Heartbreaking Shadowrun clone

Dakara: diskuse ke hře v duchu Shadowrunu bez technologie ve středověce laděném fantasy prostředí

Moderátor: York

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 8667
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Heartbreaking Shadowrun clone

Příspěvek od York » 26. 8. 2014, 19:17

-reserved-

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 8667
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Heartbreaking Shadowrun clone

Příspěvek od York » 26. 8. 2014, 19:20

Tvorba postavy
Člověk
Trpaslík (cena: 6 zk)
– infravidění
– +1 extra Síla
– +1 odolnost proti jedům a nemocem
Elf (cena: 1 zk)
– noční vidění
Ork (cena: 4 zk)
– +1 extra Síla
– noční vidění
Troll (cena: 12 zk)
– infravidění
– +2 extra Síla
– 16 životů (všichni ostatní mají 12)
/*
Jak se počítá cena rasy:
– noční vidění: 1 zk
– infravidění: 2 zk
– +4 životy: 4 zk
– +1 extra síla: 3 zk (2 zk + 1 zk za to, že to současně dává slevu 1 zk na zvedání Boje zblízka)
– +1 odolnost proti jedům a nemocem: 1 zk
Proč je cena za rasu v expech?
– za expy se nakupují kouzla, magické schopnosti a také ware. Tj. human si typicky to samé může pořídit z jiných zdrojů (a bude ho to stát stejně).
*/


Extra síla
Zvyšuje hodnocení dovednosti Síla. Není to to samé co Síla v Shadowrunu: nepočítá se přímo v boji (na to jsou bojové dovednosti), používá se na vyrážení dveří, soutěž v páce a podobné silové úkony.
Extra síla (na rozdíl od dovednosti Síla) ale navíc kromě bonusu k této dovednosti představuje minimální hodnocení Boje zblízka pro útočné účely (kromě vyloženě technických zbraní jako je třeba kord) nebo při zápasu (tam se počítá do útoku i do obrany). Pokud jsem například troll (Extra síla +2) a mám Boj zblízka 1, tak si do útoku se sekerou počítám Extra sílu (tedy 2) a do obrany Boj zblízka (tedy 1). Při zápasení se Extra síla počítá do obrany i do útoku (dokud je nižší než dovednost Zápas).
Z hlediska expů se Extra síla (i ta z kyberwaru, biowaru nebo magie) počítá, jako by to byla specializace Boje zblízka (zlevňuje tedy zvyšování celého Boje zblízka o 1 exp za každé zvýšení, viz pořizování dovedností v tvorbě postavy).

/*
Proč je to tak komplikované?
Herní systém Dakary je čistě dovednostní, nejsou tu vůbec atributy. Když chci někoho praštit pěstí, počítám si pouze dovednost Boj zblízka – ta shrnuje jak moje fyzické předpoklady, tak tréning, psychiku, zkušenosti z reálného boje, atd. To vše dohromady vyjadřuje jediné číslo, takže třeba Arnie se sekerou v ruce bude mít Boj zblízka zhruba 2 (v reálném boji nikdy nebyl, bojovat se ani nikdy neučil, ale má výrazně nadprůměrnou fyzickou průpravu a aspoň trochu tuší, co s tou zbraní má dělat) a útlá elfka, která každý týden chodí na trénink šermu, bude tu dvojku mít taky (sice ani zdaleka nemá Arnieho sílu, ale dohání to rychlostí a výcvikem). Když se ti dva potkají v ostrém boji, tak mají zhruba vyrovnané šance – byť každý z jiných důvodů – což přesně vyjadřuje stejné hodnocení dovednosti.
Z čeho přesně se výsledné hodnocení dovednosti tvé postavy skládá, pravidla neřeší – je na tobě, jak si to popíšeš. Problém ale je, že tenhle systém vůbec nereflektuje rasové rozdíly – a že mezi trollem a člověkem je rozdíl dost zásadní. Současně ale není možné dát trollům prostě bonus, protože každá +1 tady má hodně velký význam. Řešení je tedy takové, že rasové předpoklady, v tomto případě Extra síla, poskytují určité minimum v relevantních činnostech. Přeprat dospělého trolla prostě bude problém, i když se nikdy bojovat neučil. Neumí se ale moc dobře bránit a jeho trollí síla mu v tom ani moc nepomůže – proto se Extra síla počítá jen do útoku. Současně to má herní význam – díky tomu i pro trolly má smysl si pořídit Boj zblízka. Jakmile hodnocení dovednosti dorovná nebo přesáhne Extra sílu, tak už se to v bojových parametrech postavy neprojeví. Je to prostě už level, kde dovednost, reálné bojové zkušenosti, rychlé a přesné taktické uvažování a podobné věci mají větší váhu než fyzické předpoklady. Extra síla se ovšem stále počítá jako bonus k dovednosti Síla (takže troll pořád bude lepší na vyrážení dveří, převracení aut a podobně).
Ostatní Shadowrunové atributy systém Dakary nijak neřeší a hráč by si měl sám říct, jak jeho postava k takovému hodnocení dovednosti přišla: Troll tedy může mít stejné hodnocení znalostních dovedností jako kdokoliv jiný a bude ho to stát stejně expů, ale bude to nejspíš znamenat, že je to oproti lidem a elfům se srovnatelnou dovedností fakt neskutečný dříč.
*/

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 8667
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Heartbreaking Shadowrun clone

Příspěvek od York » 26. 8. 2014, 19:22

Neurální rozhraní
Úroveň neurálního rozhraní postavy určuje, jak pokročilý kyberware si může nechat implantovat (rozsah 0-6 jako dovednosti, stejný rozsah má hodnocení technologické úroveně waru).
- pořizuje se to za expy jako dovednost. Je otázka, jestli by se za to současně mělo platit penězi - možná při tvorbě postavy ne, při hře ano?)

Biomodifikace
Úroveň biomodifikace postavy určuje, jak pokročilý bioware může obdržet.
- pořizuje se to za expy jako dovednost. Je otázka, jestli by se za to současně mělo platit penězi - možná při tvorbě postavy ne, při hře ano?). Nejspíš to bude vždycky stát jen expy. Platit za ware stačí, protože biomodifikace sama o sobě k ničemu není.


Esence
Esence je v základu 6 a snižuje se o hodnocení Neurálního rozhraní nebo Biomodifikace, podle toho, co je vyšší. Esence vyjadřuje, nakolik je postava víc stroj než člověk, má čistě fluffový význam.


- snižování esence by se asi mělo projevit postihem ke kouzlení. Technicky vzato to není nutné, protože na rozdíl od originálního Shadowrunu tady budou možnosti postavy limitované v prvém řadě tím, kolik utratila expů. Tzn můžu utratit třeba 20 expů za kouzla a 20 za kyberware, nebo 40 expů čistě za kouzla, a síla (a možnosti) mé postavy by měla být zhruba srovnatelná. Takže postih na kouzlení za snižování esence možná ani nebude potřeba.


Kyberware a bioware

Technologická úroveň waru
0 … cosmetic ware
1 … basic regular ware
2 … advanced regular ware
3 … high-grade regular ware
4 … alphaware
5 … betaware
6 ... deltaware

Funguje to stejně jako kouzla nebo adeptské schopnosti. Trojková reflexní vlákna budou dejme tomu betawatre, takže na to, aby si je postava mohla nechat implantovat, potřebuje nejméně pětkové Neurální rozhraní.
- plus by mělo fungovat upgradování, aby se nestávalo, že břitváci začínají hru s finální sestavou waru, co kdy v životě budou mít (protože do toho investovali milión a ten si pravděpodobně nevydělají ani za několik let hraní). Břitvák na třetím levlu (profesionál) bude začínat s maximálně trojkovým warem a bude se moci v průběhu hry zlepšovat (zvyšovat si hodnocení svého Neurálního rozhraní, a tedy si nechat upradovat stávající ware nebo instalovat nový, technologicky pokročilejší).

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 8667
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Heartbreaking Shadowrun clone

Příspěvek od York » 26. 8. 2014, 19:34

Týmové zdroje
Přemýšlím o tom, že by se zdroje (creds, nuyens, euros, etc.) počítaly čistě týmově. Tohle si sice může každý tým určit sám, ale když to napíšu do pravidel, je pravděpodobnější, že to hráči skutečně budou dělat.

Idea je taková, že se při tvorbě postav vůbec nebude investovat do zdrojů. Ware se bude pořizovat za expy (minimálně při tvorbě postavy) stejně jako kouzla nebo adeptí schopnosti. Rigger si nebude kupovat vozidlo ze svých drojů, ale z týmových - a bude tudíž na domluvě v týmu, co chtějí pořídit. To samé bude platit pro deckerův kyberdeck, vybavení na elektronický boj, atd. Stejně si tyhle věci nikdo nepořizuje pro to, aby mohl ve svém volném čase vykrádat supermarkety, ale k použití na týmových akcích.

- životní úroveň postav bude primárně dána tím, co si může dovolit tým jako celek.

- mohlo by to řešit poměrně častou situaci, že některé postavy (typicky právě rigger) operují třeba v desetitisícových částkách (když vás nové pneumatiky stojej 2k novejch, tak dost dobře nemůžete vzít job, kde se po vašem autě bude pravděpodobně střílet z těžkých zbraní a váš podíl z odměny bude 1k novejch), zatímco jiné (třeba indiánský medvědí šaman) žijí prakticky zadarmo a nemají pro peníze žádné velké upotřebení.

Bigger picture
Nejde jen o zdroje, ale obecně o profesionální a materiální úroveň týmu. Tým složený ze začátečníků, kteří mají výbavu na úrovni nákupu v army shopu za jednu výplatu, typicky bude brát zakázky proti zhruba adekvátní opozici a za zhruba adekvátní odměnu. Tým legendárních top runnerů bude pravděpodobně používat špičkovou high-tech výbavu v ceně desítek miliónů nujenů, bude brát zakázky za stovky tisíc až milióny a bude při tom čelit obdobně vybaveným a vycvičeným protivníkům a špičkově zabezpečeným instalacím.

V řeči pravidel Dakary má celý tým nějaký rating (od 1 do 6, jako všechny statisticky v Dakaře), který určuje:
- jak velké odměny jsou pro tým zajímavé
- jak schopná opozice je pro tým adekvátní
- jak drahé a kvalitní má tým zhruba k dispozici vybavení
- strop dovedností (a ostatních ratingů) postav v týmu

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 8667
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Heartbreaking Shadowrun clone

Příspěvek od York » 26. 8. 2014, 19:51

Edges & Flaws
To hell with them...

- případně můžou stát/dávat expy, kdyby o něco z toho někdo fakt hodně stál.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 7976
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Heartbreaking Shadowrun clone

Příspěvek od OnGe » 26. 8. 2014, 20:03

Jsi nějak chytnul slinu :)
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 8667
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Heartbreaking Shadowrun clone

Příspěvek od York » 26. 8. 2014, 20:10

Lifestyle
0 .. Street .. free
1 .. Squatter .. 500 NY
2 .. Low .. 2.000 NY
3 .. Middle .. 5.000 NY
4 .. High ... 10.000 NY
5 .. Luxury .. 100.000 NY
6 .. Fairytale .. 1.000.000 NY
- jsou to měsíční paušální náklady. Živobytí se vším všudy, včetně nájmu, jídla, služebnictva a zaměstnanců (řidič, zahradník...), letenek, hotelů, atd.

Je to dobrá stupnice? Ideálně by se od ní měly odvíjet finanční poměry v celé hře, tj. odměny za run, náklady na provoz, atd. Takhle jak to je, by to znamenalo, že profesionální runner (trojkové dovednosti) bude žít jako middle class - to mi přijde dost málo. Navíc se mění i strmost křivky, což asi taky není úplně dobře...

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 8667
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Heartbreaking Shadowrun clone

Příspěvek od York » 26. 8. 2014, 20:55

Mundane Skills

Close Combat
Unarmed, Wrestling, Knives, Swords, Clubs, Batons, Hammers, Axes, Staves, Polearms, Cyber-implant Blades, Dodging
- Dodging je důležitý, používá se i na obranu proti střelbě a některým kouzlům.

Archery
Recurve Bow, Compound Bow, Classical Long Bow, Classical Short Bow, Hand Crossbow, Light Crossbow, Heavy Crossbow, Sling, Staff Sling, Fork Slingshot

Throwing Weapons
Lobbed (grenades atc.), Throwing Knives, Spears, Shuriken, Darts, Throwing Axes

Firearms
Assault Rifles, Pistols and Tasers, Submachine Guns, Machine Pistols, Carabines, Shotguns, Sniper Rifles, Sporting Rifles, Underbarrel Grenade Launchers

Flamethrowers
- asi samostatná dovednost

Lasers
- asi samostatná dovednost

Heavy Weapons
Assault Cannons, Grenade Launchers, Guided Missiles, Machine Guns, Rocket Launchers, Mortars

Physique
Stength, Stamina, Climbing, Gymnastics, Running, Swimming, Diving, Parkour,
- plavání je v Shadowrunu pod fyzičkou, protože není moc obvyklé, že by někdo plavat neuměl. Pokud postava plavat neumí, tak je to prostě její zvláštnost a Swimming si nepočítá.

Escape Artist
- samostatná dovednost

Biotech
Cybertechnology, First Aid, Medicine (various disciplines)

Computers
Electronics and Hardware, Programming, Data search, Hacking, Electronic Warfare, Cybercombat

Social skills
Con and Deception, Instruction, Etiquette, Leadership, Negotiation, Investigation, Intimidation, ...

Stealth
Disguise, Camouflage (sebe, vozidel, atd.), Palming, Shadowing, Hiding, Tracking

Survival
Tracking, Desert, Plains, Forest, Jungle, Mountain, Polar, Urban, ...
- Urban Survival by určitě měl mít každý squatter nebo dítě ulice

Construction
MacGyvering, Aeronautics Mechanic, Automotive Mechanic, Nautical Mechanic, Armorer, Electronics, Locksmithing
- nejen opravy a přestavba dopravních prostředků, ale i "high class kutilství"
- Elektronika je tu taky, bez ní se moderní technika neobejde
- patří sem i zámečnictví a otevírání zámků mechanickou cestou

Demolition
- a pyrotechnika všeho druhu
- samostatný skill

Artistry
Singing, Musical Instrument, Painting, Sculpting, Augmented Reality Art Design, Forgery, ...
- padělání je taky umění

Science
Chemistry, Physics, History, ...

Language Family
- každá rodina jazyků je sdružené dovednost. Takže třeba Indoevropské jazyky, Sinotibetské jazyky (Tibet, Čína), Altajské jazyky (mongolština, japonština, korejština...)
- každý jazyk je specializace, stejně tak hodně odlišná nářečí a slangy

Driving
Bikes, Howercraft, Tracked wehicles, Walking Wehicles, Vehicular Stealth
- včetně všech druhů pozemních dron

Aircraft Piloting
Různé druhy letadel a vrtulníků, včetně dálkového ovládání

Watercraft Piloting
Motorboats, Remote Operation, Sail, Ship, Submarine

Gunnery
Machine Guns, Rocket Launchers, Cannons, ...
- střelba ze zbraní namontovaných na dopravní prostředky, budovy a podobně

Bojová umění nejsou samostatné dovednosti, je to jen přefluffování výše uvedených. Je tedy potřeba vzít si příslušné dovednosti, které dané bojové umění vyučuje (např Close Combat a Throwing Weapons). Při vlastním boji je pak možné techniky příslušného bojového umění využívat při popisu bojových fint.


Magical Skills

Technomancy
- technomancerska "magie"

Hermetic Magic
Summoning, Banisning, Binding, Spell defense, Counterspelling, Spellcasting, Willpower, Ritual Spellcasting, Spell Design, Focus Design, Spirit Formulas, Aura Reading, Astral Combat, Enchanting

Shamanistic Magic
Summoning, Banisning, Binding, Spell defense, Counterspelling, Spellcasting, Willpower, Ritual Spellcasting, Spell Design, Focus Design, Spirit Formulas, Aura Reading, Astral Combat, Enchanting

Adept Magic
- každá adeptská schopnost má odpovídající specializaci. Takže když by ses chtěl dejme tomu naučit Zabíjecí ruce, stačí ti na to specializace na Zabíjecí ruce na příslušném hodnocení.


Traits
- systémově to samé co skilly

Neural interface
- umožňuje pořizovat cyberware
- každý kus cyberwaru je vlastní "specializace", takže na implantaci Reflexních vláken stačí mít "specializaci" Neurálního rozhraní na Reflexní vlákna na příslušném stupni.

Biomodification
- umožňuje pořizovat si bioware
- každý druh biowaru je vlastní "specializace".

Contacts
- známosti, viz pravidla Dakary


Je k něčemu Společenské postavení, případně Majetek?
- majetek se řeší týmově, postavení by teoreticky šlo použít, pokud by runner žil dvojím životem a byl třeba současně šéfem okrsku LoneStaru, nebo tak něco. Asi to nechám jako optional rule.


note: page 120

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 8667
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Heartbreaking Shadowrun clone

Příspěvek od York » 26. 8. 2014, 22:12

York píše:Lifestyle
0 .. Street .. free
1 .. Squatter .. 500 NY
2 .. Low .. 2.000 NY
3 .. Middle .. 5.000 NY
4 .. High ... 10.000 NY
5 .. Luxury .. 100.000 NY
6 .. Fairytale .. 1.000.000 NY

Je to dobrá stupnice?

Takhle jak to je, by to znamenalo, že profesionální runner (trojkové dovednosti) bude žít jako middle class - to mi přijde dost málo.
Hmm, tak nakonec to asi bude ok.

Začnu úplně nejníž: Co je jeničkový runner?
- může to být třeba sekretářka v nějaké korporaci, klidně docela zajištěná, která se stala nepohodlnou a skončila na ulici. Umí vzít pistoli za správný konec, protože jí to snoubenec několikrát ukazoval (Pistole 1), o životě ve stínech ale asi nemá ani ponětí. Ok, bude mít asi slušné sociální skilly, na to mi jednička nejspíš nestačí. I když, v zásadě jí stačí korporátní etiketa, což je pro ni v podstatě domácí prostředí. Není to moc valný základ pro nějaký solidní, takže bude ráda, když ze začátku přežije jako squatterka...
- pak to taky může být mladý kluk vychovaný gangem, který si řekl, že má na víc. V gangu možná žil na nízké úrovni, když se ale pokusí postavit se na vlastní nohy, bude se muset poprat s tvrdou realitou...

Trojkové honocení je defaultní limit pro začínající hráčské postavy. Jsou to už zavedení runneři, ve stínech se už nějaký čas pohybují. Tohle je ale možná jejich první pořádný tým, doteď dělali spíš bokovky, fungovali jako něčí kontakt a podobně.
- patří sem i ex-podnici s profesionální úrovní výcviku či odbornosti. Tj. například řadový korporátní decker, řadový člen ochranky se základním výcvikem, apod. Ve stínech jsou možná noví, ale mají solidní průpravu v dovednostech, které mohou dobře uplatnit.

Trojkový tým se zmůže zhruba na střední životní úroveň pro své členy (podle toho, jak se mu bude dařit). Není to nic extra, není to něco, kvůli čemu by se stovky wage-slavů vrhali do tak nebezpečného podniku, ale co, je to teprve začátek a žít se tak dá.

Čtyřkový tým jsou experti ve svých oborech, v pohodě si vydělají na vysokou životní úroveň.

Pětkový tým jsou žraloci stínových vod. Mohli se na to už dávno vybodnout a žít si v luxusu. Nevybodli se na to, není to jejich styl. Ale ten život v luxusu si stejně rádi dopřejí. Proč taky ne, když si to mohou dovolit.

Šestkových týmů běhá po světě jen něklik desítek, jsou to vesměs legendy. Prime runners. Best of the best. Takový tým je co do zdrojů srovnatelný s menší korporací. Tedy až na to, že je nemusí rozpouštět mezi desetitisíce zaměstnanců.

edit:
Jen ty finanční ekvivalenty by asi mohly růst trochu spořádaněji...
Hmm, ono to asi jinak nepůjde, nesedělo by to na reálné poměry.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 7570
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Heartbreaking Shadowrun clone

Příspěvek od eerieBaatezu » 27. 8. 2014, 07:14

Obrázek Super nápad, konečně udělat hratelnou verzi pravidel pro Shadowrun. $D

Co mi vždycky v jiných systémech pro cyberpunk nebo konverzích SR chybělo, byla nepřítomnost všeho toho cyberwaru a tak. Byl ho tam buď jen zlomek nebo nebyl pořádně pravidlově ošetřen.

Dakara je boží, ty vlastnosti jako síla a obratnost asi fakt moc nechybí. Daly by se v ní udělat i Star Wars a Warhammer a StarCraft a všechno. $D Chtělo by to udělat nějakou tabulku na konverzi jiných pravidel, aby se to nemuselo vymýšlet znovu. Pro systémy d20 a d100 systémy vzít stupnici z DrD 1.9, protože jede na 1-10, pro d6 systémy Dakaru, pže jede na 1-6 a Dakara se dá vlastně použít i na DnD 3.5, kde by se to převedlo dělením třemi, namísto dvěmi.

edit: DnD 3.5 je celkově lepší vzít přes 1-6, pže bonusy se vydělí třemi a savy dvěmi a bude tak zachován poměr stupnic. Akorát tedy nevím, zda by se při takové konverzi musely do Dakary přidat savy z DnD?

Sry za offtopic.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 8667
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Heartbreaking Shadowrun clone

Příspěvek od York » 27. 8. 2014, 09:17

eerieBaatezu píše:Pro systémy d20 a d100 systémy vzít stupnici z DrD 1.9, protože jede na 1-10, pro d6 systémy Dakaru, pže jede na 1-6 a Dakara se dá vlastně použít i na DnD 3.5, kde by se to převedlo dělením třemi, namísto dvěmi.
Ve skutečnosti všechno jede na stupnici 1-10. 1-6 odpovídají možnostem normálních lidí, 7-10 jsou superhumani, demigodi a podobně. V Shadowrunu se nad 6 dostanou například adepti s magicky vylepšenými dovednostmi.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 8667
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Heartbreaking Shadowrun clone

Příspěvek od York » 27. 8. 2014, 12:10

Dovednosti jsou snad v prvním nástřelu kompletní (o pár postů výš, zeditoval jsem to). Jsou trochu zobecněné oproti 4e anniversary edici.

Mělo by platit, že sdružené dovednosti (psané tučným písmem) mechanicky představují defaultning skillů. Tedy všechny skilly, mezi kterými dává smysl defaultit, by vždycky měly být shrnuté pod jednu sdruženou dovednost.

Defaulting se neřeší při hře, ale pouze při tvorbě a zlepšování postavy. A to právě tím, že specializace mohou být jen o 2 body nad příslušnou sdruženou dovedností. Takže když například umím profesionálně jezdit na motorce (Motorky 3), tak musím investovat alespoň 1 bod do obecného řízení, a tudíž dokážu na úrovni začátečníka odřídit libovolný pozemní dopravní prostředek.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 8667
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Heartbreaking Shadowrun clone

Příspěvek od York » 28. 8. 2014, 10:00

Optika na zbrani
- najít cíl dalekohledem na zbrani zabere 1 kolo přípravy. Optika pak sníží postih za vzdálenost
- za další kolo přípravy je možné standardně zamířit
- s takovou zbraní je možné střílet bez míření (a bez bonusů), ale není možné zamířit bez předchozího nalezení cíle dalekohledem

Otázka je, co optika v kyberoku, případně adeptský ostrý zrak
- smysl by asi dávalo kolo přípravy nevyžadovat, není to ale moc herně zajímavé (byl by to pak automatický bonus bez hráčské volby)

Krycí palba
- je standardní akce "příprava finty"
- umožňuje připravovat fintu "preventivně" proti komukoliv, kdo po dobu jejího trvání do kryté oblasti vleze
(- alternativně je možné na určité místo "preventivně" zamířit - to nestojí munici a nedělá randál, ale pokryje to jen to jedno konkrétní místo, krycí palba pokryje větší plochu)
- pokryje 1 metr za každou ránu vypálenou v kole (takže single shot 1 metr, semi automatic 2 metry, short bursts 6 metrů, long bursts 12 metrů, full auto podle kadence).
- krycí palba pokrývající víc než 3 metry se vždycky vyhodnocuje jako wide burst (viz módy střelby).

Armor
- historická zbroj má parametry uvedené v pravidlech Dakary. Proti moderním střelným zbraním ale není tak účinná a počítá si postih (asi -2, možná i -3) k balistickému armoru
- moderní pancvesty budou mít impact a balistic KZ stejnou. Tj nebudou u každé zbroje 2 hodnoty armoru jako v Shadowrunu, různé hodnoty pro impact/ballictic KZ se týkají jen historických zbrojí

Historické palné zbraně
- mají parametry uvedené v pravidlech Dakary, ale jdou proti impact armoru, nikoliv proti balistic armoru

Energetické zbraně (lasery) a zbroje:
- stejný mechanismus. Tj. standardní pancvesty (a historické zbroje taky) mají sníženou KZ proti energetickým útokům.

Laser sight
+1 útok, -1 damage (což je efektivně +1 na zásah bez zvýšení damage)
- není kumulativní se smartlinkem ani s tracer rounds

Tracer rounds
+1 útok, -2 damage
- není kumulativní s laser sight ani se smartlinkem

Smartlink
+1 útok
- není kumulativní s laser sight ani tracer rounds

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 8667
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Heartbreaking Shadowrun clone

Příspěvek od York » 28. 8. 2014, 10:56

Tohle zatím hodně orientačně:

Zpětný ráz
Snižuje pouze přesnost. Tj. každý bod nekompenzovaného zpětného rázu znamená -1 útok.

/* Původně jsem zamýšlel -1 útok a +1 zranění, aby to snižovalo jen šanci na zásah a ne damage. To by ale u velkých recoilů vedlo k absurdně velkým bonusům ke zranění, takže to raději nechám more punishing but less confusing. Stejně se zásadně střílí bez recoilu. */

Každý bod Síly postavy nad 5 poskytuje 1 bod kompenzace zpětného rázu.
(A pak že trollí Extra síla k ničemu není)


/*
Pravděpodobně zvítězí varianta o pár postů dál.

Módy střelby
Single shot (1 rána za kolo)
- platí staty z tabulky

Semi automatic (2 rány za kolo) nebo single burst (3 rány za kolo)
+1 damage, +1 recoil

Short bursts (6 ran za kolo) nebo single long burst (6 ran za kolo)*
+2 damage, +2 recoil

Long bursts (12 ran za kolo)*
+3 damage, +3 recoil

Full auto*
další +1 damage a +1 recoil za každé zdvojnásobení kadence
(tj. při 24 ranách za kolo to je celkem +4 damage a +4 recoil, atd.)

/* Pozn: Minigun s kadencí 6000 ran za minutu střílí 300 ran za kolo. Tomu by odpovídalo zhruba +7 damage a +7 recoil
- 12 není moc dobrý základ pro logaritmický růst, blbě se to počítá. Na druhou stranu to se bude dělat jen při určování herních parametrů zbraně a to většinou dělají nadšenci, kteří si to spočítají rádi. */


* Všechny módy střelby od short burstů výš umožňují dvě varianty:
- Buď soustředit všechny výstřely na jedno místo a maximalizovat tak průraznost a zranění (narrow fire), pak platí uvedené hodnoty.
- Nebo pokrýt širší oblast a zvýšit tak pravděpodobnost zásahu. Pak se k uvedeným hodnotám přičítá +1 k útoku a -3 ke zranění.
Recoil se tím nemění.

/* Zestručnění a zpřehlednění zápisu přesunutím narrow fire a wide fire option mimo vlastní módy střelby. */

/* +1 útok a -3 zranění asi nepůjde, protože by pak zranění single shotem při wide fire bylo nižší než single shotem, což zní divně. Asi to bude muset být +1 útok a -2 zranění (což mi ale zní jako celkem jasná volba, platím jen 1 bodem zranění za vyšší šanci na zásah...).
- a nebo to nepůjde spolu se semi auto nebo single burst módem. To zní asi rozumně. */


Flešetová munice (nebo broky)
- +1 útok (protože se s rozptylem snáze zasahuje), ale cíl si od zásahu navíc ještě jednou odečte pokrytí zbroje (ať už byl zásah do zbroje nebo mimo)

/* Možnost zásahu více cílů bych u brokovnic asi neřešil */
*/


note: page 154

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 8667
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Heartbreaking Shadowrun clone

Příspěvek od York » 28. 8. 2014, 11:52

Tušíte někdo, jak je to s těma long burstama? Není to náhodou vynález čtvrté edice Shadowrunu? Zkoušel jsem to chvíli googlit a vygooglil jsem jen tříranné dávky.

Odpovědět

Zpět na „Dakara“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host