[RPG Kuchyně 2012] Soudný den

RPG Kuchyně proběhla 11.–26. 2. 2012
Odpovědět
Uživatelský avatar
Insolitus
Příspěvky: 620
Registrován: 17. 8. 2007, 11:50

[RPG Kuchyně 2012] Soudný den

Příspěvek od Insolitus » 28. 2. 2012, 00:33

Čas, který byl tomuto světu vyměřen v den jeho stvoření, se nachýlil ke svému konci. Přiblížila se hodina poslední. Apokalypsa. Jak legie andělské, tak pekelné hordy mají své představy o tom, jak byl měl konec světa vypadat. Otevřou se tedy nebesa, pukne země a na svět se vyhrnou bytosti staré jako čas sám, aby se chopili konečného vítězství.

Soutěžní verzi hry si můžete stáhnout z přílohy.
Zanedlouho se tu objeví jednak její hezčí verze a druhak expansion pack s tvorbou postav a to včerně smrtelníků a bossů.
Přílohy
Soudny_den.pdf
(1.27 MiB) Staženo 332 x
RPG Kuchyně 2014 Opportunity - Právě vyšlo nejnovější číslo Parlamentního plátku, časopisu o politice a pro politiky. Takže rychle do poslaneckých lavic a za řečnický pult. Letenky na Seychely nerostou na stromech!!!
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4638
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2012] Soudný den

Příspěvek od PetrH » 29. 2. 2012, 22:00

tak jsem cetl dneska i tvuj vytvor. a musim rici sve postrehy, snad se nebudes zlobit:
+ vzorove postavy s moznosti ukazat hraci poprve jak muzou vypadat
+ nazorne priklay ze hry
- moc me nezaujala toto tema celkove
- nenasel jsme k cemu hra referuje (ingregience)
- na hru jsou treba hrsti kostek (5-8 na hrace - dle pravidel) coz treba napr, pro 3 demony a 3 archandeli je docela brutalni a z tohoto duvodu si nedovolim odhadnout jak to bude vypadat pri hrani treba ve vlaku, coz je skoda, sem by se urcite hodila...
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
Insolitus
Příspěvky: 620
Registrován: 17. 8. 2007, 11:50

Re: [RPG Kuchyně 2012] Soudný den

Příspěvek od Insolitus » 1. 3. 2012, 01:04

PetrH píše:- moc me nezaujala toto tema celkove
To je škoda, ale to je hold úděl osobnách preferencí
PetrH píše:- nenasel jsme k cemu hra referuje (ingregience)
Jsou ke konci pravidel, před ukázkovými postavami. Strana 7, Slovo závěrem.
PetrH píše:- na hru jsou treba hrsti kostek (5-8 na hrace - dle pravidel) coz treba napr, pro 3 demony a 3 archandeli je docela brutalni a z tohoto duvodu si nedovolim odhadnout jak to bude vypadat pri hrani treba ve vlaku, coz je skoda, sem by se urcite hodila...
Máš pravdu, že kvůli množství kostek a kvůli tomu, že je důležité jak na stole leží, tak do vlaku to asi není vhodná hra. Na druhou stranu jsme se snažili přinést nějaký neokoukaný systém.
RPG Kuchyně 2014 Opportunity - Právě vyšlo nejnovější číslo Parlamentního plátku, časopisu o politice a pro politiky. Takže rychle do poslaneckých lavic a za řečnický pult. Letenky na Seychely nerostou na stromech!!!
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud

Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3924
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: [RPG Kuchyně 2012] Soudný den

Příspěvek od morech11 » 22. 3. 2012, 21:01

znova sa dostávam k nejakému hodnoteniu, konečne :roll:

:arrow? first feeling
nuž... na túto hru som sa podľa perexu vlastne dosť tešil, ale musím povedať, že pri otvorení súboru som bol mierne rozčarovaný. Hra má nádhernú Obrázek obálku. Zvyšok však trochu sklamal moje navnadené očakávania. Škoda.

:arrow? Nápad, atmosféra a celkový dojem
Nápad skutočne super. Hneď pri čítaní perexu som si povedal: z toho cítiť koncentrovanú srandu. Predstava dvoch légií konca sveta v priamom strete, juchú, potešil som sa :) Hra je mierne konzervatívnejšia, ako som čakal, ale nič, čo by som nezniesol. Celkový dojem však mierne pokulháva vďaka miernej nezrozumiteľnosti. Ak k tomu prirátam aj mierne rozčarovanie z prvého dojmu (lebo knihu by sme mali súdiť podľa obalu!), nedá sa povedať, že by som mal nejak chuť ju nejak veľmi hrať
4/5

:arrow? Hratelnost a provedení
Je fakt, že hru som čítal večer, oči sa mi zatvárali, ale to neznamená, že by som nemal byť schopný pochopiť mechaniky. Práve naopak, mechaniky by mali byť písané tak, aby som ich pochopil v akomkoľvek stave. A to sa nepodarilo. Myslím, že som pochopil, o čo išlo, ale všetky detaily mi nie sú celkom jasné. Netvrdím, že mechanicky je hra spravená zle, ale ja jej nerozumiem. O znovuhrateľnosť by som sa nebál, ale osobne by som po tomto systéme rozhodne nesiahol. + hra mi smrdí godmodingom a to sa mi rozhodne nepáči.
3/5

:arrow? Ucelenost, srozumitelnost a podání
To, že som nepochopil mechaniky, nebude náhoda ;)
3/5

:arrow? Zapojení ingrediencí
Klasika, už sa mi to ani nechce písať znova
4/5

V zásade je to hrateľná vec, ale, prepáčte mi, nehral by som to a mám pocit, že to tento rok víťaz nebude ;)
Každopádne, ako písal (myslím) bubaque, víťaz je každý, kto sa prekonal a poslal hru :)

Prepáčte chlapci, nechcel som, aby to znelo tak zle, ako to znie

Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 936
Registrován: 15. 7. 2008, 15:45
Bydliště: Praha

Re: [RPG Kuchyně 2012] Soudný den

Příspěvek od Nekra » 24. 3. 2012, 21:53

Ahoj

Povedlo se mi napsání svého komentáře dost odložit, tak doufám, že ještě za to dostanu ten bonusový bod :-).

Komentář ke hře:
První dojem: Popis pravidel zatahuje čtenáře do atmosféry války mezi anděly a ďábly (popis zatahující do prostředí hry).
Několik zřejmých ingrediencí, množství pravopisných chyb.

Obšírnější popis (komentář):
Na první straně je hezký obrázek. Ingredience Dluh a Brána vyplynuly jasně z pravidel (a použitých termínů), ten obrázek mne napadl (přeci jen, je tam válka), použití Chyby nechápu, ani při jejím zmínění v použitých ingrediencích.
Některé formulace v pravidlech mi připadají nejasné, naštěstí "nejasnosti" (např. že nesmí házet s kostkami, kde je 1 a 6, ale na standardních šestistěnkách vždy hodnoty 1 a 6 jsou) jsou objasněny v Poznámkách autorů a Poznámkách ke hře.
Popis pravidel navozuje dobrou atmosféru hry, mechaniky vypadají hodně promyšleně.

Co mne ale na hře dost zarazilo, je velké množství pravopisných chyb (i když nepátrám po jejich důvodu, jestli pánové sepisovali soutěžní verzi po týdnu nevyspání při souvislém přemýšlení nad hrou ... ;-) ):

* část Příprava před hrou, 2. strana : V hře Soudný den se hráči ujímají dvou znesvářených stran: svatých andělů a zatracených ďáblů [Ve hře Soudný den].
* část Taste meče, boj začíná!, 2. strana : Popíše jak se andělé postaví do kruhu a začnou zpívat píseň světa, aby otevřeli horu. [Popíše, jak se andělé]
* část Taste meče, boj začíná!, 3. strana: Někdo, nejčastěji jeden z těch kdo přišli na scénu druzí začne akci a napadne své soupeře. [kdo přišli na scénu druzí, začne akci]
* část Taste meče, boj začíná!, 3. strana: Pak následují další hráči v řadě za sebou jak sedí kolem stolu. [za sebou, jak sedí kolem]
* část Taste meče, boj začíná!, 3. strana: Konflikt se může pokusit uzavřít i postava, která ho nevyhlásila, stačí pokud se do něm v nějakém předcházejícím tahu zapojila. [se do něj v nějakém předcházejícím tahu zapojila.]
* část Taste meče, boj začíná!, 3. strana: Záměrem může cokoliv, ale mělo by to být něco dostatečně obecné (jako např. Palác slunce bude zbořen, nebo Z Azraela bude vymlácena duše) a zároveň něco o se soupeři budou chtít
poprat (asi málokdo se bude snažit mocnému andělu zabránit utrhnout na louce pampelišku)
[něco o co se soupeři budou chtít poprat],[louce pampelišku).]
* část Taste meče, boj začíná!, 3. strana: Začne popisovat jak při jednom z posledních západů slunce tohoto světa
slétá z nebes dvojice andělů a přistává na vrcholu spící sopky.[Začne popisovat, jak při jednom]
* část Taste meče, boj začíná!, 3. strana: Sice by ráda pomohla se osvobozování Michaela, ale představa, že tu skončí její
postava uvězněná se jí nelíbí a tak se brání. [Sice by ráda pomohla s osvobozováním Michaela,]
* část Taste meče, boj začíná!, 3. strana: Rafaelův meč zaplane modrým plamen a anděl začne
zuřivě sekat po Mollochovi.[zaplane modrým plamenem]
* část Taste meče, boj začíná!, 3. strana: Čím vznikne druhý Konflikt.[Čímž vznikne]
* část Taste meče, boj začíná!, 3. strana: Molloch odskočí od útočícího Rafaela, zařve a z jeho úst vyšlehnou plameny směrem
Elajahovi. [vyšlehnou plameny směrem k Elajahovi.]
* část Taste meče, boj začíná!, 3. strana: Pokračuje Honza .... .... a takhle se hráči střídají, dokud nebudou uzavřeny všechny Konflikty (nebo alespoň ty o které má
někdo zájem). [(nebo alespoň ty, o které má někdo zájem)]
* část Postavy, 4. strana: Ďáblové se vyzbrojují četnými kostěný rohy či výrůstky, křídly s netopýří blánou či černým peřím, kolem nich hoří
oheň a páchne síra. Ale mohou vypadat i jakkoliv jinak.[Ďáblové se vyzbrojují četnými kostěnými rohy ]
* část Postavy, 4. strana: Určuje maximální počet kostek kolika je postava schopna hodit v jednom tahu konfliktu.
[Určuje maximální počet kostek, kterými je postava schopna]
* část Postavy, 4. strana: Je reprezentována dvěma čísli.[dvěma čísly]
* část Postavy, 4. strana: První určuje jaká hodnota Dluhu postavě ještě nepůsobí žádné potíže.
[První určuje, jaká hodnota Dluhu]
* část Házení kostkami, 4. strana: Když hráč vyhlásí Záměr napíše jej na připravený papír a dá pod něj jednu šestistěnnou kostku, na které nastaví
hodnotu 2. [Když hráč vyhlásí Záměr, napíše]
* část Házení kostkami, 4. strana: Poté může použít některé (nebo klidně všechny) svoje dovednosti a pak hodí tolika kostkami kolik je jeho
aktuální hodnota Síly s omezením jeho aktuálního Rozsahu (při vyhlašování Záměru je nejčastěji k mání pouze jedna
kostka s hodnotou 2, ale jsou dovednosti, které to umí změnit).[a pak hodí tolika kostkami, kolik je jeho]
* část Házení kostkami, 4. strana: Když hráč vyhlásí Protizáměr napíše jej na papír proti Záměru a dále postupuje úplně stejně, jako kdyby vyhlašoval
Záměr.[Když hráč vyhlásí Protizáměr, napíše jej]
* část Házení kostkami, 4. strana: A nakonec opět hází kostkami (maximálně tolika kostkami kolik je jeho aktuální Síla s omezením jeho
aktuálního Rozsahu.[maximálně tolika kostkami, kolik je jeho aktuální Síla]
* část Házení kostkami, 4. strana: Když Zdeněk Vyhlašoval svůj záměr uveznit sopce Rafaela vypadala situace takto.[záměr uvěznit v sopce Rafaela]
* část Házení kostkami, 4. strana: Uvežnit Rafaela v sopečném vězení. [Uvěznit Rafaela]
* část Házení kostkami, 4. strana: Jeho Síla je 1, takže kdyby tam byli 2 mohl by hodit pouze jednou. [kdyby tam byly 2 mohl {kostky}]
* část Házení kostkami, 4. strana: Popíše jak chrlý oheň a síru na Elajaha a rozhodne se pro toto kolo použít schoponosti Plameny pekelné, které mu
zvýší Sílu o 1 a již známí Drtivý úder. [Popíše, jak chrlí oheň],[již známý Drtivý úder]
* část Házení kostkami, 4. strana: Vezme si 3 doby Dluhu. [Vezme si 3 body Dluhu.]
* část Házení kostkami, 4. strana: Kostkou s hodnotou 2 se Zdeňkovi nechce moc házet, protože není příliš
pravděpodobné že hodí méně 2, bohužel ale kostkou s hodnotou 6 házet nemůže, protože je mimo
jeho Rozah.[protože není příliš pravděpodobné že hodí méně než 2, bohužel],[je mimo
jeho Rozsah.]
* část Házení kostkami, 5. strana: Vezme tedy do rukou první dvě kostky a každou dvakrát hodí na první kostce padne 3 a 4,
na druhé pak 3 a 1. [dvakrát hodí, na první kostce {resp. nějaký jiný oddělovač}]
* část Dluh, 5. strana: Ďáblové nemusejí dokazovat, že si sou moc zaslouží, oni si ji prostě vzali a používají ji, kdykoliv se jim zachce. [,že si svou moc zaslouží,]
* část Dluh, 5. strana: Pro ďábly by bylo vhodnější pojmenování například Přetížení, ale jelikož by se s ním pracoval stejně jako s andělským Dluhem, používá
se pro oboje stejný termín.[by se s ním pracovalo stejně]
* část Dluh, 5. strana: Pokud nasbírá postava více Dluhu, než je druhá Hranice, stane si jí něco velmi špatného. Andělé tím dokáží, že si
nezaslouží své schopnosti a přijdou o možnost používat jakékoliv schopnosti, dokud jim Dluh neklesne alespoň na
hodnostu druhé Hranice.[hodnotu druhé Hranice.]
* část Dluh, 5. strana: Pokud překročí hodnota Dluhu druhou Hranici u ďábla, dojde přetížení jeho těla a neudržení vší té moci.[dojde k přetížení jeho těla]
* část Dluh, 5. strana: Pokud Konflikt vyhraje ta strana, na níž měl hráč vsazeno o celý vsazený Dluh přijde.
[ na níž měl hráč vsazeno, o celý vsazený Dluh přijde.]
* část Dluh, 5. strana: Je sice možné Dluh zapisovat do deníku, ale mnohem lépe se sním pracuje, pokud je
reprezentován tokeny.. [mnohem lépe se s ním pracuje,], [reprezentován tokeny...]
* část Dluh, 5. strana: Pokud by Molloch (nebo i
Malzahar) vyhrál tento konflikt, tak nejen, že by Rafael skončil uvězněn v magmaticém vězení, ale
navíc by se mu vrátilo 8 + 4 bodů Dluhu, což by způsobilo, že jeho Dluh by stoup nad druhou Hranici a
on by ztratil křídla a s nimi schopnost používat své dovednosti. [uvězněn v magmatickém vězení,],[jeho Dluh by stoupl]
* část Vyhodnocení konfliktu, 6. strana: Aby nějaká postava vyhrála Konflikt musí na začátku jednoho svého kola označit Konflikt (stranu Konfliktu), který
chce vyhrát a na začátku svého následujícího kola mít součet na kostkách větší, než druhá strana Konfliktu
[Aby nějaká postava vyhrála Konflikt, musí na začátku]
* část Vyhodnocení konfliktu, 6. strana: Pokud postava Konflikt nevyhraje nevadí, na začátku každého kola se postava může pokusit nějaký konflikt vyhrát.
[Pokud postava Konflikt nevyhraje, nevadí,]
* část Vyhodnocení konfliktu, 6. strana: Rafael nakonec Konflikt vyhraje a ohně svrhne Mollocha, čímž ho spálí natolik, že ďábel prchne kamsi
do pekel.[vyhraje a do ohně svrhne Mollocha]
* část Vyhodnocení konfliktu, 6. strana: Na její straně konfliktu byly na kostkách hodnoty 2, 5, 6, 3 a 1 (celkem tedy 17), na druhé straně byli
pak jen 3 kostky s hodnotami 5, 3 a 5 (celkem tedy 13).[na druhé straně byly pak jen 3 kostky]
* část Vyhodnocení konfliktu, 6. strana: Může se tedy buďto vzít jednu kostku s hodnotou 3, nebo dvě s hodnotami 2 a 1.
[Může si tedy buďto]
* část Brána a její obsah, 6. strana: Vítězné kostky hráč získává pokud by dokázal vyhrát Konflikt, bez použití některých
svých kostek.[Vítězné kostky hráč získává, pokud by dokázal]
* část Brána a její obsah, 6. strana: Kdykoliv je možné vyměnit kostku s menší hodnotou za vyšší hodnotu.
[kostku s menší hodnotou za kostku s vyšší hodnotou.]
* část Brána a její obsah, 6. strana: Vítěznou kostku může hráč kdykoliv z Brány vyndat a vložit jí do konfliktu, ve kterého se alespoň zúčastnil.
[a vložit ji do konfliktu, kterého se alespoň zúčastnil.]
* část Brána a její obsah, 6. strana: Kámen osudu dostávají hráči co prohráli v Konfliktu, jako ocení za dobrou opozici. [jako ocenění za dobrou opozici.]
* část Brána a její obsah, 6. strana: Kamen osudu umožňuje hráči udělat jeden z těchto akcí: [udělat jednu z těchto akcí:]
* část Brána a její obsah, 6. strana: Postava může udělat všechno jako by to byl její plný tah, jen nemůže vyřešit Konflikt.
[Postava může udělat všechno, jako by to]
* část Pohled z větší dálky, 7. strana: 4)Postava může udělat všechno jako by to byl její plný tah, jen nemůže vyřešit Konflikt.
[může udělat všechno, jako by to byl]
* část Pohled z větší dálky, 7. strana: Hráč popíše čeho chce dosáhnout, pak to několika slovy napíše na papír a dá pod to
kostku a nastaví na ní hodnotu 2. [Hráč popíše, čeho chce dosáhnout]
* část Pohled z větší dálky, 7. strana: Hráč popíše čeho chce dosáhnout, musí to být něco se vylučuje s původním záměrem.
[Hráč popíše, čeho chce dosáhnout,],[něco co se vylučuje s původním záměrem.]
* část Pohled z větší dálky, 7. strana: Pokud postava ovlivňuje existující Konflikt, může na jednu z jeho stran vsadit nějaký svůj Dluh. Za každé 2 vsazené
doby Dluhu, může rozdělit jednu kostku na dvě (Celkový součet musí zůstat stejný a rozdělení je co nejrovnoměrnější (tj. 6 na 3 a 3, 3 na 2 a 1 ...).
[Za každé 2 vsazené body Dluhu,]
* část Slovo závěrem, 7. strana: Při tvorbě nás inspirovali ingredience Dluh, Chyba a první obrázek Edieho při tvorbě atmosféry a nálady hry.
[Při tvorbě nás inspirovaly ingredience]
* část Vzorové postavy, 8. strana,(Řád Slepých věštců): Jsou andělé jenž se již před tisíci lety vzdali fyzického pohledu a na svět hledí
vnitřním zrakem. [Jsou andělé, jenž se již]
* část Vzorové postavy, 8. strana,(Řád Slepých věštců): Slepý věštci bývají velmi rozvážní a altruističtí. [Slepí věštci]
* část Vzorové postavy, 8. strana,(Řád Slepých věštců): Přikládání rukou - Umožňuje převzít o jednoho spojence 1 až 4
body Dluhu [Umožňuje převzít od jednoho spojence]
* část Vzorové postavy, 8. strana,(Řád Ochránců nebes): Vždy udělají vše, aby ochránily ostatní anděly před
silami pekla.[Vždy udělají vše, aby ochránili {andělé}]
* část Vzorové postavy, 8. strana,(Řád Ochránců nebes): Sebeobětování - Umožňuje převzít o jednoho spojence 1 až 4
body Dluhu [Umožňuje převzít od jednoho spojence]
* část Vzorové postavy, 9. strana,(Legie chaosu): S černým peřím na křídlech se neproniknutelné temnoty. [na křídlech se vylíhli z {?} neproniknutelné temnoty. {věta v původním tavru nedává smysl}]
* část Vzorové postavy, 9. strana,(Legie chaosu): Není ale možnost vrátit kosce její předchozí hodnotu. [vrátit kostce]
* část Vzorové postavy, 9. strana,(Kasta krvavých mágů): Jsou šílení démoni toužící potom, aby jejich oběti a protivníci co nejvíce
trpěli a umírali v nepředstavitelných mukách.[Jsou šílení démoni toužící po tom, aby]
* část Vzorové postavy, 9. strana: Nejčastěji na sebe berou podoby bojovníků ve zbrojích zbrocených krví a nosí těžké se spoustou
ostnů, jako jsou palice, palcáty a bijáky. [a nosí těžké zbraně se spoustou ostnů,]
* část Vzorové postavy, 9. strana: Dotek hladu a žízně - Umožňuje převzít o jednoho spojence 1 až 4
body Dluhu [Umožňuje převzít od jednoho spojence]

Některé chyby vypadají, že vznikly používáním metody Copy-Paste.

Dále mi ve hře není jasné, proč jsou u některých postav uvedeny super silné vlastnosti, když v popisu je napsáno např "vyber jednu silnou, jednu velmi silnou" nebo " vyber dvě silné a jednu velmi silnou", prostě když se k postavě supersilná vlastnost ani vybírat nemá.
Také mi přijde, že hra nemá popsán pořádný závěr. Ze hry je patrné, kdo vyhrál konflikt, ale (pokud to tam je, tak mi to uniklo) kdo vyhraje Apokalypsu tam myslím popsáno není.

Nevím, jestli Insolitův povzdech, že doufal ve vyfasování lidí, jež jsou "zárukou dobrého pohledu" není jen zašifrovaná zpráva "Doufal sjem, že nevyfasujem hodnocení od Nekry ;-) [nic ve zlém ;-)]".
Můj vyhraněně matfyzácký pohled je velice specifický, není vhodným výběrovým vzorkem pro zobecnění na širší (obzvláště nematfyzáckou) populaci, takže ho lze zanedbat jako odlehlé pozorování.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)

Klimbing
Příspěvky: 273
Registrován: 26. 7. 2008, 20:44
Bydliště: Praha, případně Třeboň

Re: [RPG Kuchyně 2012] Soudný den

Příspěvek od Klimbing » 6. 4. 2012, 22:59

Přikládám svůj komentář:
Bitva mocností při apokalypse? Téma ve mně vyvolávalo již od začátku čtení zvědavost, jak si autor s tímto hodně nestandardním námětem poradí.
První dojmy z přečtení jsou určitě zmatenost a řádka otazníků. Dostala se mi do rukou několikastránková číselná orgie proložená příklady. Postrádám apokalyptickou atmosféru a podporu vzletných epických scén, které toto téma jistě nabízí.
Mechaniky: Je zjevné, že musely dát spoustu práce. V první řadě zaujme originální hlavní mechanika s přehazováním kostek. Na ní navazuje mnoho dalších, které mají taky svůj smysl ve vyhodnocování. Celkově jich je však na můj vkus příliš. Naprostá většina pravidel je o tom, co a jak počítat, přičítat a házet. Nabízí se otázka: „Proč?“ Myslím si, že téma není úplně jednoduché a bylo by vhodné hráče trochu více navést, inspirovat. Alespoň mne určitě. Jsou zde hojné příklady, pravda, ale z nich moc moudrý nejsem. Mám nějakou motivaci vyhlašovat akci, která nebude soupeře rovnou zabíjet/zneškodňovat? Záleží na tom, jak bude můj záměr vypadat? Na tyto otázky nenalézám kladnou odpověď. Pak se mi příběhová část hry jeví jako upozaděná.
Další, s čím mám problém ohledně mechanik, je účast postavy v několika konfliktech naráz. Má takováto účast fikční efekt? Pokud ano, kde jsou jeho hranice? Pokud ne, je vlastně celý konflikt jen o kostkách a mechanikách?
Pravidla nejsou na pochopení moc snadná, ale na druhou stranu jsou zvládnutelná a vzhledem ke komplikovanému obsahu jsou napsaná relativně přehledně a uspořádaně. Vhodně zvolené je určitě proložení příklady, které hodně napomáhá pochopení textu.
Ingredience zapadají do hry velmi dobře. Obzvlášť dluh a brána se tematicky velmi hodí.

Můj dojem je, že zvolené téma by mělo dýchat atmosférou a vzletnými popisy nadpozemských činů a jevů. Myslím si, že tuto stránku pravidla moc nepodporují a spíše ji brzdí. Směřují spíše k taktické bitvě mezi čísly a kostkami, než ke strhující epičnosti apokalyptických scén, což je podle mne škoda.

Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2012“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host