[RPG Kuchyně 2010] Tajomstvá zverokruhu

Odpovědět
Andros
Příspěvky: 92
Registrován: 31. 8. 2006, 13:44
Bydliště: Brno / Bratislava

[RPG Kuchyně 2010] Tajomstvá zverokruhu

Příspěvek od Andros » 3. 3. 2010, 13:14

Tajomstvá zverokruhu

Príbehová hra pre troch hráčov
Žijeme v modernej dobe, dennodenne pracujeme s najmodernejšími technológiami, len aby sme mohli vynájsť iné, ešte novšie a účinnejšie. Ochrana prírody stojí iba na pár fanatikoch. Veda so svojím racionálnym prístupom úplne vylučuje akúkoľvek vieru či mágiu. Nadprirodzeno neexistuje. Nemôže.

Toto presvedčenie však môže vyvrátiť práve ten kus mágie, neviditeľná pečať každému daná už pri narodení, ktorá všetkých sprevádza – síce zväčša nepriamo – po celý život. Znamenie zverokruhu. Jeho odmietanie sa totiž stáva osudným.

Cez hviezdy a planéty sa znamenia stali celkom bežnou súčasťou sveta okolo nás. Nikto sa nad nimi nepozastavuje, považujú sa za pamiatku na doby dávno minulé, doby temna, kedy sa podľa nich odpovedalo na tie najdôležitejšie otázky. A pri tom sú stále opradené tajomstvami nejednému berúce spánok, ktorých odhalenie čaká práve na vás.
Obrázek

Sťahujte tu!
Naposledy upravil(a) Andros dne 3. 3. 2010, 15:53, celkem upraveno 1 x.
Lurking...

Andros
Příspěvky: 92
Registrován: 31. 8. 2006, 13:44
Bydliště: Brno / Bratislava

Re: [RPG Kuchyně 2010] Tajomstvá zverokruhu

Příspěvek od Andros » 6. 5. 2010, 17:37

Ahoj! Chcel by som reagovať na feedback od porotcov RPG kuchyne k tejto hre (kvôli ktorému sa do tejto súťaže i rok čo rok zapájam :-)). Pokúsim sa teda zamerať na ich otázky, resp. výčitky, nebudem ich však konkrétne citovať, keďže niektoré sa opakovali a bolo by to skôr kontraproduktívne.

Písať predom scenár a až potom odohrávať?
Je to nezvyčajné, ale áno, pochopili ste to správne :-)

Prečo?
Pravdepodobne to dosť súvisí s mojim asi až príliš rozsiahlym koketovaním s myšlienkami jeepformy, v rámci ktorých sa vedome pripúšťajú a zahrňujú zásady typické pre improvizačné divadlo. Dôležité je nie čo, ale ako sa bude hrať, resp. odohrá. Preto aj napriek predom danému "scenáru" (ktorý by ale v žiadnom prípade nemal byť veľmi exaktný) môže byť hra zaujímavá a prekvapujúca. Vzhľadom k tomuto konceptu by sa dali hre priradiť prívlastky scene-based (keďže hra je jasne a vedome rozdeľovaná na scény) a framework* (keďže tieto scény sú z valnej časti tvorené hráčmi a menia sa od hry k hre). V tomto smere som sa inšpiroval hrou Doubt, ktorá funguje na takých istých princípoch.

Dalo by sa teoreticky povedať, že predpripravený scenár je akási záchranná sieť, ktorá sa odohrá za všetkých okolností. To však neznamená, že sa odohrá čisto iba tá. Hráči si môžu hru prispôsobiť a dodať jej vlastný nádych práve spôsobom, akým ju, jednotlivé scény, odohrajú (čo navádza k bytiu čo najnepredvídateľnejší v rámci medzí, čo je žiadané).

Pozn.: V Doubt však má však napr. každý hráč možnosť pridať do hry nejaký obmedzený počet scén on-the-fly, čo v Tajomstvách nie je: nie som si istý, či je to chyba, kvôli podstate Tajomstiev. Ak by hráči chceli pridať nejaký herný obsah, ktorý tam pôvodne nemal byť, museli by tú scénu akosi "znásilniť", aby to tam dostali. Čo by podľa mňa pocit šialenstva (aj na meta úrovni) iba umocnilo, čo je dobre.

* - Správne, framework je iba prívlastok, nie esenciálna vlastnosť. Máme hry, ktoré majú fixne dané scény a napriek tomu je tam stále priestor na manévrovanie, ľudia ich hrajú a bavia sa.

Prečo by sa nemali budovať vzťahy s vedľajšou postavou?
Pretože som chcel, aby vedľajšia postava iba dokresľovala vlastný osobný príbeh hlavnej postavy. Možno som sa bál, že by pri nadmernom hraní konfliktov s vedľajšou postavou, venovalo až príliš málo skríntajmu hlavnej postave a tomu, čo sa deje v jej hlave. Chcel som, aby hlavná postava bola vskutku centrom diania.

Neviem, chcelo by to vyskúšať, či to takto aj v skutočnosti funguje :-)

Z hry sa vytratil game prvok
Áno, je to tak a som si toho vedomý. V poslednom čase sa oveľa viac zaujímam o play ako o game (avšak neustále sa pokúšam svoj náhľad prehodnocovať v záujme obohacovania slovenskej RP avantgardy! :-)). Opäť ovplyvnenie jeepermi, avšak pripúšťam, že Tajomstvá môžu byť menej "zábavné", keďže sa pri nich rozpráva a opisuje, a nie hrá naživo ako pri autentických jeepoch.

Oukej, G (z RPG) to nie je, ale je to vôbec RP?
Neviem, to je otázne. Či za RP považujeme vyslovene hranie konkrétnej, vlastnenej postavy alebo všeobecne iba manipuláciu s SIS. V prvom prípade by Tajomstvá RP(G) neboli, v druhom definitívne áno. Čiže je dosť možné, že Tajomstvá by si mali zaslúžiť tiež svoju vlastnú kategóriu vo vyhodnotení :-)

Prečo sa postava volá Tomáš?
Najmä kvôli záverečnej scéne :-)

Kto písal básničky, voe, sú cool??!!111!
Básne sú moja rýchla tvorba a v prípade fakt veľkého záujmu je ich možné zneužiť v súlade s licenciou CC-BY-SA, pod ktorou je zverejnená aj celá brožúrka :-)

Umožnil by som hráčom vložiť do záverečnej scény aj ďalšiu náplň, podľa potreby, dalo by sa z nej vyťažiť viac
Jasne, proti tomu by som pravdepodobne nič nemal. Je možné, že som to v texte neuviedol, práve kvôli mojim skúsenostiam, kde som poskytoval príliš veľa voliteľných pravidiel, ktoré boli mätúce, nevyužité a komplikujúce. Lepšie sa hráči odrazia od konkrétne daného bez možností na výber. A tiež lebo restrictions foster creativity :-)

Nekonzistentné rozprávanie, ktoré nemá dávať zmysel - to ako vážne?
Hej, toto je jeden z väčších experimentov, ktorý som sa snažil do Tajomstiev zahrnúť. Jednou z mojich motivácii bola snaha poskytnúť tomu-ktorému hráčovi individuálny zážitok postavený na surrealistickom základe (= odohraná hra) a jeho vlastnej interpretácii. Odohranie hry ako-takej by nemalo dávať zmysel, skôr by mala nabádať k ďalšiemu zamysleniu, v ktorom by sa odhalili mnohé symboly z hry a ich význam.

Posledná strana...
...je tag cloud, ktorý sa mi zdal viac nápomocný a zaujímavejší ako odstavec-dva objasňujúce, o čom má hra byť :-)

Táto hra nie je pre každého!
Zase raz správne :-) Je iba pre artisticky ladených nerdov :-P

Ak by ste mali nejaké ďalšie otázky (resp. otázky, ktoré už niekde boli/sú, len som na ne neodpovedal), dajte vedieť, poteším sa :-)
Lurking...

Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2010“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host