Agtnan nebo ten pokus v 1.9?
Do Shadowrunu bych atributy tahal jen velmi nerad, není k tomu důvod.
Já taky ne, ta otázka byla obecná. Zajímalo mě, na jsi při promýšlení toho problému přišel?
Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Heartbreaking Shadowrun clone

Příspěvek od eerieBaatezu »

Nějaké novinky ohledně vývoje? :s_grin:
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Heartbreaking Shadowrun clone

Příspěvek od York »

eerieBaatezu píše:Nějaké novinky ohledně vývoje? :s_grin:
Ne, ale klidně do mě šťouchej dál, třeba mě to postrčí, abych zpracoval zas další kus ;)
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Heartbreaking Shadowrun clone

Příspěvek od eerieBaatezu »

York píše:Ne, ale klidně do mě šťouchej dál, třeba mě to postrčí, abych zpracoval zas další kus ;)
Obrázek Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Heartbreaking Shadowrun clone

Příspěvek od eerieBaatezu »

eerieBaatezu píše:
York píše:Ne, ale klidně do mě šťouchej dál, třeba mě to postrčí, abych zpracoval zas další kus ;)
Obrázek Obrázek
^^
Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Heartbreaking Shadowrun clone

Příspěvek od York »

eerieBaatezu píše:^^
Pravděpodobně na to zkusím jít abstraktněji, protože tak, jak jsem tady začal, by to bylo strašně moc práce.
Odpovědět

Zpět na „Dakara“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti