[RPG Kuchyně 2012] Hobitín

RPG Kuchyně proběhla 11.–26. 2. 2012
Uživatelský avatar
Ondris
Příspěvky: 91
Registrován: 15. 9. 2008, 19:22
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

[RPG Kuchyně 2012] Hobitín

Příspěvek od Ondris » 2. 3. 2012, 20:59

Téma věnující se minihře Hobitín.

Můžete si v ní zahrát za statečné hobity, sužované nemilosrdnými zvířátky.

Verze 1.0 http://dl.dropbox.com/u/54361203/RPGK20 ... obitin.pdf

Postupně to budu dodělávat, takže jakýkoliv rady čím začít uvítám.

Edit: Tak přidávám novou verzi. Žádný zásadní povidlový změny tam nejsou. Pouze úprava textu.

http://www.edisk.cz/stahni/53165/Hobiti ... .73KB.html
http://www.ulozto.cz/xVPkNgu/hobitin1-1-pdf
Naposledy upravil(a) Ondris dne 3. 5. 2012, 14:28, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4676
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2012] Hobitín

Příspěvek od PetrH » 2. 3. 2012, 21:27

za plotem v hobitine:)
+++ hobiti
+ zajimave zapojeni ingredienci, dopovani listky je originalni
+ pohadkove ladeni urcuje hru i rukou od 4-6 let...
+ velice vtipne prolozeni hry ukazkami
+ princip pasti
- hazeni kostkama a prehazovani banku a pod (mozna, ze jsme to mylne pochopil) ale prijde mi to dost na pocitani
- male minus opet vidim v tech 12ti kostkach, kdo to ma po kapsach nosit:) skoda, chtelo by to alternaci do cajovny, vlaku....
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
Ondris
Příspěvky: 91
Registrován: 15. 9. 2008, 19:22
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2012] Hobitín

Příspěvek od Ondris » 7. 3. 2012, 15:11

PetrH: Díky. Co se týče té mechaniky, kvůli nedostatku času jsem odeslal verzi napsanou po prvním týdnu, takže ji přepíšu, aby se dala lépe pochopit. Během hraní to nijak složitě nevypadalo a šlapalo to rychle. Samozřejmě pokud se budeš chtít držet požadavku pro hráče 4-6 let, tak to už pokulhává. Je to mířeno spíše na starší hráče, kteří mají prostě náladu na něco ulítlejšího.
12 kostek, otázka preferencí. Vzít spoustu kostek a všemi hodit má taky něco do sebe.

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Re: [RPG Kuchyně 2012] Hobitín

Příspěvek od Bifi » 7. 3. 2012, 17:14

Ondřiší, pôsobí to príjemne, ba až čarovne. V mnohom s PetrHom súhlasím. Priznám sa však, že hádzanie som vôbec nepochopil, mám pocit, že nie je dobre vysvetlené. Čo znamená "odobrať kocku do banku"? Čo znamená jeden hod - všetkých 6k6, 1k6 alebo niečo medzitým? Čo znamená vyhrávať? Plus treba príklad!
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Ondris
Příspěvky: 91
Registrován: 15. 9. 2008, 19:22
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2012] Hobitín

Příspěvek od Ondris » 11. 3. 2012, 21:39

Zkusím to rozebrat.

Nejdříve si obě strany hodí 6k6. Na střídačku odebírají kostky a dávají si je do banku. První kostku odeberou vypravěči, pak hráč. Vyhraje ten jehož součet kostek v banku je vyšší.

Hlavní kouzlo spočívá v tom, že se může postupně odebrat kolik kostek chce, ale minimálně jednu (kromě lístků, pastí).

Např. hodíš kostky 6, 6, 4, 3, 3, 1. Odebereš šestku, počkáš co udělá soupeř, odebereš další šestku, zase počkáš co udělá soupeř. Pak si řekneš, že čtyřka je už málo zkusíš přehodit. Hodíš 3,3,1,1. To se ti vůbec nelíbí, tak si uvaříš čaj nebo vykouříš dýmku, hodíš 6, 5, 2, 2. Tak odebereš 6, počkáš na protihráče, odebereš 5, zase přehodíš zbývající dvě kostky 3, 1. No tak se spokojíš s trojkou a přehodíš poslední kostku a tu odebereš do banku. Na konci ty i vypravěči spočítají kdo vyhrál. Průběžný mezisoučty se můžou zohledňovat při popisech, ale to už je na tom jaký způsoby útoku kdo vymyslí. Tím, že se průběžný vedení mění dost dynamicky není potřeba to nějak hlídat. Až na konci buď zvířátka odnášejí kořist, nebo jsou úspěšně zahnána.

Uživatelský avatar
Tadeas
Příspěvky: 586
Registrován: 10. 7. 2009, 14:58
Bydliště: Holic

Re: [RPG Kuchyně 2012] Hobitín

Příspěvek od Tadeas » 23. 3. 2012, 11:09

vubec se mi nelibi ze na me mirite tim samostrilem drahy pane ChlupeBehouneVysplhuPastyriOstroocko! Tohle neni gentlemanske chovani, cozpak nevite ze host do domu, buh do domu? Vidim ze mravy u vas znacne poklesli, inu nezbyva mi nez si sbalit tento kus vyborneho syra a vratit se az si vzpomenete na sve dobre vychovani.

sir Jezek a jeho syrova cesta.


1) zde jsem nasel asi nejlepsi zapojeni ingredienci v letosnim rocniku. at uz listi, pasti nebo jmeno... vyborne. u jmena me akorat zamrzi ze vymyslet si nejake vhodne, ktere by odrazelo nektere vlastnosti postavy je pro me celkem narocne. Mozna jen nad tim prilis uvazuju, ale prihodit vic prikladu, napadu a navrhu v teto oblasti by nebylo na skodu. hrac by si pak jen poskladal neco ze seznamu a priprava na hru by se tak dala zkratit o hezkych par minut coz by jiste jeste vic napomohlo k dobremu spadu.
2) hra samotna je pak hodne svezi a zda se ze muze paradne odsypat. s pochopenim systemu hazeni jsem nemel problem, i kdyz priklad by to asi pro jistotu chtelo. Co jsem naopak nepochopil je urceni vedouciho vypravece ["Poslední rozhodující slovo má vedoucí vypravěč, ale nápady a detaily může přidávat každý..."], neni mi uplne jasne zda jim je ten ktery zacina konflikt, ten co je aktualne na rade s hazenim nebo ten ktery konflikt ukoncuje.
3) s poctem kostek to take neni az tak strasne, protoze pro libovolny pocet hracu staci pouze 2 sady na hazeni. kdyby musel mit kazdy ucastnik svoje vlastni kostky, bylo by to uz asi moc, ale takhle je to ok. dokonce nevidim duvod proc nezapojit detske hrace, akorat by museli mit dospely dozor a pomocnika.
4) i tuhle hru jsem dal precist sve kamaradce, ktera nikdy nic podobneho nehrala. sve dojmi vyjadrila takto:
Tohle mi připadá jako jednoduchá, nenáročná hra, u které se nemusí myslet, což je, přiznejme si, občas výhodou J mechanika je jednoduchá, stačí mít dost kostek a chuť do hry. Dovedu si představit, že na téhle hře učím děti počítat, tak si ji schovám, třeba se někdy bude hodit J
5) myslim ze to velice dobre vystihla ba az k tomu tezko neco dodat. opravdu je znat ze hra byla delana s radosti a pro radost. nevim jestli bych ji hral opakovane se stejnymi hraci, to asi ne. ale na spestreni nedelniho odpoledne a zablbnuti v roli plizicich se zviratek, ktere se snazi odtahnout do lesa co nejvic nakradene kapusty je to idealni :)

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4676
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2012] Hobitín

Příspěvek od PetrH » 23. 3. 2012, 11:24

chtel bych hobitin zkusit na slezine:) bude autor? :)
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Re: [RPG Kuchyně 2012] Hobitín

Příspěvek od Bifi » 23. 3. 2012, 13:07

Ondris píše:Nejdříve si obě strany hodí 6k6. Na střídačku odebírají kostky a dávají si je do banku. První kostku odeberou vypravěči, pak hráč. Vyhraje ten jehož součet kostek v banku je vyšší.

Hlavní kouzlo spočívá v tom, že se může postupně odebrat kolik kostek chce, ale minimálně jednu (kromě lístků, pastí).

Např. hodíš kostky 6, 6, 4, 3, 3, 1. Odebereš šestku, počkáš co udělá soupeř, odebereš další šestku, zase počkáš co udělá soupeř. Pak si řekneš, že čtyřka je už málo zkusíš přehodit. Hodíš 3,3,1,1. To se ti vůbec nelíbí, tak si uvaříš čaj nebo vykouříš dýmku, hodíš 6, 5, 2, 2. Tak odebereš 6, počkáš na protihráče, odebereš 5, zase přehodíš zbývající dvě kostky 3, 1. No tak se spokojíš s trojkou a přehodíš poslední kostku a tu odebereš do banku. Na konci ty i vypravěči spočítají kdo vyhrál. Průběžný mezisoučty se můžou zohledňovat při popisech, ale to už je na tom jaký způsoby útoku kdo vymyslí. Tím, že se průběžný vedení mění dost dynamicky není potřeba to nějak hlídat. Až na konci buď zvířátka odnášejí kořist, nebo jsou úspěšně zahnána.
Dík za vysvetlenie. Ešte stále si nie som istý, že rozumiem úplne. Prečo som (bol) zmätený:
- Bank kociek je obvyklý slovenský preklad "dice pool". Dice pool je to, čím hádžeš (t.j. 6k6) a preto odoberať kocky z banku a dávať ich do banku je mätúce. Je mi jasné, že keď človek k tomu príde od kartového pokru, tak "bank" znamená, že niečo dávaš do stredu stola a zvyšuješ hodnotu, ale v RPG to nie je typické použitie tohto slova.
- Mätúce je tiež, kde sa počíta súčet. Typická konvencia v RPG je, že hodíš dice poolom a spočítaš súčet na kockách (alebo kocky nejakým spôsobom zoradíš či vyhľadávaš nejaké vzorce). Tu hodíš kockami a tie predstavujú tvoju zásobu (potenciál dosiahnuť dobrý výsledok) - takže žiadna bezprostredná operácia sa s kockami nevykonáva. Opäť, zásoba kociek je alternatívny preklad "dice pool" a kľudne môže byť synonymom ku banku kociek (!).
- Mätúce je slovo "odobratie". Fráza "odoberám zo svojej zásoby kociek" implikuje, že dôležitá je tá ostávajúca zásoba kociek a nie to, čo sa odoberá! Fráza "odoberám do banku" mi príde už úplne nešťastná (medziiným pretože obvykle sa odoberá "z" a nie "do"). "Použitie kocky zo zásoby" alebo "presunie kocku zo zásoby do stredu stola (alebo do konfliktu)" by mi prišlo omnoho jasnejšie.
- Mätúce je, ako som naznačil, kde sa počíta súčet. Súčet sa počíta len na kockách, ktoré už boli použité na účel konfliktu, t.j. presunuté do stredu stola. (Kocky "odobraté do banku".)
- Potom je jasnejšia aj stratégia - neoplatí sa používať kocky s nižšou hodnotou ako 5 alebo 6 (kým človek naozaj nemusí).

Možno by som navrhol jednu modifikáciu. Prvý hráč použije jednu svoju kocku a popíše jednu činnosť alebo opatrenie, ktoré by mu malo zaistiť výhru (trebárs "dvere boli dobre zamknuté" alebo "schytím vačok s pšenicou a rýchlo utekám smerom k lesu"). Jeho súčet (trebárs 5 alebo 6) je teda vyšší ako súčet druhého hráča (0). Druhý hráč potom použije tiež jednu svoju kocku a opíše činnosť alebo opatrenie, ktoré by naopak mali viesť k jeho výhre. Ak je jeho súčet následne vyšší ako súčet prvého hráča (trebárs 5 vs. 6), ide opäť prvý hráč. Ak jeho súčet nie je ešte vyšší (trebárs 6 vs. 5 alebo 6 vs. 6), musí použiť druhú kocku a opísať inú činnosť alebo opatrenie. Čiže na ťahu je vždy ten hráč, ktorý práve prehráva - a môže sa stať, že jedna strana minie všetkých 6 kociek, kým druhá strana iba povedzme 4. Mám pocit, že takto sa "tok" konfliktu stane zaujímavejším (predovšetkým pre deti) a bude viac previazaný s fikciou.

Jedno voliteľné pravidlo by mohlo byť, že za každú ostávajúcu kocku na konci konfliktu si vie vyhrávajúci hráč obnoviť jeden lístok.
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10277
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2012] Hobitín

Příspěvek od Ecthelion » 26. 3. 2012, 19:44

Pokusíme se hru okomentovat (chtěli jsme dříve, ale klasicky nestíháme). Na úvod je třeba říct, že je moc pěkná, tématem se opravdu povedla a je to taková příjemná hříčka s lehce „broučkovou“ atmosférou („usnuli a už se neprobudili“). Teď k jednotlivým aspektům:

:arrow? Hra na první i druhé přečtení působí jako deskovka spíš než RPG.

Poznámka bokem – umím si představit, že by jako deskovka byla i komerčně vydatelná. Osekat to o nějaké věci, rozšířit pasti, přidat tomu název Půlčíci! Na obálku hromadu barevných hobitů, desku s nakreslenými norami, figurky hobitů a „děsivých“ zvířátek, žetony tuřínů a dýmkového listí… a jako rodinná hra s humornými částmi (a využívající hobity z oblíbeného filmu Pán prstenů) by to podle mě mělo slušnou šanci oslovit nemalé publikum.

To není špatně, jen mám z toho prostě takový pocit. Umím si představit hrát to jako deskovku i jako dobré RPG. Má nějaké deskovkové rysy (každá postava má domeček a zásoby, hraje se předem určený obsah pořád dokola, dokud není konec hry), ale zase si tam umím představit moc pěkné příběhy na hraní. Možná by to pro další rozšiřování chtělo nějak posílit ten „příběhový prvek“… přemýšlím… třeba tím, že by pasti byly oldschoolové a za dobrý popis pasti by byly nějaké bonusy? Přidat hobitům nějakou agendu, kterou by mohli rozvíjet mimo hlídání (sbalit Růžu, zajít na pivo a porazit Kmotra v šachách, vyřešit rozpory se Sáčkovskými), ale v té chvíli by nehlídali? Nevím – jen mě to napadlo. Nějak pevně ukotnit v RPG vodách by ale možná neškodilo…

:arrow? Stejně jako Bifi jsme moc nepochopili systém, je popsaný dost nejasně. Chtělo by to nějak ujasnit a přidat příklady (na ty do Kuchyně nikdy není čas).

:arrow? Jména. Líbí se mi těch víc jmen, ale podle mě dost znemožňují jakoukoli osobu oslovit. Což u RPG je docela problém… je otázka, jestli nedat křestní jméno (kterým se oslovují postavy navzájem) a pak tyhle příjmení (nebo třeba Tonda syn starého Šlápoty a matky Mlynářové, manžel… ale to je možná trochu nešikovné). Jinak pěkné.

:arrow? Citace
„Na konci jednoho kola, což je v herním světě rok, proběhne mezihra, kdy se hráči přetahují o zásoby mezi sebou.“
Zdá se mi to nebo se tohle již do hry nedostalo? Nebo jsem to jen nenašel. Bylo to míněno tak, že se přetahují (chodí si krás navzájem)? Nebo si mohou koupit od sousedů potraviny, které jim chybí (a za co?)? Nebo to tam nemá být?

Celkově se mi hra moc líbí, umím si představit i dark verzi, kdy jsou vyděšení hobiti schovaní v prádelníku a třepou se strachy, zatímco v předsíni je zuřivý hladový vlk… a doufají, že past bude fungovat (a pěkně po Karafiátovsku, kdo nemá zásoby, v zimě umře). Palec nahoru. :clap:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3924
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: [RPG Kuchyně 2012] Hobitín

Příspěvek od morech11 » 26. 3. 2012, 20:08

pôvodne som hru chcel komentovať tak, ako všetky ostatné, ale E^2 mi vyrazili dych a bojím sa, že to nezvládnem (preto sa o to pokúšať nebudem) Bola by vlastne škoda pozerať sa na túto hru ako na RPG, pretože tá doskovka by bola fakt super :roll:

KEĎ (a nie ak ;) ale som to optimista) hru vydáte ako doskovku, určite si jeden kus zoženiem, pretože kým ako RPG je to zaujímavý one-shot, ako doskovka by sa to dalo hrať stále dookola

čo ak... to bude ďalší z "projektov odspodu", ktorými sa bude môcť RPG fórum pochváliť? Ako som už písal inde, pre mňa túto kuchyňu vyhral reloading, ale myslím, že hobitín má omnoho väčší potenciál ďalšieho rozvoja ;) :clap:

Ešte raz sa ospravedlňujem, že som to neohodnotil ako ostatné, ale myslím, že by to vlastne bola škoda pozerať sa na hru ako na RPG, keď z toho môže byť nádherná doskovka (áno, doskovky mám asi aj radšej, ako normáne RPG :) mám rád jednoduché, oddychové casual veci, takže one-shoty a doskovky u mňa vedú :roll: )

Uživatelský avatar
Ondris
Příspěvky: 91
Registrován: 15. 9. 2008, 19:22
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2012] Hobitín

Příspěvek od Ondris » 29. 3. 2012, 20:05

Tadeas píše:
2) hra samotna je pak hodne svezi a zda se ze muze paradne odsypat. s pochopenim systemu hazeni jsem nemel problem, i kdyz priklad by to asi pro jistotu chtelo. Co jsem naopak nepochopil je urceni vedouciho vypravece ["Poslední rozhodující slovo má vedoucí vypravěč, ale nápady a detaily může přidávat každý..."], neni mi uplne jasne zda jim je ten ktery zacina konflikt, ten co je aktualne na rade s hazenim nebo ten ktery konflikt ukoncuje.
Má to být ten , který zrovna hází. Ve verzi 1.1 to explicitně napíšu. Jde o to, aby ostatní jen neseděli, ale taky se zapojovali.

4) i tuhle hru jsem dal precist sve kamaradce, ktera nikdy nic podobneho nehrala. sve dojmi vyjadrila takto:
Tohle mi připadá jako jednoduchá, nenáročná hra, u které se nemusí myslet, což je, přiznejme si, občas výhodou J mechanika je jednoduchá, stačí mít dost kostek a chuť do hry. Dovedu si představit, že na téhle hře učím děti počítat, tak si ji schovám, třeba se někdy bude hodit J
5) myslim ze to velice dobre vystihla ba az k tomu tezko neco dodat. opravdu je znat ze hra byla delana s radosti a pro radost. nevim jestli bych ji hral opakovane se stejnymi hraci, to asi ne. ale na spestreni nedelniho odpoledne a zablbnuti v roli plizicich se zviratek, ktere se snazi odtahnout do lesa co nejvic nakradene kapusty je to idealni :)
[/quote]

Jestli si to dal přečíst své kamarádce a ona si to schovala s tím, že si to zahraje, tak to je jedna z nejlepších pochval co se mi mohla dostat. :)

PetrH:
chtel bych hobitin zkusit na slezine:) bude autor?
Neměl jsem to v plánu, ale vzhledem k trvajícím nejasnostem bude lepší přímo předvést. Jen rozhodně nepojedu na celý víkend, takže popřemýšlím a na jedno přespání se pokusím přijet.
Bifi:
Ok, tady jsem opravdu názvosloví domotal. Přepíšu to tak, aby se odebíralo z banku. A na začátku popisu mechaniky jasně zadefinuji, co je bank a co zásoba atd.
- Potom je jasnejšia aj stratégia - neoplatí sa používať kocky s nižšou hodnotou ako 5 alebo 6 (kým človek naozaj nemusí).
Jo, je to tak. Dokonce na první hod se často hráči i zdráhají odebírat pětky a pokud jim nepadne žádná šestka, tak to berou jako špatný hod. Na konci naopak berou i čtyřky a jsou rádi.
Možno by som navrhol jednu modifikáciu.....
Skvělí nápad, díky za něj. Střídání mi přišlo nejlepší, aby se všichni dostali k hře stejně a bylo jasný kdo hází. Ovšem aby hrál ten, kdo prohrává je klasika snad ve většině systémech, který jsem hrál, takže by to i při hře mělo působit intuitivně.

Volitelný pravidlo taky dobrý, jen si nejsem úplně jist jak často nastane. Ta pravděpodobnost vychází hodně často kolem 30 a odchylky jsou v řádu jednotek. Vyzkouším a uvidím, jak často taková situace nastane. Pravidlo, na který dojte jednou za několik her mi přijde zbytečný.
Ecthelion
Umím si představit hrát to jako deskovku i jako dobré RPG.
O tomhle jsem taky zpětně přemýšlel. Testoval jsem to s hráči, kteří hrajou rpg, po jednom sezení ve Střepech s tím, že si zahrajem ještě další rpg a pak se není co divit, že z toho vyleze rpg. Ale dát to někomu náhodně vybranému, kdo ví, jak by to dopadlo. Každopádně deskovky moc nehraju, takže ani komerční vydání si netroufám.
Zdá se mi to nebo se tohle již do hry nedostalo? Nebo jsem to jen nenašel. Bylo to míněno tak, že se přetahují (chodí si krás navzájem)? Nebo si mohou koupit od sousedů potraviny, které jim chybí (a za co?)? Nebo to tam nemá být?
Vypadlo pravidlo o rozdělování jídla po sklizni. Jako, že celá vesnice něco vypěstuje dohromady (několik bodů zásoby) a pak podle "zásluh" si je rozdělí. Dopíšu to jako volitelné pravidlo. Spíš zamrzí, že vypadli testeři, ale jednoduchá věta - poděkování testerům- uvedená na konci vypadá jako by to byl záměr. Ve skutečnosti tam měla být dvojtečka a vypsaná jména. Když jsem to psal, tak jsem nevěděl kdo všechno bude testovat, takže jsem to nechával nedopsaný, ale druhý týden se ukázal hektičtější než jsem čekal.

morech11
Teď si mě nahlodal :D Problém je, že vůbec neznám trendy, úroveň, neumím se vcítit do toho co lidé od deskovky požadují. Jako jo, hrál jsem deskovky, který mě baví, i ty který ne. Budu nad tím ještě meditovat, ale opravdu netuším jakým způsobem začít. Dokážeš popsat prvky, který tě na deskovkách baví?


Jinak všem děkuji za názory. Na vaše hry se taky dostanu, i kdyby to mělo trvat do dalšího ročníku rpg Kuchyně :wink:

Pozitivními ohlasy jste mě na motivovaly, jdu se postit do Hobitína 1.1 s více příklady, více obrázky a více zábavy než kdy předtím. :D

Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3924
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: [RPG Kuchyně 2012] Hobitín

Příspěvek od morech11 » 24. 4. 2012, 20:54

EDIT & ress: uz je to skoro mesiac, ako pokracuje Hobitin 1.1, popripade, uz si si premyslel, ci z toho spracis dokovku? :)
Povodny post z 29.3.2012 píše: nepovedal by som, ze som velky odbornik na doskovky, ale pomozem ako viem, ak ma (do reakcie) napadne nieco viacm dam vediet.
hmm... Trendy... zaujimave slovo :D
Nuz, ak mozem sudit z mojho pohladu, doskovky chcu zaujat, kazda chce mat nieco nove a originalne. Urcite je to dobre.

Obcas sa ale bohuzial stava, ze hru s vynikajucim konceptom zabiju pravidla. Co tam po tom, ze Agricola vyhrala spiel des jahres, ak kvoli komplexnosti pravidiel ostane lezat na polici? Co tam po tom, ake fun a cool je hrat sa na zloducha - dungeon mastera, ak ma hra pravidla tak dlhe, ze ostanu na spodu krabice a uz len rozlozit plan trva pol hodiny?
Preto, podla mna, je pri doskovke jedna z najdolezitejsich veci to, ako podas pravidla. Treba si uvedomit, ze to nie je RPG, kde je 200 stranova prirucka v poriadku a taktiez to, ze ak sa hras na kradnutie zeleniny zvieratkami, pravidla by nemali vyzerat ako navod na obsluhu mikrovlnky. Pravidla byvaju v hrach casto opominane alebo zbytocne komplikovane a to rozhodne nie je dobre.
Chce to peknu upravu, jednoduche podanie a vtipne hlasky, aby si este skor, ako zacnes hrat, vedel, do coho ides, pripravil si podla toho naladu a dostal si sa na jednu vlnu s hrou.

Zetoniky (juuuu) - kazdy ma rad zetoniky. Je rozhodne super, ak sa v hre, kde je hlavnym motivom kradnutie zeleniny pred hracom hromadi kopka zetonov (idealne roznych druhov s inymi bodovymi ohodnoteniami), nez aby si posuval ukazatel po akejsi dosticke na body. Navyse sa o taketo zasoby ovela lahsie pretahuje ;) Zetonik pre veduceho rozpravaca by bol tiez fajn.

Ability karticky/kocky - malokedy vidno oboje tieto veci spolu (takto z fleku ma napadnu snad len kartovy Osadnici), ale kazde ma nieco do seba. Jedna pridava hre na variabilite, druhe na dynamike. Ak si postavil Hobitin na kockach, rozhodne je treba dodat v baleni pooly kociek (ale bojim sa, ze to by hru mohlo podrazit - je to vsak len odhad) a poharik na miesanie.

No a na koniec su super doskovky, kde si mozes usposobovat herny plan podla seba. Nie som si vsak isty, ci by sa to dalo (alebo ci by sa to malo dat) urobit v Hobitine. Rozhodne by vsak hraci mali mat kazdy svoj kusok herneho planu, kludne kazdy vlastnu dosku, avsak s jednotiacim prvkom uprostred a rak, aby si do toho mohli sahat.

No a na koniec je treba zvolit vhodny rozmer krabice. Nesmie byt mala, aby hra posobila na psychiku a clovek rychlo pochopil, ze ma co ponuknut, ale nie moc velka, aby to nebolo otravne.

Ak je v baleni doska na znacenie casu a kazdym tahom sa posuva ukazatel, je to pekne plus ;)

Summa sumarum: doskovky by podla mna mali byt jednoduche, hrave, pestre, farebne, veci by mali odsypat, netreba sa zdrziavat RPG opismi, a mali by posobit priatelsky.

Uživatelský avatar
Ondris
Příspěvky: 91
Registrován: 15. 9. 2008, 19:22
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2012] Hobitín

Příspěvek od Ondris » 2. 5. 2012, 13:18

Do prvního příspěvku byl přidán odkaz na verzi 1.1 :wink:

Deskovou verzi jsem natrvalo zavrhl. Původní myšlenka byla udělat jednoduchou hříčku, a to se mi myslím povedlo, sice mě napadali i další doplňky k rpg verzi, ale zbytečně by narušovaly spád hry, proto jsem to nechal v této základní podobě.

Všem díky za připomínky.

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3624
Registrován: 24. 10. 2007, 15:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2012] Hobitín

Příspěvek od Antharon » 2. 5. 2012, 17:10

nešlo by to niekam inde? e-disk po mne chce registráciu alebo sms za 98kc a nie ze by sa mi za to zaplatit nechcelo, ale urcite nie e-disku. Ak tu oploadneš inam máš u mňa pivo :)
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3924
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: [RPG Kuchyně 2012] Hobitín

Příspěvek od morech11 » 3. 5. 2012, 14:07

hmm... priamo na fórum s ňou :)
(aby antharon nemusel čakať ;) ak to bude ondrisovi vadiť, tak to stiahnem dolu)

EDIT: otázka: koľko kôl (rokov) trvá celá hra? resp. pokiaľ zásoby určujú dĺžku hry, ako určím, kedy je podzim a je čas na získanie nových zásob? (po rozprávaní všetkých hráčov by znelo reasonable, ale nič oficiálne som tam nenašiel :))
Přílohy
Hobitin1.1.pdf
(605.73 KiB) Staženo 174 x

Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2012“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host