Ještě mě napadlo, že jsem možná ne úplně dobře rozvedl, jak to myslím s těmi Vetřelci a jejich "pasivitou".
Šlo nám o to, že existuje mechanické měřidlo určující prohru Lovců (a naopak vítězství Vetřelců na daném světě). Jde ale o to, že tento ukazatel se zvyšuje pouze neúspěchy Lovců - neexistuje (alespoň jsem ho nenašel) způsob, jak by Větřelci mohli zvýšit Dluh a tím přispět k obsazení světa. Tím pádem mě to dovedlo k úvaze, že po mechanické stránce nemají Vetřelci šanci svět obsadit, když se tam Lovci neukážou (protože teprve jejich neúspěchy Vetřelci vyhrají). Chápu, že tam hraje roli i fikce... ale moje poznámka směřovala k tomu, že si umím představit, že by Vetřelci podnikali vlastní akce (realizovali plány) ve světech, kde se objevují... tím, zvyšovali dluh a nutili Lovce kazit jejich plány a aktivně mařit jejich akce, aby neprohráli. Tím pádem by je hnala vpřed aktivita Vetřelců, kterou teď nejsou z mechanického hlediska nijak podmiňováni.
Jasně, může je hnát nějaká fluffová podmínka, ale to není úplně ono. Pokud by Lovci věděli, že když (teď si budu vymýšlet) padne Athabarské knížectví, dluh se zvedne o 5, stejně tak když nezachrání princeznu Annu, tak dluh skočí o 3, nutilo by je to aktivně bránit Athabar proti posedlým pavoučím démonům, které Vetřelec ovládl, a vyslat záchrannou výpravu za princeznou Annou... zatímco když jen řekneš, že to přispěje k pádu světa, nemá to ten efekt. No, snad je srozumitelné, co se snažím říct.
Ještě poznámka ohledně dovedností a schopností - šlo mi o to, že jde o dvě věci, které jsou mechanicky totožné. Když vidím dva názvy, čekám dvě různé věci. Připadá mi, že kdybys to pojmenoval dovednosti a co já vím třeba vyhrazené/unikátní/zvláštní/speciální dovednosti, méně by to mátlo. Ale zase, jde jen o osobní preferenci.
Nathaka píše:Ale tak hlavní je, že na rozdíl od autorů DrD 2 netvrdím, že je hra jednoduchá a určená začátečníkům a novým hráčům, když to není pravda.
No... my tvrdíme, že hra je určena začátečníkům i stávajícím hráčům DrD... a s tím, že to není pravda nemohu souhlasit. Ale tady asi není místo na to to řešit... možná v
sekci DrD2, kdybys měl zájem to nějak rozvést.