[RPG Kuchyně 2012] SÁGA

RPG Kuchyně proběhla 11.–26. 2. 2012
Uživatelský avatar
Tadeas
Příspěvky: 586
Registrován: 10. 7. 2009, 14:58
Bydliště: Holic

[RPG Kuchyně 2012] SÁGA

Příspěvek od Tadeas » 28. 2. 2012, 13:21

Tato hra je zasazená do prostředí boje vikingů o přežití v nově objevené, neznámé krajině sužované mrazem a prastarým zlem, kterého se dokonce i bohové obávají. Hráči se zhostí rolí synů a dcer (či jiných potomků) proslulého Erika Rudého, který s malou flotilou odplul od pobřeží Islandu kolonizovat novou zemi na západě.

Avšak někde nastala chyba. Snad byl proklet za své hříchy, či tomu chtěla náhoda, že se jejich lodě dostaly do prapodivné bouře, která je zavála někam úplně jinam, do neznámých vod u pobřeží Niflhaimu - sídla zimy a ledových démonů.
Přílohy
SÁGA.pdf
(171.98 KiB) Staženo 140 x

Uživatelský avatar
Tadeas
Příspěvky: 586
Registrován: 10. 7. 2009, 14:58
Bydliště: Holic

Re: [RPG Kuchyně 2012] SÁGA

Příspěvek od Tadeas » 28. 2. 2012, 13:34

double post:)

jo a jedna z veci kterou jsem zapomel jsou inspiracni zdroje. Rad bych to napravil alespon zde a ted:
1) velky dik patri Quentinovy, jeho blogu a napadum kterymi jsem se velice ochotne nechal inspirovat. Mimo jine tak vzniklo prostredi s kontrastem vecneho jara a zimy, body osudu [ktere bych dnes pojmenoval spise Prizen bohu] nebo vyhodnocovani specialnich utoku.
2) DrD2 ktere me oslovilo vycerpavanim zbrani.
3) film Vikingove diky kteremu me napadlo zahrnout lamani stitu jakozto mechaniku obrany bez hodu.
4) nejaky islandsky dokumentarni film [nazev bohuzel zustal v propadlisti pameti] o severskych moreplavcich.

edit: tak graficka podoba mi byla prislibena :)
Naposledy upravil(a) Tadeas dne 29. 2. 2012, 06:40, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4659
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2012] SÁGA

Příspěvek od PetrH » 28. 2. 2012, 20:44

cetl jsme a padl na prdel, tohle je vazne vec, kterou bych z fleku, treba na slezine hral... Olaf Larson, hrdy stitonos a rvac...
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
Tadeas
Příspěvky: 586
Registrován: 10. 7. 2009, 14:58
Bydliště: Holic

Re: [RPG Kuchyně 2012] SÁGA

Příspěvek od Tadeas » 29. 2. 2012, 07:22

PetrH píše:cetl jsme a padl na prdel, tohle je vazne vec, kterou bych z fleku, treba na slezine hral... Olaf Larson, hrdy stitonos a rvac...
dekuji za pochvalu. opravdu se take tesim az si to zahraju:) snad to bude nektery z dohlednych vikendu, pak sesmolim zapis.
jinak by me samozrejme zajimala take kritika, chybejici casti ktere nejvice hori [bestiar, oprava vybaveni, povolani, cokoliv], nebo jakekoliv postrehy.

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4659
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2012] SÁGA

Příspěvek od PetrH » 1. 3. 2012, 07:29

Postrehy:
Dneska v noci jsem nemohl spat a měl otevrenej dosbox, hral jsem lost vikings a toto se mi hned spojilo:5 mozna dvě tri dovednosti navic by neskodily, nevom, zda tuto lehkou hru nenechat v podobnem stavu jako kam a pokid chjces rozvyjej dále, ale zakladni jadro bych nechal v podobnem rozshu, maximalne par dovednosti, nepratel navic, ale zadne tisice. Ja tuto hru vidim idealne na oneshoty si dvě tri sezeni v malych kampani, ale i si to dokazu predstavit na dlouhe tazeni...
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4659
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2012] SÁGA

Příspěvek od PetrH » 1. 3. 2012, 07:31

A ted jeste premyslim, ze mi chybeli vzorove karty hrdinu, napr. Zminovanych mimodek v textech, nebo i takovy startup druzinky a hry, vezmu karty kazdy ma a jedem... Vlak idealni
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3924
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: [RPG Kuchyně 2012] SÁGA

Příspěvek od morech11 » 9. 3. 2012, 14:41

Rozmýšľam, či mám hodnotiť, alebo len zkopírovať môj príspevok pre crowena.

Hra zvládnutá veľmi dobre (priznaj sa, že hrávaš DrD2? Je tam cítiť rovnaký štýl pravidiel :P), viem si predstaviť, že by som ako nováčik začal práve s touto hrou, ale aj keď ma severská mytológia baví, nevidím jediný dôvod, prečo by som ju mal hrať, ak to nie je moja prvá hra.

To je ale dosť o osobnom prístupe. FPS akcie pre mňa skončili CSkom, závodné hry NFS:most wanted a rpg skončilo dračákom. Nemám problém zahrať si niečo iné rovnakého žánru, ale nevyhľadávam to.

myslím, že ak by som post písal svedomite, vyšlo by mi to isté ako pre crowena, takže to robiť nebudem :)

:think: asi som ale jediný, kto to vníma takto, takže si z toho nič nerob ;)

btw. veľmi sa mi páči spôsob vyhodnocovania ;) veľmi elegantné :clap:

EDIT: Denníky! tie ti tam chýbajú ;) doplniť prosím :)

Uživatelský avatar
Tadeas
Příspěvky: 586
Registrován: 10. 7. 2009, 14:58
Bydliště: Holic

Re: [RPG Kuchyně 2012] SÁGA

Příspěvek od Tadeas » 9. 3. 2012, 18:50

morech11 píše:...
znamenite :) predne dekuji za reakci, hodne si ji cennim a bez muceni se priznam ze aktualne mam opravdu rozehranou kampan v DrD2:)
vpravde jsem se drzel metody psani prg pro zacinajici ci malo zkusene hrace, a tudiz jsem se nechtel moc poustet do abstraktnich vod. precejen si uvedomuju ze prumerny novacek snaze pochopi 'Body zdravi nez 'Ohrozeni [uz kvuli tomu ze HP mas v kazde druhe pocitacove hre]. pravidla tak zskali trochu na tuctovitosti a chapu ze to nezachrani ani pribeh se kterym jsem se mazlil dva dny :)
Severska mytologie nebyla volena nahodne, prvne byla v me hlave driv nez system a za druhe mi ve hrach posledni dobou docela chybela... beztak jsem se snazil system od ni co nejvice oprostit aby se stal univerzalnejsim a ja si ho nasledne mohl upravit pro soukrome hrani [asi klasickych beckovych sandboxu].

a denniky velice chybi i me. hodne me to mrzi a jen tak se s tim nesmirim. urcite nejake casem dodam ale ted zrovna tak trochu nevim kam driv skocit. navic bych je rad nejdriv testnul v praxi at vim zda tam nic podstatne nechybi.

Uživatelský avatar
Ondris
Příspěvky: 91
Registrován: 15. 9. 2008, 19:22
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2012] SÁGA

Příspěvek od Ondris » 29. 3. 2012, 21:50

To v kterých pravidlech si čerpal inspiraci neřeš, každý, ať už vědomě nebo ne se inspiruje ostatními hrami.


+ 50% šance na úspěch, to se dá vždycky nějak vyhodnotit i když nejsou po ruce kostky.
+ elegantně vyřešená náročnost. Jen osobně bych do příkladů u dvojitého neúspěchu nedával, že se postava může zranit. Šance na dvojitý neúspěch je 25%, takže bude ve hře nastávat často a fatální následky každou chvíli nikoho nebaví.
+ charakterový rys nikdy nic nezkazí :)
+ jednoduchý návod jak hrát rpg na jednu a půl strany. Sice jen tipuju, ale myslím, že pochopitelný i pro nováčka.
+ a když čtu dál, tak celkově ty popis boje je kompletní a hratelný i bez jakékoliv předchozí zkušenosti s rpg a na závěr pár nástřelů na dobrodružství :clap:

<hnidopich>Chybí tam explicitně napsáno kdy se doplňují body osudu, ale předpokládám, že na začátku každého sezení, jenže jsou popsány u získávání úrovní, takže to vypadá, že se doplní jen při přestupu na další úroveň </hnidopich>
Tadeas píše: Severska mytologie nebyla volena nahodne, prvne byla v me hlave driv nez system a za druhe mi ve hrach posledni dobou docela chybela... beztak jsem se snazil system od ni co nejvice oprostit aby se stal univerzalnejsim a ja si ho nasledne mohl upravit pro soukrome hrani [asi klasickych beckovych sandboxu].
Tady se naprosto rozcházíme v očekávání. Univerzálních systémů je spousta. Ale kolik je česky psaných systémů, které podporují hraní severských ság? Ani jeden. A já si chci přečíst 14 stránek a rovnou začít hrát hru, z které budou mrznout všichni okolo.
Vikingové jsou pohani, takže body osudu vidím jako obětování bohům. Na začátku každého sezení scéna, jak postavy musí něco (nebo někoho?) obětovat, aby se jim doplnily. Pak se přehození kostky může popsat jako boží zázrak přírody. Uprostřed boje s ledním medvědem se po ním strhne ledová kra, při boji se sousední vesnicí začne sněhová vánice atd. Jako další aspekt severských příběhů vidím dobrodruhy, kteří jsou zocelení počasím, celkovou drsnost prostředí, žádný servítky, žádné slušné vychování, ale na druhou stranu naprostá čest. Když hráči prohrají konflikt, tak se dohodnou s vítěznou stranou. Té musejí pomoci pokud bude ve smrtelném nebezpečí, pokud svůj slib nesplní, tak se bohové naštvou. Vůbec vliv bohů prostřednictvím počasí je hodně coolovej do takového prostředí.
Samozřejmě se dá namítnout, že se to dá odehrávat ve hře. Jenže to půjde i pokud vezmu Fate, ale já bych radši aby mě podržel systém, obzvláště pokud se v severní problematice neorientuji.

Druhá menší poznámečka, ta inspirace drd je opravdu velká, což je škoda.

Co se týče bestiářů a tak. Osobně je tam nepostrádám, ale když je to celý napsaný pro začátečníky (zkoušel si to dávat přečíst někomu kdo nikdy rpg nehrál?), tak ti určitě jakýkoliv doplňky přivítají.

Na konec gratuluju k pěknému počinu a pokud se ti podaří mechanicky zakomponovat podporu drsného prostředí severu budu skákat radostí 8)

Uživatelský avatar
Tadeas
Příspěvky: 586
Registrován: 10. 7. 2009, 14:58
Bydliště: Holic

Re: [RPG Kuchyně 2012] SÁGA

Příspěvek od Tadeas » 30. 3. 2012, 15:56

dekuji za reakci:)
Ondris píše:To v kterých pravidlech si cerpal inspiraci nereš, každý, at už vedome nebo ne se inspiruje ostatními hrami.
bylo mysleno spise jako poklona:)
Ondris píše: + elegantne vyrešená nárocnost. Jen osobne bych do príkladu u dvojitého neúspechu nedával, že se postava muže zranit. Šance na dvojitý neúspech je 25%, takže bude ve hre nastávat casto a fatální následky každou chvíli nikoho nebaví.
zraneni pri dvojitem neuspechu je treba brat jako motivator k nedobrovolnemu cerpani osudu. pri testovaci hre doslo ke ctyrem dvojitym uspechum [a to jeste jeden byl vynuceny osudem] ale nenastal ani jeden hod na velmi narocnou cinost. coz je zadouci, protoze fatalniho neuspechu se nevzdam.
Ondris píše:+ charakterový rys nikdy nic nezkazí :)
timhle jsi me bodl do srdce:) puvodne jsem chtel pouzit princip prirovnani charakterovych vlastnosti postavy k nekteremu zvireti typickemu pro severske prostredi, nakonec jsem tu ideu odhodil [prilis svazujici, omezene a archetypalni]. nenapadl me zadny mechanicky vyznam, ale charakterovy rys jsem stejne zahrnul jako nastroj jak priblizit postavu hracovy. Zvlaste novym hracum by mohl pomoct trochu si sveho hrdinu zaramovat do prostredi.
Ondris píše:Chybí tam explicitne napsáno kdy se doplnují body osudu, ale predpokládám, že na zacátku každého sezení, jenže jsou popsány u získávání úrovní, takže to vypadá, že se doplní jen pri prestupu na další úroven
predpokladas spravne, nechapu jak jsem to mohl minout. osud se opravdu doplnuje "suse" na zacatku sezeni, coz je takove nemastne-neslane a moc se mi to nelibi.
Ondris píše:...ale já bych radši aby me podržel systém, obzvlášte pokud se v severní problematice neorientuji.
souvisi s predchozim. opravdu jsem se snazil pridat setting pouze jako kulisu a system samotny co nejvice od podobnych veci oprostit. duvod k tomu byl jeden: moje hrace severska mytologie nezajima tak moc jako me, ale hra je zaujala. a vzhledem k tomu ze jsem delal na hre kterou bych si i sam zahral, tak jsem musel v nekterych aspektech zvolnit.
Ondris píše:Druhá menší poznámecka, ta inspirace drd je opravdu velká, což je škoda.
tohle me zajima blize, zde uz asi nenarazis pouze na lamani vybaveni, ze? holt jsem vsadil na to ze by se nemelo opravovat to co neni rozbite:)
Ondris píše:Co se týce bestiáru a tak. Osobne je tam nepostrádám, ale když je to celý napsaný pro zacátecníky (zkoušel si to dávat precíst nekomu kdo nikdy rpg nehrál?), tak ti urcite jakýkoliv doplnky privítají.
-bestiar, vybaveni do zacatku, oprava predmetu, odmena za odvazne akce [zeby prave ten osud?], bezvedomi, magicke predmety a artefakty... to vsechno by zacatecniku velmi usnadnilo hrani a treba se dokopu tyhle veci doladit.
Taktez Sagu jsem dal precist sve kamaradce Jitce. Hru samotnou pochopila bez problemu, zjistila podle toho jak hrat a jak pracovat se systemem. nenasla zadne podklady pro vypravece [ktery tim padem musi mit nejake predchozi zkusenosti]. Taktez me pokarala za slabsi originalitu, vyzvedla jednoduchost a prehlednost a rekla ze je to dobre, ale ne tak dobre jako Knihovladce :)

Uživatelský avatar
zyt
Příspěvky: 214
Registrován: 8. 8. 2009, 14:39

Re: [RPG Kuchyně 2012] SÁGA

Příspěvek od zyt » 25. 8. 2012, 00:32

Nazdar, system ságy jsem hrál jen jedno sezení a nedošlo k žádnému boji, takže nemám vlastně co napsat. Ale dost jsem nad hrou přemýšlel. Takže tu jsou mé postřehy:
-Životy mi přijdou jako velice vzácné zboží a tudíž by mohli být souboje až nechutně fatální, proto navrhuju: Každá postava má šest životů a s úrovněmi přibívá pouze výdrž, která se obnovuje spánkem a dá se použít, jak na vztřebávání zranění, tak i například na způsobení většího zranění v boji.
-myslím že je zajímavý nápad, aby se každá postava mohla naučit jakoukoli dovednost, ovšem k dovednosti by měla být psána i profese do jejíž domény patří.
To je asi vše.

Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3924
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: [RPG Kuchyně 2012] SÁGA

Příspěvek od morech11 » 25. 8. 2012, 02:28

to s tymi zivotami a staminou je zaujimave, este by som navrhol rozdelovat na ujmy (trvalejsie) a vycerpanie (menej trvale) v zavislosti na tom, ci ho postave sposobi super alebo postava sama

Moze to nacinat zaujmavy resource management, kde sa postavy snazia setrit silami, aby nemuseli ist do zivotov, ale musia sa snazit inteligentne vycerpat, aby sa rychlo zbavila supera

Uživatelský avatar
Tadeas
Příspěvky: 586
Registrován: 10. 7. 2009, 14:58
Bydliště: Holic

Re: [RPG Kuchyně 2012] SÁGA

Příspěvek od Tadeas » 25. 8. 2012, 10:44

zyt píše:Nazdar, system ságy jsem hrál jen jedno sezení a nedošlo k žádnému boji, takže nemám vlastně co napsat. Ale dost jsem nad hrou přemýšlel. Takže tu jsou mé postřehy:
-Životy mi přijdou jako velice vzácné zboží a tudíž by mohli být souboje až nechutně fatální, proto navrhuju: Každá postava má šest životů a s úrovněmi přibívá pouze výdrž, která se obnovuje spánkem a dá se použít, jak na vztřebávání zranění, tak i například na způsobení většího zranění v boji.
-myslím že je zajímavý nápad, aby se každá postava mohla naučit jakoukoli dovednost, ovšem k dovednosti by měla být psána i profese do jejíž domény patří.
To je asi vše.
!!!
tak timhle jsi me docela nakopl, uz uz jsem mel Sagu i s navrhy na zlepseni zalozenou v supliku. Napad s tim ze i postavy by meli vlastni vydrz podobne jako zbrane, ktera by jim pomalu regenerovala je fantasticky. po prvnim precteni jsem si rekl ze je to zbytecny mechanizmus navic ktery by rozbijel jednoduchost a chtel jsem postavam pouze pridat cca 1,5 zivotu do zacatku [tedy zaklad 7 zivotu a moznost hodit si na dalsi uz na prvni urovni]... ale jak nad tim premyslim, dospel jsem k zaveru ze to vlastne hezky zapadne do konceptu.
-pokud lze cerpat vydrz vybaveni [ktera kdyz dojde tak se predmet poskodi], je zcela logicke ze lze cerpat i vydrz postav nez se zacnou "poskozovat".
-puvodni koncept byl nastaven tak, aby bylo mozne protivnika nizsi urovne zabit jedinou ranou. to lze zachovat pokud prijmeme nejakou vzacnou moznost*, jak obejit vydrz soupere.
-dalsi otazkou je nastaveni vyuzitelnosti. napadlo me ze specialni akce [povaleni, odzbrojeni, oslepeni atd.] by mohli byt podminene pouzitim vydrze postavy. puvodne jsem je chtel omezit pouze na pripady ze druzina ziska v danem kole iniciativu, ale takhle je to blize k pojeti DrD2 coz dle meho neni vubec na skodu, prave na opak. hrac ktery nekdy DrD2 hral, by takovy koncept prijal mnohem snaze a rychleji mu presel do krve.
-take je nutno citlive zvolit pocatecni mnozstvi one vydrze. od oka bych to videl na 6 zivotu + 3 vydrz s moznosti prihodit si jiz na prvni urovni. pokud by souperi meli take nejakou moznos vzacne vydrz obchazet, povolil by jsem Rvacum i dvojity uspech hodu na vydrz pri ziskani nove urovne.

*[fintu, utok z prekvapeni, za pouziti bodu osudu alebo s postihem na narocnost nebo cokoli].

ps: neda mi nezverejnit i nektere dalsi navrhy na upravu ktere padly, ci jsme je s partou testovali. pokud nad nimi kdokoli popremysli, budu rad:
-omezit body osudu a posilit jejich vyuziti. v soucasne dobe jsme presli na system ze kazda postava ma na sezeni pouze 3 body osudu ktere se nenavysuji s urovni postavy. namisto toho ale neposkytuji pouze reroll ale primo muzou zmenit jeden neuspech na uspech [odpadne frustrace z toho ze i po trojitem hodu mate porad rovnaky vysledek a stejne tak se omezi pocet hodu kostkma, coz o neco urychli hru, zvlaste v pripade kdy kostky nepouzivate:) hazet 3x po sobe dvojity hod minci je docela otrava a zdrzovacka].
-rozhodl jsem se ukrast napad a zahrnout do hry nejaky zjednoduseny system aren podobny Red Box Hacku. dosud netestovano, ale pokud by se bojiste jednoduse rozdelilo na 3-4 mensi zony [napr. schodiste z mistnosti, predni/zadni cas mistnosti a usti chodby], vyresil by se problem s pohybem postav behem boje [muzete se presunout o 1 zonu, velke si je nastavte jak uznate za vhodne] a mohlo by to ziskat i vice na prehlednosti [na toho nemuzes utocit, musis se presunout za nim... Mudrc se ukryje za Rvace atd.]

Uživatelský avatar
zyt
Příspěvky: 214
Registrován: 8. 8. 2009, 14:39

Re: [RPG Kuchyně 2012] SÁGA

Příspěvek od zyt » 25. 8. 2012, 17:37

Tadeas píše: -puvodni koncept byl nastaven tak, aby bylo mozne protivnika nizsi urovne zabit jedinou ranou. to lze zachovat pokud prijmeme nejakou vzacnou moznost*, jak obejit vydrz soupere.
-take je nutno citlive zvolit pocatecni mnozstvi one vydrze. od oka bych to videl na 6 zivotu + 3 vydrz s moznosti prihodit si jiz na prvni urovni. pokud by souperi meli take nejakou moznos vzacne vydrz obchazet, povolil by jsem Rvacum i dvojity uspech hodu na vydrz pri ziskani nove urovne.
Já jsem to právě myslel tak, že postava na první má pouze 6životů a výdrž získává až s úrovněmi, stejně jako v originální verzi dostávala životy. Takže u slabých protivníků ji vůbec nemusíš řešit, protože ji nemají. Vydrž je v podstatě silnější verze životů.
Tadeas píše:-dalsi otazkou je nastaveni vyuzitelnosti. napadlo me ze specialni akce [povaleni, odzbrojeni, oslepeni atd.] by mohli byt podminene pouzitim vydrze postavy. puvodne jsem je chtel omezit pouze na pripady ze druzina ziska v danem kole iniciativu, ale takhle je to blize k pojeti DrD2 coz dle meho neni vubec na skodu, prave na opak. hrac ktery nekdy DrD2 hral, by takovy koncept prijal mnohem snaze a rychleji mu presel do krve
Tady si myslím že by bylo lepší nechat původní pravidla. Mě akorát napadlo používat výdrž na rerolly v situaci kdy se chce postava pokusit podruhé o činnost ve které prve neuspěla a situace se od té doby výrazně nezměnila (např. Zkouší vylézt na skálu poté co se musela vrátit protože se ji nepodařilo najít úchyty. Snaží se zaujmout společnost svým výstupem i když ji před chvílí vypískali). To popadnutí druhého dechu by mělo být znát i fikčně tzn. žádné přehazování při útoku mečem, nebo skoku přes propast-to je už na použití bodu osudu/přízně bohů.
morech11 píše:to s tymi zivotami a staminou je zaujimave, este by som navrhol rozdelovat na ujmy (trvalejsie) a vycerpanie (menej trvale) v zavislosti na tom, ci ho postave sposobi super alebo postava sama

Moze to nacinat zaujmavy resource management, kde sa postavy snazia setrit silami, aby nemuseli ist do zivotov, ale musia sa snazit inteligentne vycerpat, aby sa rychlo zbavila supera
Toho bych se už asi vyvaroval. Saga není dračí doupě a její genialita tkví právě v jednoduchosti.

Tadeas píše:-omezit body osudu a posilit jejich vyuziti. v soucasne dobe jsme presli na system ze kazda postava ma na sezeni pouze 3 body osudu ktere se nenavysuji s urovni postavy. namisto toho ale neposkytuji pouze reroll ale primo muzou zmenit jeden neuspech na uspech [odpadne frustrace z toho ze i po trojitem hodu mate porad rovnaky vysledek a stejne tak se omezi pocet hodu kostkma, coz o neco urychli hru, zvlaste v pripade kdy kostky nepouzivate:) hazet 3x po sobe dvojity hod minci je docela otrava a zdrzovacka].
Aťsi, ale líbí se mi Ondrisův nápad s obětováním bohům, ten je prostě cool a té hře by jedině prospěl.
Tadeas píše:-rozhodl jsem se ukrast napad a zahrnout do hry nejaky zjednoduseny system aren podobny Red Box Hacku. dosud netestovano, ale pokud by se bojiste jednoduse rozdelilo na 3-4 mensi zony [napr. schodiste z mistnosti, predni/zadni cas mistnosti a usti chodby], vyresil by se problem s pohybem postav behem boje [muzete se presunout o 1 zonu, velke si je nastavte jak uznate za vhodne] a mohlo by to ziskat i vice na prehlednosti [na toho nemuzes utocit, musis se presunout za nim... Mudrc se ukryje za Rvace atd.]
To je dobré.

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10194
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2012] SÁGA

Příspěvek od Ecthelion » 29. 8. 2012, 20:42

Tadeas: Jestli na tom ještě chceš pracovat, tak jsem si říkal, že se na to podívám. Pouštím "Eric the Red" od Rebellionů a jdeme na to. :wink:

Through the wind and storm I'll carry on
To a new land where the sun will dawn
In the wind and storm I'll raise my head
Eric the Red!


Pravidla jsem zatím neštudoval, jen jsem je proletěl a směřoval k tomu, co mě na hře zajímá asi nejvíc - tedy, jaké příběhy se s ní dají vyprávět, co se tam dá hrát a jakým způsobem. Všechny Kuchyňové hry tohle kvůli nedostatku času musí trochu ořezat, takže bych pro další psaní určitě přidal na téhle části. Určitě by si zasloužila stejný prostor jako pravidla.

Přiznám se, že mě trochu mrzí, že se dopluje do Nieflheimu... osobně bych ocenil spíš Grónsko nebo Vínland. Neříkám, že tam nemůžou být sněžní obři a třeba i Ásové, ale pokud by to byla součást naší země, přišlo by mi to uvěřitelnější... nebo naopak ála Heimdall doplout do úplně neznámé země... kde kromě skerlingů (tedy Eskymáci nebo indiáni) budou i trpaslíci bojovat proti trollům a budou se tu toulat polobohové a škodit Loki. Každopádně to by bylo víc pohádkové a "hrdinské".

Osobně by se mi asi líbila víc ta "realistická" varianta při zemi, kdy bys připlul do Grónska se dvěma drakkary a musel založit osadu, vyjdnat maso od skerlingů, bránit se trollům, kteří kradou zásoby, řešit problémy mezi připluvšími vikingy, potápět piráty nebo sám vyrazit na loupežnou výpravu, abys měl nástroje a věci, co neumíš vyrobit. To mi připomíná, že bych tam moc rád viděl trochu survivalu. Přijedeš s jedním nebo dvěma drakkary... celkem se tam naloží pět rodin s dobytkem, celkem má doprovod pěti válečníků jako družinu (húskarlar) a dohromady se do boje postaví dvacet dalších mužů s kopími a štíty, když bude třeba bránit palisádu (hírd). Pluje s vámi starý vykladač run a znamení a jeden jomsborský viking, který prchá před trestem sbvého řádu... a to je vše. Když vám sousedi odeženou dobytek, tak přes zimu umřete hlady... když padne válečník v boji, není nikdo, kdo by ho nahradil (pokud se nedomluvíte s trpaslíky, kteří se za vámi přistěhují nebo se nespojíte se zlobry). Prostě - máte jen to, s čím jste připluli... a snažte se přežít. :-)=
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2012“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host