[RPG Kuchyně 2013] Protektor

RPG Kuchyně proběhla od 15.2.--3.3.2013
Uživatelský avatar
Belden
Příspěvky: 214
Registrován: 28. 2. 2012, 17:21
Kontaktovat uživatele:

[RPG Kuchyně 2013] Protektor

Příspěvek od Belden »

Jménem našeho „vývojářského týmu“ (tedy lidí, co neměli zrovna nic lepšího na práci, ve složení Belden + Reag + Malvin) vám představuji naše RPG:

Protektor

Obrázek
Bývaly časy, kdy Impérium ovládalo třetinu známého světa. Byly to časy průmyslové revoluce, parních strojů, obchodního rozmachu a technického pokroku. Tomu všemu vládl Imperátor pevnou rukou, jeho moc nebyla zpochybnitelná ani ve světovém měřítku. Přesto se našli lidé, kteří chtěli Impérium opustit, ať už k tomu byli dohnáni chudobou nebo nesouhlasili s tvrdým režimem. A tak byla v dobách největší síly Impéria vystavěna Ocelová stráž – pět metrů vysoká ohavná zeď, jejímž jediným účelem bylo udržet lidi uvnitř. Byli jmenováni imperiální protektoři, elitní jednotky, které měli toto poslání utvrzovat i za cenu vlastních životů. Ani to však nezabránilo mnohým odvážlivcům, aby se, hnáni vidinou lepšího života, postavili ostnatým drátům a olověným kulím.

Ty časy byly před více než stoletím. A vy nejste ti odvážlivci, vy jste na druhé straně.

Jste imperiální protektoři.
V této RPG se chopíte rolí strážců Impéria, imperiálních protektorů, v době, kdy Impérium podléhá rozkladu pod vahou vlastní moci. Nejlepší časy protektorů jsou dávno pryč, a tak musíte čelit nejen samotě na opuštěné strážnici, tak nedostatečnému zásobování, ale především sami sobě.

Stahujte a čtěte zde.

A hlavně komentujte!
Naposledy upravil(a) Belden dne 16. 3. 2013, 18:51, celkem upraveno 1 x.
Z věku uniformity, z věku osamocení, z věku Velkého bratra, z věku doublethinku – zdravím vás!
George Orwell – 1984
Uživatelský avatar
Belden
Příspěvky: 214
Registrován: 28. 2. 2012, 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2013] Protektor

Příspěvek od Belden »

A ještě přikládám deník
Přílohy
Prukaz.pdf
(79.73 KiB) Staženo 90 x
Z věku uniformity, z věku osamocení, z věku Velkého bratra, z věku doublethinku – zdravím vás!
George Orwell – 1984
Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 783
Registrován: 30. 8. 2011, 13:17
Bydliště: Krajina snů

Re: [RPG Kuchyně 2013] Protektor

Příspěvek od Lorwyn »

Hra se mi dost líbí, velmi mi připomíná jeden larp, na kterém jsem byla. Jen se mi úplně nezdá to označení vojáků "protektoři", vyvolává to ve mě spíš představu nějakého správce protektorátu.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
Uživatelský avatar
Belden
Příspěvky: 214
Registrován: 28. 2. 2012, 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2013] Protektor

Příspěvek od Belden »

Děkujeme. Jsme rádi, že se tím někdo prolouskal (:
Nemohla bys napsat konkrétněji, co se ti líbilo (a co třeba ne)?

Pravda, slovo protektor vyvolává asociaci s protektorátem (převážně s Protektorátem Čechy a Morava, což je kámen úrazu)... ale obě ty slova mají blízký význam, tedy chránící osoba/chráněné území.
Z věku uniformity, z věku osamocení, z věku Velkého bratra, z věku doublethinku – zdravím vás!
George Orwell – 1984
Uživatelský avatar
Tadeas
Příspěvky: 586
Registrován: 10. 7. 2009, 15:58
Bydliště: Holic

Re: [RPG Kuchyně 2013] Protektor

Příspěvek od Tadeas »

hru aktualne ctu, ale nerad bych uspechal sve pripominky. necham si to den-dva odstat v hlave a pak prectu znova :) uz ted ale vidim ze se mi to libi. myslenka nejake totalitni spolecnosti ala 1984 z pohledu propagandy je utvorena vyborne (a pokud to tak neni, doporucuju se tim smerem obratit). Pravidla se ctou take dobre, akorat je tam chybicka ze dulezite terminy jsou zmineny drive nez vysvetleny. Nekdy jen tesne - o pul strany/stranu drive. o to vetsi je to skoda, protoze nebyt toho tak tak by text pusobil o neco konzistentneji.

Ujmy a Sramy mi prisli dost komlikovane na zaznam, pri cteni jsem se v tom trochu ztracel. a az osobni dennik ci karta postavy vse uvedla na pravou miru. skoda ze nebyla soucasti pravidel v dobe odevzdani, je dobre zpracovana. Zahlavi na kazde strance je take fajn, cleneni textu se da mirne doladit (treba 2 sloupce, rozliseni kapitol/nadpisu/kurziva u prikladu a tucne pismo u dulezitych pravidel a sdeleni...).

Zatim jsem skoncil na 17. strane, bohuzel jsem v jednom kole a nemam prilis casu na cteni her, ale ve svych dojmech urcite budu pokracovat protoze namet me oslovil, doufam take ze najdu nejake inspirativni texty k dobrodruzstvi.

edit: a slovo protektorat mi neprislo ani na mysl. nvm mozna tim ze jsem slovak :) ale evokovalo mi to spise ceskoslovenske hranice se zapadem v padesatych letech prenesene do fantasy warhammer chapani imperia.
Naposledy upravil(a) Tadeas dne 7. 3. 2013, 20:07, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Belden
Příspěvky: 214
Registrován: 28. 2. 2012, 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2013] Protektor

Příspěvek od Belden »

Díky.

Průkaz (deník) jsem měl hotový už v době odevznání. Akorát jsem jej umístil do vlastního souboru (k usnadnění tisku) a potom jsem jej (bohužel) zapoměl přiložit do soutěžního souboru.

V současné verzi najdeš jen texty o reáliích Impéria. Náměty na zápletky byly v plánu, ale nestihly se a raději se ladily jiné věci (a jejich přidáním by objem textu asi už překročil únosnou míru). Ale počítám s nimi a časem je (asi) dodám.

Těšíme se na další echo
Z věku uniformity, z věku osamocení, z věku Velkého bratra, z věku doublethinku – zdravím vás!
George Orwell – 1984
Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3937
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: [RPG Kuchyně 2013] Protektor

Příspěvek od morech11 »

Protektorovi dlho, pravdepodobne najmä kvôli jeho dĺžke, nikto nevenoval pozornosť a Belden vyzeral, že ho trafí šľak, kým sa dočká nejakej reakcie. rozhodne je to škoda, pretože hra nie je len nástrelom na hru, ale plne hrateľným kúskom, ktorý (aj keď sa určite nájde miesto na zlepšenie :)) si zaslúži pozornosť.
hneď na začiatok sa chcem pozastaviť pri perfektnej atmosfére, ktorá, (neviem, či je to len mnou) sa dosť podobá na atmosféru v Dishonored. rozhodne to nie je zle, tam sa dala krájať lyžičkou a protektor na tom nie je inak. nie je to len prostredie alebo téma, vďaka ktorej to celé tak dobre funguje, ale aj tempo, ktoré hra vytvára a neustála možnosť (čo možnosť... nutnosť :)) konfliktu medzi postavami.
celá idea vnútorného nepriateľa, nefunkčného impéria, zlyhania systémmu na všetkých stupňoch a to, že za celú hru netreba použiť jediné NPC alebo iný zásah zvonka je úplne perfektná. (OT: na tom základe by vlastne mohla dosť dobre fungovať aj nejaká dramedy soap opera na tri série - nikto nič nevie, nemajú žiadne zásoby, z času na čas niekoho na pol míle zastrelia [a ani to byť nemusí] a vytvoria si dokonalú ponorku :)) na druhú stranu to znamená, že hra je určená primárne pre skúsených hráčov a skupiny s horúcimi hlavami budú potrebovať GMa - mediátora v zácviku, takže hra rozhodne nie je pre každého :)
hra by si zaslúžila lepšie zoradiť, formulka viď nižšie sa tam opakovala až príliš často a aj keď boli pravidlá relatívne prehľadné, čítať o niečom, čo ešte len príde je dosť otravné. nejaké tie inšpiratívne texty alebo zápletky by bodli (to do ďalších verzií), ale inak je tá hra funkčná tak, ako je :)
veľmi oceňujem aj to, že súboják sa vpodstate nelíši od normálneho vyhodnocovacieho mechanizmu a k hre stačí jedna kocka. bonusy sa roztriedia vpodstate jednorázovo a potom už je hra mechanicky veľmi jednoduchá. me likes
je škoda, že denník nebol priložený k hre v súťaži, mohol to byť nejaký polbodík navyše :)

určite budem sledovať ďalší vývoj (pri ostatných hrách sú vyhlásenia o dorábaní hry o dosť vlažnejšie ako tu alebo u mňa :)) a budem vám chalani držať palce, nech sa vám hra podarí :)
bude chcieť ešte veľa testov a práce, ale viem si dosť dobre predstaviť, že sa nájde dosť ľudí, pre ktorých bude presne toto hra, ktorú hľadali. určite sa nikto neopýta: "prečo by som mal hrať toto a nie dračák?" a s dobrou reklamou má táto hra potenciál na reálnych hráčov zvonka. v kuchyni sú tento rok aj iné hry, ktoré by som si rád zahral (ste už tretí o_O), ale podľa mňa žiadna z tých, čo som čítal, nemá taký potenciál ako tá vaša. veľa šťastia do ďalších verzií :)

PS. nie som nejak dobrý v nejakých obrých konštruktívnych kritikách, tak dúfam, že po mojom nadšenom vstupe sem nabehne niekto, kto vám aj trochu pomôže :)

EDIT: pod tento edit sa rád podpíšem :)
Tadeas píše:edit: a slovo protektorat mi neprislo ani na mysl. nvm mozna tim ze jsem slovak :) ale evokovalo mi to spise ceskoslovenske hranice se zapadem v padesatych letech prenesene do fantasy warhammer chapani imperia.
Uživatelský avatar
Belden
Příspěvky: 214
Registrován: 28. 2. 2012, 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2013] Protektor

Příspěvek od Belden »

Protektorovi dlho, pravdepodobne najmä kvôli jeho dĺžke, nikto nevenoval pozornosť a Belden vyzeral, že ho trafí šľak, kým sa dočká nejakej reakcie.
Pravda pravdoucí! :D
hneď na začiatok sa chcem pozastaviť pri perfektnej atmosfére, ktorá, (neviem, či je to len mnou) sa dosť podobá na atmosféru v Dishonored
Nevím, jak ostatní z týmu, ale já se Dishonored, jakožto temným steampunkovým světa, dosti inspiroval (a to hlavně právě v té atmosféře)
celá idea vnútorného nepriateľa, nefunkčného impéria, zlyhania systémmu na všetkých stupňoch a to, že za celú hru netreba použiť jediné NPC alebo iný zásah zvonka je úplne perfektná.
Díky!
hra by si zaslúžila lepšie zoradiť, formulka viď nižšie sa tam opakovala až príliš často a aj keď boli pravidlá relatívne prehľadné, čítať o niečom, čo ešte len príde je dosť otravné. nejaké tie inšpiratívne texty alebo zápletky by bodli (to do ďalších verzií), ale inak je tá hra funkčná tak, ako je :)
Až se bude (jestli se bude) pracovat na dalších verzích, tak se na to pořadí určitě ještě podívám. A zápletky jsou rovněž v plánu.
PS. nie som nejak dobrý v nejakých obrých konštruktívnych kritikách, tak dúfam, že po mojom nadšenom vstupe sem nabehne niekto, kto vám aj trochu pomôže :)
Tak minimálně na zvýšení morálky družstva tvůj komentář zabral perfektně :)
Problémem je, že ačkoliv teď máme chuť hru dolaďovat a zlepšovat, nemáme dostatečné echo co zlepšovat (vyjma „drobností“ jako uspořádání textu a námětů na zápletky). Hráče na testovací hru jsme měli domluvený, ale oba dva odřekli. A zrovna nám hra vyšla tak, že si jí ve třech nezahrajem. Určitě by se teď hodilo, aby sem naběhl někdo, kdo nás zchladí a ukáže na chyby.
Z věku uniformity, z věku osamocení, z věku Velkého bratra, z věku doublethinku – zdravím vás!
George Orwell – 1984
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12357
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2013] Protektor

Příspěvek od Ecthelion »

Tak, konečně jsem se dostal i k Protektorovi (omlouváme se Beldenovi za čekání, snad na druhé straně ještě nevyrostl :D).

Na úvod musíme říct, že pravidla jsou velmi kultivovaná, kompletní a sepsaná velmi srozumitelně. Při čtení jsem nikde nedrhl, jsou dobře seřazené, posloupnosti jednotlivých kapitol nemám co vytknout. Přestože od čtení odrazuje počet stran (hra patří k těm delším v Kuchyni), tak samotný text tak dlouhý není (přečtené jsem to měl poměrně brzy) a rozhodně to nevnímám jako problém. Máte i pěkné zalámání… podoba pravidel je uživatelsky velice příjemná. Palec nahoru. Pravidla vypadají od pohledu funkčně, nic mě tam do oka nepraštilo.

Jediné, co mi tam nesedlo je kombinace ingredience „postavy míří k nevyhnutelné záhubě“ a toho, že jde o pohraničníky, kteří mají střílet na lidi, co se snaží dostat přes Zeď (nebo je alespoň lapat)… ale je to jen moje osobní preference. Chápu záměr a téma je strašně lákavé, ale za sebe bych měl asi problém to trochu hrát… prostě… člověk chce hrát za ty dobré a chce mít nějakou naději. Hrát s vědomím, že jedu za ty špatné, střílím na lidi, kteří se snaží dostat pryč… a nevyhnutelně dojdu k tomu, že postava dostane do strašných sraček… to moc není moje preference. Na druhou stranu, prozkoumává to, podobně jako Projekt Systém tu temnou stranu zblízka, takže se určitě najdou lidi, kterým to sedne lépe.

Za mě by bylo mnohem lepší, kdyby se občas přes zeď z druhé strany snažili dostat průzkumní droidi, které musí pohraničníci rozbíjet (nejsou ozbrojení a většinou se nechovají násilně, nikdo neví, proč sem lezou a co jsou zač)… a hra by začínala ve chvíli, kdy se počet droidů zvýší z jednoho za týden na několik za den… a přeruší se spojení s centrálou. Pohraničníci by se tak snažili rozbíjet stále větší počet droidů, kteří přelézají zeď (s porouchávajícím se vybavením, které musí stále častěji opravovat), obnovit spojení a zjistit, co se sakra děje… a možná i odhalit, proč z druhé strany roboti vůbec chodí… samozřejmě, že propaganda tvrdí, že jsou to agenti a nepřátelé skvělého národa… ale jsou opravdu? Zkoušel s nimi už někdo mluvit?

Nevím, jak říkám osobní preference co do zvoleného tématu, rozhodně ne chyba hry. Tu se vám podařilo dát dohromady velmi srozumitelně a podat ji moc pěkně (je docela zajímavá tendence, že Kuchyni začínají víc dělat týmy... letos byly tři a vy jste první tým o třech lidech, co zatím participoval). :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Belden
Příspěvky: 214
Registrován: 28. 2. 2012, 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2013] Protektor

Příspěvek od Belden »

Ecthelion píše:Přestože od čtení odrazuje počet stran (hra patří k těm delším v Kuchyni), tak samotný text tak dlouhý není
No vida :wink:
Ecthelion píše:Za mě by bylo mnohem lepší, kdyby se občas přes zeď z druhé strany snažili dostat průzkumní droidi, které musí pohraničníci rozbíjet
O „hrozbě“ z Druhé strany jsme jako o zápletce uvažovali a určitě ji do seznamu zápletek zahrneme
Ecthelion píše:Tu se vám podařilo dát dohromady velmi srozumitelně a podat ji moc pěkně
Děkujeme!
Z věku uniformity, z věku osamocení, z věku Velkého bratra, z věku doublethinku – zdravím vás!
George Orwell – 1984
Uživatelský avatar
Tadeas
Příspěvky: 586
Registrován: 10. 7. 2009, 15:58
Bydliště: Holic

Re: [RPG Kuchyně 2013] Protektor

Příspěvek od Tadeas »

omlouvam se ze mi to tak trvalo (stehovani a pod.).
Hra jako celek se mi ale naprosto libi. To musim napsat hned uvodem: predpokladam a doufam ze se v hodnocenich umistni hodne vysoko.

1) o razeni textu uz jsem jednou psal, takze to pominu. Namisto toho musim poznamenat ze rozsah me nikterak nezastrasil. castecne protoze jsem si hned nevsiml kolik to ma stran a nasledne i svezim podanim ktere odsypalo bravurne. Pravidla jsou dobre formulovana, pristupna a lehce se ctou. Malickosti ktere mi nebyli jasne hned se vyjasnili pri druhem precteni (to byli maximalne tak odseky "ujmy a sramy" a mozna sazky. Pravda, bude to asi tim ze jsem se polekal tabulky ktere jsem nerozumel, ale ta byla nasledne vysvetlena takze jsem si ji prostudoval znova).

2) Tvorba postavy je jednoducha, pochopitelna i pro naprosteho laika. Originalita prenechala misto funkci a tak se da vytvorit celkem pestra sbirka postav ktere muzou hrace zaujat. Dokonce dovoluje hrat i za muj oblibeny archetyp nabozenskeho fundamentalisty :D Zverokruh je vhodne zakonponovan, akorat by to chtelo nejakou drobnou odmenu za poctive hrani sveho negativniho rysu (pro velkou cast hracu vsak neni treba), ale nejaka malickost potesi (i kdyz me nenapada co by to melo byt:) ).

3) u konfliktu jsem nejprve premyslel proc se k hodu vlastnost pricita namisto podhazovani. Ve vysledku to ale ma vyznam a pravidla pro souboj s tim dale pracuji, takze ok. Neprinasi nic extra noveho, ale opet se tvari naprosto funkcne a pouzitelne. Libi se mi siroky zaber ktery muzou konflikty pojmout.

4) Priklady a pruvodni pribeh se v pravidlech vyskytuji na tech mistech kam opravdu zapadnou a kde jich je treba. Autor zrejme nemel cas to jimi prospikovat a za me muzu rict ze je to dobre. Priklady zprehlednuji pravidla a pribeh dava prostor k vstrebani informaci a uvod do nasledujicich kapitol. Predevsim se mi libi premysleni novacka nad udanim vsech ostatnich :)

5) prostredi se mi jevi trochu fadni. Ohledne imperia je receno to co receno byt melo. Mam rad hry ktere dovoli aby si je hrac predstavoval jak chce (kuprikladu bezny zivot v imperiu predtim nez se stal protektorem). Zda je ale ona volnost vhodna pro vsechny to nevim, me vyhovuje. Opravdu chybi namety k pribehum a zapletky. Takova zapadla pohranicni pevnustka nemusi sama o sobe vyznit moc inspirativne.

6) K predchozimu se vaze i znacny potencial. Hra tezi predevsim z konfliktu uvnitr uzavrene a castecne izolovane skupiny postav. Dovedu si predstavit ze bych zahodil cely setting o protektorech a v tom systemu si zahral neco jineho. Napadla me treba povidka The Thing nebo film Sunshine... opravdu, zahrat si za osazenstvi vzdalene polarni baze kterou neco ohrozuje a nikdo nemuze verit nikomu, to je presne muj salek kavy :)

7) velmi se mi libi nabadani k tomu aby hraci nekazili spad hry a podporovali pribeh. Nemam k tomu moc co rict, ale je nutno to poznamenat.

8.) Feeling je povedeny, neni ho v pravidlech moc a pritom to staci aby si clovek udelal predstavu rozkladu a upadku. Znamenity je i napad peti zasad, o kterych verim ze se casto porusuji :)

9) ingredience. Mnoho lidi by mohlo rict ze jsou uchopeny prumerne a obevuji se predevsim protoze je tam autor chtel. Ja si ale myslim ze formovali hru od A po Z a libi se mi i volne vyuziti "zombie" nebo "zrcadla". Ingredience by meli inspirovat a ne svazovat, v tomto ohledu mate muj potlesk :)

10) abych to nejak zaverem schrnul. Hra se mi velmi libi, avsak neprinasi nic moc originalniho. Neni to exploze fantasie, tvurcich napadu a reseni. Neni to ani neco svetoborneho a prevratneho... ale to co ma delat, dela dobre. Urcite by se hodilo dost testovacich her na odhaleni chyb v mechanice a matematice, ale tak nejak mam pocit ze odchylky tam nebudou moc patrne. Prumerne prostredi je napsano dost poutave k tomu aby ctenar mel chut si to zahrat. A to je hlavni, remeslna stranka pravidel je zvladnuta proste bravurne, nemam k ni co podotknout nebo doplnit. Vyborna prace kluci a opravdu me porota zklame pokud nebudete alespon v top 3.
Uživatelský avatar
Belden
Příspěvky: 214
Registrován: 28. 2. 2012, 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2013] Protektor

Příspěvek od Belden »

Tadeas píše:omlouvam se ze mi to tak trvalo (stehovani a pod.)
Zrovna dneska jsem si vzpomněl, že od tebe máme ještě slíbený komentář. Ale nevadí :)
Tadeas píše:Pravidla jsou dobre formulovana, pristupna a lehce se ctou. Malickosti ktere mi nebyli jasne hned se vyjasnili pri druhem precteni (to byli maximalne tak odseky "ujmy a sramy" a mozna sazky. Pravda, bude to asi tim ze jsem se polekal tabulky ktere jsem nerozumel, ale ta byla nasledne vysvetlena takze jsem si ji prostudoval znova).
To je dobře, sepisování a formulování pravidel jsem se bál asi nejvíc. A tu tabulku asi bude lepší posunout až za vysvětlující kapitoly.
Tadeas píše:akorat by to chtelo nejakou drobnou odmenu za poctive hrani sveho negativniho rysu
Také mě (teď) nenapadá, jak to provést. Ale celá hra stojí na tom, že si hráči „půjdou na ruku“ a budou si vyvářet podmínky pro konflikty.
Tadeas píše:5) prostredi se mi jevi trochu fadni. Ohledne imperia je receno to co receno byt melo. Mam rad hry ktere dovoli aby si je hrac predstavoval jak chce (kuprikladu bezny zivot v imperiu predtim nez se stal protektorem). Zda je ale ona volnost vhodna pro vsechny to nevim, me vyhovuje. Opravdu chybi namety k pribehum a zapletky. Takova zapadla pohranicni pevnustka nemusi sama o sobe vyznit moc inspirativne.
Na inspirativních textech a zápletkách se pracuje, do soutěžní verze jsme je nestihli.
Tadeas píše:Hra tezi predevsim z konfliktu uvnitr uzavrene a castecne izolovane skupiny postav. Dovedu si predstavit ze bych zahodil cely setting o protektorech a v tom systemu si zahral neco jineho. Napadla me treba povidka The Thing nebo film Sunshine... opravdu, zahrat si za osazenstvi vzdalene polarni baze kterou neco ohrozuje a nikdo nemuze verit nikomu, to je presne muj salek kavy :)
Ono by nemuselo být těžké převést systém do jiného settingu. Asi jediný problém by byl při tvorbě postavy (specializace).
Tadeas píše:7) velmi se mi libi nabadani k tomu aby hraci nekazili spad hry a podporovali pribeh.
Tak to by měla být samozřejmost ;). Ale bohužel není…
Tadeas píše:9) ingredience. Mnoho lidi by mohlo rict ze jsou uchopeny prumerne a obevuji se predevsim protoze je tam autor chtel. Ja si ale myslim ze formovali hru od A po Z a libi se mi i volne vyuziti "zombie" nebo "zrcadla". Ingredience by meli inspirovat a ne svazovat, v tomto ohledu mate muj potlesk :)
Naše řeč. Vzali jsme to tak, že to raději bude volnější, než abychom si prznili hru.
Tadeas píše:Neni to exploze fantasie, tvurcich napadu a reseni. Neni to ani neco svetoborneho a prevratneho... ale to co ma delat, dela dobre.
To byl víceméně záměr. Nekomplikovat to a zaměřit se na funkčnost.
Tadeas píše:Urcite by se hodilo dost testovacich her na odhaleni chyb v mechanice a matematice, ale tak nejak mam pocit ze odchylky tam nebudou moc patrne.
Hned jak budou lidi, budou i hry :).
Tadeas píše:A to je hlavni, remeslna stranka pravidel je zvladnuta proste bravurne, nemam k ni co podotknout nebo doplnit. Vyborna prace kluci a opravdu me porota zklame pokud nebudete alespon v top 3.
Děkujeme za obsáhlý a pozitivní komentář :)
Z věku uniformity, z věku osamocení, z věku Velkého bratra, z věku doublethinku – zdravím vás!
George Orwell – 1984
Uživatelský avatar
Jarxes
Příspěvky: 425
Registrován: 28. 3. 2010, 16:50
Bydliště: Praha 10 Křeslice
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2013] Protektor

Příspěvek od Jarxes »

Protektor mě docela zaujal... Atmosféra je pěkná, až patologicky ovlivňující psychiku :-)=
Co ještě napsat??? Možná :clap:
Kdysi jsem měl nick: Jakub88
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7470
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [RPG Kuchyně 2013] Protektor

Příspěvek od Bifi »

Súhlasím s Ecthelionem, že (mne) téma tak trochu hapruje s vyznením a mechanikou. Nie je to o skupine vyhnancov, fanatikov a idealistov, ktorí prekonávajú útrapy a celý príbeh vyvrcholí pri tragickom pokuse o prekročenie hraničného pásma. Nie je to o skupine vojakov s pochybnosťami, ktorí majú z hľadiska tréningu a výbavy fungovať ako tím, ale tiene minulosti ich prenasledujú do každej misie a nového prostredia, kým nedôjde k vyvrcholeniu na nejakom bohom zabudnutom kúsku nedôležitej zeme - mieste, kde to raz nejakým zlyhaním v minulosti všetko začalo.

Namiesto toho je to o skupine zurvalcov, ktorí sedia ako kvočny na rozpadávajúcom sa opevnení a strieľajú ľudí, ktorí chcú z diktatúry v jej posledných záchvevoch uniknúť. Z hľadiska prostredia a "posunu v príbehu" mi to príde statické (postavy dokonca nemôžu ani prostredie vylepšovať á la Dungeon Master). Z hodnotového hľadiska mi to príde problematické, pretože už to nie je ironické a komické obrátenie rolí (ako práve ten Dungeon Master), ale úplná konverzia na súčasť imperiálneho aparátu bez tváre a hlbšej identity, pričom utečenci a iní "narušitelia" - práve tí, ktorí majú pohnuté minulosti, vzopretím sa systému prekreslené charaktery a jedinečné motivácie - sú degradovaní do podoby číselok a zárezov na pažbe. Táto hra je preto veľmi čierna a neviem, či sa v hre ukáže "creative void", keď by zrazu veci do seba zapadli a postavy predsalen začnú riešiť, čo je Impérium zač a nezačnú napríklad utečencom tajne pomáhať cez Zeď (tým, že niekde nechajú mapku, vačok so zásobami alebo odomknutú bránku). Ďalší premrhaný potenciál je v členoch rodiny a iných blízkych, na ktorých protektorom záleží (ak to v pravidlách je, ale som to nezachytil, tak sa ospravedlňujem) - čo spravíš, ak narušiteľom je tvoja sestra alebo bývalá láska a tvoj parťák ju práve zamieril? Alebo keď dostaneš list od svojho brata, v ktorom ti vaším tajným detským jazykom píše, že zajtra sa pokúsi o prechod? (Musím sa priznať, že ma pomaly degradujúce vzťahy medzi bandou asociálov, akými protektori sú, bez nejakého rozšírenia o ďalšie vzťahy nezaujímajú.)

Nakoniec dve technické poznámky: Slovo "protektor" mi asociuje pozíciu na vrchole vojenskej hierarchie, ktorá spravuje väčšie územie, a nie najnižšieho pohraničníka.

Za druhé, ak by som bol utečenec, tak v prvom rade hľadám cestu von na miestach, kde drezina podlieza Zeď, alebo kde je tá (na mape zakreslená) rieka. Práve tie miesta však nie sú bližšie popísané. Ako to funguje s drezinou a tunelmi? Sú tam 2 bránky s obyčajnými zámkami - na oboch koncoch jedna? Ako často sa vyskytujú? (Ak príliš často, tak procedúra - že vždy musí niekto zosadnúť, bránku otvoriť, drezina prejde, zastaví, bránku protektor uzamkne a nasadne, to isté pri vychádzaní z tunela - sa opakuje tak často, že idea, že protektori zasahujú do niekoľkých minút, nefunguje. Ak sa tunely naopak vyskytujú málo často, tak je možné, že k niektorému miestu bude nutné ešte celkom dlho ísť peši, keďže tam nevedú koľajnice.) Okrem toho, keďže koľajnice vychádzajú až za pooraný (a teraz zaplevelený) pás, nebolo by pre narušiteľa logické preliezť Zeď na mieste tunela a pokračovať von po koľajniciach? Nebolo by tiež logické vyvolať falošný alarm a skúsiť prekĺznuť tunelom spolu s drezinou? Ďalej, ako vyzerá Zeď pri rieke? Ďalej, ako ďaleko sú od seba strážnice vzdialené? Poznajú sa protektori zo susedných strážnic, hrávajú spolu napríklad strelecké hry, karty, súťažia o zárezy na pažbe? Či naopak podozrievajú sa zo zrady?

Pravidlá sú inak spracované fajn, systém gradácie stávok má čosi do seba, akurát mi sledovanie rôznych typov zranení príde trocha namáhavé. Plus, čo sa stane, keď postava umrie - čo hráč ďalej robí?

EDIT: Ešte jednu vec som zabudol. Veľmi dobre pôsobia atmosférické texty v podobe listov domov a ako odrážajú postupnú premenu postavy. Až sa žiada, aby to bola v nejakej podobe súčasť hry (napríklad ako následky konfliktu).
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Belden
Příspěvky: 214
Registrován: 28. 2. 2012, 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2013] Protektor

Příspěvek od Belden »

Bifi:
No, co k tomu říct… snad jen škoda, že se hra nelíbila. Ale ke konkrétním bodům:

Nevím, proč by hra nemohla být o morálních dilematech. Tato strana věci je jen na hráčích, nevím jak by se jim to mělo předkládat pravidlově. Dokonce nepředpokládám, že by chtěli hrát asociální stroje na zabíjení. Z našeho pohledu to mělo být hlavně o morálním úpadku, nikoliv o bezduchém dystopickém fanatismu.

Označení „imperiální protektor“ má působit takovým nadneseným patosem. Co si pod ním lidé představí se už řešilo výše.

K samotné struktuře zdi – popravdě, nevím. Tedy, abych byl konkrétnější, nemám nastudováno a promyšleno dostatečně, abych ti mohl odpovědět. Ale pokud si dobře pamatuji, někde jsem četl, že takovéto podjezdy se vyskytovaly i pod Železnou oponou, takže to asi fungovat může (opravdu si přesně nepamatuji kde, nerad bych mystifikoval). V místě velké řeky bych viděl nějakou pevnost manifestující moc Impéria, potoky budou asi svedeny do zabezpečených průtoků.

Strážnice jsou od sebe vzdáleny různě, záleží na terénu. Opět ti přesné číslo neřeknu, už jenom vzhledem k mému špatnému odhadu vzdáleností. Sice jsou v dojezdové vzdálenosti drezíny, ale protektoři se běžně nestýkají (Třetí zásada: Neužívej drezínu k jiným účelům než k zásahu!). Nebo by alespoň neměli, praxe je druhá věc.

Když postava umře, tak buď hráč vydrží do konce hry (pokud nezbývá moc času) nebo jej vypravěč do příběhu nějak vpraví (ať už jako posilu nebo například inspektora…).


Každopádně díky Bifimu i Jakubovi za komentář.
Z věku uniformity, z věku osamocení, z věku Velkého bratra, z věku doublethinku – zdravím vás!
George Orwell – 1984
Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2013“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti