[RPG Kuchyně 2013] Stvůry jako my

RPG Kuchyně proběhla od 15.2.--3.3.2013
Uživatelský avatar
Aleksandr
Příspěvky: 74
Registrován: 30. 1. 2013, 16:23

Re: [RPG Kuchyně 2013] Stvůry jako my

Příspěvek od Aleksandr » 22. 3. 2013, 13:52

Tak jsem si to akorát stáhnul a vrhám se do toho. :-D A nevypadá to, že se budu nudit.
Jen o jednu věc prosím. Udělej si korektury, "linčování" mě praštilo do očí. :)

EDIT: Takže jsem se dostal k růžici a již běsním... že nemám aspoň dva spoluhráče. :clap:
EDIT2: Ne, ne ghůly nestačí "zadupad". :) A navíc si nejsem jist, jestli to braní podoby je vždy silná stránka... :-D
"V hospodě ti divný stařík dá úkol, ty jdeš terénem a hledáš místo, kde ho můžeš splnit. Cestou potkáváš nepřátele, zabíjíš je a bereš si jejich věci."

Vykupuji stará pravidla Dračího doupěte.

Uživatelský avatar
Aleksandr
Příspěvky: 74
Registrován: 30. 1. 2013, 16:23

Re: [RPG Kuchyně 2013] Stvůry jako my

Příspěvek od Aleksandr » 22. 3. 2013, 14:17

Tak jo, dočteno.
Velmi dobrý je nápad obrácených zkušeností, že se chudák netvor propadá hloubějí a hlouběji; opravdu povedené. Taky se mi líbí způsob, jakým jsou použity Silné a Slabé stránky, žádné "hoď 1k6 a přičti", ale prostě přebíjená. Myslím, že v tom je skryt potenciál pro spoustu zábavy!

Líbilo.
"V hospodě ti divný stařík dá úkol, ty jdeš terénem a hledáš místo, kde ho můžeš splnit. Cestou potkáváš nepřátele, zabíjíš je a bereš si jejich věci."

Vykupuji stará pravidla Dračího doupěte.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8748
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2013] Stvůry jako my

Příspěvek od OnGe » 22. 3. 2013, 17:12

Díky :D

Co se týká ghůlů, tak sice úplně neodpovídají svému původnímu arabskému pojetí (ale zas jsou mu blíž, než moderní západní pojetí :) ), ale holt bylo potřeba něco na vyvážení jejich silných stránek. Ostatně, Jožin z bažin nebo revmatický kostlivec také nejsou úplně "ortodoxní". Ovšem nějakého víc cool ghůla si může kdokoliv připravit dle vlastního uvážení.

Co se týká braní podoby, někdy to může být na obtíž, ale to platí o spoustě silných stránek. Přesto to (narozdíl od slabých stránek) nemůže nikdo zneužít v komfliktu (i když představa, jak do ghůla proti jeho vůli ládují biftek, aby se mohl zúčastnit býčích zápasů je rozhodně zajímavá $P )
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15827
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2013] Stvůry jako my

Příspěvek od Jerson » 22. 3. 2013, 17:15

Už to mám rozepsané přes týden, takže konečně.

V promo textu jsem si přečetl, že jde o hru, kde se nestvůry snaží žít "normální život" v lidském světě, přičemž svou totožnost mají před okolím ukrývat. Vážné pojetí takové hry si v případě některých netvorů dovedu představit, ostatně vlkodlaků, upírů a víl jsou plné seriály, ale spíše mi to evokuje vtipnou hru.
V pravidlech je jako první seznam zápletek, což je pro jednorázovou hru rozhodně užitečná věc. Poprvé tu ale narážím na jistý rozpor - jak některé zmíněné nestvůry svou podstatu a podobu utají před lidmi? Zejména když půjdou do realityshow. No, uvidíme dál.

Tvorba postavy začíná výběrem cíle, což je dobré, jen bych i v tomto případě uvítal nějaký delší seznam dosažitelných cílů - zabít upíra je jedna věc, vybudovat zombie utopii věc mnohem náročnější. Dá se to do jedné hry zkombinovat?
Podobně přesvědčení, potřeby, silné a slabé stránky - všechno to jsou věci, které silně ovlivní hru a přitom se nemám čeho zachytit. Naštěstí vím že o kousek dál budou ukázkoví netvoři.

Růžice zrůdnosti je celkem vtipně řešená, sice jsem její fungování pochopil až po druhém přečtení diskuse, vlastně jde o jakési kyvadlo, ale do hry celkem zapadá. Jen to "otáčení" by chtělo buď vyřešit pomocí pohyblivé střední části, nebo jinak popsat.

Následuje slíbený seznam netvorů - a jsme u výše zmíněných potíží. Jak se do hry bude zapojovat antopomorfní pavouk? Ghůl je lepší, Jožin taky, kostlivec ... no, dovedu si představit anorektickou topmodelku, ale dále - lidožravá rostlina? Mutant? Poltergeist? Robota už zase beru, ropušanda a upír by také šli, stejně jako vlkodlak nebo zombie.
Ale ve výsledku to dává dva použitelné tvory na jednoho, u kterého si neumí představit žádné zapojení do hry, to jde.
Horší je ... jak se to vlastně hraje? Přesněji mají být různí netvoři v kontaktu, nebo vždycky hraje jen jeden a ostatní se koukají? V řešení konfliktu opět vidím problém s tím, že Vypravěč v něm hraje proti hráči v jakési minihře, což nepovažuju za dobré řešení. Taky moc nechápu, proč při použití rezerv přikládá hráč kámen lícem dolů a soupeř jeho (nebo jinou?) hodnotu dorovnává ...
Samotný popis akce využívající dorovnávání je dobrý, jen jestli takhle funguje i během hry pro každý konflikt. Podobné řešení jsem zkoušel a je to dost náročné na invenci hráčů. Nehledě na opakování výhod a nevýhod v každém konfliktu.

Tak jsem na konci, a pořád nevím ... napadají mě dvě způsoby. Buď budou všichni netvoři členy jedné skupiny (něco jako "anonymní netvoři", kteří se schází v klubu a vypráví si, co se jim podařilo vyřešit a jak zvládli kritické situace, za což se jim dostává podpory od ostatních), nebo naopak pojedou každý sám, pak by bylo dobré svěřit v jejich scéně ostatním hráčům obyčejné lidi, aby všechny překážky a protivníky nemusel vytvářet Vypravěč.

Celkově mají Stvůry potenciál a pár dobrých nápadů, takže pokud mechaniky fungují během hry (zřejmě jednorázové), dal bych tři hvězdy v případě, že budou v pravidlech doplněné popisy toho jak vlastně hrát hru ve skupině. Příklady o přeskakování skalní průrvy jsou v kontextu hry nezajímavé, víc bych potřeboval vědět, co předcházelo útoku vesničanů na zříceninu hradu (protože o tom zřejmě byla celá předchozí hra) a hlavně co mu následovalo.
Špatný konec Netvora je trochu omezující, vlastně mi není jasné zda se mu dá do konce hry vyhnout, nebo naopak hra končí až ve chvíli dosažení spodku růžice.

Uživatelský avatar
johnjarik
Příspěvky: 393
Registrován: 3. 10. 2001, 23:00
Bydliště: Ceske budejovice, Kolin
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2013] Stvůry jako my

Příspěvek od johnjarik » 22. 3. 2013, 19:16

Hned jak jsem si pravidla precetl, tak mne napadla takova klasicka miniserie.
Pani z FBI zazvoni u znameho pravnika v duchodu s nabidkou, ktera se neodmita. Respektive se odmitnout da, ale pak bz se pan pravnik rozpustil v kzbliku svecene vody.
Ano pan pravnik by byl upir, ktery by si mel slozit skupinku pro reseni pripadu pro statni sluzbu. A kam jinam sahnout nez do kartoteky obhajenych (ci eobhajenych) pripadu?

Vnitrni konflikt v druzine - nekteri jsou upirovi vdecni, jini jej nenavidi :)
Vnejsi konflikt s druzinou - oponenti civilni (zivot v beznem svete) i necivilni (nepratele z rad Stvur).

Proste takova Buffy :D

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8748
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2013] Stvůry jako my

Příspěvek od OnGe » 23. 3. 2013, 08:38

Díky za důkladný rozbor. Obsahuje řadu zajímavých podnětů. Zksusím se vyjádřit k jednotlivým otázkám:
:arrow? Cíle postavy se během hry nemusejí přímo naplnit, stačí se jejich naplnit, stačí se jejich naplnění nějak přiblížit (třeba najít stopu). Cíle mají spíš dokreslovat charakter a motivace postav, než aby se staly hlavní osou hry (i když i to může být za určitých okolností vhodné).
:arrow? antropomorfní pavouk se zapojí stejně jako kdokoliv jiný, jen se holt nemůže vypravit na nákup do samošky. Zrovna pavouka nebo lidožravku bych si hrozně rád zahrál :D
:arrow? netvoři jakožto hráčské postavy by se vzájemně znát měli (vrána k vráně sedá), také by měli žít více méně pohromadě a problémy řešit společnými silami (viz. Adamsova rodina, slovenská Teta, strašidla ze Špesartu...). Přinejmenším jsem to tak nějak zamýšlel. Ale když o tom tak přemýšlím, kampaň stvůry všech zemí spojte se, nebo problém typu krotitelé duchů, který jinak samotářské netvory přiměje spolupracovat - to by také nemuselo být od věci.
:arrow? pád netvora na samé dno je konec postavy, ne hry. Myslím si, že pokud by se růžice protočila o 180 v jediné hře, byla by to hra velmi dlouhá, nebo by se hráč musel hodně snažit. V podstatě dokud se bude netvor starat o své potřeby a nebude se zpronevěřovat svému přesvědčení, může tu strašit po neomezeně dlouhou dobu.
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15827
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2013] Stvůry jako my

Příspěvek od Jerson » 23. 3. 2013, 08:55

A můžeš mi napsat kostru hry takového antropomorfního pavouka?

Uživatelský avatar
Aleksandr
Příspěvky: 74
Registrován: 30. 1. 2013, 16:23

Re: [RPG Kuchyně 2013] Stvůry jako my

Příspěvek od Aleksandr » 23. 3. 2013, 10:13

pád netvora na samé dno je konec postavy, ne hry.
Jo, tohle mi bylo hned jasné. A nevidím v tom problém.
Zaprvé: nikdo nečeká, že bude ve Stvůrách hrát mnohaleté kampaně.
Zadruhé: pokud se k tomu rozhodne, tak proč vlastně ne, holt musí myslet na ta omezení.
Zatřetí: i "v té jiné hře" se přece čas od času stávalo, že postava umřela, takže si prostě nahází novou stvůru a jede se dál. :)
"V hospodě ti divný stařík dá úkol, ty jdeš terénem a hledáš místo, kde ho můžeš splnit. Cestou potkáváš nepřátele, zabíjíš je a bereš si jejich věci."

Vykupuji stará pravidla Dračího doupěte.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8748
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2013] Stvůry jako my

Příspěvek od OnGe » 23. 3. 2013, 18:03

Pavouk se může vyřádit prakticky v čemkoliv, kde není potřeba přímá interakce s lidmi. Je to v podstatě lidská osobnost, akorát vypadá jako obří pavouk a má zálibu ve spřádání pavučin. Není třeba dělat něco přímo na míru, ale když už...

Pavouci mohou jako rodinný podnik provozovat třeba textilku, kde se jejich spřadačská vášeň stane zdrojem příjmů. Takové hedvábí nemá nikdo! Co na tom, že továrník je podivín, který se s nikým přímo nestýká a všechno vyřizuje telefonicky? Jenže co když konkurence pošle někoho, aby zjistil, jak tohle hedvábí připravují a ten někdo na to skutečně přišel? Sice každý věděl, že pan továrník je divnej pavouk, ale až takhle???
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Aleksandr
Příspěvky: 74
Registrován: 30. 1. 2013, 16:23

Re: [RPG Kuchyně 2013] Stvůry jako my

Příspěvek od Aleksandr » 23. 3. 2013, 19:21

Tak koneckonců seznam postav (nebo teda netvorů?) je snad jen nabídkový katalog, nikdo nemusí hrát zrovna ty nejpodivnější z nich (lidožravka je fakt dost úlet). Myslím, že pokud můžou uspět vážně míněné hry jako Wraith, tak snad legrace o strašidlech není úplně ztracená věc.

Možná bys mohl přidat pár dalších (a méně bláznivých) netvorů, ať je pestřejší (a snadnější) výběr. Jo a taky by stál za zpracování aspoň kraťounký Bestiář, tzn. seznam lidských protivníků, počínaje Lovcem upírů, Policajtem konče. Což je btw docela legrační - co jsou vlastně Postavy a co Nestvůry? :)
"V hospodě ti divný stařík dá úkol, ty jdeš terénem a hledáš místo, kde ho můžeš splnit. Cestou potkáváš nepřátele, zabíjíš je a bereš si jejich věci."

Vykupuji stará pravidla Dračího doupěte.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8748
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2013] Stvůry jako my

Příspěvek od OnGe » 23. 3. 2013, 19:31

Aleksandr píše:nikdo nemusí hrát zrovna ty nejpodivnější z nich (lidožravka je fakt dost úlet)
Nemusí. Ale za sebe můžu říct, že chce :D
Aleksandr píše:Možná bys mohl přidat pár dalších (a méně bláznivých) netvorů, ať je pestřejší (a snadnější) výběr.
Popravdě jsem váhal, jestli tam cpát třeba upíry a vlkodlaky, protože ty si každý tak nějak dovede představit. Úletoví netvoři jsou tam proto, aby hráči neměli pocit, že by se měli držet nějaké klasiky - ale spíš naopak. Pár zajímavých kousků by se ale jistě dalo přidat.
Aleksandr píše:Jo a taky by stál za zpracování aspoň kraťounký Bestiář, tzn. seznam lidských protivníků, počínaje Lovcem upírů, Policajtem konče. Což je btw docela legrační - co jsou vlastně Postavy a co Nestvůry? :)
To mi vzhledem k formátu nepřišlo moc na místě, ale do budoucna jsem uvažoval připravit pro vypravěče "kartotéku průserů" (pracovní název) obsahující ochutnávku překážek a protivníků.
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Aleksandr
Příspěvky: 74
Registrován: 30. 1. 2013, 16:23

Re: [RPG Kuchyně 2013] Stvůry jako my

Příspěvek od Aleksandr » 23. 3. 2013, 23:01

onge píše:
Aleksandr píše:Jo a taky by stál za zpracování aspoň kraťounký Bestiář, tzn. seznam lidských protivníků, počínaje Lovcem upírů, Policajtem konče. Což je btw docela legrační - co jsou vlastně Postavy a co Nestvůry? :)
To mi vzhledem k formátu nepřišlo moc na místě, ale do budoucna jsem uvažoval připravit pro vypravěče "kartotéku průserů" (pracovní název) obsahující ochutnávku překážek a protivníků.
No ale bez toho to bude problém, protože je dost těžké vymýšlet si soupeře ad hoc, vždycky je lepší brát z předpřipravených.
"V hospodě ti divný stařík dá úkol, ty jdeš terénem a hledáš místo, kde ho můžeš splnit. Cestou potkáváš nepřátele, zabíjíš je a bereš si jejich věci."

Vykupuji stará pravidla Dračího doupěte.

Uživatelský avatar
scolex
Příspěvky: 56
Registrován: 13. 8. 2009, 16:09

Re: [RPG Kuchyně 2013] Stvůry jako my

Příspěvek od scolex » 6. 6. 2013, 21:50

zdravim,
vkladam sve hodnoceni RPG kuchyne. Je zalozene na verzi poslane do souteze a neodrazi aktualni zmeny. Rovnez jsem necetl toto vlakno, abych si zachoval objektivitu. Je mozne, ze rada vytek v mem hodnoceni uz byla vyresena nebo osvetlena. Muze se stat, ze hodnoceni vychazi z toho, ze jsem neco spatne pochopil. Bohuzel nebudu mit moc casu procitat reakce na toto hodnoceni a pokud bude nekde mit potrebuju neco vyresit at mi radeji posle PM.

Stvůry jako my
Nápad, atmosféra a celkový dojem
Inspirace v Ugly Americans bude možná čistě náhodná, možná ne. Ať už je to jakkoliv myšlenka humorného WoD naruby, tedy nestvůry jako civilisté, je přinejmenším neotřelá. Líbí se mi svébytný humor s jakým je hra podána. Některé popisy nestvůr mě dokonce rozesmály.
4
Hratelnost a provedení
Systém využívání silných a slabých stránek působí na první pohled velmi zajímavě. Ovšem mám obavu, že se po nějaké době se začne využívaní stránek opakovat. Chtělo by to zkušenost přímo v provozu.
Myslím, že by se posun po růžici zrůdnosti měl více projevit na chování a schopnostech postavy. Pravidla jsou přímočará a jejich použití vyžaduje od hráčů aktivitu a fantasii.
3
Ucelenost, srozumitelnost a podání
Hra je pěkně zpracována, zejména popis nestvůr skvěle dokresluje celkovou atmosféru. Ilustrace jsou trošku neumělé, ale ke hře se hodí. Pravidla by mohla být vysvětlena o něco lépe, pochopil jsem je až z příkladu. Oceňuji i sekci Vedení hry, která je podle mě důležitá a u jiných her jsem ji často postrádal.
4
Zapojení ingrediencí
Jsem rád, že se ve hře využívá domina jako herního mechanismu. Využití ingredience jádra je trošku slabší. Celkově se mě využití ingrediencí zdá dostatečné.
3

Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2013“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host