[RPG Kuchyně 2012] Co jsem všechno zvoral,než se mi to poved

RPG Kuchyně proběhla 11.–26. 2. 2012
Odpovědět
Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 936
Registrován: 15. 7. 2008, 15:45
Bydliště: Praha

[RPG Kuchyně 2012] Co jsem všechno zvoral,než se mi to poved

Příspěvek od Nekra » 2. 3. 2012, 20:39

Ahoj

Tak konečně zakládám téma pro komentování mojí hry. Název je tak dlouhý, že se ani nevejde do názvu celý (hra se plným jménem jmenuje "Co jsem všechno zvoral, než se mi to povedlo"), ale nebojte se si název pro běžnou komunikaci zkrátit (třeba na "Co jsem zvoral" nebo CJVZNSMTP ).
Jako před několika lety, kdy ode mne přišla do soutěže hra "Chaos času" se neúčastním s cílem být první (nejméně první místo od konce mám skoro jisté ;-) ), ale proto, že mne baví se vyblbnout při tvorbě a ještě to poslat lidem, kteří na to vypadají celí natěšení ;-). Pokud byste v pravidlech hry něčemu nerozumněli, bude to patrně použitím matfyzáčtiny (najít osobu více postiženou matfyzem než je Nekra není triviální úkol).
Ještě jednou děkuji pořadatelům, že letos nebyl celý termín trvání RPG Kuchyně podintervalem zimního zkouškového období,což mi mnohem usnadnilo se soutěže zúčastnit .
Je to teprve druhá hra, kterou posílám do nějaké RPG Kuchyně, ale zamýšlím se nad tím, jestli místo hry jsem zatím neposílal vždycky spíše "systém". Máte-li na tohle (hra vs. systém) nějaký názor, přidejte to prosím do komentáře.

Díky Nekra

PS: Nebojte se ohledně hry ptát :-)
Edit: Přílohu ke stáhnutí vložil morech11 o několik postů níže. (Jo, to bylo v době, kdy jsem to ještě pořádně neuměl.) Díky
Naposledy upravil(a) Nekra dne 9. 3. 2015, 10:41, celkem upraveno 2 x.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)

Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3924
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: [RPG Kuchyně 2012] Co jsem všechno zvoral,než se mi to p

Příspěvek od morech11 » 5. 3. 2012, 14:43

tak... poďme na to :) (Wall of text ahead, určite nebudem odudzovať nikoho, kto zahlási: tldr :))

:arrow? first feeling
Prvý dojem robí veľa ;) (bohužiaľ) ale snažil som sa od neho oprostiť
Chaotická grafická úprava, niektoré veci som si musel čítať aj tri krát a potom sa k nim ešte vracať. AVŠAK (takmer :-)= ) nikto z nás, kto prispieva do RPG kuchyne nemá prsty v žiadnej predávanej hre, nikto z nás nie je profesionál. Tieto veci sa teda dajú odpustiť, navyše sa naprávajú najľahšie. Bližšie sa k tomu vrátim v príslušnej časti hodnotenia ;)
Nápad ma však zaujal, takže som sa do toho pustil hneď ako som si našiel čas :)

:arrow? Nápad, atmosféra a celkový dojem
Ako som spomenul vyššie, nápad zaujal, rozhodne by som si to chcel zahrať (čo by ešte dodalo objektívnosť hodnoteniu). Bohužiaľ, moja družinka sa skladá z troch ľudí, ktorí zo všetkého robia paródiu, jednoho, ktorý dostáva expy automaticky, keď otvorí ústa, jedného totálne egoistického ignoranta a jedej maturantky, ktorá teraz nemá veľa času. Keď to zosumarizujem, nedostal som sa ani k hre mojej vlastnej hry, takže veľmi nečakaj, že sa k tomu dostanem (aj keď by som fakt veľmi chcel) $D
Mám veľmi rád hry, kde nevieš kto je kto (a som rád, že tento trend láka čím viac ľudí a dajú sa nájsť rôzne hry založené na tomto princípe). Tieto hry sú vždy sprevádzané trochou paranoje a keď sa to skĺbi s dobrým (a originálnym) systémom a settingom, nemôže z toho vzísť nič zlé. Čo sa týka settingu, v tvojej hre máme úplnú voľnosť, čo sa systému týka, ja osobne som sa ešte s podobnou vecou nestretol, preto s kľudným vedomím:
5/5

:arrow? Hratelnost a provedení
V zásade sú pravidlá dosť jednoduché, čo je určite plus, pretože minimálne mne sa veľmi nechce babrať s týždňovou prípravou hry, radšej niečo, čo sa dá hrať pár minút po prečítaní hry, čo je určite aj tento prípad. Myslím, že ide o viackrát hrateľnú vec, avšak vždy začíname od nuly a hra sa nedá prepájať do ťažení (čo nemusí byť nutne zle, dá sa to hrať dosť one-shotovo, čo mi vyhovuje). Ako som ale spomenul vyššie, s mojou družinkou sa nič ako DrD2 hrať nedá (a aj to už sa nám dlho nepodarilo), takže po zahraní by som to možno hodnotil inak. Ak by pravidlá prešli poriadnym faceliftom, asi (určite) by dostali viac, takto len (nezasahovať ale prosím do mechaník, takto sa mi to páči :))
3.5/5 (tri by hru zbyočne podceňovali, štyri by v tomto štádiu boli veľa, preto pol bod, aj keď som sa tomu chcel vyhnúť)

:arrow? Ucelenost, srozumitelnost a podání
Tu to bolo trochu ťažšie... Ukázalo sa tu totiž presne to, čo som načal na začiatku. S tvorením hier zjavne (takmer) nikto nemáme skúsenosti a som si istý, že ak by si si k tomu sadol trebars s E^2, pravidá by vyzerala úplne inak a pritom by si zachovali všetko, čo v nich je ;) Párkrát som sa musel vrátiť v texte, celé som to pre istotu čítal dvakrát. Musím povedať, že tvoja zmienka o matfyze mi pomohla naladiť sa na správnu vlnu a potom sa mi text čítal oveľa ľahšie :)
V zásade to ale nebolo zlé (dosť ma škrelo, že si odbil grafickú úpravu, ale neviem, čo za tým stálo (i keď... matfyzák :D) takže som to nejak skusol, predsa len o to vlastne nešlo)
Forma na denník určite fajn (zasa raz nanešťastie veľmi schematická), diagaramy určite veľa ľuďom pomôžu, i keď ja som ich nejak veľmi nepotreboval (zvládol som ale pochopiť "rock, paper, scissors, lizard, Spock", takže možno budem výnimka :D)
Veľmi ma pobavili skratky (a vlastne celé pravidlá boli podané vtipne, čo znamená, že hra sa nesnaží hrať na niečo vážne, čím skutočne nie je. pre mňa ďalšie plus)
Hlavne kvôli neprehľadnosti tak málo, facelift by tomu znova pomohol
3/5

:arrow? Zapojení ingrediencí
Ingrediencie... nuž, všetci ste to zvládli lešie než ja, takže nevim, či som vhodný človek, aby som to hodnotil :P
asi by sa v inom nápade dali zapracovať lepšie, ale takto je to tiež fajn
4/5

:arrow? na záver
Chcel som sa zhruba držať kategórií a hodnotenia pre porotu, pretože mi príde, že takto sa dajú dojmy z hier najlepšie porovnávať.
Mal som dobrú náladu, čo sa možno odrazilo na hodnotení, ale budem si za ním stáť, pretože ten nápad si to zaslúži. Spolu s Reloadingom totiž išlo o asi dva najlepšie nápady (podľa mňa) na tohtoročnej kuchyni.
Vec, ktorú som už párkrát povedal: facelift!... Ak by ti niekto spracoval text, som ochotný pustiť sa do grafiky :D Tá hra bude vyzerať ešte úplne inak ;)

čo sa týka otázky systém vs. hra, myslím, že najlepšia bude hra v dobrom systéme :-)= u teba dostatočné oboje zložky, len to mal celé vysvetliť niekto iný, nie matfyzák :>;o)

Rozhodne je to hra, ktorú by som bol ochotný zahrať si a to je podľa mňa na hodnotení najdôležitejšie. Vlastne, ak sa nenájde nikto na ten faceclift, vytlačím si ju aj tak a budem ju nosiť v zložke, tých pár papierov veľa neváži a... čo ak? :clap:

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4676
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2012] Co jsem všechno zvoral,než se mi to p

Příspěvek od PetrH » 9. 3. 2012, 22:49

jsem jen ja, ten co nevidi v link ke stazeni ?
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3924
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: [RPG Kuchyně 2012] Co jsem všechno zvoral,než se mi to p

Příspěvek od morech11 » 10. 3. 2012, 09:47

S dovolením autora to upnem do prílohy k môjmu postu, keďže neviem, v akom stave sú tie súbory na dropboxe. Keď tak si to Nekra potom spraví znova sám :)
Přílohy
RPGK12_Nekra_CoJsemVsechnoZvoral.pdf
(116.17 KiB) Staženo 127 x

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4676
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2012] Co jsem všechno zvoral,než se mi to p

Příspěvek od PetrH » 11. 3. 2012, 20:14

priznam se, ze jsme to precetl, ale mmnoho a mnoho nepochopil. nez se k tomu nekdy donutim vratit tak prosim: slo by udelat neco s tema silenyma zkratkama ??
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 936
Registrován: 15. 7. 2008, 15:45
Bydliště: Praha

Re: [RPG Kuchyně 2012] Co jsem všechno zvoral,než se mi to p

Příspěvek od Nekra » 25. 3. 2012, 10:19

Ahoj

* Co se týče šílených zkratek, po odeslání soutěžní verze mne napadlo, jestli zkratka MMChPKBVČ neměla být zkrácena jinou zkratkou ;-). Možná máš na mysli použití kratších (jiných) termínů místo zmíněných dlouhých proslovů a místo jejich vypisování zkratkami.
* Hra od nevážného šílence je logicky ;-) nevážná a šílená. Na to, že hru měl psát někdo jiný než matfyzák-byl to můj šílený nápad, tak jsem to sepsal, přece za sebe soutěžní hru nenechám psát někoho jiného !
* Co se odkazu týče, nevím, jak se vkládá odkaz, kam do "internetového prostoru" je třeba uložit hru a s vědomím, že odkazy na všechny hry jsou v hlavním tématu mi přišlo "zřejmé", že si to lidi budou stahovat přes stránku obecně věnovanou RPGK 2012. Tak to nebylo tak zřejmé, jak jsem si myslel. (tak já tam ten odkaz na to místo v internetovém prostoru dám)
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)

Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 936
Registrován: 15. 7. 2008, 15:45
Bydliště: Praha

Re: [RPG Kuchyně 2012] Co jsem všechno zvoral,než se mi to p

Příspěvek od Nekra » 3. 12. 2014, 13:54

Tadeas píše:Po letech jsem si to zde prochazel a nejsem si uplne jist zda jsem v plne siri uverejnil i ohlas jedne slecny kterou jsem tenkrat poprosil o strucne recenze k jednotlivym hram. nyni uz ovsem mam povoleni :)
jedna se o mladou divku nekde od Brna, jmenuje se Jitka a o RPG nevedela zhola nic (nikdy necetla ani jen zadny gamebook natoz RP hru) dokud jsem ji nevysvetlil alespon zakladni principy.

pokud tedy dovolite, zde je jeji vyjadreni:
(ona ma ve zvyku na konci kazde spravy psat svoji inicialu, ja to poslepoval dohromady z vicero sprav, tak se tam casto obevi nic nerikajici pismeno J)...
Jitka píše:U té hry s podivnými zkratkami jsem se sice pobavila, ale dosud mi uniká její smysl :-D
***
A teď ke hře Cjvz… snad to tam nemusíš všechno psát. Tohle jsem si musela přečíst znova, abych zjistila, jestli pochopím, o co tu jde. Napodruhé to už bylo lepší, taky slůvko matfyz hodně napovědělo. Netuším, co tímto chtěl autor říct, ale jednoduchá hra srozumitelná pro běžného člověka to asi nebude J například užití spojení „cyklický útvar“ namíst obyčejného kruh osobně považuju za zvrhlost a myslím, že by se tam pár dalších přežbleptů našlo. Cíl postav zní na začátku jednoduše, jsem ráda, že jsem se dopídila, že člověk ví, za kterou postavu hraje. Pak tu máme ty zkratky, mohl by používat nějaké jednodušší, třeba alfa, beta, když už jsme u té matematiky, takhle je to jen ne úplně přehledný chumel písmenek. Herní mechanismus vypadá poměrně jednoduše, pokud se člověk prokouše těmi zkratkami. A jako tečka na závěr, ten příklad je dovedený za hranici absurdity schválně? Tohleto je blbost, která se příčí zdravému rozumu, pokud si někdo právě uřízne ruku, těžko se bude zaobírat pocintaným tričkem ;-) toto mě přivedlo napoprvé k takovému úžasu, že jsem přestala registrovat zbytek textu, zbytečně to odvádí pozornost. Hra končí, pokud všichni umřou, no pěkné… pokud chce autor získat cenu za největší pitomost roku, dám mu klidně hlas J
Tak, zkratky jsou dlouhé, ale používat do RPG zkratky jako alfa a beta, to bych nedělal, to by se nelíbilo ani mně.
Ten příklad je první příklad, který mne napadl. A i když postava s uříznutou rukou nebude zrovna řešit zašpiněnou košili/pocintané tričko, tak je to jeden z možných problémů, ke kterému může dojít při výrobě sendviče ;). V ideálním případě si totiž člověk při výrobě sendviče ani oblečení nezašpiní. To, jestli je uvedené pořadí, ve kterém jsou v příkladu o výrobě sendviče zvorání uvedena nevhodné, je trochu jiná otázka.

Ne, autor se nesnaží získat cenu za největší pitomost roku (ani světa ;) ). To také souvisí se "smyslem" hry. Smyslem hry bylo, aby se autor v období probíhající RPG Kuchyně 2012 pobavil během tvoření. Jakkoliv pak vnikne "sesmolený nehratelný paskvil", jeho hratelnost ani použitelnost není cílem (obvykle nejen primárním, ale ani sekundárním). Něco vytvořím, baví mne to, že tvořím, konec. Proto se také zpravidla (zatím vždy, pokud jsme se zúčastnil :D) umisťuji na posledním místě (z čehož alespoň ostatní soutěžící by mohli mít radost). Už pokud u nějakého svého výtvoru na RPGF prezentovaného jen uvažuji, že by mohlo mít smysl ho "možná někdy" ladit, je to hodně. Takové věci stejně sídlí u mého imaginárního ledovce.
Jakkoliv můj přístup může působit divně a nelogicky, nepokrytecky se k němu hlásím.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)

Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2012“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host