[RPG Kuchyně 2013] Insomniaci

RPG Kuchyně proběhla od 15.2.--3.3.2013
Odpovědět
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 5140
Registrován: 2. 10. 2006, 18:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

[RPG Kuchyně 2013] Insomniaci

Příspěvek od boubaque » 4. 3. 2013, 12:06

Obrázek
Kdo jsou to Insomniaci? Lidé, kteří špatně spí, kteří nemohou spát, a proto sní svoje sny s otevřenýma očima. Lidé, kteří se jednoho dne podívali do zpětného zrcátka, co ve svém životě dokázali, a uvědomili si, že kromě hodnotné práce pro stát a společnost, která se jim zdá zcela zbytečná – a ona často skutečně úplně zbytečná je – neudělali nic, z čeho by se mohli těšit.

Jednoho dne se rozhodli pomáhat lidem. Bez ohledu na moudrost státu. S maskou, šálem či rouškou přes obličej se toulají nocí a pomáhaji tam, kde je to zrovna potřeba. Protože mnoho lidí se pomoci od státu nedočká a ostatní až po dlouhých týdnech či měsících projednávání.

Jenže přes den musejí pracovat, a provádějí-li svou hrdinnou činnost přes noc, mají jen velmi málo času na spánek. Proto se také prolívají kávou a výjimečně užijí kofeinové kapsle, které stát občas přiděluje občanům, kteří „ochotně a dobrovolně“ slouží přesčas. A časté ponocování a dopování se kofeinem způsobuje nespavost. Ale všechno zlé je k něčemu dobré...
Insomniaci jsou bizarní dystopická o hra o hrdinech z lidu. Že je dystopická, je snad z textu hry zřejmé -- jak moc bude bizarní ale už záleží na hráčích, protože já neměl dost času ani kapacity o půl druhé v noci vymýšlet příklady, zvlášť když už mi klesala hladina kofeinu :>;o)

Stahujte soutěžní verzi [PDF, 76 kB]
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3924
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: [RPG Kuchyně 2013] Insomniaci

Příspěvek od morech11 » 4. 3. 2013, 14:59

tak toto môžem
tá hra na mňa dýchla hneď od začiatku na viacerých frontoch
veľmi rád sa hrabem v podobných témach a už niekoľko rokov som úprimne fascinovaný totalitnými režimami akéhokoľvek druhu.
predstava ľudí, ktorým nedá režim spať, potichu sa proti nemu búria a po záverečnej sa ho snažia zmeniť k lepšiemu je perfektná, niečo podobné by som si fakt chcel zahrať.
potreboval som niekoľko prečítaní, aby som pochopil mechaniky, ale to bolo spôsobené skôr štýlom, ktorým boli napísané, než ich zložitosťou. na môj vkus je to trošku príliš náhodné, ale inak sú veľmi jednoduché a príjemné. hra celkovo pôsobí relatívne jednoduchým dojmom, žiadne počítanie s odmocninami a násobenie zlomkov, vsádza skôr na intuíciu.
inak je hra napísaná veľmi príjemne, dobre vysádzaná, fajn sa to číta.
:arrow? Nápad, atmosféra, celkový dojem
nie je čo dodať, tieto veci žeriem. nemusím mať obrovské kontrarozviedky alebo podobné organizácie, toto mi neskutočne sadlo 5/5
:arrow? Hratelnost a provedení
aj najmenšie deti poznajú kartovú vojnu a myslím, že práve tam čerpal vyhodnocovací mechanizmus v prvom rade. celá hra stavia skôr na intuícii, než na presných počtoch či tabuľkách, takže dostatočne otvorený hráč to dokáže uchopiť veľmi rýchlo a zvládne to používať dlhšie, než by sa mu páčilo :) 4/5
:arrow? Ucelenost, srozumitelnost a podání
text bol zručne napísaný a pekne vysadený, nejak som v ňom skákať nikam nemusel, vnímavejší hráč by zvládol ho zahrať po prvom prečítaní, ja som si musel niektoré veci zopakovať viackrát. škoda, že tam nebolo viac príkladov, ak človeku nesadne téma tak ako mne, môže sa stať, že by potreboval nakopnúť 3.5/5
:arrow? Zapojení ingrediencí
zrkadielko trochu pokulhávalo, ale zvyčajne práve tie najmenej zreteľné ingrediencie majú na hru najväčší vplyv. nehovorím, že nemohli byť ingrediencie zasadené aj lepšie, ale viem si predstaviť, že by to hre mohlo byť kľudne aj na škodu. 3/5
:arrow? záver
presne ako vlani, aj tento rok sa schovám za tvrdenie: nie som porota, takže moje príspevky nie sú nutne objektívne
tak či onak, táto hra ma uchvátila hneď od začiatku a ak sa naskytne nejaká príležitosť, veľmi rád by som si ju zahral :clap: neviem, či mi to tak výjde aj bodovo (a niektorá z ostatných hier ešte môže prekvapiť), ale pre mňa je to jeden z osobných favoritov tohoto ročníka už v týchto momentoch. tá hra mi sadla a viem si predstaviť, že ak by si sa jej povenoval viac, ako jeden večer, mohlo by z nej vzniknúť niečo úplne perfektné, každopádne som rád, že si dal do súťaže toto a nie ten koncept o argonautoch :)

Uživatelský avatar
Tindo
Příspěvky: 287
Registrován: 23. 8. 2007, 22:55
Bydliště: Nový Bydžov

Re: [RPG Kuchyně 2013] Insomniaci

Příspěvek od Tindo » 6. 3. 2013, 01:30

Před spaním jsem si přečetl hru, která je v tuto chvíli sympatická svou drobností

Poznámky, jak jsem si je zapsal postupně při čtení:
Úvod je pěkný.
Při čtení vyhodnocování jsem byl dost zmaten. Najednou se mluví o bodu výhody a předtím tam nic takového nebylo, hlavně v denících. Pak mě zmátla věta: Situace se vyvine ve prospěch toho, kdo má na konci vyhodnocení kartě vyšší hodnotu. To působí, to působí dojmem, díky tomu výrazu „na konci“, jako by se otáčelo více kartami, a byl tam nějaký průběh hraní s těmi kartami. Ale ostatní působí, že se otočí jedny karty podle situace a to je výsledek.
Tak já tu dumám, jak to je, a čtu to několikrát dokola a po přečtení další části „čachry s vyhodnocováním“ je to jasnější.

Celkově to je kvalitní drobná hra. Ale téma mne moc oslovilo spíš málo, než hodně. Možná je to tím, že kávu nepiji. Ale to je jen moje osobní dojem a věřím, že tato hra se bude líbit dlouhým zástupům hráčů, kteří ji budou chtít hrát u kávy celou noc až do rána, místo aby se ro růžova vyspali.
Osobně by se mi asi více líbila výprava za zlatým rounem.
Zahrajte si Královské kostky - strategické fantasy rpg, inspirované hrou Crusader Kings.

Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3252
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2013] Insomniaci

Příspěvek od crowen » 6. 3. 2013, 14:51

Kavoholikov som si precital, pacilo sa mi, ale podobne ako Tindo som bol trochu zmateny z vyhodnocovania. Ja celkovo v RPG ine ako kockove vyhodnocovanie velmi nemusim :-)

Zapojenie Jadra je uplne genialne!

Pepa

Re: [RPG Kuchyně 2013] Insomniaci

Příspěvek od Pepa » 7. 3. 2013, 23:13

Mě téma také příliš neoslovilo. Hry z prostředí totalitního režimu příliš nemusím a ponocování také neholduju :) Tohle je ale záležitost osobní preference. Co se týče mechanik...

1) Vyhodnocování pomocí karet je fajn. Možná by v balíčku mohli být i žolíci jako něco ultimátního/zvratového...

2) Plánování mise. Přijde mi, že se toho při plánování mise naplánuje až příliš mnoho. Samotné odehrání mise sice obsahuje jedno překvapení, ale jinak se tak nějak prostě převypráví už řečené... (Alespoň mám ten pocit...) Nebo možná by bylo fajn, kdyby vypravěč s ostatními insomniaky vymysleli nástrahy spolu a tajně, aby ten hráč, který misí bude procházet, o nich nevěděl. Pak to pro něj bude všechno jedno velké překvapení :)

3) Hraní misí. Oceňuji myšlenku, že "jeden hráč hraje a ostatní hráče si občas přivolá na pomoc", ale než se takto všichni prostřídají, tak to asi strašně moc potrvá. Čili rozhodně to není hra na jeden večer (ale jednu noc ano :D), spíš je to hra na víc sezení...

4) Mechanika zrady se mi tam příliš nezamlouvá. Vím, že "nějak se ta Konformita snižovat musí", ale protože všechny mise jednotlivých hráčů mají vést ke společnému cíli, tak mi přijde zvláštní, když na pomoc přivolaný insomniak toho druhého zradí... Navíc to může vést k takovému trochu divnému metahernímu plánování: "On má vysokou Konformitu, toho si na pomoc nevolej, protože tě zradí..." (Nebo případně i: "Přivolej si ho a nechej se jím zradit - nějak mu tu Konformitu snížit musíme...")

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 7991
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2013] Insomniaci

Příspěvek od OnGe » 8. 3. 2013, 09:44

Přiznám se, že moc nerozumím tomu karetnímu vyhodnocování a vidím trochu problém v nepoměru plánování/akce (dokážu si představit, že se hra zvrtne v dvouhodinové plánování a desetiminutovou akci podle plánu s drobnými zádrhely), jinak mi ta hra ovšem přijde výborná. Zapojení Jádra je sice dle mého trochu umělé, fungovalo by to i bez něj, ale je naprosto geniální a stojí za ocenění.

Celkem se mi líbí mechanika s kofeinem a konformitou, ale nedokážu odhadnout, do jaké míry bude dobře fungovat (mám trochu obavu, že to bude dost lítat, ale těžko říct, jestli to něčemu vadí). Z her co jsem zatím četl je tato první, kterou bych si zahrál

Takžze za mě: :clap:
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 5140
Registrován: 2. 10. 2006, 18:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2013] Insomniaci

Příspěvek od boubaque » 11. 3. 2013, 00:03

Moc díky všem za komentáře! Chtěl jsem nejdřív okomentovat aspoň pár her, než odpovím tady a nakonec to vyšlo přesně na pár ;) Ale doufám, že se ještě dostanu k dalším...

Zkusím na některé věci odpovědět i s nějakými designerskými poznámkami. Pokud jste měli stejné nebo podobné postřehy, odpovím jen jednou ;)
morech11 píše:potreboval som niekoľko prečítaní, aby som pochopil mechaniky, ale to bolo spôsobené skôr štýlom, ktorým boli napísané, než ich zložitosťou. na môj vkus je to trošku príliš náhodné, ale inak sú veľmi jednoduché a príjemné.
Veškerý text a sazba vznikly během cca pěti a půl hodiny, text šel na první dobrou, a protože už bylo po půlnoci, nemělo už moc smysl to přepisovat, protože by to znamenalo na pár místech prohazovat odstavce i celé oddíly a musel bych pak zase upravovat sazbu. Takže věřím, že někdy nemusí být všechno napsané úplně srozumitelně.

Naopak ale náhodné mi mechaniky zas tolik nepřipadají, zvlášť když je možnost výsledek ovlivnit pomocí bodů výhody. Dokonce jsem si pak druhý den po odevzdání uvědomil, že jako hrdina na misi bych si dokázal nastavit balíček tak, abych měl jen velmi malou šanci prohrát konflikt. Takže to namíchávání balíčků nejspíš v příští verzi zakážu a zbude jen možnost sejmout balík za bod výhody.
morech11 píše:zrkadielko trochu pokulhávalo,
Hlavně jsem zapomněl, že jsem chtěl ještě napsat nějaké ohlédnutí se za misí (hrdinové by neměli nikomu ubližovat, takže by z toho byly vyvozeny nějaké důsledky) :(
Tindo píše:Najednou se mluví o bodu výhody a předtím tam nic takového nebylo, hlavně v denících.
Jo, tohle jsem si říkal, už když jsem to psal. Ale to by znamenalo hledat místo, kde to zmínit předtím. Naopak na deník jsem to dávat nechtěl, protože Bod výhody není trvalá - ale je fakt, ze aspoň prázdná kolonka na deníku být mohla.
Tindo píše:Pak mě zmátla věta: Situace se vyvine ve prospěch toho, kdo má na konci vyhodnocení kartě vyšší hodnotu. To působí, to působí dojmem, díky tomu výrazu „na konci“, jako by se otáčelo více kartami, a byl tam nějaký průběh hraní s těmi kartami. Ale ostatní působí, že se otočí jedny karty podle situace a to je výsledek.
Tak já tu dumám, jak to je, a čtu to několikrát dokola a po přečtení další části „čachry s vyhodnocováním“ je to jasnější.
To "na konci" je tam právě kvůli čachrům s vyhodnocováním. Nenapadlo mě, že by to mohl být problém. Díky za upozornění.
crowen píše:Zapojenie Jadra je uplne genialne!
Díky. Mise splněna. :>;o)
Pepa píše:1) Vyhodnocování pomocí karet je fajn. Možná by v balíčku mohli být i žolíci jako něco ultimátního/zvratového...
Při psaní jsem to zavrhl, protože bych musel vymyslet další pravidlo navíc :) Do příští verze nad tím ale pouvažuju.
Pepa píše:2) Plánování mise. Přijde mi, že se toho při plánování mise naplánuje až příliš mnoho.
To by se právě nemělo. Plánování jednotlivých situací by mělo být co nejstručnější a dopracovat by ho měl až vypravěč. (Druhá věc je, že jsem jako nakonec nezmíněnou variantu chtěl dát hru bez vypravěče, kde by hra probíhala už postupně při "plánování". Plánující insomniak by v tu chvíli přebral roli vypravěče.) Tady vnímám jako největší slabinu absenci příkladů, které by ukázaly, že plánování má být stručné; zřejmě jsem to měl i zdůraznit v textu. Dokonce přemýšlím o tom, že plánování by mělo probíhat tak, že hrdina na misi si bude kreslit plán a zapisovat poznámky, zatímco ostatní můžou jen mluvit a nesmějí komentovat plán a upřesňovat, co si hrdina zapsal špatně (stejně jako kdyby spolu mluvili skrz jádro, a vzájemně se neviděli).
onge píše:Z her co jsem zatím četl je tato první, kterou bych si zahrál
Za tohle obzvlášť díky :)
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 1124
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: [RPG Kuchyně 2013] Insomniaci

Příspěvek od PardGalen » 11. 3. 2013, 08:56

Zajímavá hra. Hlavně protože zrovna koukám na Psycho pass a tohle prostředí by se k takové hře docela hodilo. Jenom dostat ránu z Dominátoru by nebylo zrovna příjemné. :D

S čím mám trochu problém je kofeinová zombie. Četl jsem to několikrát a pořád nevím co se tam vlastně provádí. Když se objeví eso dostane bod výhody hráč který zombii povolal? Nebo hráč kterému patřila původně? Také nevím proč se zvyšuje hladina kofeinu když se hned sníží při střízlivění. Za předpokladu, že tomu střízlivění rozumím správně.
Podle mě by povolání zombie být nemuselo a nic moc by se nestalo.

Ještě nevím co s tím bodem výhody, který se dá protivníkovi při zradě. Dostane ho do ruky vypravěč? A co s ním může dělat? Nebo bod výhody dostane hráč, který zradil? Tohle mi vůbec není jasné.
Always bring a gun to a puppet fight

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 5140
Registrován: 2. 10. 2006, 18:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2013] Insomniaci

Příspěvek od boubaque » 11. 3. 2013, 15:00

PardGalen píše:S čím mám trochu problém je kofeinová zombie. Četl jsem to několikrát a pořád nevím co se tam vlastně provádí. Když se objeví eso dostane bod výhody hráč který zombii povolal? Nebo hráč kterému patřila původně? Také nevím proč se zvyšuje hladina kofeinu když se hned sníží při střízlivění. Za předpokladu, že tomu střízlivění rozumím správně.
Podle mě by povolání zombie být nemuselo a nic moc by se nestalo.

Ještě nevím co s tím bodem výhody, který se dá protivníkovi při zradě. Dostane ho do ruky vypravěč? A co s ním může dělat? Nebo bod výhody dostane hráč, který zradil? Tohle mi vůbec není jasné.
Díky za komentář, je z něj zřejmé, že asi budu muset udělat shrnutí mechanik, protože popis v dokumentu je příliš zmatený. Tak tedy...

Na začátku mise si hráč vezme jeden balíček a rozdělí ho na 3 části:
- karty 2-5 (s nimi bude vyhodnocovat pasivní překážky)
- karty 6-10 (s nimi bude vyhodnocovat konflikty s aktivními protivníky)
- figury a esa používat vůbec nebude, takže je odloží stranou
V soutěžní verzi si může karty v balíčcích nasatvit dle svého uvážení, v nové verzi už si bude moct po promíchání jen prohlédnout jejich pořadí.

Vypravěč si na začátku mise vezme druhý balíček a rozdělí na čtyři části:
- karty 2-5 pro překážky
- karty 6-10 pro protivníky (CP)
- figury
- esa
Pokud je na začátku mise hráčova Konformita v druhé oblasti, zamíchá esa k figurám. (V pravidlech to není jasně řečeno, ale mělo tam být, že když hráči v průběhu mise naroste Konformita do druhé oblasti, zamíchají se esa k nevytaženým figurám v tom okamžiku.)

Vypravěč popisuje prostředí apod., hráč říká, co dělá hrdina, přičemž oba by se měli aspoň trochu držet vygenerovaného plánu mise.

Když dojde na konflikt s (pasivní) překážkou, hráč popíše, jak bude situaci řešit. Pokud při tom využije charakteristiku vyjádřenou Přezdívkou, může si vzít (třeba jako žeton do ruky) Bod výhody. Pokud mu nahrávají okolnosti ve fikci, může si vzít ještě jeden Bod výhody (takže bude mít dva).

Když přijde čas na vyhodnocení, hráč i vypravěč nastíní (stručně!) svou variantu výsledku konfliktu, pak otočí kartu z balíčku dvojek až pětek a porovnají výsledky:
a) Pokud má vyšší kartu vypravěč, hrdina v překonání překážky neuspěl (ale nemělo by to mít většinou fatální vliv na průběh mise) a hráč si posune Konformitu o stupeň doprava.
b) Pokud má vyšší nebo stejnou hodnotu na kartě hráč (není ve hře eso, takže remízy jsou hráči), můžeme mu pogratulovat a posunout se v misi dál.
c) Pokud má hráč menší hodnotu na kartě, ale nějaký Bod výhody, může ještě situaci zvrátit...
-- ca) Zaplatí Bod, otočí líznutou kartu zpět na balíček, prohlédne si své karty a sejme balík tak, aby na vrchu balíku měl kartu, která se mu líbí (a po které třeba následují další karty, které se mu líbí) a s tou pak situaci vyhodnotí znovu.
-- cb) Zaplatí dva Body výhody, a tím donutí vypravěče odhodit jeho vyloženou kartu a nalíznout kartu následující, kterou se znovu vyhodnotí situace.
-- cc) Některý z hráčů může přijít na pomoc, protože jeho postava "pracuje přesčas", vypije si kafe (+Kofein) a vytvoří pro hrdinu popisem fikční výhodu, za kterou si může hrdina vzít Bod výhody (a rovnou ho využít dle bodů (ca) či či (cb)).
-- cd) Hráč povolá postavu jiného hráče jako zombii -- k tomu tomu už musí být postava dost nadopovaná, ale ne předávkovaná (tj. musí být v druhé oblasti Kofeinu). Použití je shodné s případm (cc).

Pokud se hrdina dostane do konfliktu s aktivní opozicí (CP, protivník), vypravěč si nejdřív nalízne z balíku figur - pokud lízne kteroukoli figuru, vyhodnocení se bude velmi podobat pasivním překážkám, jen se budou tahat karty z balíčků 6-10. CP taky můžou taky získávat a využívat Body výhody - ovšem jen za výhody v prostředí (nemají charakteristiku). [tady jsem předpokládal, že by mohly barvy a hodota figury něco pro konflikt, nebo aspoň popis postavy něco přidat, ale už jsem to nestihl domyslet]
- Pokud přijde některý "pracovitý insomniak", může změnit podmínky tak, že hrdinovi nepřidá Bod výhody, ale naopak sebere výhodu protivníkovi (tj. zruší Bod výhody vypravěči).
- Příchozí insomniak může také zajistit, že se střet s CP pro hrdinu změní na překážku (vyhodnocení pomící karet 2-5), za to se ale příchozímu zvedá Konformita.
- Ke stejnému účelu může také hrdina povolat zombii za stejných podmínek jako v předchozí části v (cd).


Když ale vypravěč nalízne místo figury eso, má nějaké výhody; fikčně to znamená, že daná CP je zkušenější nebo silnější, než se čekalo, nebo ji momentálně nahradil někdo z "kontrarozvědky". Důsledky:
- Remízy jdou ve prospěch esa, tj. CP, potažmo vypravěče.
- "Eso" si smí vytvořit výhodu pomocí už jednou na danou misi povolanou zombií (využívá už jednou přivolané zombie).
- "Eso" může získat víc Bodů výhody, takže může třeba donutit hráče zahodit kartu, kterou vyhodnocoval.
- "Eso" nelze obejít (převést na překážku) pomocí dalšího insomniaka, pokud má k dispozici už jednou (hrdinou) vyvolanou zombii - pak jen přichází o tuto zombii (tj. ona mu nemůže vytvořit výhodu).

Ano, "esa" jsou docela drsná, a pokud přijdou na jednu misi dvě (nebo víc), tak to může být solidní průšvih. Jinak mají výhodu vždycky hráči, protože mají víc možností získávat a využívat Body výhody. Proto se taky hodí, když dostane nějaký Bod výhody vypravěč za zradu insomniaka - odměnou je za to snížení Konformity.

Mimochodem místo Konformity se to asi mělo jmenovat Podezření, protože by to lépe odpovídalo tomu, co to vyjadřuje.

Na konci mise si sníží hladinu kofeinu všichni, jejichž postava nepřišla dobrovolně v průběhu mise (tj. hrdina dané mise; ti, co se v ní vůbec neobejvili; a ti, kteří byli přivoláni jako zombie, ale nepracovali přesčas dobrovolně). Výjimku tvoří hrdina následující mise - ten si hladinu kofeinu nesnižuje, i kdyby se v téhle misi vůbec neobjevil. (V podstatě to odpovídá tomu, jako by si každý před svou misí zvýšil o stupeň hladinu Kofeinu.)
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 1124
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: [RPG Kuchyně 2013] Insomniaci

Příspěvek od PardGalen » 13. 3. 2013, 07:48

Takhle je to již jasnější. Ještě se zeptám. Proč se balíček rozděluje na dva?
Always bring a gun to a puppet fight

Uživatelský avatar
johnjarik
Příspěvky: 393
Registrován: 3. 10. 2001, 23:00
Bydliště: Ceske budejovice, Kolin
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2013] Insomniaci

Příspěvek od johnjarik » 20. 3. 2013, 10:07

Na úvod hlásím, ze jsem nečetl disku k tmatu.

Tato hra má zajímavý námět, formu i obsah. Možná jsem konečně pochopil proc někdo dokáže byt hodinu na zchode nebo ve vane:-)
Tuto hru bych si rad zahrl, abych pochopil tu mechaniku a deník. V tom jsem zpočátku malinko tapal.

Uživatelský avatar
scolex
Příspěvky: 56
Registrován: 13. 8. 2009, 16:09

Re: [RPG Kuchyně 2013] Insomniaci

Příspěvek od scolex » 6. 6. 2013, 21:50

zdravim,
vkladam sve hodnoceni RPG kuchyne. Je zalozene na verzi poslane do souteze a neodrazi aktualni zmeny. Rovnez jsem necetl toto vlakno, abych si zachoval objektivitu. Je mozne, ze rada vytek v mem hodnoceni uz byla vyresena nebo osvetlena. Muze se stat, ze hodnoceni vychazi z toho, ze jsem neco spatne pochopil. Bohuzel nebudu mit moc casu procitat reakce na toto hodnoceni a pokud bude nekde mit potrebuju neco vyresit at mi radeji posle PM.

Insomniaci
Nápad, atmosféra a celkový dojem
Sarkastická hra z totalitního prostředí mě oslovila již po několika prvních stranách čtení. A nadšení mně vydrželo až do samého konce. Samotné téma “disidentů” v totalitním režimu by mě asi příliš neoslovilo. Ale nadsázka s jakou jsou nespaví hrdinové podáni, nabízí nový osvěžující pohled na ohrané téma.
4
Hratelnost a provedení
Mechanismy jsou přímočaré a jednoduché a dobře korespondují s celkovým pojetím hry. Asi nejvíce tomu pomáhá práce s vlastnostmi Kofein a Konformita. Kofeinová zombie, střízlivění, zrada -- všechna tato pravidla dokreslují atmosféru hry.
Zajímavá jsou i pravidla pro generování misí a podle mě dost usnadní práci vypravěči a celkově urychlí přípravu hry.
Nejsem si jist, jestli se karetní vyhodnocování konfliktů ve hře bude chovat dobře. Tuto část hry by to chtělo více otestovat.
4
Ucelenost, srozumitelnost a podání
Hra je velmi dobře napsána a vysvětlena. Následnost, s jakou jsou pravidla vysvětlována, je logická a dobře se v ní orientuje. Trošku jsem měl problém s pravidly pro generování misí a vyhodnocovávím. Pochopil jsem je až po druhém, třetím přečtení.
4
Zapojení ingrediencí
Hra by mohla určitě vzniknout i bez ingrediencí a nějak stěžejně jich nevyužívá. Ingredienci zombie beru, ale jádro a zrcadlo jsou využity tak, aby se neřeklo.
3

Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2013“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host