Konflikt, je situace, kterou může vyvolat svým vyprávěním kdokoliv. Může tak postavit sebe nebo jinou postavu do (ne)výhodné situace. Pokud se mu nikdo nepostaví tak se stane to co řekne + má (každý vítěz konfliktu) právo nakreslit to co se stalo nebo viděl. Pokud se mu někdo postaví, tak nastává předhánění, a vítěz získá od GM jeden bod.
(nakreslené věci jsou pak nepopíratelné fakty - samozřejmě okolnosti se mohou měnit vždy, ale daná nakreslená věc je symbolem toho co se stalo a je to bráno za bernou minci)
Samotné předhánění je takové "licitování". Ten kdo vylicituje více zvednutí, tak vyhrává konflikt. Pokud je mezi hráči remíza, rozhoduje GM a hod mincí. Když hráči zvedají (vypravují) mohou přitom podpořit jakoukoliv verzi předchozího kandidáta, nebo příjít se svojí orginální. za zvednutí se počítá:
- položí 1 přízeň do banku a řeknou svou verzi. (dá se omezit na 1x, 2x, 3x za jeden konflikt)
- zarýmují své vyprávění
- použijí ve vyprávění nějaký svůj rys (zároveň pokud vyhrají, tak si jej odškrtnou)
- odkáží se ve vyprávění na už nakreslený obrázek (1 za hru)
- použijí frázi "Všichni se shodneme, že..." (1 za konflikt)
- použijí důkaz (tím konflikt automaticky vyhrávají)
Na konci konfliktu bere vítěz celý bank a může jej rozdělit podle svojí vůle s tím, že:
- každý hráč, který byl na vítězné straně a nedostal ani jednu přízeň si může obnovit jeden rys, nebo zahojit jednu ránu zdarma.
- Vítěz může odmítnout bonusovou přízeň od GM a použít frázi "Jak jsme viděli, tak..."
- Hráči na prohrané straně si mohou obnovit jeden rys (jednou za hru)
Pokud se rozhodne někoho vychválit, pak vychvalovaný hráč získává jednu přízeň a zároveň vítěz konfliktu si může zahojit jednu ránu nebo obnovit rys.
Kdykoliv hráči obdrží přízeň, mohou si místo jedné přízně obnovit rys (jednou za vyhodnocení). Hráči obdrží přízeň v následujících situacích:
- Vítěz konfliktu bere celý bank a dostává bonusový bod přízně od GM
- Hráči na vítězné straně mohou obdržet přízeň od vítěze
- Hráč řekne něco, co pobaví ostatní, udělá scénku, nebo způsobí veselí tak mu mohou ostatní hráči nebo GM udělit jeden bod přízně. (bez ohledu na výsledek konfliktu)
- Jednou za hru, může každý hráč říct "To se mi líbí" a jiný hráč dostane jeden bod přízně. (bez ohledu na výsledek konfliktu)
Co tedy navrhuji v kostce:
- Kreslí se jen pokud se hráči shodnou. Samotné kreslení přidává jedno zvednutí v předhánění, nebo umožňuje tvarovat příběh.
- Rýmování nevyhrává konflikt, ale můžeš si tak přidávat zvednutí. Veršovaný příběh, je o dost krásnější.
- možnost pochválit hráče za dobré nápady taky nemusí být k zahození
Je to možná trochu "přebonusované", a snažil jsem se zajistit "flow" přízně a obnovování zdrojů, ale nemusíš brát vše (kdo ví jak by to v konkrétní hře vypadalo). Třeba tě některé věci inspirují, nebo nasměrují někam, kam se ti to bude líbit :-) Nechtělo se mi už dělat příklady, ale pokud budeš chtít, nebo ty fráze nebudou jasné, tak klidně něco splácám.