[RPG Kuchyně 2013] Legio tertia

RPG Kuchyně proběhla od 15.2.--3.3.2013
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10249
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2013] Legio tertia

Příspěvek od Ecthelion » 18. 3. 2013, 22:17

johnjarik píše:Jak uz tu rekl nekdo predemnou. Skoda tech dominovych kostek.
Navrhl bych trochu silnejsi formu teto ingredience.
a] hrac si vybira, ktere kosticky odhazuje. a rozhoduje delka hada stvoreneho ze zbylych kostek (snad mi rozumite)
b] kostky se davaji druhe strane, takze mnozstvi kostek v konfliktu je stejne jako na zacatku. A opet rozhoduje delka vytvorene sekvence.
Tvoření sekvencí je časově příliš náročné. Přemýšleli jsme nad tím, ale kvůli jedné výměně v konfliktu stavět hada... by všechny střety protáhlo na neúměrně dlouhou dobu.
johnjarik píše:c] A pokud chceme neco lehkeho. Tak bych vasi verzi pravidel doplnil jen o to, ze kostky se nelosuji nahodne, ale ze je hrac vidi a muze tak zahodit nepotrebne kameny.
Odrazelo by to situaci, ze dokaze predvidat trochu dopredu a jeho zivot neni jen o nahode.
To je poměrně nešikovné. Když vím, že mi přijdou špatné kameny, budu se pokoušet je rychle vyplácat na věcech, na kterých mi nezáleží. A ztrácí se ze hry napětí jak to dopadne (tedy nejistota a jeden z důvodů, proč se vlastně náhodné vyhodnocování dělá).
johnjarik píše:Trosku je mi lito, ze se neda hrat opakovane. Jako hrac bych asi nechtel hrat stale nejake cestovatelske (A->B) hry :) A tato pravidla o nicem jinem vlastne nejsou :)
Určitě se tam dají připsat i další zápletky, které se dají hrát (možností je dost, jen jsme je nestíhali dát dohromady včas). Nicméně je očividné, že je to spíš hra, která zkoumá jedno téma než univerzální hra...
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Pepa

Re: [RPG Kuchyně 2013] Legio tertia

Příspěvek od Pepa » 19. 3. 2013, 13:14

Omlouvám se, že u ostatních příspěvků jsem se rozepsal a zde jsem byl velmi stručný - vracím se to napravit :)

Ale nejspíš opět velmi stručný budu :) Toto je po všech stránkách dobrá hra. Výborný setting, výborné grafické zpracování, výborná atmosféra, funkční mechaniky. Chtěl bych sdělit jenom tři věci:

1) Znovuhratelnost. Myslím, že hra znovuhratelná je. Prostě po návratu od jezera může být vexillatio poslané zase na jinou výpravu. Zápletek a možných dalších cílů se v tomto prostředí dá jistě vymyslet hodně.

2) Domino se mi velice líbí. Osobně mi přijde taky tak nějak "římské", ale následné "pokerové" vyhodnocení už příliš ne. Asi by bylo opravdu lepší, kdyby se z domina stavěla nějaká cesta (cesta je totiž hlavní motiv hry!) a to po celou dobu hry. Tedy nikoliv při každém konfliktu (to by bylo opravdu zdlouhavé), ale každý konflikt by do té cesty buďto přidal nebo nepřidal dílek... Tím by se asi muselo změnit hodně mechanik, ale stálo by nad tím popřemýšlet...

3) Pořád ještě vidím následující dva překlepy. Strana 3: "Hra vznikAL za jediný den pro soutěž..." a strana 9, překážka 20: "Jak se čarodějník našel?" Správně má asi být: "Jak je čarodějník našel?"

Díky moc za tuto hru. :clap:

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10249
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2013] Legio tertia

Příspěvek od Ecthelion » 19. 3. 2013, 19:00

Pepa píše:1) Znovuhratelnost. Myslím, že hra znovuhratelná je. Prostě po návratu od jezera může být vexillatio poslané zase na jinou výpravu. Zápletek a možných dalších cílů se v tomto prostředí dá jistě vymyslet hodně.
Rozhodně. Prostoru je tu hromada - pomlouvačný dopis, který povede k popravě legáta a decimaci celé legie vyrazil z Pannonie do Dácie... ale musí putovat oklikou... jedinou šancí je proniknout přímo skrze území krvelačných Jazygů do Apula dříve než dopis doputuje... stihnou to legionáři a zachrání čest své legie? Záchrana orla legie, proniknutí územím znepřátelených kmenů, únos nepřátelského náčelníka, záchrana legáta z rukou barbarů... možností jsou hromady.
Pepa píše:2) Domino se mi velice líbí. Osobně mi přijde taky tak nějak "římské", ale následné "pokerové" vyhodnocení už příliš ne. Asi by bylo opravdu lepší, kdyby se z domina stavěla nějaká cesta (cesta je totiž hlavní motiv hry!) a to po celou dobu hry. Tedy nikoliv při každém konfliktu (to by bylo opravdu zdlouhavé), ale každý konflikt by do té cesty buďto přidal nebo nepřidal dílek...
Zajímavé... promyslíme. :wink:
Pepa píše:3) Pořád ještě vidím následující dva překlepy. Strana 3: "Hra vznikAL za jediný den pro soutěž..." a strana 9, překážka 20: "Jak se čarodějník našel?" Správně má asi být: "Jak je čarodějník našel?"
Ha, díky! Opravíme.
Pepa píše:Díky moc za tuto hru. :clap:
My moc děkujeme za tvoji chválu i komentáře! :clap:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
scolex
Příspěvky: 56
Registrován: 13. 8. 2009, 16:09

Re: [RPG Kuchyně 2013] Legio tertia

Příspěvek od scolex » 6. 6. 2013, 21:42

zdravim,
vkladam sve hodnoceni RPG kuchyne. Je zalozene na verzi poslane do souteze a neodrazi aktualni zmeny. Rovnez jsem necetl toto vlakno, abych si zachoval objektivitu. Je mozne, ze rada vytek v mem hodnoceni uz byla vyresena nebo osvetlena. Muze se stat, ze hodnoceni vychazi z toho, ze jsem neco spatne pochopil. Bohuzel nebudu mit moc casu procitat reakce na toto hodnoceni a pokud bude nekde mit potrebuju neco vyresit at mi radeji posle PM.

Legia Tertia
Nápad, atmosféra a celkový dojem
Jen máloco mě na starém dračáku nudilo tak jako počítání proviantu a škrtání oleje v lucerně. Zkrátka management zásob, únavy a vzdálenosti není můj šálek kávy. Legai Tertia je hra, která se snaží zachytit atmosféru skupiny na dlouhé cestě odkázané pouze na sebe, a používá k tomu především správu surovin.
Naopak myšlenka speciální římské jednotky, která jde zničit germánského bosse je podle mě parádní. Atmosféru skvěle navozuje doprovodný text -- vysvětlení římského jména, popis vybavení vojáka, vyjevení dobové situace a pojmenování základních vlastností mě uchvátilo.
3
Hratelnost a provedení
Provedení je na vysoké úrovni a nenapadá mě nic zásadního, co bych mu vytkl. Oceňuji především využití dominových kostek pro originální a zábavnou rozhodovací mechaniku. Nedovedu si představit, zda se ve skutečné hře bude tato mechanika chovat rozumně a je možné, že v určitých situacích půjde odhadovat výsledky dopředu.
Pravidla dobře podporují hlavní záměr hry, tedy správu zásob. Po přečtení na mě působí hratelně, ale potřeboval bych je otestovat skutečnou hrou.
Celkově jsou mechanismy jednoduché, přímočaré, dobře slouží svému účelu a vhodně zachycují téma hry.
4
Ucelenost, srozumitelnost a podání
Dle mého názoru nejsilnější stránka hry a je z ní poznat návrhářská zkušenost. Hráči jsou postupně a logicky seznamováni s herními mechanismy a postupy.
Asi nejvíce mě potěšily překážky a komplikace na cestě. Takový návod na přípravu střetů pro postavy, ale i vlastně jak vést hru jsem u ostatních počinů v soutěži výrazně postrádal.
5
Zapojení ingrediencí
Pokud jsem se nespletl byl využit potřebný počet ingrediencí. Jejich vsazení do hry nepůsobí nijak křečovitě. Na druhou stranu hra z ingrediencí ani nějak usilovně nečerpá. Podle mě by se příliš nezměnila, kdyby nebyly použity.
Rozhodně jsem rád, že alespoň někdo využil dominové kostky, obzvláště tak hezkým způsobem.
3

Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2013“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host