[RPG Kuchyně 2011] Timeflash

RPG Kuchyně proběhla 18.2.–6.3.2011
Odpovědět
Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 902
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

[RPG Kuchyně 2011] Timeflash

Příspěvek od Gediman » 9. 3. 2011, 13:35

Co kdybyste se najednou probrali z bezvědomí a zjistili, že nevíte, kde jste? Že nevíte, proč tu jste? Odkud jste? A kdo vlastně vůbec jste? V ruce svíráte jen kousek papírku se stručnou zprávou, psanou očividně vaší vlastní rukou: „Organizace Timeflash mě chce dopadnout a zabít, nikomu nesmím věřit“ a podepsaný zřejmě vaším jménem.
Bez jakýchkoliv vzpomínek na všechny události, které předcházely vašemu probuzení, se pomalu rozkoukáváte a prozkoumáváte své okolí. Zdá se, že jste tu zcela cizí. Nikoho nepoznáváte a nikdo nezná vás. Rychle ale zjišťujete, že skutečně jste pozorováni a pronásledováni jistými podezřelými osobami. S jedinou stopou, názvem Timeflash, se vydáváte najít další informace. Jak dny plynou, s radostí zjišťujete, že se vám paměť pomalu vrací. V nesouvislých útržcích, ale přesto. A co víc – zdá se, že vidíte i věci, které se ještě nestaly.
S každou další odhalenou stopou, s každou další odkrytou vzpomínkou však záhadná organizace Timeflash stupňuje své úsilí. A zdá se, že se neštítí ničeho. Její agenti jsou dobře vyzbrojeni, vycvičeni a vám neustále v patách. Váš úkol je jasný. Zjistit, o co tu vlastně jde. A přežít až do konce.

Download:
http://rpgforum.cz/_souteze/RPGK11_Gedi ... eflash.pdf

Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 902
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2011] Timeflash

Příspěvek od Gediman » 9. 3. 2011, 13:38

Rrrrright.

Podotýkám, že soutěžní verze bohužel nevypadá, tak jak měla. Do uzávěrky jsem nestihl dodělat tu graficky lepší (pro představu, vypadá to podobně jako moje přechozí soutěžní hra Invasion). O víkendu ji dodělám a uploaduju, pokud bude čas.

Uživatelský avatar
zyt
Příspěvky: 214
Registrován: 8. 8. 2009, 14:39

Re: [RPG Kuchyně 2011] Timeflash

Příspěvek od zyt » 9. 3. 2011, 19:45

Takže můj komentář:
Původně jsem si řekl, že hry které budu komentovat si předtím zahraju, aby to bylo podložené zkušenostmi. Jenomže u Timeflashe jsem se dostal do prekérní situace. Samotná hra mi totiž neposkytuje návod jak ji hrát. Samozřejmě, jsou tu pravidla pro flashbacky a flashfowardy. Je tu napsáno jak hra začíná, že se dělí na kapitoly a kdy končí. Je tu i dostatečné množství informací o settingu a postavách v něm. Jenomže to je asi tak všechno.

Hra je čistě vyprávěcí. Mám rád takové hry, jenom v nich musí být nastaveny určité vypravěčské pravomoci a meze. Jinak se můžeme dostat do situace, kdy si každý popisuje co chce a snaží se to prosadit. Vypravěč neví jaké má pravomoce, neví kdy má jednoho hráče zastavit a předat slovo dalšímu. Nikdo neví co dělat, když se dostanou dva hráči do sporu o to čí postava vyhraje pěstní souboj. Najednou se dostaneme do situace, kdy se stejně musíme domluvit na tom, kdo co ve hře může popisovat a jak rozhodnout spory v názorech. Ale to měl udělat autor hry za nás.
Nevyžaduji ve hře žádné mechaniky na vyhodnocování akcí, nebo konfliktů. Za snahu udělat hru "bezpravidlovou" autora oceňuji. Jenomže to trochu přehnal, nebo na tom vlastně vůbec nezapracoval a žádnou použitelnou alternativu nenabídl.

Timeflash v této fázi vývoje vypadá spíš jako zápletka k nějaké jednoduché universální hře jako je risus, wushu, puls nebo bank.
Když přidám fakt že autor nezmínil ani počet hráčů(z toho co jsem přečetl předpokládám tři až nekonečno) samostatně hratelná hra to, žel bohu není.

Poznámka: využití obrázkových ingrediencí je podle mě originální(bez ironie)

Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 8095
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: [RPG Kuchyně 2011] Timeflash

Příspěvek od ilgir » 9. 3. 2011, 20:15

samostatně hratelná hra to, žel bohu není.
Ale je, jen asi ne pro každého.
Mně ty čtyři stránky bohatě stačí, abych si dokázal představit hru. A klidně bych i vynechal přípravu a nechal celou zápletku vzniknout až při hře.

Když už bych měl něco vytknout, tak je to příliš jednoduchý a okoukaný námět. Chtělo by to více rozpracovat, dodat více inspirativních prvků. Jo, já vím, bylo na to jen 14 dní...

Naopak velmi se mi líbí systém s časovou osou a pokládáním žetonů.
Nepoužívat nebo vrátit!
DrD II: Hry Mocných | ilgirovy deskovky

Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 902
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2011] Timeflash

Příspěvek od Gediman » 10. 3. 2011, 07:51

Pokládání žetonů? :)

Kolik toho může hráč stanovit... no, je fakt, že tohle jsem mohl připsat. GM ho ale může zarazit, pokud to už bude moc dlouhý popis. Děj by se měl každopádně vejít do jednoho dne. U flashbacku podrobnost prakticky omezená není, u flashforwardu je omezená tím, nakolik je GM (a vlastně i hráči) schopný propojit jednotlivé úlomky budoucnosti. To by asi chtělo vyzkoušet.

Pro kolik hráčů... no, ve dvou hráčích (+ GM) by to šlo, i když jeden hráč by tomu druhému stanovoval flashback i flashforward. Takže optimální jsou asi tři hráči (+ GM) - jeden hráč stanoví jednomu flashback a druhému flashforward.

Pak mě taky včera napadlo, že hra by vlastně mohla mít i modifikaci na hod k6, k20 nebo i k100.


Do finální verze to všechno nějak připíšu :)

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8437
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2011] Timeflash

Příspěvek od OnGe » 10. 3. 2011, 09:02

Gediman píše:Do finální verze to všechno nějak připíšu :)
To je sice hezke (zaklinadlo), ale uz drobet mimo soutez :)
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 902
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2011] Timeflash

Příspěvek od Gediman » 10. 3. 2011, 10:24

onge píše:To je sice hezke (zaklinadlo), ale uz drobet mimo soutez :)
Tak, samozřejmě. Odkaz na "dokončenou" verzi bude přiložen zvlášť a bude čistě jen tak pro pořádek.

Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2011] Timeflash

Příspěvek od skew » 10. 3. 2011, 14:21

Musím říct že bych asi musel vidět hodně filmů / seriálů, abych dokázal vyrobit náplň hry... A ještě nějak synchronizovat hráče, dávat pozor, aby se flashforwardy nějak vzájemně nezabíjely, neodhalit pointu předčasně...

Možná se jen podceňuju nebo to vidím moc černě, ale spíš si myslím, že bych si to jako vypravěč nepodal, možná ani jako hráč.
Imho by celkem bohatě stačilo dát tak 4 nebo 6 dnů místo 10.
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.

Uživatelský avatar
zyt
Příspěvky: 214
Registrován: 8. 8. 2009, 14:39

Re: [RPG Kuchyně 2011] Timeflash

Příspěvek od zyt » 10. 3. 2011, 21:00

Napadlo mě, že v den kdy má postava stanovený flashfoward by mohla mít nějaké zvláštnější schopnosti (třeba částečný návrat komplexní paměti, odhalení další části zápletky...) nebo nějaké vypravěčské výsady související s navedením do předpovězené scény. Muselo by být v jejím zájmu náplň scény vykonat jinak by mohla mít nějaký postih. Tak by se ušetřila práce GM. Navíc v ten den, by byla postava jakoby hlavním hrdinou (sice ke konci by jich bylo nutně víc najednou...)

Uživatelský avatar
zyt
Příspěvky: 214
Registrován: 8. 8. 2009, 14:39

Re: [RPG Kuchyně 2011] Timeflash

Příspěvek od zyt » 10. 3. 2011, 23:35

ilgir píše:
samostatně hratelná hra to, žel bohu není.
Ale je, jen asi ne pro každého.
Mně ty čtyři stránky bohatě stačí, abych si dokázal představit hru. A klidně bych i vynechal přípravu a nechal celou zápletku vzniknout až při hře.
Jenomže pro začátečníky a příležitostné hráče, jako jsem já, je obsah této hry to samé jako bys řekl: "Vyprávějte si fantasy příběh. A tady máte doporučení jak kreslit dungeon na čtverčkovaný papír." Nic moc co?

Uživatelský avatar
Tindo
Příspěvky: 287
Registrován: 23. 8. 2007, 22:55
Bydliště: Nový Bydžov

[RPG Kuchyně 2011] Timeflash - Komentář

Příspěvek od Tindo » 13. 3. 2011, 10:51

Námět hry je možná okoukaný, v této době běžný až módní. To by jistě nemuselo vůbec vadit, musí ale u hry být doopravdy přesvědčivý systém, které napomůže bez obav používat hlavně ty flashforwardy. Oceňuji, že se autor soustředil hlavně na to, takový systém vytvořit. Bohužel pro mě není tento systém po přečtení dostatečně přesvědčivý. Nepatřím mezi zkušené hráče a měl bych velké obavy, pustit se do takovéto hry podle tohoto systému v podobě, v jaké byl odevzdán do soutěže.
Zahrajte si Královské kostky - strategické fantasy rpg, inspirované hrou Crusader Kings.

Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 5216
Registrován: 2. 10. 2006, 18:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2011] Timeflash

Příspěvek od boubaque » 24. 3. 2011, 12:29

Pozor! Následuje plachta epických rozměrů ;)

Konečně jsem se dostal k tomu, abych taky napsal svoje dojmy :)

Nevím, jak moc okoukaný je námět, mně to naopak přišlo velmi zajímavé a dost mě to navnadilo. Dokonce bych si dokázal představit i hru podobnou filmu Tři dny Kondora (popravdě už je to dlouho, co jsem ten film viděl, a i tak to moc dobře neodpovídá ... ale v podstatě jde o to, že by možná ani nebyla nutně potřeba ztráta paměti a příběhové pozadí by mohlo být do velké míry zřejmé už na začátku hry — a flashbacky by pak mohly být různé důkazy, které hrdinové nacházejí, nebo věci, které musely od daného dne "uzrát" až do toho dnešního dne :)). A systém postupného odhalování jak budoucnosti, tak minulosti, se mi velmi líbí — včetně způsobu, jakým je to pojato.

Jenže pak jsem došel na konec třetí stránky, kde je napsáno, že "hra nemá žádná pravidla pro to, jak řešit situace." A na další stránce mě už čekala jen tabulka. Přiznám se, že jsem z toho měl stejný dojem jako Zyt na první stránce. Pak jsem si uvědomil, že je toho v textu celkem dost, jen je to bohužel rozeseto po celém dokumentu a není to nikde shrnuto, a zároveň si myslím, že opravdu pár věcí chybí, i když ne nutně systém (ve smyslu souboru pravidel pro rozhodování situací s nejasným výsledkem). Udělal jsem si proto shrnutí pravomocí a povinností účastníků hry:
  • hráči
  • zjistit, o co jde, přežít
  • osoby bez vzpomínek, ale schopné vidět útržky budoucnosti
  • postavy hráčů by neměly spolupracvat příliš brzy po začátku hry (ideálně až díky informací z FB/FFW)
  • hráči určují postavám ostatních hráčů FB a FFW, nesmí si mezi sebou odporovat
  • flashforward nesmí určit smrt postavy
  • Gamemaster
  • pozadí případu vymýšlí GM
  • GM ovládá agenty Timeflash
  • GM může postavám pomocí NPC i pomáhat
  • GM koriguje děj (směrem k FFW a podle FB)
  • za to, že děj vyústí do FFW, zodpovídá GM
  • GM na základě FFW a FB vystaví zápletku na každý den
  • GM odhaluje pozadí případu (za jistých okolností)
  • GM může hru prodloužit o dalších 11 dní
Z informací, které popisují povinnosti a pravmoci hráče, by se dalo vyčíst, že hráč by měl alespoň většinu doby rozhodovat za jednu svou postavu a její chování v příběhu. Tato postava je někdo, koho honí agenti organizace Tmeflash a snaží se ho zlikvidovat. Hráč má potom na metaherní úrovni právo přidávat FFW a FB postavám ostatních hráčů, nesmí ale odporovat ostatním, již daným informacím. Víc bohužel není z textu jasné, jen některé zmínky naznačují, že GMmůže do hráčova vyprávění zasahovat a korigovat ho — není mi ale jasné, co všechno může hráč popisovat a co už není v jeho kompetenci. Jediná jistota je, že hráči si mohou pomocí FB vytvářet výhodu, která jim pomůže v budoucnosti, odhalené nějakým FFW.

GM tedy jedná za protivníky hráčských postav, ale může hráčským postavám i pomoci — i když to z toho tedy nevyplývá, dá se předpokládat, že GM by měl rozhodovat za všechny nehráčské postavy. GM taky vytváří příběhové pozadí (proč jdou agenti Timeflash po hráčských postavách), jeho úkolem je vytvářet zápletky, tj. přivádět hráčské postavy do problémů. Na jeho bedrech také leží zodpovědnost za to, že děj bude konzistentní, a má proto právo zasahovat do hráčského popisu a měnit ho. Není mi úplně zřejmé, jestli má rámovat každou scénu, nebo jestli stačí, když se do popisu někoho jiného vloží až s nějakým zvratem (tj. zápletkou na "dnešní" den).

Z toho mi vychází, že nevím, kdo má a může kdy mluvit a co může říkat :) Není totiž ani jasně určeno to, co platí v běžných hrách, že totiž hráč rozhoduje za postavu a za prostředí a GM za NPC a prostředí. Pokud to zde neplatí, tzn. že hráči a GM mají nějaký překryv v tom, s čím mohou operovat a za koho rozhodovat, pak je potřeba určit, kdo bude mít v dané situaci autoritu. A to ideálně výslovně ;) Nejde nakonec ani o to, jak rozhodnout, co se stane ve hře, ale hlavně o to, že pokud se potkají dva názory na to, jak by se měl příběh vyvíjet (hráč vs. GM). A někdy prostě dohda nefunguje, protože obě strany jsoupřesvědčeny o genialitě svého nápadu ;)

Napadá mě několik způsobů vymezení pravomocí:
  • vymezení na fikční úrovni (např. hráč jen postavu, GM NPC a prostředí)
  • vymezení na úrovni vyprávění (např. GM zahajuje scénu, hráč přebírá vyprávění, GM může vložit zvrat)
  • vymezení na úrovni témat (např. akci a napínavé střety popisuje GM, plánování a rozhovory popisuje hráč)
  • vymezení pomocí náhody (když se potkají dva rozdílné názory na pokračování děje, rozhoduje náhoda)
  • vymezení pomocí "karmy" (hráč má jen omezený počet možností, kdy může prosadit svůj návrh prosti GM)
  • a teoreticky vymezení pomocí autority: tj. GM si to celé zmoderuje, uděluje slovo, ale poslední slovo má vždy on
Samozřejmě se dají různě kombinovat — např. rozhoduje náhoda, ale v bojových situacích má větší šanci rozhodovat hráč, protože jeho postava je zkušený válečník. Ta poslední možnost se mi moc nelíbí (stejně jako mě nadšením nenaplňuje sama o sobě ani ta první), protože pak je to v zásadě jen vyprávění od GM ke hráčům a vytrácí se z toho prvek hry — aspoň jak tovidím já.

Kdo už je dostatečně zkušený, takovéhle výslovné rozhodnutí možná nepotřebuje, ale málo zkušení budu zmatení, co mají dělat, co si můžou a nemůžou dovolit a kdo vlastně rozhoduje sporné situace (nejen uvnitř herní reality, ale hlavně na metaherní úrovni mezi hráči).

Kupodivu ale by mohlo bohatě stačit, kdyby se v příručce objevil příklad hraní (konečně to můžu říct i já, protože jsem se k příkladu ze hry dokopal ;)). Prostě stručný popis toho, jak může vypadat vyprávění jednoho dne, kdo ho začíná, za jakých podmínek se hráči ve vyprávění střídají apod. Lidi totiž dokážou hodně okoukat, aniž by se jim udávala pravidla výslovně (čímž prakticky popírám to, co jsem napsal v minulém odstavci — ale jde mi o to, že buď to chce určit, kdo může kdy mluvit a co smí rozhodovat, nebo uvést příklad, z něhož to půjde okoukat).
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

Uživatelský avatar
Gediman
Příspěvky: 902
Registrován: 10. 3. 2010, 16:41
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2011] Timeflash

Příspěvek od Gediman » 25. 3. 2011, 10:46

Whoa... dobré shrnutí a nápady. Co se týče pravomoci, při psaní jsem měl na mysli bod "vymezení na fikční úrovni (např. hráč jen postavu, GM NPC a prostředí)" - pravdou je, že jsem to tam mohl někam napsat. I příklad by byl good, ovšem na to už jsem stejně neměl čas :( Nicméně budu se snažit doplnit.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 8437
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2011] Timeflash

Příspěvek od OnGe » 25. 3. 2011, 15:12

Gediman píše:Co se týče pravomoci, při psaní jsem měl na mysli bod "vymezení na fikční úrovni (např. hráč jen postavu, GM NPC a prostředí)" - pravdou je, že jsem to tam mohl někam napsat.
Doufam, ze ostatni veci, co jsi mel na mysli jsi tam nekam i napsal :D

Priznam se, ze tahle veta me asi prinuti si to o vikendu precist...
Dead band play no song

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:s_easy: Končina - určitě jste o ní slyšeli
:?: Horní progressbar - to se budete divit...

Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host