[RPG Kuchyně 2011] Imagin(aryn)ation

RPG Kuchyně proběhla 18.2.–6.3.2011
Odpovědět
Kelton
Příspěvky: 886
Registrován: 2. 10. 2007, 18:06
Bydliště: Praha

[RPG Kuchyně 2011] Imagin(aryn)ation

Příspěvek od Kelton » 7. 3. 2011, 17:27

Abstrakt
Procházka po vnitřním vesmíru jednoho poněkud zmateného člověka. Hráči zosobní jednotlivé složky jeho osobnosti, které procházejí vnitřní krajinou jeho představ, vzpomínek a pocitů. V průběhu cesty budou mít příležitost nahlédnout do fragmentů z jeho života a společnými silami ovlivňovat jeho rozhodnutí.

Obrázek

O čem to je
Protagonista se neumí soustředit. Kdyby se uměl soustředit, nedělo by se mu v hlavě tolik věcí najednou. Prý by potom přijal odpovědnost za svůj život, měl by silnou vůli, úspěch a tak. Což by asi bylo fajn, ale není tomu tak.

Protagonista má v hlavě bordel. Nikdy nedbal na disciplínu a systematické studium, takže se mu vzpomínky hromadily tak jak přicházely, zleva doprava a ze shora dolů, a ne nějak tématicky a od starších k novějším, jak by to být mělo. Navíc je Protagonista tak trochu fantasta, a občas úplně nerozlišuje skutečnost a sen, zbožné přání od realistického odhadu, a obavy od existujících problémů.

Stručně řečeno, Protagonistova osobnost nedrží tak úplně pohromadě. Je rozbitá na několik aspektů, které se navzájem dohadují, překřikují, a pobíhají od jedné myšlenky k druhé. Nakolik je tento stav příznakem počínající schizofrenie, to nechám na úvaze ctěných hráčů. Na rozdíl od nich jsem to nezažil, a nemohu tedy soudit.

Pravidla ke stažení

Poznámka: Tahle hra vznikla během noci mezi jedenáctou a sedmou. Buďte prosím schovívaví vůči zločinům, kterých jsem je dopustil vůči gramatice.

EDIT: Hra není tak úplně hotová. To jen kdyby se někdo zajímal, proč je tam někde ke konci poloprázdná tabulka ...
Naposledy upravil(a) Kelton dne 8. 3. 2011, 12:20, celkem upraveno 1 x.
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3620
Registrován: 24. 10. 2007, 15:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2011] Imagin(aryn)ation

Příspěvek od Antharon » 7. 3. 2011, 23:59

Tak som to dočítal, ešte to nie je moje finálne hodnotenie, ale zatiaľ hru vidím veľmi rozporuplne. Na jednej strane je veľmi zaujímavá a netypická, a pravdu povediac, kelton tentokrát trafil prostredie a tému ktorá sa mi hrozne páči, na stranu druhú je vidno, že je hra nedotiahnutá a dosť ťažko uchopiteľná. Po prvom prečítaní neviem poriadne ako sa to má hrať, pretoŽe je v tom dosť chaos - asi by si zaslúžila dlhší príklad hrania, ale chápem, že aj on bol pod časovým tlakom a v noci to nešlo (podobne som to písal aj ja). V piatok si to asi zahrám doma s chalanmi a uvidím ako to prejde skúškou ohňom. Zatiaľ si myslím, že až to začnem hrať mechaniky sa rýchlo vpijú do krvi a všetko bude skvelé...
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Kelton
Příspěvky: 886
Registrován: 2. 10. 2007, 18:06
Bydliště: Praha

Re: [RPG Kuchyně 2011] Imagin(aryn)ation

Příspěvek od Kelton » 8. 3. 2011, 12:49

Porota svou verzi na hodnocení má, takže asi ničemu nevadí, když sem napíšu své představy ohledně procedurálních záležitostí, které se nedostaly do textu.

Jo, tahle hra neříká vůbec nic o tom, jak se má dopravdy hrát. A jen z části je to záměr.

Samozřejmě že by to sneslo víc příkladů a doporučení. Možná i časem budou, mám pocit že na tuhle hru se budu chtít podívat ještě jednou, za denního světla :)

Ale ta část na začátku, kde píšu že potřebujete funkční sociální dynamiku? To neznamená jen "nehrajte s blbcem". Znamená to taky, že hra tak úplně nepředepisuje Co, Kdo, a Kdy. Soustředí se na Jak.

Jestli se nepletu, tak tam nikde není napsáno GMless. To proto, že to nemusí být pravda. To že všichni hráči mají stejné pravomoce a každý má vlastní postavu by napovídalo, že se bude hrát nějaké klasické střídání funkcí. To ale není jediná varianta! Jeden hráč na sebe klidně může vzít to, co obvykle dělá GM - vymýšlení problémů, hlídání jestli někdo nepřekračuje schopnosti své postavy, přidávání komplikací ... berte v úvahu, že ho to nic nestojí. Možná tím zprudí ostatní hráče, ale pokud jsou všichni za jedno že to je jeho práce, tak proč ne?

Je možné fungovat na systému "rotujícího GM". Přirozený kandidát je třeba aktuální vůdce. Nebo se na celý mechanismus "Jsi si jistý, že to dokážeš?" můžete vybodnout a nechat na každém z hráčů, aby si ohlídal že jeho postava neulítává. Pak máte něco jako Wushu.

O tom kdo, co a kdy jsem nic nenapsal nejen proto, že byla noc a já měl sotva dost času vyplyvnout základní mechaniky, ale taky proto, že si myslím že po chvíli chaosu a pobíhání kolem by to mohlo vykrystalizovat samo, podle toho jak skupina funguje.

Já osobně počítám s nějakou formou průběžně přesouvané autority, kdy v každé chvíli je jeden člověk který má nějaký směr a každý přihazuje nápady. To taky představuje takový standard, na kterém se začíná než si hráči vyzkouší jak to funguje a čím zrovna oni chtějí přispívat hře. Je pravda, že by to možná chtělo nějaké instrukce, jak do téhle struktury zapadnout. Něco jako:

V Introspekci:
:arrow? role vůdce se ujměte, pokud máte nějakou představu místa, kam jdete. Bude se vám lépe popisovat. Pokud jste jen zvědaví jak to tam vypadá, roli vůdce se určitě vyhněte.
:arrow? jako vůdce si žádejte vstupy od ostatních. Vám to ulehčí, a výsledek bude divnější
:arrow? zejména když nejste vůdce, poslouchejte ostatní. Pokud máte dojem že dělají něco co je nad rámec jejich postavy, zeptejte se "Jsi si jistý, že to dokážeš?". Nebojte se toho, je to otáza a ne prohlášení.
:arrow? dělejte to i pokud na to mají, ale myslíte si že by ocenili možnost se trochu předvést. Dá jim to trochu prostoru.
:arrow? pokud dostanete nápad, šup s ním do hry! Řekněte "Vidím ..." a uveďte ho.
:arrow? své nápady si braňte. Pokud je někdo chce rychle vyřešit a máte dojem, že by si zasloužily víc, použijte "Jsi si jitý ..."
:arrow? pokud se vám něco líbí natolik, že by se tím chvíli měla zabývat celá parta, prohlašte to za Problém.
:arrow? nevyhlašujte něco za Problém jen proto, že si myslíte že to je těžké. Znamená to taky, že Problém zabere kus vaší hry. Pokud to nechcete, nevyhlašujte ho.

Něco obdobného bude platit ve scénách.

Mimochodem - kdo popisuje scény? Platí dříve napsané. Já mám představu, že něco bylo popsáno když postavy našly okno, a zvytek popíše hráč nepřítomné postavy (nevědomého figmentu) až budete vevnitř.
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.

Kelton
Příspěvky: 886
Registrován: 2. 10. 2007, 18:06
Bydliště: Praha

Re: [RPG Kuchyně 2011] Imagin(aryn)ation

Příspěvek od Kelton » 8. 3. 2011, 12:51

Taky tam chybí pravidla pro konflikty mezi hráči. Podle mé představy jak bude hra probíhat by neměly být potřeba, ale ukazuje se že ostatní lidé nejsou já, a někomu by se to mohlo hodit. Napadají mě tři rozumné varianty.

Implicitní: Kdo má víc Energie, vyhrál. Remíza je remíza.

Stručný: Každý hráč tajně vezme do ruky něco ze své Energie, nula až všechnu. Oba jí najednou ukážou a zaplatí. Kdo dá víc, vyhrál.

Detailní: Použijte normální pravidla, popisujte akce a blokujte si je pomocí "Jsi si jistý". Snažte se to zabojit do trashtalku mezi oběma soupeřícími postavami. Není nerozumné prohlásit, že druhý figment není dost silný na to, aby vás porazil (a tedy nutit ho zaplatit Energii). V součtu tam bude mnoho efektů a výsledek stejný jako v předchozím případě.
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3620
Registrován: 24. 10. 2007, 15:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2011] Imagin(aryn)ation

Příspěvek od Antharon » 8. 3. 2011, 13:00

mno, môj plán na piatkovú hru je asi takýto:

celé sa to bude odohrávať v mysli a v spomienkach môjho agenta z kampane. jednotliví hráči budú jeho figamentami (alebo ako sa to volá :P), ja a jeho hráč budeme pravdepodobne privilegovaní. Ja budem hrať stín a on si môže rovnako ako ostatní vybrať. Každý figament bude mať podobu agenta, ktorého tento hráč normálne hráva, avšak budú mať na sebe kostýmy piráta, vedca a podobne. Introspektíva budú jeho myšlienky a pochody a riešenia problémov v spomienkach. Naopak reálny svet budú jeho spomienky, ktoré bude mlcť upraviť ku svojmu obrazu a možno tak napraviť prekážky v jeho mysli.
Celé to však bude len sonda jeho mysle mimozemšťanmi, ktorí ho uniesli ako potenciálny kontakt a ja ako tieň budem jeden z nich, ktorý vytvára v jeho mysli konflikty a testuje ako ich bude riešiť...

Po odohratí tejto zápletky hra prejde do klasického módu kde sa postava prebudí obklopená emzákmi a tí mu za odmenu porozprávajú nejaký príbeh o tom, čo sa vlastne deje...
Chcem to spraviŤ hlavne aby sa mi v kampani rozvinulo pozadie postáv.

tak mi drž palce...
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 5190
Registrován: 2. 10. 2006, 18:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2011] Imagin(aryn)ation

Příspěvek od boubaque » 8. 3. 2011, 13:08

Kelton píše:Jestli se nepletu, tak tam nikde není napsáno GMless.
Pokud se nepletu i já, tak se nepleteš :)
Je možné fungovat na systému "rotujícího GM". Přirozený kandidát je třeba aktuální vůdce.
Tohle jsem z toho vydedukoval — jinak by asi nemělo smysl prohlášení, že každá výprava potřebuje nutně vůdce (a bylo by jen uvedením vtipu o dramatickém odchodu od skupiny).

Popravdě mně to přišlo popsané tak, že si dovedu představit, jak to hrát. Jen drobnou nejistotu bych cítil právě při vedení výpravy, kdyby se nikdo neměl k tomu "vidět X" :) Jinak právě systém formálních frází tomu dává pevnou (formální) strukturu, která usměrňuje tok dění, a závislé to už je pak jen na tom, jestli je ve hře dost kreativních lidí, kteří budou schopní házet dostatečně často dostatečně zajímavé "vidím X" a "To ne, ale Y", případně dostatečně zajímavá okna. každopádně ty rady pro Introspekci hodně pomáhají pro představu, jak to hrát :)

Mě pak spíš zarazila jiná věc: Na tahácích pro barvy jsou poznámky o šeptání, ale nikde jinde jsem na zmínku o šeptání nenarazil. Je to něco, cos nestihl nebo vypustil, nebo je to záměr a šepot je jen součástí roleplaye?
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

Kelton
Příspěvky: 886
Registrován: 2. 10. 2007, 18:06
Bydliště: Praha

Re: [RPG Kuchyně 2011] Imagin(aryn)ation

Příspěvek od Kelton » 8. 3. 2011, 14:10

Antharon: Vidím, že jsi chytil ducha věci. Hodně štěstí v pátek :)

boubaque: Tak trochu. Vůdce je tam proto, aby v každém okamžiku byl někdo, kdo má za úkol vědět jak vypadá okolí a kdo výpravu došťouchá k nějakému zajímavému bodu. Potud hraje roli GM. Naopak není nutně jeho práce zařídit, aby po cestě byly překážky, komplikovat ostatním život, rozdělovat spotlight, a další věci které standardně GM dělá.
boubaque píše:Mě pak spíš zarazila jiná věc: Na tahácích pro barvy jsou poznámky o šeptání, ale nikde jinde jsem na zmínku o šeptání nenarazil. Je to něco, cos nestihl nebo vypustil, nebo je to záměr a šepot je jen součástí roleplaye?
K něčemu se přiznám. Barevné scény sice existovaly jako nápad už od začátku, ale sepsané byly až někdy ke konci a je to na nich asi znát. Zejména jsem nepsal nic o obecných účincích barevných scén, když už to všecko bylo na tahácích. Nicméně zpětně jsem s jejich koncepcí spokojen a stojím si za ní. Jediné co bych asi doplnil jsou lepší instrukce pro jejich použití.

Scény jsou záměrně dělané tak, aby měly jen roleplayové a fikční efekty. Když jsem je psal, potřeboval jsem způsob jak zvýraznit některé promluvy, které tak dostanou hlubší význam. A když už jsme měli ten šepot v ingrediencích .. :wink:
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3620
Registrován: 24. 10. 2007, 15:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2011] Imagin(aryn)ation

Příspěvek od Antharon » 12. 3. 2011, 00:25

tak sme to dnes otestovali, asi hodinu a pol som sa s tým trápil a potom sme prešli naspäť do normálnej hry. problémy sa ukázali omnoho väčšie než sa zdalo. pravidlo 0 sa celkom pekne dalo dodržovať avšak človeku dosť chýbajú tie pravidlá ako to viesť, začiatočníkom chýbali skúsenosti a fantázia, holt je to skôr hra pre skúsených a nadchnutých. čiže skutočný playtest asi až na slezine (dufam že to budeme hrať...)
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Uživatelský avatar
Tindo
Příspěvky: 287
Registrován: 23. 8. 2007, 22:55
Bydliště: Nový Bydžov

[RPG Kuchyně 2011] Imagin(aryn)ation - Komentář

Příspěvek od Tindo » 13. 3. 2011, 13:46

Hra je už i na první pohled velmi zajímavá. Text dává dobrou představu o světě, ve kterém se odehrává.
Pro mě, jako méně zkušeného hráče, je ale tato hra těžko uchopitelná. Bojím se, že bych po chvíli hraní ani nevěděl, co vlastně dál dělat.
Zahrajte si Královské kostky - strategické fantasy rpg, inspirované hrou Crusader Kings.

Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita

Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2011] Imagin(aryn)ation

Příspěvek od skew » 14. 3. 2011, 21:20

Jo, Imagin(aryn)ation působí hodně platonicky - říkám si, že děj vygenerovanej touhle hrou by byl hodně fajn, ale vůbec si nedokážu představit, že bych to svedl odehrát.
I přesto palce nahoru komukoliv, kdo to zkusí (a Keltonovi, že ji vytvořil ;-) ).
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.

Uživatelský avatar
Zob
Příspěvky: 171
Registrován: 16. 9. 2010, 19:25
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2011] Imagin(aryn)ation

Příspěvek od Zob » 16. 5. 2011, 22:13

Hmm, nechceš to zkusit dát na GameCon? Docela mě láká tenhle surrealistický výlet, ale bohužel tady v Olomouci není s kým si to zahrát, lidé s kterými hraju (ač jsou fajn) hrozně rádi hrají DrD+ a nic s tím nepohne ;-)

Kelton
Příspěvky: 886
Registrován: 2. 10. 2007, 18:06
Bydliště: Praha

Re: [RPG Kuchyně 2011] Imagin(aryn)ation

Příspěvek od Kelton » 17. 5. 2011, 07:11

Zob píše:Hmm, nechceš to zkusit dát na GameCon?
Bohužel, Gamecon se mi tento rok vyhne ještě jistěji než jindy. Ledaže by to spáchal někdo z místních odvážlivců ...
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.

Uživatelský avatar
Zob
Příspěvky: 171
Registrován: 16. 9. 2010, 19:25
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2011] Imagin(aryn)ation

Příspěvek od Zob » 17. 5. 2011, 08:27

Kelton píše:
Zob píše:Hmm, nechceš to zkusit dát na GameCon?
Bohužel, Gamecon se mi tento rok vyhne ještě jistěji než jindy. Ledaže by to spáchal někdo z místních odvážlivců ...
Právě, že by to chtělo spíše autorské vyprávění, jelikož ty pravidla nejsou zase tak jednoduchá.

Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host