Dračák podle staré školy
Moderátor: York
Dračák podle staré školy
Pravidla (pdf).
Souhrn pravidel (pdf).
Bestiář (pdf).
Discord
Webové stránky
Přednáška na Gameconu 2022: Jak vzniká Dračák.
Souhrn pravidel (pdf).
Bestiář (pdf).
Discord
Webové stránky
Přednáška na Gameconu 2022: Jak vzniká Dračák.
Re: Dračák podle staré školy
Ještě k tomu rozdělení kouzel na základní, pokročilá a mistrovská: Problém je s kouzlama na svitcích, u těch totiž aktuálně nerozlišuju, co je to za kouzlo. Asi to k nim budu muset přidat.
Otázka potom bude, jestli když na svitku bude třeba mistrovské kouzlo, tak to bude znamenat jak to, že se ho může naučit až kouzelník od deváté úrovně, tak to, že ho může seslat až postava od deváté úrovně...
Pokud to omezení bude i na možnost kouzlo seslat, tak pak hráči budou nacházet svitky, které nebudou moci použít, dokud nevylevlujou, což docela sucks. Na druhou stranu se aspoň budou mít na co těšit...
(A v zásadě to aspoň motivuje Pána jeskyně, aby hráčům nedával kouzla nad jejich stávající úroveň.)
Otázka potom bude, jestli když na svitku bude třeba mistrovské kouzlo, tak to bude znamenat jak to, že se ho může naučit až kouzelník od deváté úrovně, tak to, že ho může seslat až postava od deváté úrovně...
Pokud to omezení bude i na možnost kouzlo seslat, tak pak hráči budou nacházet svitky, které nebudou moci použít, dokud nevylevlujou, což docela sucks. Na druhou stranu se aspoň budou mít na co těšit...
(A v zásadě to aspoň motivuje Pána jeskyně, aby hráčům nedával kouzla nad jejich stávající úroveň.)
Re: Dračák podle staré školy
Nad tím jsem nepřemýšlel. Jízdu na koni by asi měly zvládat všechny postavy aspoň do té míry, aby mohly cestovat (nebo aspoň s nějakým základním zaškolením). Na boji na koni by mohla bejt dovednost.
Jo. A nejspíš jich bude víc, než jsem původně plánoval.
Jo, na to by se to hodilo.
Tj. že bys měl válečníka postaveného na Finese a měl by hroší kůži a lehkou zbroj? To bych musel škrtnou ten dodatek, že se to počítá jako těžká zbroj. Což ale v zásadě můžu, pořád bude omezenej na lehké zbraně. Takže to rovnou udělám.
I když, moment. Napsaný je to takhle:
To, že si můžeš počítat Fyzičku, je docela podstatný. Možná by to mohla bejt volba:Když bojuješ v lehké zbroji, snižuješ si zranění o 2 a bojuješ, jako kdybys měl těžkou zbroj – házíš si tedy na obranu Fyzičkou místo Finesy.
"Když bojuješ v lehké zbroji, snižuješ si zranění o 2 můžeš si vybrat, jestli si budeš házet na obranu Fyzičkou nebo Finesou."
Re: Dračák podle staré školy
Znemožnění obrany štítem je v základním soubojáku - chytíš mu ho třeba rukou, nebo tak. To bych nerad duplikoval schopností.Tronar píše: ↑17. 8. 2019, 21:20 Sermir pomoci techniky/bojovnik pomoci natlaku zazene protivnika do takove pozice, ze mu zbyva efektivne takova obrana, kterou se chysta bojovnik/sermir zneuzit. Mohla by to byt jak obranci znemoznit branit se stitem, zbrani, nebo prinutit jej branit se nevyhodnym atributem?
Mysleno jako dovednost pro hrace co nemaji zdani o tom jak presne to ta jeho postava udela, ale vi, ze je toho schopna. Hrac hranicare take nevi jak presne funguje telepatie, ale postava ji pouziva.
Tohle by každopádně byla další schopnost postavená čistě na mechanikách. Jak už jsem psal výš, těm bych se chtěl pokud možno vyhýbat a preferovat schopnosti, které umožní dělat nějaké cool věci.
Víceméně viz výše - tahle schopnost by stála čistě na mechanikách. K duelu můžeš protivníka vyzvat i čistě skrz roleplaying. Tahle schopnost by se perfektně hodila do DrD+ (možná tam dokonce je?), tady bych chtěl povolání stavět spíš na rozšiřování fikčních možností.Tronar píše: ↑17. 8. 2019, 21:20 Jako souboj vuli (zadny mentalni nebo psychic utok). Bojovnik se urazkami, posmechem, formalni vyzvou snazi protivnika primet k souboji 1v1. Mechanicky jako souboj pres dusi (jako obdoba vlivu na ostatni). Pokud uspeje bojovnik, tak od nasledujiciho kola je DUEL (souboj 1v1), pokud neuspeje uz to podruhe proti tomu samemu protivnikovi nemuze pouzit (treba jen ten dany souboj).
I kdyz protivnik v souboji pres dusi podlehne, tak porad se muze rozhodnout s nim nebyt v Duelu, ale v tom pripade se proti bojovnikovi muze jen branit, dokud nepristoupi na duel. Nebo musi rovnou ustupovat?
Stejný komentář platí i pro několik dalších návrhů, takže je přeskočím.
Zrovna jsem procházel schopnosti z DrD PPE a něco v tomhle duchu tam má chodec - dokáže si v noci odpočinout v sedě, v jakémsi polospánku. K válečníkovi by se to teda asi hodilo taky, ale k chodci mi to sedne víc.
Re: Dračák podle staré školy
Tohle už je v určitý podobě v jádru pravidel - když chceš třeba protivníka odzbrojit nebo srazit do propasti, tak na to jsou potřeba dva úspěchy a můžeš s někým spolupracovat tak, že každý na to dáte jeden úspěch.Tronar píše: ↑17. 8. 2019, 21:20 1. sehranost muzes brat jako schopnost, kdy jsou si postavy schopne behem boje jen po par naznacich prohodit sve protivniky, takze tem prerusili jejich zamery, prekvapili je atd.
nebo klidne jsou schopni sladit sve zamery tak dobre a rychle jak nikomu jinemu, takze jako priprava na akci, ale misto aby jedna postava provadela danou akci 2 kola, tak 2 postavy ji budou provadet jedno kolo se stejnymi vyhodami.
To mi přijde jako dovednost. Nejspíš něco jako Výcvik a velení. Píšu si ji do TODO.
(Válečník by ji mohl mít automaticky - nebo aspoň doporučenou.)
Re: Dračák podle staré školy
Ještě když jsme u těch dovedností:
Teď to funguje tak, že je nějakej relativně krátkej seznam všech dovedností a každé povolání má určité dovednosti automaticky. Takže třeba zloděj se nemusí učit otevírat zámky, atd.
To ale vede k tomu, že když tvořím postavu, tak ty dovednosti, které bych si bral nejdaději, si vzít nemůžu, protože už je mám. A vybírat si musím z dovendostí, které pro moje povolání nejsou nijak zvlášť relevantní (protože ty relevantní mám automaticky). Plus je problém, když hráč nějakou dovednost nechce (třeba hraničář fakt nechce umět léčit, protože z historie postavy vyplývá, že by to umět neměla).
Pokud bude dovedností v seznamu víc, tak zároveň bude třeba nějak vyřešit tvobu postavy, aby hráč nemusel procházet megadlouhej seznam.
To mě přivedlo k nápadu, že vybírat se bude ze všech dovedností (tedy z dlouhého seznamu), ale u každého povolání bude krátký seznam doporučených dovedností.
Takže když bude někdo chtít rychle vytvořit postavu třeba někde na conu, tak prostě nalistuje své povolání a vybere si z krátkého seznamu - což navíc zaručí, že bude mít relevantní dovednosti. Zkušení hráči budou ale mít možnost vybrat si dovednosti zcela podle sebe.
Otázka je, jestli stále nechávat "automatické" dovednosti. Čím dál víc se ale klaním k tomu, úplně se na ně vykašlat a nechat u povolání jen krátký seznam doporučených.
Teď to funguje tak, že je nějakej relativně krátkej seznam všech dovedností a každé povolání má určité dovednosti automaticky. Takže třeba zloděj se nemusí učit otevírat zámky, atd.
To ale vede k tomu, že když tvořím postavu, tak ty dovednosti, které bych si bral nejdaději, si vzít nemůžu, protože už je mám. A vybírat si musím z dovendostí, které pro moje povolání nejsou nijak zvlášť relevantní (protože ty relevantní mám automaticky). Plus je problém, když hráč nějakou dovednost nechce (třeba hraničář fakt nechce umět léčit, protože z historie postavy vyplývá, že by to umět neměla).
Pokud bude dovedností v seznamu víc, tak zároveň bude třeba nějak vyřešit tvobu postavy, aby hráč nemusel procházet megadlouhej seznam.
To mě přivedlo k nápadu, že vybírat se bude ze všech dovedností (tedy z dlouhého seznamu), ale u každého povolání bude krátký seznam doporučených dovedností.
Takže když bude někdo chtít rychle vytvořit postavu třeba někde na conu, tak prostě nalistuje své povolání a vybere si z krátkého seznamu - což navíc zaručí, že bude mít relevantní dovednosti. Zkušení hráči budou ale mít možnost vybrat si dovednosti zcela podle sebe.
Otázka je, jestli stále nechávat "automatické" dovednosti. Čím dál víc se ale klaním k tomu, úplně se na ně vykašlat a nechat u povolání jen krátký seznam doporučených.
Re: Dračák podle staré školy
a zvladnou to ve stejnem kole kdy se pro to rozhodli? Myslim, tim, ze behem vyhlaseni zameru se ty dve postavy mohou dohodnout jak neco provest? Tedy cela druzina behem vyhlasovani zameru reaguje jako jeden muz v souladu s ostatnimi, i kdyz se postavy setkaly pred par hodinami?Tohle už je v určitý podobě v jádru pravidel - když chceš třeba protivníka odzbrojit nebo srazit do propasti, tak na to jsou potřeba dva úspěchy a můžeš s někým spolupracovat tak, že každý na to dáte jeden úspěch.
Souhlas.To mě přivedlo k nápadu, že vybírat se bude ze všech dovedností (tedy z dlouhého seznamu), ale u každého povolání bude krátký seznam doporučených dovedností.
Takže když bude někdo chtít rychle vytvořit postavu třeba někde na conu, tak prostě nalistuje své povolání a vybere si z krátkého seznamu - což navíc zaručí, že bude mít relevantní dovednosti. Zkušení hráči budou ale mít možnost vybrat si dovednosti zcela podle sebe.
Automaticke dovednosti jen pokud jsou nutne> Kouzelnik a cteni a psani, asi i alchymista.
1kz a 2kz jsou oproti ostatnim pocitove horsi, mas velkou sanci dat 0. U 1kz je to 50% a u 2kz je to 25%. 3kz uz je jen 12.5% na nulu, coz uz neni tak hrozne.
Takze co si mam predstavit jako duvod neco nazvat pokrocily nebo mistrovsky?
Ad Utok z obrany> tvoje verze na mne pusobi maximalne jako neco, co je pokrocile, a neni hustokruteprisne. Jako mistrovskou schopnost bych si ji nechal az jako posledni moznost. Regenerace a boj poslepu jsou zajimavejsi. Takze porad budes potrebovat neco proti bojovemu silenstvi, ktere vede.
Ad hrosi kuze> tak nejak jsem to myslel. Bud bojovnik ala Barbar Conan nebo sermir postaveny na finese. Tezke zbrane vyzaduji fyzicku, ze? Ale sermir postaveny na fyzicce nevadi, jde spis o pristup k reseni situaci. Hbity sermir v tezke zbroji mi nefunguje.
Re: Dračák podle staré školy
Co by nezvládly?Tronar píše: ↑18. 8. 2019, 01:00a zvladnou to ve stejnem kole kdy se pro to rozhodli? Myslim, tim, ze behem vyhlaseni zameru se ty dve postavy mohou dohodnout jak neco provest? Tedy cela druzina behem vyhlasovani zameru reaguje jako jeden muz v souladu s ostatnimi, i kdyz se postavy setkaly pred par hodinami?Tohle už je v určitý podobě v jádru pravidel - když chceš třeba protivníka odzbrojit nebo srazit do propasti, tak na to jsou potřeba dva úspěchy a můžeš s někým spolupracovat tak, že každý na to dáte jeden úspěch.
Gorondar: "Všichni na orka! Shodíme ho dolů!"
Good point. To je ovšem trochu vada na kráse. Mnohem hezčí by bylo, kdyby automatické dovednosti neexistovaly vůbec (nebylo by to třeba vysvětlovat).
Možná to půjde i tak. Kouzelník, kterej neumí číst a psát, sice bude rarita, ale v zásadě fungovat může - kouzla se můžeš naučit i od někoho jinýho.
Hmm, to je zajímavej postřeh. Moc to ale na věci nemění.
Zatím to rozděluju víceméně pocitově. Až těch schopností bude víc, nejspíš z toho vyleze nějakej systém (aspoň trochu). Viz třeba u těch kouzel, že plošné útočné kouzlo je vždycky nejmíň pokročilé.
Tohle je ukázkový příklad rozdílu mezi tím, co schopnost skutečně dělá a mezi tím, jak to hráči vnímají. Obojí je důležitý - hráčskej pocit je určující pro dojem ze hry a pro to, jak moc si budou nebo nebudou chtít takovou dovednost brát. Reálnej herní efekt zas určuje skutečnej dopad na hru.Tronar píše: ↑18. 8. 2019, 01:00Ad Utok z obrany> tvoje verze na mne pusobi maximalne jako neco, co je pokrocile, a neni hustokruteprisne. Jako mistrovskou schopnost bych si ji nechal az jako posledni moznost. Regenerace a boj poslepu jsou zajimavejsi. Takze porad budes potrebovat neco proti bojovemu silenstvi, ktere vede.
V tomhle případě to ale není až takovej problém, protože rozdíl mezi bojovým šílenstvím a útokem z obrany je hlavně fluffovej. Když bych nechtěl hrát postavu, která může v boji ztratit kontrolu nad tím, co dělá, tak bych si určitě nevzal bojové šílenství (nehledě na to, že je hodně silné) a to, že mi to otevře jinej skill, by pro měl byl vítanej bonus.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16378
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Dračák podle staré školy
Hm, tím to ale trochu rozplizáváš.York píše:To nejsou předdefinované možnosti, ale příklady. Celkem logicky ale pokrývají to, co se při hře nejčastěji hodí, takže to pak vypadá jako předdefinované možnostiMarkyParky píše: ↑18. 8. 2019, 21:56 * Interpretace výsledků patří vítězi akce: /Boubaque + DrDII ano, u Yorka částečně - jsou tam volby z pravidel, které si hráč může vybrat a popsat.
Najít hranici mezi interpretační pravomocí GMa a hráče není legrace (ostatně celý IIEE model, kterému se tak zoufale vyhýbáš je hodně právě o tom) a tomuhle chce věnovat nějakou péči.
Pokud to jsou příklady, tak pořád někde musí být nějaká autorita, která schválí případnou analogii.
Pokud by to byl taxativní seznam, tak se o to hráč může opřít a říct: "Na tohle mám právo."
Je to hodně velký rozdíl a tvému systému by IMHO slušelo víc to druhé (obzláště pokud necháš hráče deklarovat úmysl, ale zároveň jim mechanika negarantuje jeho naplnění jako záměru).
Ale možná jsem jen příliš ovlivněn PbtA .
Mluvil jsem o boji.York píše:Nejsem si jistej, jestli teď mluvíš o boji. Mimo boj tohle platí, ale to není relevantní k tématu.MarkyParky píše: ↑18. 8. 2019, 21:56* Vyhodnocování konfliktů /Všichni tři ano tam, kde je konflikt přítomen z fikce. Ale každá má úplně jiný přístup k problému osamocené akce, která se může podělat. Boubaque použije klasickou poučku "konflikt vytvořit", York nechá kompetentní postavu prostě uspět za popis a DrDII má mechaniku zkoušky s vyčerpáním.
Moje představa z dosavadního čtení tvých textů byla:
* mimo boj tohle platí 100%.
* v boji tohle platí, pokud ti nikdo nebrání. Pokud ti někdo brání, on si háže na útok, ty na obranu a když to ustojiš, tak už uspěješ.
Jestli je to jinak ...
Re: Dračák podle staré školy
To se ale nevylučuje. Když děláš něco, co je explicitně uvedeno v pravidlech jako příklad, tak na to samozřejmě můžeš poukázat (tj. ano, na to máš právo). Ale neznamená to nutně, že nemůžeš dělat i něco jinýho (potom samozřejmě nastoupí standardní schvalovací proces*).MarkyParky píše: ↑18. 8. 2019, 23:02Pokud to jsou příklady, tak pořád někde musí být nějaká autorita, která schválí případnou analogii.
Pokud by to byl taxativní seznam, tak se o to hráč může opřít a říct: "Na tohle mám právo."
* Což je domluva všech hráčů u stolu, kterou případně rozetne PJ.
Jo, to je správně.MarkyParky píše: ↑18. 8. 2019, 23:02Moje představa z dosavadního čtení tvých textů byla:
* mimo boj tohle platí 100%.
* v boji tohle platí, pokud ti nikdo nebrání. Pokud ti někdo brání, on si háže na útok, ty na obranu a když to ustojiš, tak už uspěješ.
(Samozřejmě je tam podmínka, že to musíš bejt schopen udělat.)
Re: Dračák podle staré školy
Další válečnické schopnosti.
• Obří skoky měl původně zloděj, k válečníkovi to ale asi sedne líp (snad bude pro zloděje dost schopností, ehm ). Zloděj by měl někam vyšplhat, ne tam skákat.
• Zápasím pořád s názvem dovednosti snižující postih při boji s více protivníky. Původně to byl útok na dva cíle, pak rychlý boj, teď zkouším boj proti přesile.
• Rychlostřelbu a čarostřelbu zruším. Místo nich bude vějířový výstřel (pro hraničáře) a vějířový vrh (pro zloděje). Mechanicky to bude omezené přípravou.
• U vypětí síly jsem zrušil bonus ke zranění v boji (čím míň schopností bude dávat bonusy, tím líp).
Nezdolná výdrž
Vydržíš bez zastávky běžet či bojovat celý den.
Velitelský hlas
Dokážeš svým hlasem vyvolat pocit podřazenosti a respektu. Osoby zvyklé poslouchat příkazy, například vojáci nebo sluhové, obvykle udělají, co po nich chceš. Jedinci zvyklí rozkazovat tě poslechnout nemusí.
Odolnost proti bolesti
Máš vysoký práh bolesti a dokážeš ji bez obtíží snášet. Když by na to přišlo, zvládnul bys například dát ruku do ohně a udržet ji tam. Není tě možné zlomit mučením.
Hromový hlas
Máš hlas silný jako deset mužů. Když tedy chceš, překřičíš všechny ostatní a jsi slyšet na velkou vzdálenost.
Obří skoky
Vyskočíš dvakrát výše, doskočíš dvakrát dále a bezpečně dopadneš z dvojnásobné výšky než ostatní.
Vrh odrazem
Dokážeš hodit speciální vrhací disk (čakram) tak, aby se odrážel a zasáhnul tak více cílů. Počítáš si obvyklý postih za Útok na více cílů a můžeš si ho snížit za boj proti přesile. Když se čakram odrazí alespoň třikrát a všechny cíle zasáhne, vrátí se zpět k tobě a zase ho chytíš. Odrazem můžeš obejít kryt.
• Obří skoky měl původně zloděj, k válečníkovi to ale asi sedne líp (snad bude pro zloděje dost schopností, ehm ). Zloděj by měl někam vyšplhat, ne tam skákat.
• Zápasím pořád s názvem dovednosti snižující postih při boji s více protivníky. Původně to byl útok na dva cíle, pak rychlý boj, teď zkouším boj proti přesile.
• Rychlostřelbu a čarostřelbu zruším. Místo nich bude vějířový výstřel (pro hraničáře) a vějířový vrh (pro zloděje). Mechanicky to bude omezené přípravou.
• U vypětí síly jsem zrušil bonus ke zranění v boji (čím míň schopností bude dávat bonusy, tím líp).
Nezdolná výdrž
Vydržíš bez zastávky běžet či bojovat celý den.
Velitelský hlas
Dokážeš svým hlasem vyvolat pocit podřazenosti a respektu. Osoby zvyklé poslouchat příkazy, například vojáci nebo sluhové, obvykle udělají, co po nich chceš. Jedinci zvyklí rozkazovat tě poslechnout nemusí.
Odolnost proti bolesti
Máš vysoký práh bolesti a dokážeš ji bez obtíží snášet. Když by na to přišlo, zvládnul bys například dát ruku do ohně a udržet ji tam. Není tě možné zlomit mučením.
Hromový hlas
Máš hlas silný jako deset mužů. Když tedy chceš, překřičíš všechny ostatní a jsi slyšet na velkou vzdálenost.
Obří skoky
Vyskočíš dvakrát výše, doskočíš dvakrát dále a bezpečně dopadneš z dvojnásobné výšky než ostatní.
Vrh odrazem
Dokážeš hodit speciální vrhací disk (čakram) tak, aby se odrážel a zasáhnul tak více cílů. Počítáš si obvyklý postih za Útok na více cílů a můžeš si ho snížit za boj proti přesile. Když se čakram odrazí alespoň třikrát a všechny cíle zasáhne, vrátí se zpět k tobě a zase ho chytíš. Odrazem můžeš obejít kryt.
Re: Dračák podle staré školy
S válečníkem to tedy teď vypadá takhle:
Základní válečnické schopnosti
7 základních, 9 pokročilých, 9 mistrovských. Celkem 26, což teda není tak docela plánovaných 30, ale už by se s tím asi dalo žít. Válečník na 14. úrovni bude mít celkem 15 schopností, takže zdaleka nebude umět všechny. A typicky se bude hrát na nižších úrovních, takže výběr celkem bude.
Jsem ale zvědavej na zloděje. Myslel jsem, že u něj to bude bez problémů, ale začíná to vypadat, že válečník na tom nakonec bude líp
edit: Vždycky je samozřejmě možnost, nedávat novou schopnost na každé úrovni, ale třeba na každé druhé. Na to jich je víc než dost.
Základní válečnické schopnosti
- Nezdolná výdrž
- Velitelský hlas
- Odolnost proti bolesti
- Hromový hlas
- Hluboký nádech
- Drtivý stisk
- Lamželezo
- Pevný postoj
- Obří skoky
- Boj proti přesile
- Hroší kůže
- Zastrašení
- Neohroženost
- Vypětí rychlosti
- Vypětí síly
- Vrh odrazem
- Bojové šílenství
- Útok z obrany
- Regenerace
- Boj poslepu
- Odolnost proti mrazu
- Odolnost proti ohni
- Odolnost proti jedům
- Potlačení paralýzy
- Železné pěsti
- Srážení střel
7 základních, 9 pokročilých, 9 mistrovských. Celkem 26, což teda není tak docela plánovaných 30, ale už by se s tím asi dalo žít. Válečník na 14. úrovni bude mít celkem 15 schopností, takže zdaleka nebude umět všechny. A typicky se bude hrát na nižších úrovních, takže výběr celkem bude.
Jsem ale zvědavej na zloděje. Myslel jsem, že u něj to bude bez problémů, ale začíná to vypadat, že válečník na tom nakonec bude líp
edit: Vždycky je samozřejmě možnost, nedávat novou schopnost na každé úrovni, ale třeba na každé druhé. Na to jich je víc než dost.
Re: Dračák podle staré školy
Ještě jedna mistrovská schopnost pro válečníka (zloděj bude mít chytání střel s podobným efektem):
Srážení střel
Mečem nebo jinou vhodnou zbraní dokážeš srážet střely v letu. Při plné obraně proti projektilům si místo výhody (+1) počítáš bonus +2.
Srážení střel
Mečem nebo jinou vhodnou zbraní dokážeš srážet střely v letu. Při plné obraně proti projektilům si místo výhody (+1) počítáš bonus +2.
Re: Dračák podle staré školy
Základní zlodějské schopnosti
Obrazová paměť
Máš perfektní paměť na cokoliv vizuálního. Vždycky poznáš každého, koho jsi byť jen letmo zahlédl, dokážeš si zapamatovat celé stránky textu najednou a podobně.
Svůdný hlas
Tvůj hlas má v sobě něco tajemného a vábivého. Nedokážeš sice svést úplně kohokoliv, ale pokud jsi pro dotyčnou osobu přitažlivý, potřebuje opravdu dobrý důvod, aby tě odmítla.
Periferní vidění
Máš výborné periferní vidění. Můžeš tedy například nenápadně sledovat, co se děje u vedlejšího stolu, nebo si všimnout, že někdo sleduje tebe, aniž bys na sebe upozornil. Není proti tobě možné získat výhodu za útok do zad.
Citlivý hmat
Máš nesmírně citlivý hmat. Můžeš mít například označené karty tak, že to nikdo jiný nepozná, poznáš po hmatu konkrétní minci a podobně.
Dokonalá rovnováha
Máš dokonalou rovnováhu. Dokážeš běhat po nataženém laně, balancovat na kládě plovoucí na rozbouřené řece, nebo třeba přeběhnout po hlavách davu. Při pádu vždy dopadneš na nohy.
Pokročilé zlodějské schopnosti
Hybernace
Dokážeš mnohanásobně zpomalit svůj metabolismus. Spolu s tím se téměř zastaví i působení jedů, lektvarů a dalších substancí. Prohlédnutím tvého těla nebude možné poznat, že nejsi mrtvý. V průběhu hybernace stále vnímáš své okolí, ale trvá ti déle vjemy zpracovávat. Probudit se například na základě domluveného signálu ti tedy může zabrat i několik minut. Když utrpíš smrtelné zranění, hybernace se aktivuje automaticky.
Zákeřný útok
Pokud o tobě cíl nevěděl a útok nečekal, počítáš si +2 ke zranění.
Chůze beze stop
S výjimkou naprosto nevhodného terénu, jako je třeba bahno nebo čerstvě napadaný sníh se dokážeš pohybovat tak, že nezanecháš žádné viditelné stopy. Stále ale zanecháváš pachovou stopu.
Chytání střel
Dokážeš bezpečně chytit střelu v letu. Při plné obraně proti projektilům si místo výhody (+1) počítáš bonus +2. Každou volnou rukou můžeš v jenom kole chytit jednu střelu.
Znehybňující úder
Znáš tlakové body a jiná citlivá místa a dokážeš je přesně zasáhnout. V boji beze zbraně s humanoidními protivníky (člověk, elf, hobit, skřet a podobně) si můžeš počítat zranění 1, ale způsobené zranění po několika minutách odezní (cíli se vrátí ztracené životy a zmizí případné vážné zranění).
Rychlé ruce
Dokážeš rukama provádět neuvěřitelně rychlé, prakticky nepostřehnutelné pohyby. Můžeš tedy například držet drobné předměty mimo zorné pole prohledávajícího, podvádět ve skořápkách či kartách i proti těm nejlepším falešným hráčům, nebo třeba tasit dýku skrytou v rukávu a rovnou ji po někom hodit. Nedokážeš ale takto natáhnout luk nebo kuši.
Odhad na lidi
Po krátkém rozhovoru poznáš, zda mluvíš s někým poctivým a čestným. Neznamená to nutně, že dotyčný zrovna mluví pravdu – i ten největší poctivec může zalhat nebo porušit své slovo, když jde například někomu o život. U nepoctivců se samozřejmě můžeš spolehnout jen na to, že se na ně nemůžeš spolehnout.
Ohebnost
Tvé tělo je neuvěřitelně pružné a ohebné. Dokážeš se protáhnout všude, kde projdeš hlavou a vyvlíkneš se z jakýchkoliv pout.
První dojem
Na osoby, které tě ještě neznají, dokážeš zapůsobit přesně tak, jak chceš. Můžeš jim připadat jako přátelská osoba, jako někdo hodný respektu, jako někdo důvěryhodný a podobně. Dotyčný ovšem nemusí vždy jednat tak, jak si představuješ. Pokud se například snažíš zapůsobit jako chudák na šlechtice, který žebráky pohrdá, tak se milodaru nedočkáš. Dojem se také může změnit. Pokud například začneš nadávat někomu, kdo tě považoval za přátelskou osobu, nejspíš svůj postoj rychle přehodnotí.
Průměrná tvář
Pokud nechceš, nikdo si tě nedokáže zapamatovat. Když se dotyčný na tebe bude snažit vzpomenout, nedokáže si vybavit tvé jméno, podobu ani pohlaví a popsat tě lépe, než „měl takovou průměrnou tvář“.
Mistrovské zlodějské schopnosti
Běh po hladině
Dokážeš uběhnout až střední vzdálenost po hladině vody či bažiny, po čerstvě napadaném sněhu a podobně. K rozběhu je potřeba pevná půda pod nohama, nemůžeš tedy vyběhnout na hladinu, když plaveš, nebo se topíš v bažině.
Ostřelovač
Když míříš kuší alespoň dvě kola, na následující výstřel si místo výhody (+1) počítáš bonus +2.
Přesný zásah
Jsi neuvěřitelně přesný, dokážeš zasáhnout spáru mezi pláty zbroje. Za úspěch můžeš obejít protivníkovu zbroj, i když má kryté celé tělo. Přesný zásah můžeš použít při střelbě, vrhání zbraní i při boji zblízka, ale pouze zbraní, která spárou ve zbroji projde – tedy třeba dýkou, mečem a podobně, nikoliv kladivem nebo holýma rukama.
Šestý smysl
Na poslední chvíli vždy vytušíš, že se chystáš udělat něco nebezpečného – třeba že bys neměl udělat další krok, spolknout sousto, které sis právě dal do úst, nebo se šťourat v zámku paklíčem. Nevíš ale, co přesně se stane, například jestli došlápnutím spustíš past, nebo se vystavíš střele od skrytého útočníka.
Bezpečný dopad
Dokážeš bezpečně seskočit z libovolné výšky. Samozřejmě pouze za předpokladu, že dopadneš na bezpečné místo – skákat do lávy se stále nedoporučuje.
Získání důvěry
Když se se tebou bude někdo několik minut bavit na nějaké téma, získá pocit, že ti v tomto ohledu může zcela věřit.
Přemlouvání
Pokud se ti podaří s někým zapříst rozhovor a několik minut se nenechat odbýt, dokážeš jej přesvědčit k čemukoliv, co pro něj není fatální a úplně ho to nezruinuje a nediskredituje. Pokud by to ale normálně neudělal, bude mu to potom divné a vzpomene si, co ho k tomu rozhodnutí vedlo.
Splynutí s okolím
Dokud jsi nehybný a nevyčníváš, jsi prakticky neviditelný. Měj se ale na pozoru, protože ti, kdo jsou zvyklí bojovat proti kouzelníkům, znají různé triky, jak tě odhalit: mohou například zaplnit prostor řídkou mlhou nebo dýmem, takže spatří tvůj obrys, nebo třeba rozpráší kýchací prášek, takže se sám prozradíš.
Nečitelnost
Pokud nechceš, není možné číst tvoje myšlenky. Když na tebe někdo použije odhad na lidi, můžeš si vybrat, jestli budeš působit jako poctivec nebo jako podvodník.
Vějířový hod
Dokážeš účinně vrhnout až tři dýky, hvězdice, nebo jiné malé vrhací zbraně najednou. Na úspěch si házíš bez postihu. Připravit si je do ruky ale zabere jedno kolo, kdy si neházíš na úspěch a nemůžeš použít plnou obranu.
Blesková reakce
Máš výborný postřeh a dokážeš neuvěřitelně rychle reagovat. Počítáš si +1 k hodům na obranu proti všem útokům z dálky, včetně kouzel a pokud o útočníkovi víš, nemůže proti tobě získat výhodu za překvapení.
Bleskový přesun
Dokážeš se pohnout neuvěřitelně rychle a současně odvést pozornost přihlížejících, takže jim zmizíš z očí. Přesunout se takto můžeš nejvýše o krátkou vzdálenost. V boji můžeš bleskovým přesunem například získat výhodu za útok do zad a můžeš také použít zákeřný útok. Znovu můžeš podobný výkon zopakovat až po několika minutách odpočinku.
Zpomalené vnímání času
Dokážeš vnímat extrémně rychlé děje, jako by sis je prohlížel na zpomaleném záznamu. Snadno tedy prohlédneš podvodnou hru založenou na manipulaci s kartami či herními předměty, vždycky přesně víš, kam letěly vystřelené šípy či šipky a co přesně zasáhly, bezpečně poznáš osobu, kterou jsi zahlédl jen v rychlosti a podobně. Není tě možné ošálit schopností bleskový přesun. Když se ti ale s její pomocí někdo přesune do zad, výhodu proti tobě mít bude, protože zpomalení vnímání času umožňuje pouze jeho pohyb vnímat, nikoliv včas zareagovat – na to bys potřeboval bleskovou reakci.
Obrazová paměť
Máš perfektní paměť na cokoliv vizuálního. Vždycky poznáš každého, koho jsi byť jen letmo zahlédl, dokážeš si zapamatovat celé stránky textu najednou a podobně.
Svůdný hlas
Tvůj hlas má v sobě něco tajemného a vábivého. Nedokážeš sice svést úplně kohokoliv, ale pokud jsi pro dotyčnou osobu přitažlivý, potřebuje opravdu dobrý důvod, aby tě odmítla.
Periferní vidění
Máš výborné periferní vidění. Můžeš tedy například nenápadně sledovat, co se děje u vedlejšího stolu, nebo si všimnout, že někdo sleduje tebe, aniž bys na sebe upozornil. Není proti tobě možné získat výhodu za útok do zad.
Citlivý hmat
Máš nesmírně citlivý hmat. Můžeš mít například označené karty tak, že to nikdo jiný nepozná, poznáš po hmatu konkrétní minci a podobně.
Dokonalá rovnováha
Máš dokonalou rovnováhu. Dokážeš běhat po nataženém laně, balancovat na kládě plovoucí na rozbouřené řece, nebo třeba přeběhnout po hlavách davu. Při pádu vždy dopadneš na nohy.
Pokročilé zlodějské schopnosti
Hybernace
Dokážeš mnohanásobně zpomalit svůj metabolismus. Spolu s tím se téměř zastaví i působení jedů, lektvarů a dalších substancí. Prohlédnutím tvého těla nebude možné poznat, že nejsi mrtvý. V průběhu hybernace stále vnímáš své okolí, ale trvá ti déle vjemy zpracovávat. Probudit se například na základě domluveného signálu ti tedy může zabrat i několik minut. Když utrpíš smrtelné zranění, hybernace se aktivuje automaticky.
Zákeřný útok
Pokud o tobě cíl nevěděl a útok nečekal, počítáš si +2 ke zranění.
Chůze beze stop
S výjimkou naprosto nevhodného terénu, jako je třeba bahno nebo čerstvě napadaný sníh se dokážeš pohybovat tak, že nezanecháš žádné viditelné stopy. Stále ale zanecháváš pachovou stopu.
Chytání střel
Dokážeš bezpečně chytit střelu v letu. Při plné obraně proti projektilům si místo výhody (+1) počítáš bonus +2. Každou volnou rukou můžeš v jenom kole chytit jednu střelu.
Znehybňující úder
Znáš tlakové body a jiná citlivá místa a dokážeš je přesně zasáhnout. V boji beze zbraně s humanoidními protivníky (člověk, elf, hobit, skřet a podobně) si můžeš počítat zranění 1, ale způsobené zranění po několika minutách odezní (cíli se vrátí ztracené životy a zmizí případné vážné zranění).
Rychlé ruce
Dokážeš rukama provádět neuvěřitelně rychlé, prakticky nepostřehnutelné pohyby. Můžeš tedy například držet drobné předměty mimo zorné pole prohledávajícího, podvádět ve skořápkách či kartách i proti těm nejlepším falešným hráčům, nebo třeba tasit dýku skrytou v rukávu a rovnou ji po někom hodit. Nedokážeš ale takto natáhnout luk nebo kuši.
Odhad na lidi
Po krátkém rozhovoru poznáš, zda mluvíš s někým poctivým a čestným. Neznamená to nutně, že dotyčný zrovna mluví pravdu – i ten největší poctivec může zalhat nebo porušit své slovo, když jde například někomu o život. U nepoctivců se samozřejmě můžeš spolehnout jen na to, že se na ně nemůžeš spolehnout.
Ohebnost
Tvé tělo je neuvěřitelně pružné a ohebné. Dokážeš se protáhnout všude, kde projdeš hlavou a vyvlíkneš se z jakýchkoliv pout.
První dojem
Na osoby, které tě ještě neznají, dokážeš zapůsobit přesně tak, jak chceš. Můžeš jim připadat jako přátelská osoba, jako někdo hodný respektu, jako někdo důvěryhodný a podobně. Dotyčný ovšem nemusí vždy jednat tak, jak si představuješ. Pokud se například snažíš zapůsobit jako chudák na šlechtice, který žebráky pohrdá, tak se milodaru nedočkáš. Dojem se také může změnit. Pokud například začneš nadávat někomu, kdo tě považoval za přátelskou osobu, nejspíš svůj postoj rychle přehodnotí.
Průměrná tvář
Pokud nechceš, nikdo si tě nedokáže zapamatovat. Když se dotyčný na tebe bude snažit vzpomenout, nedokáže si vybavit tvé jméno, podobu ani pohlaví a popsat tě lépe, než „měl takovou průměrnou tvář“.
Mistrovské zlodějské schopnosti
Běh po hladině
Dokážeš uběhnout až střední vzdálenost po hladině vody či bažiny, po čerstvě napadaném sněhu a podobně. K rozběhu je potřeba pevná půda pod nohama, nemůžeš tedy vyběhnout na hladinu, když plaveš, nebo se topíš v bažině.
Ostřelovač
Když míříš kuší alespoň dvě kola, na následující výstřel si místo výhody (+1) počítáš bonus +2.
Přesný zásah
Jsi neuvěřitelně přesný, dokážeš zasáhnout spáru mezi pláty zbroje. Za úspěch můžeš obejít protivníkovu zbroj, i když má kryté celé tělo. Přesný zásah můžeš použít při střelbě, vrhání zbraní i při boji zblízka, ale pouze zbraní, která spárou ve zbroji projde – tedy třeba dýkou, mečem a podobně, nikoliv kladivem nebo holýma rukama.
Šestý smysl
Na poslední chvíli vždy vytušíš, že se chystáš udělat něco nebezpečného – třeba že bys neměl udělat další krok, spolknout sousto, které sis právě dal do úst, nebo se šťourat v zámku paklíčem. Nevíš ale, co přesně se stane, například jestli došlápnutím spustíš past, nebo se vystavíš střele od skrytého útočníka.
Bezpečný dopad
Dokážeš bezpečně seskočit z libovolné výšky. Samozřejmě pouze za předpokladu, že dopadneš na bezpečné místo – skákat do lávy se stále nedoporučuje.
Získání důvěry
Když se se tebou bude někdo několik minut bavit na nějaké téma, získá pocit, že ti v tomto ohledu může zcela věřit.
Přemlouvání
Pokud se ti podaří s někým zapříst rozhovor a několik minut se nenechat odbýt, dokážeš jej přesvědčit k čemukoliv, co pro něj není fatální a úplně ho to nezruinuje a nediskredituje. Pokud by to ale normálně neudělal, bude mu to potom divné a vzpomene si, co ho k tomu rozhodnutí vedlo.
Splynutí s okolím
Dokud jsi nehybný a nevyčníváš, jsi prakticky neviditelný. Měj se ale na pozoru, protože ti, kdo jsou zvyklí bojovat proti kouzelníkům, znají různé triky, jak tě odhalit: mohou například zaplnit prostor řídkou mlhou nebo dýmem, takže spatří tvůj obrys, nebo třeba rozpráší kýchací prášek, takže se sám prozradíš.
Nečitelnost
Pokud nechceš, není možné číst tvoje myšlenky. Když na tebe někdo použije odhad na lidi, můžeš si vybrat, jestli budeš působit jako poctivec nebo jako podvodník.
Vějířový hod
Dokážeš účinně vrhnout až tři dýky, hvězdice, nebo jiné malé vrhací zbraně najednou. Na úspěch si házíš bez postihu. Připravit si je do ruky ale zabere jedno kolo, kdy si neházíš na úspěch a nemůžeš použít plnou obranu.
Blesková reakce
Máš výborný postřeh a dokážeš neuvěřitelně rychle reagovat. Počítáš si +1 k hodům na obranu proti všem útokům z dálky, včetně kouzel a pokud o útočníkovi víš, nemůže proti tobě získat výhodu za překvapení.
Bleskový přesun
Dokážeš se pohnout neuvěřitelně rychle a současně odvést pozornost přihlížejících, takže jim zmizíš z očí. Přesunout se takto můžeš nejvýše o krátkou vzdálenost. V boji můžeš bleskovým přesunem například získat výhodu za útok do zad a můžeš také použít zákeřný útok. Znovu můžeš podobný výkon zopakovat až po několika minutách odpočinku.
Zpomalené vnímání času
Dokážeš vnímat extrémně rychlé děje, jako by sis je prohlížel na zpomaleném záznamu. Snadno tedy prohlédneš podvodnou hru založenou na manipulaci s kartami či herními předměty, vždycky přesně víš, kam letěly vystřelené šípy či šipky a co přesně zasáhly, bezpečně poznáš osobu, kterou jsi zahlédl jen v rychlosti a podobně. Není tě možné ošálit schopností bleskový přesun. Když se ti ale s její pomocí někdo přesune do zad, výhodu proti tobě mít bude, protože zpomalení vnímání času umožňuje pouze jeho pohyb vnímat, nikoliv včas zareagovat – na to bys potřeboval bleskovou reakci.
Re: Dračák podle staré školy
Základní zlodějské schopnosti
6 základních, 10 pokročilých, 11 mistrovských, celkem tedy 27 schopností. To vypadá dobře. Stejně jako u válečníka by ale bylo lepší mít nějakou rezervu, abych mohl vyhodit schopnosti, které se neosvědčí.
• Obří skoky jsem nakonec přehodil k válečníkovi (to už jsem možná psal). Ke zloději mi sednou taky, ale chtěl bych, aby byly schopnosti pokud možno unikátní a k válečníkovi se mi hoděj víc a zloděj má jiný zajímavý věci.
• Záměrně jsem vynechal vylepšení smyslů s výjimkou hmatu, protože to dělají raciálky. Snažil jsem se taky vyhýbat věcem, na které jsou dovednosti.
Hmm, válečníka bych sem taky mohl hodit celého, mihnul se tu zatím jen po kouskách. Tak hurá na to.
- Obrazová paměť
- Svůdný hlas
- Periferní vidění
- Citlivý hmat
- Dokonalá rovnováha
- Odhad na lidi
- Hybernace
- Zákeřný útok
- Chytání střel
- Znehybňující úder
- Rychlé ruce
- Ohebnost
- První dojem
- Průměrná tvář
- Získání důvěry
- Nečitelnost
- Běh po hladině
- Ostřelovač
- Přesný zásah
- Šestý smysl
- Bezpečný dopad
- Přemlouvání
- Splynutí s okolím
- Vějířový hod
- Blesková reakce
- Bleskový přesun
- Zpomalené vnímání času
6 základních, 10 pokročilých, 11 mistrovských, celkem tedy 27 schopností. To vypadá dobře. Stejně jako u válečníka by ale bylo lepší mít nějakou rezervu, abych mohl vyhodit schopnosti, které se neosvědčí.
• Obří skoky jsem nakonec přehodil k válečníkovi (to už jsem možná psal). Ke zloději mi sednou taky, ale chtěl bych, aby byly schopnosti pokud možno unikátní a k válečníkovi se mi hoděj víc a zloděj má jiný zajímavý věci.
• Záměrně jsem vynechal vylepšení smyslů s výjimkou hmatu, protože to dělají raciálky. Snažil jsem se taky vyhýbat věcem, na které jsou dovednosti.
Hmm, válečníka bych sem taky mohl hodit celého, mihnul se tu zatím jen po kouskách. Tak hurá na to.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti