[RPG Kuchyně 2011]Zlatý muž

RPG Kuchyně proběhla 18.2.–6.3.2011
Odpovědět
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3624
Registrován: 24. 10. 2007, 15:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

[RPG Kuchyně 2011]Zlatý muž

Příspěvek od Antharon » 7. 3. 2011, 12:57

Zlatý muž
Obrázek
klik na obrázok

Zlatý muž je hra nepriamo inšpirovaná rovnomenným románom od P.K.Dicka. Pojednáva o človeku, ktorý má obmedzenú schopnosť vidieť do budúcnosti avšak osud je nemilosrdný a tak bojuje s fatalizmom. Dokáže sa vzoprieť svojmu osudu a zvíťaziť v nerovnom boji s podsvetím mesta hriechu?
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Kelton
Příspěvky: 887
Registrován: 2. 10. 2007, 18:06
Bydliště: Praha

Re: [RPG Kuchyně 2011]Zlatý muž

Příspěvek od Kelton » 11. 3. 2011, 14:14

Úvodní text mě velice navnadil. Zákeřné plány, hazard a vidění do budoucnosti? Sem s tím :)

Ve výsledku ale nemám dojem, že by cokoli z toho bylo nějak význačnou součástí hry. Respektive je zcela na hráčích, aby se nadchli a nějak to do hry dostali. Co mám je poměrně zajímavý systém předávání vypravěčských pravomocí, který jako vedlejší efekt vytváří trochu větvení na možné alternativy. Připadá mi, že je tam velice málo, co by drželo hru pohromadě. Ve výsledku tam vidím podobný problém jako má třeba Wushu - pokud se hráči shodnou na tématu a umí příběh něka dostrkat, může to fungovat, v opačném případě to skončí fraškou.

Možná jsem to přehlédl, ale to že hráči mají přidělena nějaká témata je zapojeno jen velice slabě. Myslím že by věi prospělo, kdyby tohle bylo nějak zdůrazněno, a hráči měli nějaké instrukce kterým směrem se snaží ohýbat výsledek. Možná něco na způsob, že každý má jeden vlastní "špatný" konec ke kterému okolnosti směřuje? (to mě napadlo, když jsem četl ukázková témata na začátku)

Ocenil bych alespoň odstaveček, který by popsal co se děje při přechodu z jednoho aktu do druhého. Víme že se přerozdělí peníze. Vymýšlí se také nové vize? Nebo jsou na celou hru? Je mezi akty nějaký tématický posun? Znamená to dělení na akty vůbec něco, než jen přerozdělení zdrojů po třetinách? Nějakou interpretaci bych asi vymyslel, náznaky jsou, ale mám pocit že tady by se vyloženě hodila nějaká rada, jak kolem aktu strukturovat děj (a co to znamená v momentě, když jeden končí a druhý začíná).

Takhle na hrubé přečtení se mi zdá, že by mohlo být snadné ovládnout daný akt, když bude mít hráč štěstí v házení. Zdá se mi, že tam máš pozitivní zpětnou vazbu, a kdo vyhraje jednou, má pak stále se zvyšující šanci vyhrávat dál. Rozdělení na akty sice omezuje rozsah následků, ale i tam se mi to nezdá úplně ideální.

Vypíchnul bych, že máš asi nejlépe využitou ingredienci "Peníze", jakou jsem kde viděl. Funguje tématicky, i jako herní mechanismus, a zachává si svoje specifika (tedy nejsou to jen tématicky vybrané tokeny).

-----
Celkově vzato, vypadá to hratelně. Jako nutnou podmínku bych dal podívat se před hrou na nějaký žánrový film.
Řekl bych taky, že lepších výsledků by se dosáhlo kooperativní hrou (text docela směřuje k antagonismu mezi hráči). Myslím si, že nějak kloudně se přetahovat o děj a zároveň udržet společné téma není úplně jednoduché. Jestli si z poslední sleziny pamatuješ "Once upon a time", tak víš o čem mluvím :)
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.

Uživatelský avatar
zyt
Příspěvky: 214
Registrován: 8. 8. 2009, 14:39

Re: [RPG Kuchyně 2011]Zlatý muž

Příspěvek od zyt » 12. 3. 2011, 16:31

Příští pátek se to pokusím zahrát. Zatím jsem z toho akorát jen velice zmaten.

Uživatelský avatar
Tindo
Příspěvky: 287
Registrován: 23. 8. 2007, 22:55
Bydliště: Nový Bydžov

[RPG Kuchyně 2011] Zlatý muž - Komentář

Příspěvek od Tindo » 12. 3. 2011, 23:17

Hra Zlatý muž je jistě zajímavá, bojím se však, že mě osobně by moc nebavila. Obávám se, že ve hře by nebyl dostatek napětí, které by udrželo naplno pozornost. Z hry mám pocit, že je kostra příběhu jasně dána předem a hráči jen upřesňují, jak to bude.
Napětí rozhodně asi nepřidává to, že mám z hry dojem, že se vlastně zlatému muži vše povede. Všichni hráči stojí na jeho straně. Chybí mi tu nějaká mechanika, která by hlavní postavě přinesla nečekaný neúspěch, aby si hráči nebyli jistí, že všechno dopadne dobře.
Jedna věc mi z pravidel bohužel není jasná. Jak to je s vizemi, třeba když se přechází ze scény do scény?
Na hře my přijde nejzajímavější to, že hráči zastupují jednotlivé elementy, je velká škoda, že to není více rozpracováno v následujících částech textu.
Kelton píše:Takhle na hrubé přečtení se mi zdá, že by mohlo být snadné ovládnout daný akt, když bude mít hráč štěstí v házení. Zdá se mi, že tam máš pozitivní zpětnou vazbu, a kdo vyhraje jednou, má pak stále se zvyšující šanci vyhrávat dál. Rozdělení na akty sice omezuje rozsah následků, ale i tam se mi to nezdá úplně ideální.
Mám z toho stejný pocit. Možná by pomohla nějaká mechanika, která by vedla k tomu, aby příště byl jen sázející pro alternativu někoho jiného. Třeba, že by se ke slovu mohl následně dostat jen pomocí úplatku.
Kelton píše:Řekl bych taky, že lepších výsledků by se dosáhlo kooperativní hrou (text docela směřuje k antagonismu mezi hráči). Myslím si, že nějak kloudně se přetahovat o děj a zároveň udržet společné téma není úplně jednoduché.
Já osobně bych se přimlouval za to, dodat do hry nějaké napětí a neúspěchy. Takový společný systémový nepřítel, proti kterému musí hráči stát společně.
Antharon píše:Bohužiaľ, hra nevyzerá tak ako som pôvodne plánoval.
Ve hře Zlatý muž jsou dobré nápady. Bohužel ty nejzajímavější (elementy a vize) nejsou jasně popsány a rozvinuty do celé hry. Ale to zcela chápu. Já s tím mám také problémy, nejspíše ještě mnohem větší, protože hru do RPG kuchyně jsem zatím vždy psal až na poslední chvíli, i když jsem celé dva týdny měl hlavu plných nápadů.
Snad se objeví verze, která dopracována podle původních plánů.

Nerad bych, abys to co jsem psal, bral jako nějakou kritiku, spíš jsem se snažil o zpětnou vazbu, která by vedla k vylepšení hry.
Zahrajte si Královské kostky - strategické fantasy rpg, inspirované hrou Crusader Kings.

Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3624
Registrován: 24. 10. 2007, 15:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2011]Zlatý muž

Příspěvek od Antharon » 13. 3. 2011, 13:02

tak konečne som si naŠiel trocha času aby som napísal ako to z mojej strany bolo celé myslené:
vízie a elementy:
vízie vlastne majú v hre fungovať ako prvky fatalizmu. zlatý muž trpí istými víziami, ktoré sa nech sa snaží ako snaží splnia (pretože hráči potrebujú vyhrávať stávky). niekde tu odznelo, že hráči nemajú motiváciu staviť na vízie, ktoré definovali iní hráči. To tak úplne pravda nie je, pretože keĎ vidím, že scénu rozpráva niektorý hráč, radšej si stavím na niektorú z jeho vízií, aby som v konflikte kde ju použije vyhral - a naopak rozprávač si rád staví na cudziu, aby to ostatným nevyšlo.
Elementy vznikli až neskôr. Na jednej strane sa zdajú ako veľmi nevýrazný prvok, na strane druhej podľa mňa majú veľkú silu meniť hru. Je to tak preto, lebo hráč si môže použitím elementu presunúť stávku z jednej vízie na inú a to napríklad aj z vízií ktoré sa už použili. A ak si hráč presunie stávku na inú víziu zmení sa tým tendencia, ktorou sa uberá hra smerom k danej vízií.

prechod medzi aktami: no predstavoval som si to tak, že tie akty by boli len tematické celky, vízie ostávajú po celú hru (v pôvodnej verzií ten kto nejakú víziu vyhral mohol vymyslieť náhradu, možno to tak je lepšie) a postupne sa rozširujú.

špirála smrti, kde jeden hráč ovládne hru - bohužiaľ tej sa tu nevyhnem asi, je tam :)

a alternatívne konce tam mi dodatočne napadlo ako možnosť, že pri konci hry, v treťom akte sa vyčerpajú sloty pre vízie, že by tam mohlo byť pekné, keby miesto pridávaní vízií menili hráči záver
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Uživatelský avatar
zyt
Příspěvky: 214
Registrován: 8. 8. 2009, 14:39

Re: [RPG Kuchyně 2011]Zlatý muž

Příspěvek od zyt » 13. 4. 2011, 00:05

No konečně jsem se dokopal k tomu abych napsal ten svůj komentář.
Zlatý muž byla první hra z letošního ročníku, kterou jsem četl. Už zezačátku mě vyděsila informace, že je určen pro zkušenější hráče. Mé zděšení se nadále zvětšovalo až jsem se na konci cítil zcela bezradně. Ale naštěstí jsem po několikerém přečtení hru pochopil.
Následující komentáře píšu asi s měsíčním odstupem po tom co jsem to četl.
Ze začátku jsem si myslel že to bude akční napínavá hra. A když ne akční tak alespoň napínavá. V tom smyslu jaký jsem očekával není. Také jsem očekával přímější zapojení toho předpovídání budoucnosti. Strom budoucích událostí tam sice je ale připadá mi to také nemastné neslané... i když pokud budou hráči kreativní a zvolí dramatičtější odbočky může to být napínavý(no vida tak tam napětí je). Hlavní slabinou pro mě jako nezkušeného hráče ale je, že tu není moc prostoru pro soupeření...pravda můžu prosazovat nějakou verzi budoucnosti a tím nasměrovat příběh svým směrem, jenomže já to chcu ostatním pořádně natřít a to nejlíp se svojí postavou. Možná by tomu pomohlo více prostoru pro soupeření mezi elementy...?
Jako klad hodnotím využití ingredience peněz ve hře. Jak už psal někdo přede mnou, je to opravdu nejlepší zapojení této ingredience.
Atmosféra příběhu na mě pěkně dejchla a dostal jsem chuť si ho zahrát. Jenomže jediní dva zkušenější hráči kterým jsem to dal na přečtení na to neměli chuť, takže bohužel.

Rád bych ke Zlatému muži napsal víc, jenže nemám co, všechno mi vyfoukli moji předchůdci ve svých komentech a taky se v tomto kooperativním stylu hraní nevyznám.

bexiczek
Příspěvky: 15
Registrován: 29. 10. 2011, 21:55

Re: [RPG Kuchyně 2011]Zlatý muž

Příspěvek od bexiczek » 29. 10. 2011, 21:58

Zítra si to zkusím zahrát dnes už je pozdě ale zítra určitě 8)

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3624
Registrován: 24. 10. 2007, 15:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2011]Zlatý muž

Příspěvek od Antharon » 1. 11. 2011, 01:30

tak povinne spíš, čo to robí, nikto to totiž ešte nehral a už som pár krát zvažoval, že spíŠem nejakú skutočnú verziu
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host