[RPG Kuchyně 2013] BLOKÁDA

RPG Kuchyně proběhla od 15.2.--3.3.2013
Uživatelský avatar
Tadeas
Příspěvky: 586
Registrován: 10. 7. 2009, 14:58
Bydliště: Holic

[RPG Kuchyně 2013] BLOKÁDA

Příspěvek od Tadeas » 4. 3. 2013, 15:50

"Mnoho lidí zde trpí. Mají hlad, mají strach, je jim zima.
Choulí se doma u kamen a očekávají příští bombardování.
S každým dalším tělem, nehybně ležícím na ulici, sílí pocit,
že potemnělým městem obchází něco hrůzného, nepochopitelného.
Něco, co bylo přivábeno pachem smrti a beznaděje.
Vítejte v místě, které láme lidské bytosti jako sirky.
Vítejte v Leningradu."
Z deníku Ivana Kubinského, 18.12.1941

Obrázek

Blokáda je hra určená především pro zkušené hráče. Je tvořena příběhy a vyprávěním z města Leningrad, v zimě roku 1942. Za okny zuří největší válečný konflikt, který kdy lidstvo poznalo, a vy se chopíte role obyčejných obyvatel metropole, žijících v neobyčejné době.
Je třeba opět prožít jejich osudy, opět ztrácet naději a opět si připomínat, kam až mohou lidé zajít, když jsou dohnáni nouzí.
Je třeba opět zkontrolovat přídělové kupony a vyrazit do zimy pro chléb.
Kdeže jsou vaši hrdinové?
Tak těm se hloubí masové hroby dynamitem.

Hra ke stažení ZDE!
Naposledy upravil(a) Tadeas dne 4. 3. 2013, 16:37, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 936
Registrován: 15. 7. 2008, 15:45
Bydliště: Praha

Re: [RPG Kuchyně 2013] BLOKÁDA

Příspěvek od Nekra » 4. 3. 2013, 16:32

Nevidím odkaz na pravidla. Je chyba na mé straně? Anebo tam skutečně není?
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)

Uživatelský avatar
Tadeas
Příspěvky: 586
Registrován: 10. 7. 2009, 14:58
Bydliště: Holic

Re: [RPG Kuchyně 2013] BLOKÁDA

Příspěvek od Tadeas » 4. 3. 2013, 16:34

Nekra píše:Nevidím odkaz na pravidla. Je chyba na mé straně? Anebo tam skutečně není?
ne, chyba je na me strane. ci lepe receno zrejme nekde v internetech, jdu to opravit.

edit: aha tak jsem si nevsiml, hlasilo to ze priloha je prilis velka. myslel jsem ze 780kb projde, ocividne ne.

edit2: vi nekdo kam to hodit aby to bylo vic user-frendly?

Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 936
Registrován: 15. 7. 2008, 15:45
Bydliště: Praha

Re: [RPG Kuchyně 2013] BLOKÁDA

Příspěvek od Nekra » 5. 3. 2013, 07:46

Komentář: Hra je psaná velice atmosférickým způsobem/stylem, již při čtení pravidel je cítit ta tajuplná napjatá atmosféra. Až si řikám, že autor musí být nějaký dějepisec (pokud ho to jen baví a nestudoval dějepis jako hlavní obor, je to výkon o to větší). Mne osobně dějepis nikdy nebavil(což rozhodně není chyba autora), takže očekávat, že si budu vyhledávat něco o historii by u mne byl čirý naivismus. Vzhledem k tomu, že dějepis není a nebyl mým oblíbeným předmětem, mne hra při čtení pravidel příjemně překvapila-přeci jen, když to začínalo historickým citátem, očekával jsme mnohem méně poutavé čtení. Pojetí ingrediencí bylo opravdu velmi volné, ani jsem si jejich využití ve hře nevšiml (a to ani zombie, kterou používám o něco "přímočařeji"). Myslím si, že i přesto má hra šanci se umístit dost vysoko, protože má srozumitelná pravidla a atmosférickou působivost. bd
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3270
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2013] BLOKÁDA

Příspěvek od crowen » 5. 3. 2013, 12:24

Vcera som si Blokadu precital, velmi sa mi pacilo, ako atmosfericky bola napisana, vyuzitie zapaliek a budovanie atmosfery. Ale ako pisala Nekra, ingrediencie boli aj z mojho pohladu velmi volne pouzite. Inac mozno by bolo dobre tam pridat mapku mesta z toho obdobia, nejake vzorove postavy a namety na dobrodruzstva :-)

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8766
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2013] BLOKÁDA

Příspěvek od OnGe » 5. 3. 2013, 15:11

Pročetl jsem to jen zběžně (nemám rád hry točící se kolem skutečných událostí, obzvlášť je-li to takovýto druh události). Sice je pravda, že jsou ingredience použity volně, ale znát tam jsou a myslím si, že je zřejmé že hra vznikla na jejich základě a nebyly jen uměle dodány. Zkrátka se nepodbízejí.

Hrozně se mi líbí nápad se sirkami, hlavně zapálení příběhové sirky - jasné gesto, jasná časomíra, akorát je třeba dávat bacha, aby se při tom něco nepodpálilo. Bohužel ale nechápu vyhodnocování konfliktu. Proč tři řady sirek? Jak fikčně zohledním, jestli beru 1 nebo 3 sirky? Co vlastně znázorňují?

Další věc, se kterou jsem se nikdy nezžil je odehrávání nějak uzavřených scén. Tenhle způsob hry mi zkrátka nesedí a nedává mi smysl.

Takže tohle z mnoha důvodů není hra pro mě. Nesedí mi téma ani ryze příběhová orientace, vyhodnocování mi nedává příliš smysl a nelíbí se mi, že toho může moc spadnou na Správce (nechtěl bych být v jeho kůži s pěti nepříliš aktivními hráči kolem stolu). Vzhledem k počtu sledů mám obavu, že by se hra mohla celkem táhnout i kdyby se jela jen jediná kapitola.

Jak jsem ale říkal, tohle zkrátka není hra pro mě - můj názor nemusí nic vypovídat o jejích kvalitách. Když už jsem to ale přečetl, říkal jsem si, že mám povinost alespoň nějakou zpětnou vazbu dát. Držím palce, aby porotci byli tomuto stylu nakloněnější, než jsem já (sázím, že budou) :)
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Tadeas
Příspěvky: 586
Registrován: 10. 7. 2009, 14:58
Bydliště: Holic

Re: [RPG Kuchyně 2013] BLOKÁDA

Příspěvek od Tadeas » 5. 3. 2013, 15:37

Nekra píše:Komentář: Hra je psaná velice atmosférickým způsobem/stylem, již při čtení pravidel je cítit ta tajuplná napjatá atmosféra. Až si řikám, že autor musí být nějaký dějepisec (pokud ho to jen baví a nestudoval dějepis jako hlavní obor, je to výkon o to větší). Mne osobně dějepis nikdy nebavil(což rozhodně není chyba autora), takže očekávat, že si budu vyhledávat něco o historii by u mne byl čirý naivismus. Vzhledem k tomu, že dějepis není a nebyl mým oblíbeným předmětem, mne hra při čtení pravidel příjemně překvapila-přeci jen, když to začínalo historickým citátem, očekával jsme mnohem méně poutavé čtení. Pojetí ingrediencí bylo opravdu velmi volné, ani jsem si jejich využití ve hře nevšiml (a to ani zombie, kterou používám o něco "přímočařeji"). Myslím si, že i přesto má hra šanci se umístit dost vysoko, protože má srozumitelná pravidla a atmosférickou působivost. bd
Velmi dekuju za komentare. Rad bych je vyuzil trochu k poodhaleni mych pohnutek pri tvorbe:
1) rozhodne nejsem zadny znalec dejin, i kdyz je to me hobby. Vetsinu potrebnych informaci jsem si musel behem souteze nastudovat. Uvodni cast s hystorickym pozadim jsem se tudiz rozhodl psat strucne s ohledem na to ze ctenar nemusi stat o zavaleni daty, plus jsem se to pokusil prospikovat informacemi spise kazdodenniho charakteru (imho ty nejzajimavejsi). O nedostatku casu na nejake hluboke sondovani ani nemluve, casto jsem se stretal s protichudnymi informacemi (potkani nebyli protoze je lide jedli VS. potkani hodovali na mrtvolach venku a napadali obyvatelstvo ve vetsich poctech...).

2) historicky citat byl samozrejme poctive vycucan z prstu. Cele pravidla jsem chtel doplnit pribehem z nejakeho fiktivniho denniku, bohuzel na to nezustal cas.

3) s ingrediencemi mam osobne problem. Vlastne uz i loni se to projevilo. Mam za to ze by se nemeli brat doslovne, a ze by meli spis rozjitrit tvurci potencial a inspirovat namisto omezovani na urcite tema. Pri prvnim precteni ingrediencii jsem se jich zalekl a byl jsem odhodlan psat hru ala Fallout. Po prvnim odstavci jsem to vzdal a pokusil jsem se hledet na zombie ne az tak doslovne. Hledal jsem zpusob jak vystihnout lidi chovajici se jako mrtvoly bez toho aby zemreli. No a smerova ruzice toto dilema opravdu rozhodla.
Co se zverokruhu tyce je zapracovan vkusne, dokonce ma kazda postava sve "znameni" v podobe otazky, ktere mu dopomaha za urcitych okolnosti k dvojitemu uspechu.
crowen píše:Vcera som si Blokadu precital, velmi sa mi pacilo, ako atmosfericky bola napisana, vyuzitie zapaliek a budovanie atmosfery. Ale ako pisala Nekra, ingrediencie boli aj z mojho pohladu velmi volne pouzite. Inac mozno by bolo dobre tam pridat mapku mesta z toho obdobia, nejake vzorove postavy a namety na dobrodruzstva :-)
mapa skolabovala na nemoci ilustratora, ale predpokladam ze ta hra si zasluzi dokoncit. takze ozaj, postavy, priklady, sprievodny pribeh, namety na dobrodruzstva a na zakrivenie historie (vyzvat hracov k vacsiemu zanrovaniu aby nekopirovali historiu ale pisali ju znova. teda atom, nacisticke superzbrane, chtulhu, "prave zobmbie", duchovia a podobne vymozenosti nemusia ale mozu hrat v pribehoch ulohu) mam v plane dorobit. Pockam ale na vsetky komentare, pripomienky a hodnotenie aby som vedel ci to za to ozaj stoji alebo mam pouzit energiu na iny projekt.

Uživatelský avatar
Tadeas
Příspěvky: 586
Registrován: 10. 7. 2009, 14:58
Bydliště: Holic

Re: [RPG Kuchyně 2013] BLOKÁDA

Příspěvek od Tadeas » 5. 3. 2013, 15:41

onge píše: Hrozně se mi líbí nápad se sirkami, hlavně zapálení příběhové sirky - jasné gesto, jasná časomíra, akorát je třeba dávat bacha, aby se při tom něco nepodpálilo. Bohužel ale nechápu vyhodnocování konfliktu. Proč tři řady sirek? Jak fikčně zohledním, jestli beru 1 nebo 3 sirky? Co vlastně znázorňují?
Zapaleni sirky a sepot v jejim svitu se mi take libil natolik ze jsem je zavedl i kdyz nejake zetonky/koralky by byli asi vhodnejsi :) Fikcni zohledneni poctu sirek je na hracich samotnych, je to jen varianta. Muzou je ignorovat nebo si rict ze kdyz po nekom rvou tak berou jednu, za ranu pesti nebo facku vemou dve a za strelbu bez vyzvani berou tri... fakt je to fuk, zalezi pouze na tom jaky maji pocit z vlivu na probihajici dej. to jsem tam ale mohl hned napsat a ne to dodatecne vysvetlovat. mea culpa.
onge píše:Další věc, se kterou jsem se nikdy nezžil je odehrávání nějak uzavřených scén. Tenhle způsob hry mi zkrátka nesedí a nedává mi smysl.
Pravda, v tomto ohledu sto lidi sto chuti. Imho se na sceny deli vsechny hry, jen se o nich proste nezminuji. Vetsinou to poznas podle toho ze pri zmene scen zacnes pouzivat jina pravidla. Pri boji bojove, pri nasledne honicce za prchajicim nepritelem hledis na pohyblivost a pri naslednem marnem vyptavani se "nevideli jste tudy nekoho utikat" zase na jine. To jsou v pojeti Blokady tri sceny.

Chapu ale ze pribehova orientace nesedne kazdemu, ono i Nachtrose jako jeden z konzultantu nad tim ohrnoval nos protoze ma radeji gamisticky orientovane kousky s lepsim ohranicenim co clovek muze a nemuze delat. S tim ale nic nenadelam a ani nadelat neminim, podle me je urcita diverzifikace prospesna. Sam mam rad obe pojeti her.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8766
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2013] BLOKÁDA

Příspěvek od OnGe » 5. 3. 2013, 15:56

Díky za doplnění
Tadeas píše:S tim ale nic nenadelam a ani nadelat neminim, podle me je urcita diverzifikace prospesna.
Narosto souhlasím. Není nic horšího, než někomu vnucovat nějaký přístup jako "nejlepší", protože každý má to "nejlepší" někde jinde. Že mi tenhle druh hry nesedí jsem zdůrazňoval proto, aby bylo jasné, proč jsou mé postřehy tak drsné, jak jsou :)
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...


Uživatelský avatar
Tadeas
Příspěvky: 586
Registrován: 10. 7. 2009, 14:58
Bydliště: Holic

Re: [RPG Kuchyně 2013] BLOKÁDA

Příspěvek od Tadeas » 5. 3. 2013, 18:22

crowen píše:Nasiel som zopar peknych map :-)
dakujem, ale prilis technicke. myslim ze vhodnejsie by bolo daco schematicke ako je na wiki napriklad.
hadam ze najlepsie by bolo dat to ilustratorovy nech to prerobi na daku stylizaciu dobovej mapy leziacu na stole. to by bol ideal.

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3270
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2013] BLOKÁDA

Příspěvek od crowen » 5. 3. 2013, 18:26

videl si aj tie linky? rucne kreslene poznamky v original starej mape?

nedali sa sem vlozit ako obrazky napriamo

Uživatelský avatar
Tadeas
Příspěvky: 586
Registrován: 10. 7. 2009, 14:58
Bydliště: Holic

Re: [RPG Kuchyně 2013] BLOKÁDA

Příspěvek od Tadeas » 5. 3. 2013, 18:38

crowen píše:videl si aj tie linky? rucne kreslene poznamky v original starej mape?

nedali sa sem vlozit ako obrazky napriamo
hej videl, ale viem si aj predstavit co to urobi s hracmi ktorych to nechava chladnych podobne ako Nekra. na prvy pohlad to vyzera prilis slozito a komplikovane, myslim ze hracov moc nezaujimaju vylozene wiki informacie typu "Leningrad lezi na 40tich ostrovoch a ma 300 mostov...". Bude im stacit nieco co urobi povedomie a napokon dovoli si to mesto odohrat po svojom. OVSEM si mi s tym vnukol predstavu nejakej galerie na konci pravidiel s dobovymi mapami a fotkami. Mohla by sluzit aj ako inspiracia na lokacie a priblizenie prostredia. Hrac by si usetril daco popisovania ulice ak by mohol vytasit obrazok a povedat "odohrava sa to tu!". plus tam mozu byt dake extra fotky pre fajnsmekrov, ukazky uniforiem a podobne veci.

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3270
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2013] BLOKÁDA

Příspěvek od crowen » 5. 3. 2013, 18:57

Myslim, ze pre tu galeriu je z coho vyberat :-)

Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3924
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: [RPG Kuchyně 2013] BLOKÁDA

Příspěvek od morech11 » 6. 3. 2013, 15:01

buď som nejak vymäkkol, alebo čítam hry z úplne inej kuchyne ako johnjarik
blokáda je ďalšia perfektná hra, ktorú (tento rok je už tretia :D) zaraďujem do zoznamu: chcem si zahrať (a asi nenájdem spoluhráčov :()
z veľkej časti za to asi môže prostredie, kde sa dá atmosféra krájať, ale tá hra sa mi fakt páči :)
takisto veľmi rád hrám za hrdinov z bežného života, ktorým ide celý čas o holý život
hra má niekoĺko menších problémov, ale vpodstate všetky tu už asi boli spomenuté
ak by som už predtým nehral podobnú zápalkovú hru, fakt by som asi ten vyhodnocovací mechanizmus tak ako je napísaný nepochopil a v celej hre nebol nejak vysvetlený osud (alebo som slepý, to je tiež alternatíva :))
inak ale boli pravidlá napísané pekne, čítali sa príjemne, veľmi oceňujem, že si niekto dal tú prácu a našiel si ilustrátora.
tak ako všetko v RPGK, ani toto nie je plne hrateľná hra, ale myslím, že ak by prešla cyklom textov a zapilovávania, mohlo by to veľmi dobre fungovať. ingediencie skôr okrajové, ale vyzerá to tak, že to skutočne vzniklo na ich základe :) všehovšudy veľmi dobrá práca :)
Nápad, atmosféra a celkový dojem 4.5/5
Hratelnost a provedení 3.5/5
Ucelenost, srozumitelnost a podání 3/5
Zapojení ingrediencí 3/5

Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2013“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host