[RPG Kuchyně 2013] Prokletí zrcadla

RPG Kuchyně proběhla od 15.2.--3.3.2013
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2105
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

[RPG Kuchyně 2013] Prokletí zrcadla

Příspěvek od PardGalen »

Jedná se o takové vyřazovací, trochu soutěžní RPG bez vypravěče. Hráči hrají za postavy, které jsou stižené kletbou a přežít může pouze jeden.
Nečekejte žádné převratné myšlenky a mechaniky, ale hra je to snad zábavná (já s kamarádem jsme se pobavili) a měla by bez nějakých větších zádrhelů plynout.
Jinak je to první myšlenka, co mě po přečtení ingrediencí napadla. Dostal jsem ještě několik dalších nápadů, ale u nich pořád něco nesedělo. Většinou třetí ingredience aby tam nebyla nějak navíc a aby se neřeklo.

Jestli se vám to chce číst, tak prosím s citem. Je to poprvé. :lol:

Prokletí zrcadla
Naposledy upravil(a) PardGalen dne 5. 3. 2013, 19:48, celkem upraveno 2 x.
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
Tindo
Příspěvky: 287
Registrován: 23. 8. 2007, 23:55
Bydliště: Nový Bydžov

Re: [RPG Kuchyně 2013] Prokletí zrcadla

Příspěvek od Tindo »

Nemohl bych tě poprosit, jestli bys svou hru nemohl dát na jiné uložiště, kde není limit stahování na den? Ráno jsem se na to mrknul a teď jsem si chtěl hru znovu otevřít a podívat se na ní, ale bohužel nemohu.
Zahrajte si Královské kostky - strategické fantasy rpg, inspirované hrou Crusader Kings.

Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2105
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: [RPG Kuchyně 2013] Prokletí zrcadla

Příspěvek od PardGalen »

Opraveno. Snad to bude lepší.
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
Tindo
Příspěvky: 287
Registrován: 23. 8. 2007, 23:55
Bydliště: Nový Bydžov

Re: [RPG Kuchyně 2013] Prokletí zrcadla

Příspěvek od Tindo »

Bohužel není. Teď to ukazuje error. Asi se mi lepí smůla na paty.
Možná je špatný odkaz, nebo máš nastavenou omezenou viditelnost.
Zahrajte si Královské kostky - strategické fantasy rpg, inspirované hrou Crusader Kings.

Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2105
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: [RPG Kuchyně 2013] Prokletí zrcadla

Příspěvek od PardGalen »

Chyba na mé straně. Špatný odkaz. Co teď?
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
Tindo
Příspěvky: 287
Registrován: 23. 8. 2007, 23:55
Bydliště: Nový Bydžov

Re: [RPG Kuchyně 2013] Prokletí zrcadla

Příspěvek od Tindo »

Už to jde. Děkuji.
Zahrajte si Královské kostky - strategické fantasy rpg, inspirované hrou Crusader Kings.

Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita
Uživatelský avatar
Tindo
Příspěvky: 287
Registrován: 23. 8. 2007, 23:55
Bydliště: Nový Bydžov

Re: [RPG Kuchyně 2013] Prokletí zrcadla

Příspěvek od Tindo »

Rozhodně zajímavé využití ingredience zrcadlo. Připomnělo mi to jeden díl Warehouse 13. Byla to inspirace? Jestli to neznáš, doporučuji to vyhledat pro trochu další inspirace, jestli chceš na hře ještě dále pracovat.
Podle mne by bylo dobré více vysvětlit, jak probíhá hra nejen po mechanické stránce, ale jak se to odráží v příběhu. Určitě by bylo dobré, přidat více ukázkových příkladů.
Zdá se mi, že hra směřuje k jednoduchému principu a jisté zjednodušení pravidel by mohlo prospět. Možná že je to tím, že tu byla snaha, aby se tam objevily všechny ingredience a tak je hra trochu složitější, než by byla optimální. Ale to je jen můj názor, podle toho, co jsem očekával na základě úvodního textu.
Občas jsem se do toho zamotal. Asi bych potřeboval si to přečíst několikrát a více pozorněji, abych vše pochopil.
Prokletí zrcadla staví na zajímavém nápadu. Já bych jí dále při zlepšování pravidel asi stavěl na odlehčení a jednoduchosti. Možná by bylo dobré, přidat i trochu humoru. Ale to jen osobní názor po letmém prostudování. Nejsem tak zkušený, jako porotci a někteří jiní soutěžící, kteří se v rpg vyznají milionkrát lépe, než já. Já jen občas rád něco tvořím pro radost z tvorby, nejsem expert na rpg, ale rád bych svým skromným komentářem napsal nějaké názory, co rozvíjet, k těm hrám, které se mi na první pohled líbí. Doufám, že aspoň můj komentář trochu pomůže.
Zahrajte si Královské kostky - strategické fantasy rpg, inspirované hrou Crusader Kings.

Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2105
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: [RPG Kuchyně 2013] Prokletí zrcadla

Příspěvek od PardGalen »

Děkuji prvnímu odvážlivci. :wink:
Warehouse 13 neznám. Kouknu na to, vypadá zajímavě.
Co se týká příkladů je mi to jasné. Možná by neškodilo rovnou přihodit ukázku ze hry, mnohé by osvětlila. Takhle na čtení to asi působí dost složitě. Vím o tom a chtělo by to sepsat lépe. Minimálně nějaký tahák v bodech by pomohl. Rozhodně mi to jde lépe předvést než to sepisovat a vysvětlovat. Ještě si to plánuji zahrát, uvidím jak to bude šlapat.
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
Tindo
Příspěvky: 287
Registrován: 23. 8. 2007, 23:55
Bydliště: Nový Bydžov

Re: [RPG Kuchyně 2013] Prokletí zrcadla

Příspěvek od Tindo »

Epizody se zrcadlem jsou 01x09 Duped a 04x06 Fractures.
Zahrajte si Královské kostky - strategické fantasy rpg, inspirované hrou Crusader Kings.

Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita
Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3937
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: [RPG Kuchyně 2013] Prokletí zrcadla

Příspěvek od morech11 »

v prvom rade som veľmi rád za príspevok do súťaže a dúfam, že nebudem príliš zlý, pretože môj komentár má vždy veľmi ďaleko od konštruktívnej kritiky a snažím sa niečo napísať ku každej hre hlavne preto, lebo si myslím, že každá spätná väzba je pre autora dôležitá
keď som v anotácii videl, že má ísť o hru bez rozprávača, veľmi som sa potešil, pretože moje pôsobenie v RPG bolo takmer vždy v úlohe (nanúteného) PJa a tak sa snažím hľadať hry, kde mi to ako "skúsenému" (o tom si myslím svoje, ale väčšina mojich spoluhráčov bývajú z kategórie RPG panic) nikto nenanúti nejakú formu Game Mastera.
ako som sa na začiatku tešil, tak som pri postupnom čítaní hry chladol. je fakt, že Rozprávač tam skutočne nie je potrebný, ale tak isto tam svojím spôsobom nie je potrebný akýkoľvek Roleplay a celý čas rozmýšľam, či by vypustenie RP hre nedodalo tak potrebnú dynamiku.
v stave, v ktorom je hra teraz sa podľa mňa väčšina hráčov pri stole bude veeeľmi nudiť (je jedno, či jednoducho nie sú na ťahu, alebo vypadli), kým sa dostanú k slovu, občasné prehodnenie žetónu od toho nikoho nezachráni, no najhoršie na tom je, že všetko RP, ktoré mohlo veci robiť aspoň trochu zaujímavým sa odvýja od hodu kocky, ktorý je vždy rovnaký. jediný rozdiel tak bude kedy si hodím a podľa toho si vymyslím kladné/záporné fikčné riešenie situácie.
aby to nebolo tak záporne naladené, veľmi sa mi páčilo to použitie zrkadla. je to príjemne kompetitívne a viem si predstaviť, že ak by sa trochu prekopali pravidlá, moooožno by to mohlo fungovať ako doska. v tomto stave, hm, neviem, prepáč :)
aj tak som rád za príspevok v súťaži :)
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2105
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: [RPG Kuchyně 2013] Prokletí zrcadla

Příspěvek od PardGalen »

Díky za příspěvek.
Hrát to jako deskovku by jistě šlo, ale v takovém případě by to chtěli větší rozmanitost.
Jestli se budou hráči nudit nebo ne, závisí dost na počtu hráčů a je to problém podobných her. U dvou to nehrozí. Možná u třech, ale tam jde o to jak rychle se dostane na řadu, patnáct minut dlouhý rozhovor dvou postav začne nudit v každé hře. Odhaduji, že kritické by to mohlo být od pěti hráčů, ale není to vyzkoušené. Na druhou stranu ta chvilka oddychu kdy pouze sleduješ hru není špatná. Máš čas připravit si osoby a situace. Když jsme to hráli ve dvou stejně tam byly prostoje, než nás něco napadlo.
Always bring a gun to a puppet fight
Pepa

Re: [RPG Kuchyně 2013] Prokletí zrcadla

Příspěvek od Pepa »

Hra vypadá hodně pěkně. Líbí se mi myšlenka, atmosferické texty, příklady, obrázky znamení zvěrokruhu. Ingredience (zrcadlo, zvěrokruh, žetony) jsou všechny využity velice pěkně a nenásilně. Problém ale trochu vidím v tom, že mi to víc přípomíná deskovou hru než RPG. Prostě celá hra se dá v podstatě "odházet", aniž by se cokoliv muselo vyprávět. Vyprávění samotné žádný bonus/postih k hodu nedává. Je tu prostě navíc jako jakási "nadstavba".

Co se pravidel týče, tak mám pár poznámek:

1) 12 žetonů pro každého hráče (na rozdělení na svůj základní plán na začátku hry) mi přijde příliš. Jednak si tak každý může na začátku "pojistit" všechna znamení, druhak mi přijde, že je ta hra až zase moc o "kradení postav", což třeba byl úmysl, ale příliš se mi to nelíbí. Navíc myslím, že by se tyto žetony měly rozdělovat ještě předtím, než se hráči navzájem seznámí se znameními svých postav (nebo by si hráči měli svoje znamení vybrat alespoň pro začátek tajně). Hráč totiž může dát např. 6 žetonů na Býka, pokud bude vědět, že je někdo ze soupeřů Býk. Nevím...

2) Jelikož k úspěchu stačí ve většině případů hodit 4, 5, 6 (50% šance), přijde mi jedna kostka navíc až příliš dobrá. Možná to je ale schválně, aby hra "nestála" a střepy se získávaly rychle...

3) Ovládání postavy jiného hráče. Jak jsem už naznačil, tak v takovéto hře (kde hráči hrají proti sobě) se mi to příliš nelíbí. Aktér a hráč po jeho levé ruce něco pěkného společně vymyslí a pak "přijde" další hráč a všechnu odměnu sebere... :( Přitom sice pošle jeden žeton ze svého zvěrokruhu Aktérovi, ale jelikož ten ho umístí na znamení toho hráče, tak se "kradecí spirála" roztáčí... Prostě nevím, jestli takto byla ta hra zamýšlena.

4) Nevím, odkud jsou popisy jednotlivých znamení, ale u Raka mi přijde zvláštní na jednu stranu soucit a laskavost a současně citové vydírání...!?

Hra se mi ve svém základu (bez kradení) líbí, ale podobně jako Morech bych ji viděl spíš na deskovku. Jsem tedy zvědavý, jakou cestou se při dalším vylepšování ubereš :)
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2105
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: [RPG Kuchyně 2013] Prokletí zrcadla

Příspěvek od PardGalen »

Další zpětná vazba, děkuji.

Nepřišlo mi nějak důležité aby odehrávání dávalo nějaký bonus. I další hry fungují podobně. Nicotine girls by šlo také brát jako deskovku a Dračí doupě vlastně též. Jak mi nedávno někdo řekl, RP se už stejně nepoužívá. :D
Je to prostě o tom, že něco vyprávět chcete, ne že musíte. Jedná se o uzavřený příběh s jasným začátkem a koncem. Mně takové hry baví, ale věřím, že ostatním to může přijít divné a tak. Hrát tuhle hru bez toho, že by se vyprávěl nějaký příběh by mě asi moc nebavilo.
Pepa píše: 1) 12 žetonů pro každého hráče (na rozdělení na svůj základní plán na začátku hry) mi přijde příliš. Jednak si tak každý může na začátku "pojistit" všechna znamení, druhak mi přijde, že je ta hra až zase moc o "kradení postav", což třeba byl úmysl, ale příliš se mi to nelíbí. Navíc myslím, že by se tyto žetony měly rozdělovat ještě předtím, než se hráči navzájem seznámí se znameními svých postav (nebo by si hráči měli svoje znamení vybrat alespoň pro začátek tajně). Hráč totiž může dát např. 6 žetonů na Býka, pokud bude vědět, že je někdo ze soupeřů Býk. Nevím...
Počet žetonů je věc, která by chtěla více prozkoumat, to se přiznám. Bral jsem to tak, že je dvanáct znamení bude i dvanáct žetonů. Možná by bylo lepší je udělat vzácnější. Zatím nevím, takhle se při kratší hře ani nepoužijí všechny což je asi škoda.
Rozdělit žetony předtím než se vytvoří postavy je zajímavé. Také mě to napadlo, ale takhle je před hráčem jisté dilema jestli si dát víc žetonů na znamení hráčů a snažit se jim střepy brát, nebo si je dát na ostatní a mít za ně kostky navíc.
Pepa píše: 2) Jelikož k úspěchu stačí ve většině případů hodit 4, 5, 6 (50% šance), přijde mi jedna kostka navíc až příliš dobrá. Možná to je ale schválně, aby hra "nestála" a střepy se získávaly rychle...
Nu, ano. Uvažoval jsem jestli nezkusit nějaký jiný mechanismus, ale chtěl jsem něco aby to šlo rychle.
Pepa píše: 3) Ovládání postavy jiného hráče. Jak jsem už naznačil, tak v takovéto hře (kde hráči hrají proti sobě) se mi to příliš nelíbí. Aktér a hráč po jeho levé ruce něco pěkného společně vymyslí a pak "přijde" další hráč a všechnu odměnu sebere... :( Přitom sice pošle jeden žeton ze svého zvěrokruhu Aktérovi, ale jelikož ten ho umístí na znamení toho hráče, tak se "kradecí spirála" roztáčí... Prostě nevím, jestli takto byla ta hra zamýšlena.
Přesně. Je to hnusné, ale o to jde. Když ti každou chvíli hrozí, že tě sežere zrcadlo, nebudeš si brát rukavičky, ale raději využiješ každý špinavý trik co jsi se naučil. Jako pořádná krysa. Nebo ne a tvá dobrota se ti možná vrátí. Napadlo mě, že by mohlo být zajímavé snažit se pohlcené postavy nějak uplácet a přemlouvat aby pomáhaly. Jenom nevím zda to řešit skrz nějaká pravidla nebo to nechat na hráčích ať si to vyříkají.
Pepa píše: 4) Nevím, odkud jsou popisy jednotlivých znamení, ale u Raka mi přijde zvláštní na jednu stranu soucit a laskavost a současně citové vydírání...!?
Co si tak pamatuji z knih. Něco takového tam naznačeného bylo. Oni ti raci nálady mění jako ten Měsíc. Tím se nechci nikoho dotknout a nejsem astrolog.
Pepa píše: Hra se mi ve svém základu (bez kradení) líbí, ale podobně jako Morech bych ji viděl spíš na deskovku. Jsem tedy zvědavý, jakou cestou se při dalším vylepšování ubereš :)
Kradení tomu dodává takový šmrnc. :wink: Nerad bych se ho zbavoval, ale šlo by to jistě i bez toho. Nebo udělat jinou verzi, kde by postavy nestály proti sobě ale naopak spolupracovaly. :think:
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3937
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: [RPG Kuchyně 2013] Prokletí zrcadla

Příspěvek od morech11 »

ja sem len tak medzi rečou vbehnem, pretože by som chcel zareagovať na jednu (dosť dôležitú) drobnosť
PardGalen píše:Nepřišlo mi nějak důležité aby odehrávání dávalo nějaký bonus. I další hry fungují podobně. Nicotine girls by šlo také brát jako deskovku a Dračí doupě vlastně též. Jak mi nedávno někdo řekl, RP se už stejně nepoužívá. :D
Je to prostě o tom, že něco vyprávět chcete, ne že musíte. Jedná se o uzavřený příběh s jasným začátkem a koncem. Mně takové hry baví, ale věřím, že ostatním to může přijít divné a tak. Hrát tuhle hru bez toho, že by se vyprávěl nějaký příběh by mě asi moc nebavilo.
bez príbehu by to rozhodne nudné bolo, ale je treba si uvedomiť, že ak má hra jednoznačne určený začiatok, koniec a pravidelne umiestnené hody, to RP ju nijak neovplyvní a je ho treba nejak podporiť. Nicotine girls som nehral, ale napríkald Dračák funguje presne naopak ako tvoja hra. v Drd (ostatne vo väčšine RPG hier) hráči opisujú konanie postáv a vytvárajú tým nejakú situáciu. zo situácie vyplynie nejaký hod/výmena žetónov/whatever a teda je priamo ovplyvnený roleplayom.
je jedno, či už to bude staré dračákovské "priviažem si k šípu lano, vystrelím ho na hradby a budem dúfať, že sa niekde zachytí ako kotvička, nech po ňom môžem vyšplhať. akú má moja akcia pravdepodobnosť úspechu? - dobre, hoď si na percentá úspechu, podhadzuješ n" (teda upravujem popis na mechaniku hodu), alebo popis z nového dračáku "vezmem korbeľ, v krčme ich je po stoloch určite kopa, a hodím ho po zlodejovi - dobre, tam by si mohol použiť nejakú artistickú schopnosť a dostal zaň bonus" (teda popisujem akciu a následne dosadím mechaniku a niečo hodím), vždy si závislý od RP.

v tvojej hre máš hod, ktorý určí výsledok tvojej akcie (a teda nie akciu, ktorej výsledok určí hod) a ty sa jej prispôsobíš. preto to viac pripomína doskovku :) ak chceš od hráčov vyžadovať RP, je dobré ho posunúť dôležitostne pred hod a/alebo ho nejak odmeňovať
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2105
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: [RPG Kuchyně 2013] Prokletí zrcadla

Příspěvek od PardGalen »

morech11 píše: v tvojej hre máš hod, ktorý určí výsledok tvojej akcie (a teda nie akciu, ktorej výsledok určí hod) a ty sa jej prispôsobíš. preto to viac pripomína doskovku :) ak chceš od hráčov vyžadovať RP, je dobré ho posunúť dôležitostne pred hod a/alebo ho nejak odmeňovať
Tohle je ale normální postup. Tedy používá se. Nevidím důvod v tom RP nějak odměňovat nebo postihovat pokud není. Pokud hráči chtějí nějaký RP mít, dají si ho tam.
V DrD2 klidně můžeš říci: chci si snížit ohrožení o jedna a použiji dovednost atletika. Hodí se a pak se to nějak odvypráví. Podle toho co si pamatuji ze čtení pravidel. Není potřeba vymýšlet předem nějakou akci a pak na ní dodávat mechaniky. Podobné je to ve starém DrD kdy se hodí na útok a pak se situace popíše. Nebo také ne a to bývá častější. Jenom se odečtou nějaké ty životy.
V mé hře právě není závislost na popisu a hodu, což ti dává velkou volnost v tom co popíšeš. Můžeš se pustit ze řetězu a vymyslet kdejakou šílenost, strhující akci a já nevím co všechno ještě a k hodu se dostaneš. Ano, na jednu stranu to může být trochu demotivující když si vymyslíš něco vážně pěkného a budeš mít stejný hod jako u kdejaké banality. Jenže nutit někoho do nějakých delších popisů a nutnosti vymýšlet může být také dost kontraproduktivní.

A na podobném principu funguje My life with master. Hráč chce získat bod lásky. Ten bod lásky získá ať je jeho hod úspěšný nebo ne, pouze když v hodu neuspěje získá navíc ještě bod sebenenávisti. A mezi tim tam proběhne nějaké to RP, které ale hod nijak neovlivní.
Always bring a gun to a puppet fight
Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2013“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti