[RPG Kuchyně 2011] Na Kraji

RPG Kuchyně proběhla 18.2.–6.3.2011
Uživatelský avatar
Insolitus
Příspěvky: 620
Registrován: 17. 8. 2007, 12:50

[RPG Kuchyně 2011] Na Kraji

Příspěvek od Insolitus »

Na kraji - Hra o cestě. O překážkách, které na člověka číhají, o nepřátelích, kteří ho potkají a
o cíli tam někde v dáli, nejasném, ale o to víc žádoucím.

Ten kdo je na kraji má jen jediný krok
Má na rozmyšlenou jedinou chvíli
Už stojí na kraji a má se rozhodnout
Ten kdo je na kraji, váhá


Upravenou vezri hry si můžete stáhnout zde: Na kraji
Naposledy upravil(a) Insolitus dne 13. 10. 2021, 17:52, celkem upraveno 3 x.
RPG Kuchyně 2014 Opportunity - Právě vyšlo nejnovější číslo Parlamentního plátku, časopisu o politice a pro politiky. Takže rychle do poslaneckých lavic a za řečnický pult. Letenky na Seychely nerostou na stromech!!!
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud
Uživatelský avatar
Tindo
Příspěvky: 287
Registrován: 23. 8. 2007, 23:55
Bydliště: Nový Bydžov

[RPG Kuchyně 2011] Na Kraji - Komentář

Příspěvek od Tindo »

Hra Na kraji mě velmi zaujala.
Velmi se mi líbí možnost, že si hráč postavy může vybrat ze dvou různých překážek a tak i ovlivňovat výrazně ovlivňovat styl a vývoj hry. Hlavně, jak to je podáno v příkladech, to působí velmi dobře.
Líbí se my systém triggerů. Při tvorbě postavy možná chybí rada, jak postupovat, když jsou položeny stejné otázky vícekrát.

Moje snad jediná větší výtka by směřovala k použití mechanické ingredience. Vlastně tam na první pohled není skoro vůbec vidět.
Hra se odehrává ve třech časových rovinách – na začátku cesty, uprostřed usilovného
hledání a pak těsně před cílem.
Hráči se při hře pravidelně střídají, v pořadí začátek cesty – cesta – před cílem.
Text na mě působí dojmem, že tyto časové roviny jdou po sobě tak, jak se v čase odehrály. Já zadání mechanické ingredience…
hra nemá souvislou časovou linii (hra nemusí začínat (končit) na začátku (konci) příběhu, je použitá retrospektiva nebo prodictum, tedy flashbacky nebo předpovědi v budoucnu)
… chápu tak, že právě různé časové roviny ve hře nemají následovat tak, jak se staly v časové linii. A to mi tam bohužel chybí.
Snad triggery se dají chápat jako takové hodně malé vize budoucnosti. Možná by lépe vyzněly jako předpovědi budoucnosti, kdyby byly zveřejňovány o jednu scénu dopředu.
Samozřejmě to je věc, která vůbec nesnižuje kvalitu této hry, která je na velmi dobré úrovni.
Zahrajte si Královské kostky - strategické fantasy rpg, inspirované hrou Crusader Kings.

Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita
Uživatelský avatar
zyt
Příspěvky: 221
Registrován: 8. 8. 2009, 15:39

Re: [RPG Kuchyně 2011] Na Kraji

Příspěvek od zyt »

Ale ta ingredience tam je. Jestli to chápu, každej GM si odehraje pouze jednu scénu (začátek, průběh, konec)a pak se jede zase další kolo. Takže vlastně úplně poslední scéna začínajícího GM musí být schopna vyústit v první scénu druhého GM.
Uživatelský avatar
Tindo
Příspěvky: 287
Registrován: 23. 8. 2007, 23:55
Bydliště: Nový Bydžov

Re: [RPG Kuchyně 2011] Na Kraji

Příspěvek od Tindo »

Aha, tak to jsem časovou linii hry špatně pochopil. Omlouvám se. Když se tu Zyt zmínil o dalším kole a já si to znovu přečetl, začíná to dávat jiný smysl. V tom případě tam tedy tato ingredience dobře použita.
Takže seznam scén je přímo šablona, podle které má hra probíhat? To my bohužel poprvé nedošlo.

Při prvním prostudování jsem to chápal špatně takto:
1. hráč - začátek cesty
2. hráč - cesta
3. hráč - před cílem

A jestli to už chápu správně, tak to je:
1. hráč - 3 scény (začátek, cesta, před cílem)
2. hráč - 3 scény (začátek, cesta, před cílem)
3. hráč - 3 scény (začátek, cesta, před cílem)

Přimlouval bych se za to, aby to bylo napsáno jasněji. Ani zpětně, když už snad chápu, jak to má být, to v textu bohužel nevidím moc jasně.
Zahrajte si Královské kostky - strategické fantasy rpg, inspirované hrou Crusader Kings.

Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10160
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: [RPG Kuchyně 2011] Na Kraji

Příspěvek od ilgir »

Triggery a zpusob tvorby postavy je fajn. Volba z vice moznosti na rozcesti taky, ale neni to nic prevratneho. Hre by sluselo, kdyby se vice olepila fluffem.
Uživatelský avatar
Insolitus
Příspěvky: 620
Registrován: 17. 8. 2007, 12:50

Re: [RPG Kuchyně 2011] Na Kraji

Příspěvek od Insolitus »

Přátelé.
Právě jsem dokončil poslední úpravy na vylepšené verzi pravidel. Všechny mechaniky i myšlenky by měli být nyní dostatečně jasně vysvětleny. Také jsme trochu zapracoval na grafické úpravě, takže by to nyní mělo být koukatelnější něž soutěžní verze, kterou sme těžce nestíhali.

Budeme velmi rádi, kdyby jste se na novou verzi podívali (obzvláště o to prosím Jonku, něž přidá svůj komentář) a něco nám k tomu řekli.

V následujích dnech sem přidám i autorské komentáře k tomu co psala porota, Tindo a Zyt zde v tomto vláknu
RPG Kuchyně 2014 Opportunity - Právě vyšlo nejnovější číslo Parlamentního plátku, časopisu o politice a pro politiky. Takže rychle do poslaneckých lavic a za řečnický pult. Letenky na Seychely nerostou na stromech!!!
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud
Uživatelský avatar
zyt
Příspěvky: 221
Registrován: 8. 8. 2009, 15:39

Re: [RPG Kuchyně 2011] Na Kraji

Příspěvek od zyt »

Nevím jestli se nová verze od původní nějak výrazněji změnila, ale teď jsem dostal chuť si to zahrát. Jako výhodu vidím, že to díky jednoduchosti možná bude uchopitelné i pro hráče rolovýma hrama netknuté.
Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů