[RPG Kuchyna 2011] - Tajomny Albion

RPG Kuchyně proběhla 18.2.–6.3.2011
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3747
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyna 2011] - Tajomny Albion

Příspěvek od crowen »

zyt píše: Dneska sem si byl kvůli Albionu dokupovat k10 a furt jich mám málo. Obchody v menších městech asi nejsou připraveny na příchody gamerů.
$D $D
zyt píše: Původně sem si hru četl jen aby se neřeklo. Ale nakonec mě uchvátila. To myslím jako pochvala stačí... Akorát větší bank tmavých kostek mi přijde trochu moc obtížný na překonání, ale to se prověří až v praxi.
vacsi bank tmavych to ako viac ako 3, 5, 7, alebo kolko? Chcelo by to playtest, uvidim, ci sa mi tu v Dubline podari zohnat niekoho bez nutnosti prekladu celej hry do Anglictiny :-)
zyt píše: Poznámka: Ty kameny s překladama se jmenují dolmen, kromlech je kamenný kruh.
Tu som asi velmi ovplyvneny anglictinou - http://en.wikipedia.org/wiki/Cromlech
Uživatelský avatar
Tindo
Příspěvky: 287
Registrován: 23. 8. 2007, 23:55
Bydliště: Nový Bydžov

[RPG Kuchyna 2011] Tajomny Albion - Komentář

Příspěvek od Tindo »

Setting je báječný. Dalo by se říci, že z mého pohledu jako vysněný, vždy jsem chtěl i sám něco podobného vytvořit.

Scény z minulosti jsou moc šikovně zařazeny do hry. Působí to velmi dobrým dojmem.

Setting se snaží být skromný, oproti přebujelosti světů high fantasy. Škoda že se o stejnou skromnost nesnaží i systém. Ta spousta kostek my připadá přímo velkolepá a přitom se setting snaží stranit velkoleposti. Mně osobně by se více líbilo, kdyby obě části hry byly ve stejném skromnějším duchu.
Zahrajte si Královské kostky - strategické fantasy rpg, inspirované hrou Crusader Kings.

Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3747
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyna 2011] Tajomny Albion - Komentář

Příspěvek od crowen »

Tindo píše:Setting je báječný. Dalo by se říci, že z mého pohledu jako vysněný, vždy jsem chtěl i sám něco podobného vytvořit.

Scény z minulosti jsou moc šikovně zařazeny do hry. Působí to velmi dobrým dojmem.

Setting se snaží být skromný, oproti přebujelosti světů high fantasy. Škoda že se o stejnou skromnost nesnaží i systém. Ta spousta kostek my připadá přímo velkolepá a přitom se setting snaží stranit velkoleposti. Mně osobně by se více líbilo, kdyby obě části hry byly ve stejném skromnějším duchu.
Vdaka za pochvalu :-)

Vysoky pocet kociek je neduh poolovych systemov ak nemas rad kocky, ale na druhu stranu nevyzaduje viac ako matematiku prvej triedy zakladnej skoly (scitovanie do 10-15, porovnavanie vacsi/mensi do 10) a myslim, ze je rychly a jednoduchy. Chcel som system, kde hodis, pozries na kocky a vidis vysledok, nemusis hladat cielove cisla v tabulkach, robit vysoku matematiku alebo velke mnozstvo matematickych operacii. A jeden hod riesi vsetky situacie od boja, cez magiu, vyjednavanie, zvadzanie, prenasledovanie az po lezenie po skalach a otvaranie zamkov.
Kelton
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 10. 2007, 19:06
Bydliště: Praha

Re: [RPG Kuchyna 2011] - Tajomny Albion

Příspěvek od Kelton »

Mě setting nechává zcela chladným. To bude tím, že všechny ty věci které v úvodu tak okázale odvrhuješ (epické fantasy, osud světa, übermocné hrdniny) mám na fantasy naopak rád. Jako poznámka na okraj, myslím že lidi s podobným náhledem na věc úvod odradí na tolik, že budou mít silné cukání přestat číst někde kolem druhého odstavce. Ale nevím, jestli ti to má vadit :)

Z celé hry mám silný dojem, že jsi nejdřív nabral inspirační obrázky a potom kolem nich vytvořil omáčku okolo. U mnoha postav mám pocit, že nevím, proč tam vlastně byly začleněny, a pak se podívám na obrázek, a dýchne na mě "jasně že tam má být, podívej se na ní. Detaily se domyslí potom 8) ". Na tom a priori není nic špatného, jen bestiář mi přišel takový silně útržkovitý, a u něketrých ukázkových se mi zdá, že není moc způsob, jak je propojit mezi sebou v jedné hře.

Co se týče kostek, přidám se k hlasům ostatním že systém hodů je opulentní. Mě se zdá že na použití to bude poněkud pomalé a nešikovné, ale to už je subjektivní. Ty jsi Tindovi říkal že to je v pohodě, tak ti to snad bude vyhovovat. Na druhou stranu, vypadá to že pravděpodobnostně by mohl odpovídat tomu, co od hry chceš (např. že i drsná postava může mít smůlu a dostat strašně na budku). Mám pocit, že některé z okrajových výsledků by mohly být nečekané - ověřil bych si, že postavy s vlastnostmi 1-3 nefailují častěji, než by sis představoval.

Systém je abstraktní, jednoduchý a funkční. Být to hra většího rozsahu než kuchyně, namítl bych že trpí neduhem všech WhiteWolfovin, a to drasticky odlišné ceny vlastností při tvorbě a postupu, žímž vytváří tlak na hráče, aby postavy dělaly podle představy, ne podle čísel (protož jinak jsou to odporní munchkini). Takhle je to jen drobná poznámka na okraj.

Možná konstatuji očividné, ale představoval bych si tam někde na výrazném místě poznámku pro GM, že i když hra má být realistická, systém samotný není a jen jim dává prostředky, aby hru realistickou udrželi. Vím že na začátku tam píšeš něco o používání zdravého rozumu, ale můj zmlsaný vkus by u takové hry asi ocenil slyšet, co přesně to znamená pro mě jako GM (je možné, že lidem kteří hrají tradičnějším způsobem než já to přijde samozřejmé. Pokud ano, tento odstaveček ignorovat ;)).

Hrubě se mi nelíbí magie. Přijde mi, že neodpovídá skromnějšímu náhledu na setting (kamenná kůže? ohnivá stěna?) a její zasazení do systému skřípe. Oproti ostatním rysům jsou kouzla strašně specifická, a stojí stejně nezávisle na účinku. Matematiku hry to asi nenabourá, ale je tam dost prostoru pro WTF. Jako obzvláštňující prvek asi dobré, ale silně bych váhal s hraním kouzelníka bez důkladné dohody s GM (pokud byl tohle záměr jak zařídit, aby kouzelníků bylo opravdu málo, tak je to podvratné a zavrženíhodné :P ).

Celkově vzato, tvoje hra je zaměřením podobná spíše komerčním publikacím, než věcem které mě zajímají. S tímto skončím, a nechám na tobě, jestli to vezmeš jako rýpnutí nebo kompliment :)
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.
Uživatelský avatar
Tindo
Příspěvky: 287
Registrován: 23. 8. 2007, 23:55
Bydliště: Nový Bydžov

Re: [RPG Kuchyna 2011] Tajomny Albion - Komentář

Příspěvek od Tindo »

crowen píše:Vysoky pocet kociek je neduh poolovych systemov ak nemas rad kocky, ale na druhu stranu nevyzaduje viac ako matematiku prvej triedy zakladnej skoly (scitovanie do 10-15, porovnavanie vacsi/mensi do 10) a myslim, ze je rychly a jednoduchy. Chcel som system, kde hodis, pozries na kocky a vidis vysledok, nemusis hladat cielove cisla v tabulkach, robit vysoku matematiku alebo velke mnozstvo matematickych operacii. A jeden hod riesi vsetky situacie od boja, cez magiu, vyjednavanie, zvadzanie, prenasledovanie az po lezenie po skalach a otvaranie zamkov.
Při čtení o světlých a tmavých kostkách se mi v hlavě vynořila myšlenka na mechaniku řešení konfliktů z boubaqueovi hry Zrození řádu s černými a bílými kameny. Místo daného počtu dvou druhů kostek daný počet dvou druhů kamenů a místo čísel jen vylosování jednoho kamene. Ale to jsem až moc ovlivněn tím, že se mi boubaqueovo řešení konfliktů líbilo ze všech mechanik v letošní kuchyni nejvíce.
Zahrajte si Královské kostky - strategické fantasy rpg, inspirované hrou Crusader Kings.

Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3747
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyna 2011] - Tajomny Albion

Příspěvek od crowen »

Kelton píše:Mě setting nechává zcela chladným. To bude tím, že všechny ty věci které v úvodu tak okázale odvrhuješ (epické fantasy, osud světa, übermocné hrdniny) mám na fantasy naopak rád. Jako poznámka na okraj, myslím že lidi s podobným náhledem na věc úvod odradí na tolik, že budou mít silné cukání přestat číst někde kolem druhého odstavce. Ale nevím, jestli ti to má vadit :)
No ak ludia hladaju epicku fantasy, urcite ju nenajdu v Tajomnom Albione, iba by zabijali svoj cas citanim $D

Ja som akosi dospel do fazy, ked ma Holywoodska tendencia superhrdinov, zachrany sveta, megavybuchov a wow efektov (v zmysle ohurenia, nie world of warcraft) absolutne odpudzuje. Mne nerealne veci nevadia (je to predsa scifi / fantasy), vadia mi neuveritelne veci - jeden muz/zena porazi armadu/draka a podobne. V tomto sa mi napriklad ovela viac pacia posledne 2 bondovky, ktore som si vylozene uzil oproti starsim, z akcnych filmov napr Bourne trilogy (na hrane, ale uveritelne, ze by to jeden clovek dokazal).

Asi najlepsie to ilustruje rozdiel medzi filmami Children of Men (jeden clovek sa snazi pocas vojny prejst cez urcite uzemie na pobrezie, uteka pred malou skupinkou prenasledovatelov a vyhyba sa vacsim nebezpecenstvam, ziadny akcny superhero, obycajny clovek) a Independence Day (1 pilot nakope emzakov, greenpeace sympatizant hackne emzacky pocitac za par hodin, a pritom je to uplne cudzia a neznama technologia na uplne inych principoch). Children of Men mozem pozerat 10x dookola, Independence Day mi stacilo raz. Dalsim super prikladom je Firefly/Battlestar Galactica versus Star Trek / Star Wars.
Kelton píše:Z celé hry mám silný dojem, že jsi nejdřív nabral inspirační obrázky a potom kolem nich vytvořil omáčku okolo. U mnoha postav mám pocit, že nevím, proč tam vlastně byly začleněny, a pak se podívám na obrázek, a dýchne na mě "jasně že tam má být, podívej se na ní. Detaily se domyslí potom 8) ". Na tom a priori není nic špatného, jen bestiář mi přišel takový silně útržkovitý, a u něketrých ukázkových se mi zdá, že není moc způsob, jak je propojit mezi sebou v jedné hře.
Ja som velmi vizualne zalozeny clovek a mas pravdu, k danej teme som najprv nasiel obrazky, ktore mi pomohli konkretnejsie formulovat fluff ku hre. Obrazky mi pomahaju pri vyjadreni pocitu a navodeni atmosfery, aku chcem, bez toho, aby som pisal dlhe litanie (na ktore v Kuchyni nie je cas a ktore by aj tak nik necital :-)). Postav je relativne malo a bestiar som dorabal rano o 6am, sice den alebo dva pred koncom sutaze, ale to bol posledny cas, kedy som sa k tomu mohol dostat. Momentalne dopisujem, co sa nezmestilo a menim par veci, dufam, ze to tu coskoro vyvesim.
Kelton píše:Co se týče kostek, přidám se k hlasům ostatním že systém hodů je opulentní. Mě se zdá že na použití to bude poněkud pomalé a nešikovné, ale to už je subjektivní. Ty jsi Tindovi říkal že to je v pohodě, tak ti to snad bude vyhovovat. Na druhou stranu, vypadá to že pravděpodobnostně by mohl odpovídat tomu, co od hry chceš (např. že i drsná postava může mít smůlu a dostat strašně na budku). Mám pocit, že některé z okrajových výsledků by mohly být nečekané - ověřil bych si, že postavy s vlastnostmi 1-3 nefailují častěji, než by sis představoval.
Urcite by to chcelo playtest, ale na druhu stranu je tam zachranny mechanizmus Ran, ked postavy uspeju, aj ked kocky zle padnu. To, ze postavy z nizsimi vlastnostami musia prijat viac Ran, aby uspeli, je, hmmm, ako to povedat, uveritelne. Vedia, ze su v niecom slabi, a ze musia nieco obetovat kvoli uspechu, a nuti ich to rozmyslat, kedy maju prijat ranu kvoli uspechu, a kedy im to za to nestoji. Dalej je tam mechanika Stastia, ktora im dava dalsie moznosti ako uspiet, pripadne mozu postavy navzajom spolupracovat.
Kelton píše:Systém je abstraktní, jednoduchý a funkční. Být to hra většího rozsahu než kuchyně, namítl bych že trpí neduhem všech WhiteWolfovin, a to drasticky odlišné ceny vlastností při tvorbě a postupu, žímž vytváří tlak na hráče, aby postavy dělaly podle představy, ne podle čísel (protož jinak jsou to odporní munchkini). Takhle je to jen drobná poznámka na okraj.
Mne sa praveze paci, ze hraci mozu hrat to, co chcu, a nie to, do coho ich nuti system. Chcem hrat postavu, co bojuje kladivom. Hmm, s kladivom davam mensie zranenie ako s mecom, znevyhodnuje ma to, kaslem na kladivo, dam si mec, systemovo je to vyhodnejsie. Dokonca som rozmyslal, ze nastroje vynecham uplne, a poviem, ze ak ma postava vyhodu, ma bonusove kocku (sekera proti nozu, hole ruky proti ostepu a podobne).

K tej rozdielnej cene: mohol som to spravit jednotne: 1 bod Vlastnosti = 6 bodov XP, hrac rozdeli na zaciatku povedzme 400 XP , a s rovnakou mechanikou postupuje pocas hry, ale chcel som sa vyhnut vysokym cislam (Telo 4 (6+12+18+24=60xp), Mysel 2 (6+12=18xp), Vplyv 3 (6+12+18=36xp) -> 114 xp len na Vlastnosti, zvysok na Rysy) a prepocitavaniu vyda-nevyda, prehadzovaniu bodov a tak. Takto na zaciatku dostane hrac 9 bodov, rychlo ich rozdeli, zisti, kolko bodov ma na Rysy, rozdeli, a moze hrat. Vytvorenie jednej postavy mi priemerne trva 3-5 minut, ziadne komplikovane uctovnictvo, jednoduche a rychle scitovanie maximalne do 20. Chcem dopisat navod, ako vytvorit na zaciatku silnejsiu postavu rovnako rychlo, ak by hraci chceli hrat drsnejsie postavy.
Kelton píše:Možná konstatuji očividné, ale představoval bych si tam někde na výrazném místě poznámku pro GM, že i když hra má být realistická, systém samotný není a jen jim dává prostředky, aby hru realistickou udrželi. Vím že na začátku tam píšeš něco o používání zdravého rozumu, ale můj zmlsaný vkus by u takové hry asi ocenil slyšet, co přesně to znamená pro mě jako GM (je možné, že lidem kteří hrají tradičnějším způsobem než já to přijde samozřejmé. Pokud ano, tento odstaveček ignorovat ;)).
Toto je super poznamka, budem sa musiet na to pozriet.
Kelton píše:Hrubě se mi nelíbí magie. Přijde mi, že neodpovídá skromnějšímu náhledu na setting (kamenná kůže? ohnivá stěna?) a její zasazení do systému skřípe. Oproti ostatním rysům jsou kouzla strašně specifická, a stojí stejně nezávisle na účinku. Matematiku hry to asi nenabourá, ale je tam dost prostoru pro WTF. Jako obzvláštňující prvek asi dobré, ale silně bych váhal s hraním kouzelníka bez důkladné dohody s GM (pokud byl tohle záměr jak zařídit, aby kouzelníků bylo opravdu málo, tak je to podvratné a zavrženíhodné :P ).
Hmm, nad tymto sa budem musiet vazne zamysliet. To, ze kuzla su specificke a dost konkretne, a tym postava dostava moznost pomocou magie vykonat len niekolko malo veci (avsak kazde kuzlo je samo o sebe dost flexibilne, co sa tyka rozsahu a dosahu, staci sa pohrat s uspechmi a Ranami), je jeden zo znakov low magic sveta (teda aspon pre mna). Mal som na to niekolko dovodov:
1 - podobne ako pre boj, nechcel som extra system pre magiu (poznamka pre seba: k boju dopisat priklady, co znamena prehrat o 1 uspech a co znamena prehrat o viach uspechov: od odrenin az po otvorene rany, utate udy..., podobne ako je pri magii podla poctu uspechov rozpisany ucinok kuzla)
2 - nechcel som do hry uviest carodejov s desiatkami kuziel v repertoari, ktori bez pouzitia magie nejdu ani na zachod

Niektore kuzla su dost volne (Tvarne telo, Metamorfoza), niektore velmi specificke (Ohniva gula, uspi...). Mozno by to chcelo nejaky system, v ktorom by postava ovladala jednotlive oblasti magie (ohen, voda, zem, vzduch, zivot, mysel...) a akcie (stvor, zmen, znic, ...) a pomocou kombinacii a vyhodnotenim poctu uspechov dospela k zelanemu efektu... :think:

Co by si si ty predstavoval ako riesenie magie pre low magic svet? Co vsetko by mohli carodejovia dokazat, a co uz nie? Aku silu im dat?
Kelton píše:Celkově vzato, tvoje hra je zaměřením podobná spíše komerčním publikacím, než věcem které mě zajímají. S tímto skončím, a nechám na tobě, jestli to vezmeš jako rýpnutí nebo kompliment :)
Ja som si uvedomil, ze v Kuchyni pisem veci, ktore by som si rad zahral, ale neviem ich na trhu zohnat alebo najst nieco, co by sa mi pacilo. Post-apo hru som este nepisal, k tomu som nasiel dokonaly produkt - Hot War. Vsetky fantasy hry, co som mal doteraz v rukach, mali WOW/Epic charakter a z postav robili superhrdinov v porovnani s ostatnymi obyvatelmi sveta, a obmedzovali postavy na bojovnika/zlodeja/knaza/maga a ich varianty. Co ked chcem hrat kovaca alebo obchodnika? Take povolanie v hrach vacsinou nie je, je to jeden zo skillov, ale podradny, doplnkovy.

Kazdopadne, dakujem za komentar, sem s dalsimi napadmi a postrehmi :-)

EDIT: heh, takyto dlhy komentar som na RPGF nepostol ani nepamatam, mozno vobec $D
Kelton
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 10. 2007, 19:06
Bydliště: Praha

Re: [RPG Kuchyna 2011] - Tajomny Albion

Příspěvek od Kelton »

crowen píše:Co by si si ty predstavoval ako riesenie magie pre low magic svet? Co vsetko by mohli carodejovia dokazat, a co uz nie? Aku silu im dat?
Moje představa by byla, nechat jim věci které se nekříží s možnostmi ostatních. Podle mě je kouzelník (v low-magic) ten, kdo proklíná ostatní, v noci chodí mluvit s duchy na hřbitov nebo obcuje s rusalkama v lese, předvídá a ovládá počasí, umí zajistit dům nebo vesnici před skřítky, a tak podobně. Nemá sám o sobě moc okázalé efekty, ale může mít domluvené různé službičky od víl a lesních duchů, nebo třeba od ďasů půjčeného ohnivého psa (který se ve dne tváří jako normální).

Máloco z toho bude moc užitečné v přímé konfrontaci. Něco můžou být i velmi silné věci, ale budou operovat v trošku delším časovém horizontu. Nebo jinak, kouzelník má moc. Taková moc bude podobnější moci starosty nebo knížete, než síle oceli a silných paží.
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.
Uživatelský avatar
Jarilo
Příspěvky: 1101
Registrován: 5. 6. 2009, 00:49
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyna 2011] - Tajomny Albion

Příspěvek od Jarilo »

Hru jsem si pěkně celou přečetl a cítím se na nějaké to subjketivní a citově zabarvené hodnocení =)...

Za prvé - skvělé téma a setting obecně, je to takřka moje srdcovka a člověk z toho cítí tu kousek starého WFRP, tam Příběhy a onde Andersona. Prostě paráda, trefilo se mi to do chuti a nálady, jak jen nejlépe mohlo. Podobně jako Crowman, jsem částečně vizuálního ražení a tak se mi líbí spousta dobře (až na vyjímky, které jsou subjektivního rázu) vybraných ilustrací. Zrkátka co se týče settingu, fluffu a celkového layoutu, nemám co bych vytknul - pomíjím trošku nešťastný font vzhledem k tomu, že na kuchyni je opravdu málo času a věřím, že s dostatkem času by si s tím autor ještě více vyhrál.

Mapka je príma =).

Za druhé - teď tedy k systému. Mám rád poolové systémy, mám rád desetistěnky (sám jsem doma dlouho s nějakým poolovým k10 systémem laboroval...), mám rád využití různě barevných kostek a testuji DrD 2 $D , takže Crowen se opět celkem dobře trefil do mého vkusu. Koncept tvorby postavy se mi líbí, tři zákl. atributy (zdroje =)), pod ně nabalené rysy - jednoduché a funkční, easy peasy, zkrátka tleskám. Co se týče náročnosti na kostky a hody, určitě to lze vnímat jako určitou nevýhodu, řekněme, že házet nějakými 14ti kostkami už není úplně vončo, já osobně vidím ideální hody do ca 10ti kostek najednou, ale opět - je to hra vzniknuvší během 14ti dnů, ten systém je ve své podstatě jednoduchý, snadno uchopitelný a nenáročný (kromě toho zmiňovaného množství kostek), takže v kontextu soutěže to nevnímám jako nevýhodu a celkově si myslím, že to po nějakých úpravách půjde kapku vybalancovat...

To co je však rozhodně super, je použití různě barevných kostek. IMHO to dost podporuje atmosféru, s tou myšlenkou si už taky nějakoiu dobu pohrávám a jsem rád, že to někdo zkusil (když pominu již existující hry zaloené na tomhle - DRYH etc.).

Udělování ran je taky super věc (pro mnohé jistě nitkerak nová, ale je prostě super), já mám obecně rád takovéhle vdůmyslné propojování fikce a systému s vlivem na příběh.

Ad vybavení, velmi se mi líbí princip poškozování předmětů, stejně jako omezení naložení, jednoduché a účelné. Naopak určování hodnoty a dostupnosti předmětů mě osobně už moc nevoní...chápu, že tam něco takového asi je třeba, zejména pro začátečníky, ale nemám takováhle omezení rád. Vždycky si radši určím pro daný předmět jeho obvyklou tržní cenu v dané oblasti a je to, stejně tak si sám určiím i jeho sehnatelnost atd...tohle vše si jako vypravěč upravuji v rámci fikce podle sebe a pravidla k tomu nepotřebuji, ba přímo nechci. Ale opět je to věc vkusu.

Dostávám se tak k první otázce - mějme klasický meč, jehož kvalita (v řeči pravidel hodnotenie) je řekněme 3, při souboji si tak do banku přidám tři kostky. Teď mějme klasický meč, jehož čepel je zdobena rytinou váženého elfího kováře a v hrušce je zasazený malý drahokam. Tímto hodnotenie meče stoupá na 5 (+1 zdobení, +1 drahokam), ale kvalita zůstává stejná - meč není lepší zbraní, pouze je hezčí...chápu to tak, že do banku si v souboji stále přidám jen 3 kostky, nikoliv 5 - tedy já to tak spíš chci dělat, než že to tak chápu, je to jedna ze dvou možných alternativ, ale v pravidlech toto exaktně řečeno není, píše se tam následující...
Základnú cenu ešte ovplyvňuje niekoľko faktorov, zvýšte ju o hodnotu uvedenú nižšie, do ceny započítajte všetky, ktoré sa na predmet vzťahujú.

+1 - kvalitný predmet, zdobený predmet, neobvyklý predmet (v zmysle výskytu v danom mieste)
+3 - majstrovské dielo (v zmysle kvality), vzácny predmet (v zmysle výskytu v danom mieste)
+5 - unikát alebo len malý počet existujúcich kusov (korunovačné klenoty, relikvie a podobné veci, hrady)

Príklad: Zdobený kvalitný meč s drahokamom v rukoväti – 8 (3 meč +1 zdobený +1 kvalitný +3 drahokam)
Píše se tam o ovivnění zákl. ceny (hodnotenie), ale nikde není napsáno, jaké číslo použít pro souboj. Pro mě je logické použít jen tu trojku, drahokam ani rytiny mi v tomto případě čepel ani úchop nezkvalitnily...Naopak těch 5 bodů (za meč i ty serepetičky na něm) lze použít, když budu vyjednávat nebo zastrašovat skřetí bandity, kteří si toho elfského kováře pamatují a ví, že jeho zbraně v jejich řadách šíří zkázu a smrt...nebo s tím mečem udělám dojem na nějakého šlechtice...


Tím se dostávám k druhé otázce týkající se boje samotného - jak ve fikční rovině chápat souboj a akce v něm....celkově se mi to provedení líbí, ale mám pár nejasností a dotazů - mám na sobě přilbici (1), kroužkovou košili (2) a meč (3) a stojím proti skřetímu zvědovi, který má koženou vestu (1) a šavli (2), vypravěč popisuje, jak se mě ten skřetí špinavec snaží zatlačit k řece a přitom seky útočí ná mou hlavu...já se bráním tím, že odrážím jeho útoky a chci rychlým manévrem změnit svou pozici (abych nestál zády k řece). Oba dáme dohromady své banky a do nich započítáme úplně vše - tedy i kostky za zbraně a zbroj...hodíme, porovnáme úspěchy a vyhodnotíme...z mojí strany to je v pohodě, protože skutečně všechny ty věci v tomto konfliktu hrají roli (mečem se bráním, stejně jako mě brání zbroj), u skřeta už drobet nevím, šavli používá, ale já na něj přímo neútočím a tak mi přidje divné, proč by si tam měl tu jeho vestu započítávat...

V tomhle prvním příkladě to není tak markantní, ale co když by došlo ke scéně, kdy můj záměr bude bodnu ho a jeho vykreju to a nic víc. V ten moment bych si svou zbroj nezapočítal (jeho ano), protože ji v tomto "kole - manévru" nepoužívám.

Netvrdím, že to autor tak či onak zamýšlel či nezamýšlel, jen jsem to nenašel v pravidlech, tak mě zajímá, respektive v pravidlech se píše toto:
Väčšinou môže postava odrazu používať len jeden predmet, výnimkou je boj, keď má postava na sebe povedzme kožené brnenie (3), na hlave helmu (1), v jednej ruke meč (3) a v druhej štít (1). Do banku kociek vám to pridá 3 + 1 + 3 + 1 = 8 svetlých kociek
To je právě důvod mé otázky, protože takhle to lze chápat tak, že do banky dám v souboji vždy "vše" a nerozlišuji to pdole povahy manévru (obrana, útok, obojí atd...). Ale IMHO se to odlišovat má a samozřejmě, že i štít či helmici mohu použít pro útočnou akci (bouchnout, hodit...) a v těch kombinovaných manévrech (vykryju jeho úder a seknu ho do nohy) mají také své místo, ale v jednoduších akcích (sek, kryt, bod,...) moc ne.

Ono se na to nabaluje i obecně řešení soubojů a konfliktů, rozsáhlost jednotlivých manévrů, jak dlouhé a rozsáhlé je popisovat (imho je to na dohodě vypravěče a hráčů....už asi po desáte se mi během psaní dere na jazyk DrD 2..noi těšte se :) ) atd, já osobně mám rád rozsáhlejší akce...jak bylo řečeno výše...protivník mě chce zatlačit k řece a útočí mi na hlavu, já se to snažím vykrýt a odkulit se jiným směrem, případně nabrat do ruky říční písek z pláže a hodit mu je do očí atd...


Asi si říkáte, tak a Jarilo končí, ale kdepak, následuje magie :D

Za třetí kouzla a čáry...mám s tím trochu problém, tenhle systém přímo vybízí k aplikaci dosti free form magie, kterou lze pomocí rysů atd pěkně vykreslit a zabarvit k nějakému směru a samotnou tvrobu kouzel ponechat na hráčích a snažit se, aby kouzla byla řekněme trošku méně obvyklého charakteru, než otřepané firebally atd...ale v pravidlech jsou naservírovaná někdy až klasická kouzla a hlavně pro mě naprosto šokantní (v první chvíli jsem nevěřil, že to tam je) tabulka vypočítávání rozsahu a působení...fuuuuj $P :wink:

Ne, tak popořadě a s vážnou tváří =)

- vyčerpávání kouzly - super, líbí moc, asi bych to rozšířil, neboť když zkušený elfí mág do dlaní chytne světlušku, na kterou foukne malou hrst popela z Fénixe, aby tak ona světluška ozářila celou jeskyni jasným skoro denním světlem, nevyčerpá se tak, jako mladý novic, co právě provedl náročný rituál přivolání démona, během kterého si musel pustit žilou, obíhat ochranný kruh, dýchat dusivý dým z kadidla a odříkávat mantru v náročném jazyce...tedy má myšlenka je, že za různě náročné kouzlo, různý počet kamínků a opět čistě na dohodě mezi hráči a vypravěčem. Tím bych samozřejmě vyškrtl zapisování samotných kouzel pod vlastnosti, jako rysy, ale jako rys bych zapsal určitou magii a tu pak zlepšoval...

- použití nástrojů atd. - super nápad

- na tvrdo napsaný rozsah a dosah kouzla (navázaný na jeho stupeň, který já bych vyškrtl =)) se mi nelíbí, ale v kontextu s těmi stupni kouzel to lze chápat, mě to ale hrozní kazí dosavadní dojem ze hry a opravdu mi to tam nesedí

Prostě z mých připomínek lze asi pochytit, že to, na co jsem se na začátku navnadil, se v magii drobet kazí, ponechal bych ji osobně více volnější.

Vím, že si to tady s Keltonem už nakousl, to co píše Kelton (ty příklady) se mi třebas celkem v něčem líbí, ale snažil sem se psát to review za sebe a nenechat se ovlivnit názory ostatních...


To co je pro mě však hodně důležité - Když sem si přečetl a prohlédl ingredience pro letošní kuchyni, byl to pro mě řekněme poslední důvod (vedle finišování s bakulí atd), abych si svou premiérovou účas o rok odložil, protože se mi moc nelíbily..zkrátka, nebyl to šálek mého čaje....no a hle, Crowen z toho vytvořil takovou úžasnou hru, o které jsem směle prohlásil, že je takřka mou srdcovkou, skvělé téma, setting, zpracování...Tím chci říct, že Crowen mi ukázal, co lze udělat, i když se člověku ingredience zdají zrovna nepoužitelné pro jeho účely...použitelné sou vždy, jde jen o to, umět je použít, ja člověk potřebuje 8) . Za to díky =).


Abych to shrnul a konečně odeslal tuhle šílenou tapetu, kterou asi nikdo nebude číst - pro mě je Tajomny Albion jasný favorit letošní kuchyně, co do tématu a settingu jej asi těžko jiná hra trhne, během čtení mě v mnohém inspiroval a celkově je pro mě přínosem (samozřejmě ještě postahuju a přečtu vybranédalší kousky, abych mohl porovnávat poctivě, spíš aby bylo povinnostem učiněno za dost =), tímto se ostatním soutěžícím omlouvám).

Za případné gramatické chyby a překlepy se omlouvám, teď se mi to podruhé číst nechce $D .
Naposledy upravil(a) Jarilo dne 24. 3. 2011, 15:10, celkem upraveno 1 x.
Hry hraju a ještě radši dělám - doma i v práci.
Uživatelský avatar
zyt
Příspěvky: 221
Registrován: 8. 8. 2009, 15:39

Re: [RPG Kuchyna 2011] - Tajomny Albion

Příspěvek od zyt »

K tomu boji. Crowen někde na začátku pravidel píše že se albion hraje ve scénách, které se na konci vyhodnotí. Samotný boj je tudíž pouze vyhodnocení scény (nikoli akcí nebo činností) a v podstatě se v něm nedá mechanicky taktizovat (ale co si popíšeš to si popíšeš). Alespoň tak jsem to pochopil.
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1788
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyna 2011] - Tajomny Albion

Příspěvek od Sammael »

Tak toto je jedno delo setting. Pravdu povediac si mi ho vyfukol :D. Som zacal nieco pisat po odohrani king arthur role playin strategy game a chystat nejake tazenie pre strepy snu. Ale tak pri tomto sa uz ani neunuvam...

System ma nezaujima ale setting je skvely a urcite sa ho hodlam vyuzit.

Uvodna malba mi tam vobec nesedi. Ten trpaslik s puskou a platovou zbrojou mi pride ako uber world of warcraft hatlanina.
Uživatelský avatar
Jarilo
Příspěvky: 1101
Registrován: 5. 6. 2009, 00:49
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyna 2011] - Tajomny Albion

Příspěvek od Jarilo »

uber world of warcraft hatlanina
Z milovníka odpůrcem? :D Skoro to tak zní :wink: .

Naopak, právě ta úvodní ilustrace IMHO velmi dobře ukazuje, že lze nakreslit trpaslíky ve zbroji s mušketami a drakem a vůbec to nepůsobí jako WoW-style (fakt na tom nic WoW like nevidím a to jsem hrál i kartovku), naopak, nazval bych to takovým starým přízemním Warhammerem (z dob WFRP 1E), grimm and gritty, ale nic přehnaného.

Ale jak sem řekl, můj názor =).
Hry hraju a ještě radši dělám - doma i v práci.
Uživatelský avatar
Chors
Příspěvky: 91
Registrován: 5. 7. 2009, 03:39

Re: [RPG Kuchyna 2011] - Tajomny Albion

Příspěvek od Chors »

Možná taková otázka trochu do prázdna nechtěl by si někdo zkusit tuhle hru na Gameconu? Já bych se určitě přidal jako hráč. :-D
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3747
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyna 2011] - Tajomny Albion

Příspěvek od crowen »

Prechadzal som si hodnotenia poroty, a trochu ma mrzi Peekayov vyrok, ze mu mechanika ran pripomina DrD2... Ja som nieco velmi podobne (rany pre postavu pri gradacii konfliktu ako vymena za extra kocky) pouzil uz v mojom prvom prispevku do RPGK v roku 2008, ked o DrD2 pravdepodobne este ani Bouichi netusil
Kelton
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 10. 2007, 19:06
Bydliště: Praha

Re: [RPG Kuchyna 2011] - Tajomny Albion

Příspěvek od Kelton »

To si nesmíš tak brát. PK teď bude v takovém stavu, že mu DrD2 bude připomínat leccos - od her, přes noviny, až po náhodná setkání na ulici :)
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: [RPG Kuchyna 2011] - Tajomny Albion

Příspěvek od Pepa »

V rámci příprav na letošní RPG Kuchyni jsem se probral staršími ročníky a přečetl si tuto tvoji hru. Vím, že byla jedna z vůbec prvních, které jsem tu na RPG foru viděl a strašně se mi líbily obrázky a vzhled :clap: :clap: Takže to té hře vlastně i tak trochu dlužím.

Nevím, jestli o to (ještě) stojíš, ale pár mých poznámek...

- Vzhled, úprava a obrázky se mi strašně moc líbí :) Vím, že už tehdy to tu hru strašně odlišovalo od ostatních a proto mě to tak upoutalo... Taky je docela s podivem, že i když ty obrázky jsou odněkud převzané, tak tehdy (před 4mi lety) se nějaké licence (či co) asi příliš neřešily. (Oproti tomu, jak byl v loňské Kuchyni pranýřován tuším Jarxes...)

- Námět, rasy a ukázkové postavy se mi líbí. Jenom si bych kapitolku o tvorbě postavy dal někam před herní systém a možná i před postavy samotné...

- Poolový herní systém mi přijde zajímavý a jelikož jsem ho vlastně nikdy v žádné hře pořádně nezažil, tak mě velmi láká. Jak už tu ale psali ostatní, je otázkou, jak uvěřitelné dává výsledky.

Osobně myslím, že při desetistěnkách může být rozptyl dost vysoký a můžou se tak dít podivné věci. Přijde mi, že by bylo lepší použít místo desetistěnek šestistěnky. (Navíc těch má doma každý asi i poněkud víc než desetistěnek.)

- Tělo, Mysl, Vliv, rány, absorbce ran do předmětů, ... - To mi připomíná DrD 2. A skoro bych řekl, že to je i vykradené, kdyby DrD 2 nevyšlo až o půl roku později než tvoje hra :) Takže teď nevím. Byl jsi ve vývojovém/testovacím týmu DrD 2? :)

- Možnost "rychlého" vyhodnocení a "podrobného" je v RPGčkách záležitost už asi běžná. Ale to, že hráč sám si mezi těmito dvěma módy může vybrat, je zajímavé. Nad tímhle ještě budu asi nějakou chvíli meditovat :)

- Mechanika Štěstí se mi poměrně líbí. (Ale jsou určitě lidé, kteří takovéto "metahry" nemají rádi :))

- Tvorba postavy je asi ok. Nakupování Rysů je trochu zatížené podmínkami a pravidly, ale je to asi ještě v rozumných mezích. Za poněkud zvláštní považuji to, že postava unese pouze tolik věcí, kolik se jí vydá na políčka do listiny :) To je takové gamebookovské ("batoh unese pouze 8 položek") a nevím, jestli to do RPGček sedí... :)

- Magie - Těžko říct. Je možné, že některá kouzla jsou přesílená a jiná naopak úplně slabá, ale to by chtělo vyzkoušet a vidět v praxi. (Jak se mechanika desetistěnek "potkává" s tebou navrhovanými výpočty pro rozsahy a dosahy.) Navíc třeba některá kouzla dělají totéž (nebo jaký je rozdíl mezi Ohnivou koulí a Dračím dechem? Mezi Plamínkem v dlani a Světlem?), takže na magii by chtělo trochu zapracovat.

- Dále mám pár pravidlových poznámek/nejasností:

- Pasivní obrana - Když útočí druhý ork na hrdinu, který se nebrání, dostane ten ork navíc skutečně temné kostky? Neměl by dostat navíc světlé? Protože pak by ten útok měl paradoxně složitější, než kdyby se hrdina bránil...

(Schválně jsem si dal pozor a z okolního textu vydedukoval, že temné kostky nejsou pro nepřátele postav "reverznuté". Tj. temné kostky škodí i hrdinům i jejich nepřátelům.)

- Nevím, jestli to je chyba, nebo záměr, ale některé bytosti v bestiáři porušují pravidlo pro stavbu postavy. Umrlec má Vliv 2 a k němu Rys Šokující zjev 3 (i když hodnocení Rysu nemůže přerůst hodnocení Vlastnosti) a Saoirse aep Lochlann má Mysl 6 a tudíž by neměla mít Rysů více než šest...

- Nevím, jestli vlk by měl mít stejné tělo jako ovce... (A druhak nevím, jestli by to mělo být zrovna -1. Protože jestli jde o nějaké počty kostek, asi bych nepoužíval záporná čísla.)

Závěr: Obecně se mi to líbí a rád bych to i zkusil. Když nad tím tak přemýšlím, tak možná se mi to líbí i víc než takové DrD 2. Protože narozdíl od něj to není "zatížené" manévry, "balíčky povolání", vyčerpáním, Ohrožením, Sudbou atd. Ne nadarmo se říká, že méně je někdy více.

Takže za mě asi spokojenost a chtěl bych se zeptat, jestli mám číst Brany Severu :) Protože to je další tvoje vizuálně hezká a poutavá Kuchyňovka, nicméně při běžném prolétnutí mi přijde, že to je to samé jako Tajemný Albion :) Jsou tam nějaké rozdíly nebo nějaký posun někam...?

Každopádně (i přes čtyřroční zpoždění) díky :clap:
Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host