[RPG Kuchyně 2010] Za sloupy Heraklovými

Uživatelský avatar
Tindo
Příspěvky: 287
Registrován: 23. 8. 2007, 23:55
Bydliště: Nový Bydžov

[RPG Kuchyně 2010] Za sloupy Heraklovými

Příspěvek od Tindo »

Obrázek


První verze: http://www.rpgforum.cz/_souteze/RPGK10_ ... lovymi.zip
(Značně nedodělaná verze. Začal jsem hru sepisovat a vytvářet karty až v neděli podvečer. Mnoho částí, co jsem měl v plánu jsem nestihl napsat.)
Zahrajte si Královské kostky - strategické fantasy rpg, inspirované hrou Crusader Kings.

Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2010] Za sloupy Heraklovými

Příspěvek od boubaque »

Dost možná budu psát věci, co jsi prostě nestihl napsat (a dost možná jsem taky nečetl dost pozorně ;)), ale třeba aspoň zjistíš, co tomu nejvíc chybí a co by se dalo doplnit do rozšířené verze. A myslím si, že by si to zasloužilo nějak to dotáhnout dokonce :)

Ze samotného textu mi teď není úplně jasné, jak má vypadat výprava. Mají se hráči v konfliktech pravidelně střídat, nebo se může někdo jen "vézt"? Nebo je to výprava, kde sice hrdinové jdou spolu, ale vlastně vzájemně soupeří? (Tuhle variantu bych pro řecké hrdiny preferoval a navíc se zdá, že i pravidla to podporují.)

K samotnému systému: Jak přesně funguje hvězda? Když ji vyložím, je to jako bych dostal kartu úspěchu, nebo jen můžu hodit znovu, nebo něco jiného? V pravidlech se píše, že pak hráči přeje šťastná hvězda, takže asi rovnou úspěch... Nejdřív jsem si říkal, že jsou možná hvězdy moc silné a nemělo by jich být tolik,ale pak mi došlo, že jsou rozdělené po barvách, takže to asi bude vycházet v pohodě.

Podobně je otázka, jak přesně funguje koruna? Znamená to pro hráče úspěch, kdykoliv padne karta jeho barvy, nebo si může hodit znovu? (Nebo třeba musí vyložit kartu ze své ruky?) Další věc ohledně korun— můžu mít vyložených víc korun naráz, když mi přijdou? To asi není úplně dobré, když nekomu přijdou všechny tři koruny...

Líbilo by se mi, kdyby postavy taky mohly mít jestě nějakou zvláštní schopnost, něco co je charakterizuje a odlišuje od ostatních i systémově — třeba bych nechal koruny jako součást takové schopnosti a zkusil nějak využít barvy (dát jim třeba nějaký konkrétnější význam). Hráči by si pak při tvorbě postavy vybrali (nebo náhodně zvolili) jednu barvu, před kteru by byli chránění a kterou by mohli třeba líp využívat...

Trochu mě mrzí, že všechno vždy popisuje vypravěč. Co třeba kdyby si hráč mohl popsat aspoň ne/úspěch s vtipným následkem? Buďme trochu škodolibí ;) Chápu, že někteří hráči moc nechtějí (nebo neumí) popisovat a určovat, co se stalo, ale dal bych aspoň jako možnost popsat si svůj úspěch (nebo by mohly být karty úspěch-popisuje hráč, úspěch-popisuje vypravěč, úspěch-popisuje jiný hráč; možností je spousta ;))

Hra mi ale jinak přijde moc pěkná a vlastně je strašně jednoduchá. Co mě mrzí je, že jako vypravěč mám strašně malou inspiraci, co před hráče stavět. Líbí se mi to systémové "soupeření" s ostatními členy výpravy (dokládání karet) a sedí to k řeckým hrdinům, ale trochu mi chybí nějaké pokopnutí na začátek - zápletka nebo aspoň trochu konkrétnější nástřely situací, do kterých se mohou postavy dostat. I kdyby to měl být jen odkaz na nastudování Odyssey nebo plavby Argonautů, ale líp vypsaných aspoň pár nápadů na scény...

A ještě jedna otázka: Mohou jít postavy proti sobě? pokud ano, jak se to vyhodnotí? (Samozřejmě můžeme předpokládat, že postay proti sobě nepůjdou a pak nebude potřeba to řešit.)

Celkově se mi to ale dost líbí, jen by to chtělo na tom ještě trošičku zapracovat. Kdyby základem nebyl "jen" jednoduchý vyhodnocovací mechanismus, ale bylo tam něco, co z hrinů dělá trochuvýjimečné postavy a dalo to hráčům ještě nějakou systémovou možnost (a zároveň třeba inspiraci pro hraní postavy), tak by se mi to líbilo hodně :clap:
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Tindo
Příspěvky: 287
Registrován: 23. 8. 2007, 23:55
Bydliště: Nový Bydžov

Re: [RPG Kuchyně 2010] Za sloupy Heraklovými

Příspěvek od Tindo »

boubaque: Nejprve bych rád poděkoval za komentář a zajímavé podměty.
boubaque píše:K samotnému systému: Jak přesně funguje hvězda? Když ji vyložím, je to jako bych dostal kartu úspěchu, nebo jen můžu hodit znovu, nebo něco jiného? V pravidlech se píše, že pak hráči přeje šťastná hvězda, takže asi rovnou úspěch... Nejdřív jsem si říkal, že jsou možná hvězdy moc silné a nemělo by jich být tolik,ale pak mi došlo, že jsou rozdělené po barvách, takže to asi bude vycházet v pohodě.

Podobně je otázka, jak přesně funguje koruna? Znamená to pro hráče úspěch, kdykoliv padne karta jeho barvy, nebo si může hodit znovu? (Nebo třeba musí vyložit kartu ze své ruky?) Další věc ohledně korun— můžu mít vyložených víc korun naráz, když mi přijdou? To asi není úplně dobré, když nekomu přijdou všechny tři koruny...
Původně jsem myslel na úspěch. Omlouvám se, nejspíše jsem to tam zapomněl zdůraznit. Ale po tvém podmětném komentáři přemýšlím, že by si při použití jedné z těchto karet mohl hráč sám výsledek své snahy sám popsat podle svého.
boubaque píše:Trochu mě mrzí, že všechno vždy popisuje vypravěč. Co třeba kdyby si hráč mohl popsat aspoň ne/úspěch s vtipným následkem? Buďme trochu škodolibí ;) Chápu, že někteří hráči moc nechtějí (nebo neumí) popisovat a určovat, co se stalo, ale dal bych aspoň jako možnost popsat si svůj úspěch (nebo by mohly být karty úspěch-popisuje hráč, úspěch-popisuje vypravěč, úspěch-popisuje jiný hráč; možností je spousta ;))
Děkuji za velmi podmětný nápad. Rád bych to nějak do další verze zapracoval. Přiznám se, že mě samotného to nenapadlo. Ale tento nápad se mi libí.
boubaque píše:A ještě jedna otázka: Mohou jít postavy proti sobě? pokud ano, jak se to vyhodnotí? (Samozřejmě můžeme předpokládat, že postavy proti sobě nepůjdou a pak nebude potřeba to řešit.)
Ano mohou. Budu se snažit do budoucna napsat ukázku. Mělo by to být stylem akce (jedna karta), reakce (druhá karta).
boubaque píše:Celkově se mi to ale dost líbí, jen by to chtělo na tom ještě trošičku zapracovat. Kdyby základem nebyl "jen" jednoduchý vyhodnocovací mechanismus, ale bylo tam něco, co z hrinů dělá trochuvýjimečné postavy a dalo to hráčům ještě nějakou systémovou možnost (a zároveň třeba inspiraci pro hraní postavy), tak by se mi to líbilo hodně :clap:
Ostatní věci měli být popsány, ale už jsem je nestihl. Rád bych je někdy doplnil a dále na tom pracovat. Body, na kterých mám od začátku v plánu ještě pracovat:
- Různé příklady a ukázky ze hry a výpravy
- Celá kapitola u hrdinů. Popsány jejich schopnosti. Vytvořeny ukázkové charaktery, ... Přemýšlel jsem, jestli i schopnosti nezpracovat jako karty.
- Kapitola s různými zápletkami.
- Ukázky z řeckých legend pro dotvoření atmosféry.
- Více národů, i smyšlené.
- Různá stvoření ze starověkých mýtů i vymyšlené.
- Různé mapy - reálná, s Atlantidou, úplné fantazie - od každého druhu i slepé mapy, kam by vypravěč mohl doplňovat co by chtěl
- graficky zpracovanou desku cest osudu
- vlastní ilustrace
- A další rozšíření kapitoly o prostředí (např. povídání o tom, jestli jedna loď, nebo více.)
Zahrajte si Královské kostky - strategické fantasy rpg, inspirované hrou Crusader Kings.

Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita
Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2010“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů