[RPG kuchyňa 2012] Svetlo na konci tunela

RPG Kuchyně proběhla 11.–26. 2. 2012
Odpovědět
Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3924
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

[RPG kuchyňa 2012] Svetlo na konci tunela

Příspěvek od morech11 » 27. 2. 2012, 20:45

„Kde... kde to som? Mohli by ste prosím niekto zažať svetlo? Že vraj len na konci tunela? Nuž, lepšie ako nič. Ďakujem“ usmiala sa mŕtvola. Počkať! Mŕtvola?

Áno, čítate správne, mŕtvola. Dokonca konkrétna mŕtvola: obeť vraždy. Vyskúšajte si, aké je to vcítiť sa do pozície zabitého, nájomného zabijaka, detektíva či objednávateľa vraždy vo svete, kde je zmätok normálny a nikto si nemôže byť istý, kto je jeho sused.
malá, oddychová, bláznivá zábavka na vyplnenie madzier v ťažení vašej hlavnej hry

EDIT: keď tak nad tým rozmýšľam, asi som to mal nazvať inak :D ale už je to jedno
Přílohy
RPG_kuchyna_2012_final_v2.0.pdf
verzia 2.0 zbavená väčšiny preklepov
(292.27 KiB) Staženo 94 x
Naposledy upravil(a) morech11 dne 9. 6. 2012, 12:49, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4659
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG kuchyňa 2012] Svetlo na konci tunela

Příspěvek od PetrH » 9. 3. 2012, 22:57

+ kratke a snadne na zapamatovani
+ detektivkovy milovnik zaplesa
+ neni treba zvlastnich kostek, karet, de facto niceho, takze idelani ke kraceni chvile
+/- svoji jednoduchosti se hra dle meho bohuzel odsuzuje do kategorie "k pivu", caji, do vlaku kazdemu dle libosti
- hra bohuzel vyzaduje dost narocne prezentovaci schopnosti, coz muze byt v mladsim publiku, nebo pocitacove ci socialne sitovem, a tedy mozkove zakrnelem, publiku problem.
- mam takovy pocit, ze jsem na jednom z kurzu psychologie obchodu slysel povidacku o vrazde, vode, strepech, smrti rozhazenem byte apod... na konec to byly dve schciply rybicky, nevim proc, ale evokuje mi to i tva hra.
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3924
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: [RPG kuchyňa 2012] Svetlo na konci tunela

Příspěvek od morech11 » 10. 3. 2012, 09:42

ďakujem za koment ;)

Možno sa ti bude zdať, že je to zvláštne, ale som skutočne rád hlavne za to, čomu si dal mínus, pretože presne za takým účelom hra vznikala (a +/- je otázka preferencií, dôležité je, že to tam je). Pri tejto konkurencii sa nechystám vyhrať, najväčšia odmena pre mňa bude, ak niekto v kupé vo vlaku povie "počuj... poznám jednu takú strelenú hru, poďme si to zahrať"

Najviac ma aj tak potešil posledný bod, pretože to je presne ten pocit, ktorý som chcel vyvolať ;)
K tomu účelu som mal prichystané aj obrázky pomarančov, mikrovlniek a slepačích vajec, ale nakoniec som si povedal, že
1) by to bolo plytvanie tonerom (preto neodporúčam tlačiť ani prvú a poslednú stranu :D)
2) narozdiel od použitých vecí k tým obrázkom nemám aut. práva

[flamewar]nemienim podporovať a zväčšovať mozgovú zakrnelosť vzorky $D [/flamewar]

Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 936
Registrován: 15. 7. 2008, 15:45
Bydliště: Praha

Re: [RPG kuchyňa 2012] Svetlo na konci tunela

Příspěvek od Nekra » 25. 3. 2012, 09:57

Ahoj

Vím, že komentář píšu dost pozdě, ale snad ještě před uzavřením soutěže (myslím, že hodnocení končí až někdy v dubnu).

První dojem: Už na třetí stránce mi hra přišla natolik šílená, že ve mně vzbudila chuť si ji zahrát :-D.
[If (Nekra bude na Slezině & Morech bude na Slezině) Then (Můžem zrealizovat)]

Širší komentář: Ingredience mi byly záhadou, než se mi podařilo pročíst k jejich výčtu. Pravidla jsou krátká, ale nemyslím, že je to na škodu-neodradí to lidi, kteří nemají chuť číst mnoho textu. Jelikož hra je psaná ve slovenštině, nedovoluji si hodnotit (k autorovu štěstí ;-) ) gramatickou stránku pravidel.

Přesto mi nejsou jasné některé "věci":
1) Psaní papírků: Jelikož z ukázkové hry to chápu tak, že každý aspekt (motiv, oběť...) se losuje zvlášť, píše každý hráč dva papírky (a hráči se tedy musí domluvit, kdo k čemu bude papírky psát), nebo každý hráč píše dva papírky pro každý aspekt?
2) Když je ve hře více obětí a více vrahů, jak se "určuje" kdo koho zabil a hlavně, když o sobě oběti navzájem neví, jak si rozdělí role obětí (když třeba bude zavražděna kniha a letadlo, že nebudou hrát oba letadlo , ale jeden knihu a jeden letadlo-anebo je jen jeden typ obětí, jako třeba samá letadla)?
3) Bodování: Ať už je "vrátane" včetně, anebo kromě, přijde mi, že pro dost hráčů patrně vyhraje detektiv, když uhodne víc jak jednu postavu. I přes absenci závorek si totiž myslím, že autor přiděluje (n+3) body za odhalenou postavu a (n+3) body za utajení. (Kdyby měl detektiv n(+3 body za uhodnutou postavu), tak by to bylo snad ještě horší.)
Tj. přijde mi, že nejvíce bodů může získat detektiv a když on uhodne všechno, tak je skoro neporazitelný (je tím kompenzováno to, že to má "těžší", protože on musí uhádnout role ostatních hráčů?).
Na rozdíl od ostatních her, které jsou nesymetrické s tím, že "odlišná" role je volena vědomě, mi zde chybí doporučení, aby se všichni hráči v roli detektiva prostřídali a po n (kde n je počet hráčů) partiích vyhraje hráč s nejvíce body.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)

Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3924
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: [RPG kuchyňa 2012] Svetlo na konci tunela

Příspěvek od morech11 » 25. 3. 2012, 10:43

v prvom rade ďakujem za komentár, už som sa zľakol, že tá hra je tak zlá, že to nikomu nestojí z to :)
Nekra píše: První dojem: Už na třetí stránce mi hra přišla natolik šílená, že ve mně vzbudila chuť si ji zahrát :-D.
[If (Nekra bude na Slezině & Morech bude na Slezině) Then (Můžem zrealizovat)]
dúfam, že sa tam dotrepem :)
Nekra píše:Jelikož hra je psaná ve slovenštině, nedovoluji si hodnotit (k autorovu štěstí ;-) ) gramatickou stránku pravidel.
:oops: áno, viem, nemám momentálne nahodený proofing tool a na to, aby som si korektúry spravil poriadne manuálne by som potreboval viac času. Keď som sa k tomu vrátil asi s týždenným odstupom, až som sa chytal za hlavu, aké kraviny som tam bol schopný napísať :)

Nekra píše:Přesto mi nejsou jasné některé "věci":
Dúfam, že budem schopný odpovedať na tvoje "otázky"
Nekra píše: 1) Psaní papírků: Jelikož z ukázkové hry to chápu tak, že každý aspekt (motiv, oběť...) se losuje zvlášť, píše každý hráč dva papírky (a hráči se tedy musí domluvit, kdo k čemu bude papírky psát), nebo každý hráč píše dva papírky pro každý aspekt?
toto je jedna z ľahších, je to skutočne tak, že každý hráč napíše dva papieriky pre každý aspekt
Nekra píše:2) Když je ve hře více obětí a více vrahů, jak se "určuje" kdo koho zabil a hlavně, když o sobě oběti navzájem neví, jak si rozdělí role obětí (když třeba bude zavražděna kniha a letadlo, že nebudou hrát oba letadlo , ale jeden knihu a jeden letadlo-anebo je jen jeden typ obětí, jako třeba samá letadla)?
Svetlo na konci tunela, strana 2, koniec tretieho stĺpca píše:Vidíte? Vravel som vám, že to bude zamotané
:>;o) alebo tak nejak to bolo, nechce sa mi hľadať a/alebo sťahovať príručku V zásade som takúto možnosť nikdy neriešil. Je fakt, že by to mohlo príbeh zamotať, ale to isté sa stane, ak je napríklad viac vrahov ako obetí. Je to len na hráčoch a z mojich skúseností viem, že to vôbec nie je taký problém, ako by to mohlo vyzerať.
Nekra píše:3) Bodování: Ať už je "vrátane" včetně, anebo kromě, přijde mi, že pro dost hráčů patrně vyhraje detektiv, když uhodne víc jak jednu postavu. I přes absenci závorek si totiž myslím, že autor přiděluje (n+3) body za odhalenou postavu a (n+3) body za utajení. (Kdyby měl detektiv n(+3 body za uhodnutou postavu), tak by to bylo snad ještě horší.)
Tj. přijde mi, že nejvíce bodů může získat detektiv a když on uhodne všechno, tak je skoro neporazitelný (je tím kompenzováno to, že to má "těžší", protože on musí uhádnout role ostatních hráčů?).
vrátane je včetně :) Každopádne, takto som nad týmto nikdy nerozmýšľal (bude to asi tým, že nie som postihnutý matfyzáčtinou :)) Na jednu stranu je tvoj rozbor zaujímavý, na druhú stranu je odpoveď v tvojom texte ;) Detektív to skutočne má ťažšie, takto to nevyznie, ale z piatich hier o piatich hráčoch u nás vyhral detektív len raz a to ešte veľmi tesne vďaka úlohám. Skú si predstaviť situáciu o dvoch lietadlách vyššie, aké komplikované to je. Vlastne platí priama úmera viac hráčov=ťažšie vybrateľný detektív, čím viac hráčov hrá, tým nevďačnejšia úloha to je :)
Nekra píše:Na rozdíl od ostatních her, které jsou nesymetrické s tím, že "odlišná" role je volena vědomě, mi zde chybí doporučení, aby se všichni hráči v roli detektiva prostřídali a po n (kde n je počet hráčů) partiích vyhraje hráč s nejvíce body.
Znie to férovejšie, ale dá sa to aplikovať len v prípade, že hráči majú na to dosť času a tá hra bola pôvodne designovaná do vlakov, kaviarní a na vyplnenie čakania na PJ pred hlavnou kampaňou hry :) Na druhú stranu je to fajn nápad, určite zakomponujem do ďalšej verzie hry :)

Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3924
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: [RPG kuchyňa 2012] Svetlo na konci tunela

Příspěvek od morech11 » 17. 5. 2012, 17:58

Tak som sa rozhodol zamiešať poradím :-)= a konečne som sa dostal k nejakému tomu beta-testu (16.5.2012, cca 14:00) :)
K hre sme sa dostali vo štvorici, teda sa každá úloha zadelila práve raz.
Pravidlá si každý z hráčov čítal dopredu, takže sme naskočili priamo na hru, nikto z nich nepotreboval vysvetliť nejaké nejasné detajly. Namiesto trhania papierikov som zvolil elegantnejší prístup k losovaniu, ale v zásade sa tým nič nemení. Každý z nich napísal po dve rôzne miesta,obete,motívy atď. do stĺpcov, preložil papier, posunul ďalej a nakoniec som len nahádzal 5 náhodných čísel a vybral som situáciu.

V prvej hre bola zabitá akváriová rybička (ako vyplynulo počas hry, bol to akváriový žralok :D ) v stodole (krava-svedok ftw :D) kalendárom, motív bolo akvárko ako také (prekvapivo obeť a motív vymysleli rôzni hráči) a vrah za celú akciu dostal hambáč.
Pustili sme sa do hry, ale keďže som pravidlá dlhší čas nedržal v ruke a hra mala ohromný spád sama o sebe, úplne sme si zabudli značiť áno/nie a dávať si úlohy medzi kolami (prišli sme na to jednoducho: po druhom medzikole som si začal vraviť, že to začína byť monotónne, že by sa patrilo vopchať niečo medzi kolá. Počkať! Veď to ma muselo napadnúť aj pri tvorení. Alebo nie? Mal som pocit, že tam ničo má byť a uniká mi to. Pozrel som sa do pravidiel a boli sme si jasní :D )
Ukončil som teda hru a viac-menej som si tipol jednotlivé úlohy. Netrafil som ani jednu :D

V druhej hre sme veľmi duchaplno zabíjali šálkou čaju hovno na benzínke. Len tak. A vrah si ešta aj zobral z miesta činu smetiak! :eyecrazy: To sa nerobí :)
V prvom kole hráčom nedošlo, že nie ich bude stáť nejakú úlohu, takže si pekne zavarili (a potom sme si aj pekne zacvičili :D ), v druhom kole sa snažili byť opatrnejší, ale vhodne volenými otázkami som si vytipoval kto v skupinke smrdel ako hov... obeť :)
Lenže! Som skutočne debil a v poslednej sérii som hneď tri krát pohotovo odpovedal nie! Nuž čo, sranda musí byť.
Po pol hodine nás od smiechu boleli zátylky (na svedomí to má napríklad aj otázka „harmančekový?!“ alebo autogramiáda na toaleťák (útržkov sa po škole rozdalo pomaly za pol kotúča :D) nuž, ako sme zistili, keď sa vyhecujeme, nemáme ani kúsok sebaúcty $D ), tak som sa to rozhodol zaťať a skončili sme na troch kolách.
Trafil som obeť, ale ďalších dvoch som len (nesprávne) tipoval, takže obeť nám trochu vypadla (splnili sme všetky nie!) a my ostatní sme sa ďalšiu pol hodinu naťahovali, tancovali, rapovali, pchali si halvy do umývadiel a vyzliekali sa na recepcii, kým sme neuznali, že to nemá cenu a zvládli by sme to robiť ďalšieho pol dňa.

Všetci sa zhodli, že si to radi zopakujú, no aj tak som na hre našiel menší bug. Odpoveďový (a otázkový) systém je síce rozpísaný nadlho, ale je príliš benevolentný, takže sme o to hre občas zakopávali a nejednoznačne sa určujú postavy.

Ako správne podotkla Nekra vyššie, hra je brutálne bláznivá, takže sme sa smiali až sme sa po bruchách válali a na hru ako takú sme pár krát skoro zabudli (tak to dopadá, keď sa štyria pubertiaci rozbehnú :))
Najväčšou odmenou pre mňa každopádne bolo vyhlásenie, že to účastnikov bavilo a že si to chcú zahrať ešte raz. Jedenému som to dokonca posielal na mail, pričom na víkend sa chstá na chatu, takže kým sa ožerú budú hrať (alebo možno aj potom, ale v takom prípade nemôžem ručiť za následky :oops: )

Inak nakoniec sme zistili, že detektív môže byť ktokoľvek, skúsenosti not needed, ale tým, že šanca na výhru je prekvapivo menšia ako pri postavách, nebude to obľúbená postava :)

nakoniec musím podotknúť, že táto hra bola o dosť lepšia ako prvé beta-testy, pretože tie sme ešte brali seriózne a zabíjali sme právnikov za peniaze v temných uličkách bez úloh za nie

Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2012“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host