[RPG Kuchyně 2009] Chaos Času

Odpovědět
Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 936
Registrován: 15. 7. 2008, 15:45
Bydliště: Praha

[RPG Kuchyně 2009] Chaos Času

Příspěvek od Nekra » 25. 2. 2009, 07:36

Tak díky Ecthelionovi (který mi vysvětlil, že mám založit nový téma) už konečně má moje hra nějaký prostor pro diskuzi (byť bez pravidel se zatím nedá moc diskutovat).

Odkaz:
http://rpgforum.cz/_souteze/rpg_kuchyne ... _Casu_(RPG).doc
http://rpgforum.cz/_souteze/rpg_kuchyne ... Deniky.doc
http://rpgforum.cz/_souteze/rpg_kuchyne ... isteni.jpg

Chaos Času:
Koho by někdy nenapadlo chtít něco změnit. Ne teď, ale třeba v minulosti nebo dokonce v budoucnosti. Ale i přes tuto touhu nemáme moc měnit čas (v reálném světě). Ale v RPG, ve světě imaginárním, je možné téměř vše. Zahrávat si s časem, posouvat se do budoucnosti či do minulosti, schovat si pár hodin do zásoby-téměř nic není nemožné. Ale nikdo si neuvědomuje, jaké problémy mohou vznikat, když se zapletete do hraní s časem. Protože pak nastává chaos. A ten nezastaví nikdo-minulost ani budoucnost!!

/zkopírovaná předmluva z pravidel-ale celá je kopírovat nebudu ;-)/

Chaos Času je hra, kde se od hráčů víceméně PŘEDPOKLÁDÁ přesun postav v čase (domnívám se, že bez toho by hra byla neskutečně plochá). Konflikty řešené změnou času mohou ústit v jiné problémy. Hraní této hry může být poněkud zmatečné.

Chaos Času je hra s Dohlížitelem (obdoba vypravěče), Hráči, plánkem, žetony, záznamy časů a míst, kde se postavy nacházejí, šestistěnnými kostkami, přesunu časem,proměnlivými vlastnostmi postav,střety a většinou neurčením konce hry (je třeba se dohodnout, kdy přestat hrát, jinak budete možná nad hrou sedět věčně).

Co se týče Chaosu Času, ráda bych ho otestovala v praxi (na Slezině). Pokud byste měli zájem se stát pokusnými králíky pro Chaos Času, tak mi dejte prosím vědět (ono pokud nebude zájem, tak si na to ani nebudu připravovat pomůcky). Tento projev zájmu nebudu brát jako závazný, spíš jen jako orientační. Bylo by dobré, aby si případní pokusní králíci přečetli alespoň důležitější části pravidel (Přesun časem, Tvorba postavy,Střety, Testování vlastností, Smrt)-tedy až sem nějaký admin dá odkaz :wink: )

Případný projev zájmu beru zatím jen jako orientační.

Pokud naleznete v pravidlech nějaké nejasnosti, nesrovnalosti, mezery a nebo vás jen napadne, že některé číelné údaje jsou moc velké (nebo malé), klidně mi dejte vědět ( i když nejvíc chyb lze odhalit při hraní).

PS:Chaos Času je moje první vyrobené RPG a proto ho nesuďte příliš přísně.
Děkuju

Edit: Vloženy přílohy.
V pravidlech byly opraveny nějaké gramatické chyby (chybějící písmenka, vadné permutace písmen). Znění zůstalo zachováno. Soubor .doc je použit, neboť PDF by mi zazdilo odkazy.
K deníkům postav - pokud by jste měl někdo návod, jak zrušit tu poslední prázdnou stranu, aby se nezměnilo umístění věcí na stránkách nad ní, díky za něj.
Přílohy
Mapka-umístění.tif
Mapka
Mapka-umístění.tif (229.64 KiB) Zobrazeno 2093 x
Deníky2.doc
Chaos Času - deníky postav
(84 KiB) Staženo 82 x
Chaos Času (RPG)-om.doc
Chaos Času - opraveny nějaké gramatické chyby
(185.5 KiB) Staženo 78 x
Naposledy upravil(a) Nekra dne 9. 3. 2015, 11:46, celkem upraveno 1 x.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)

Uživatelský avatar
Majo
Příspěvky: 767
Registrován: 26. 4. 2007, 10:53
Bydliště: žilina (SR)

Re: Nekra:[RPG Kuchyně 2009] Chaos Času

Příspěvek od Majo » 25. 2. 2009, 09:50

Nekra píše: Bylo by dobré, aby si případní pokusní králíci přečetli alespoň důležitější části pravidel -tedy až sem nějaký admin dá odkaz
Nekra, Nekra, pravidla sem mozes dat ty, to nemusi admin.
Ked pises post, tak dole je zalozka "možnosti", vedla nej kliknes na "přílohy" a tam zadas svoj subor. Takto by sa malo dat pripnut subor k postu, aspon myslim :wink:
(Ecthelion píše:Odkaz do záhlaví tohoto tématu už doplní nějaký moderátor. :wink:
Tymto Ecthelion myslel, ze admin vytvori v teme (Kuchyna) len odkaz na tvoju temu, myslim)

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Nekra:[RPG Kuchyně 2009] Chaos Času

Příspěvek od Aljen » 25. 2. 2009, 09:57

Cez pravidla sa prave prehryzavam :)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10248
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nekra:[RPG Kuchyně 2009] Chaos Času

Příspěvek od Ecthelion » 25. 2. 2009, 10:00

Majo: Pravdu díš. Díky. Záhlaví v tématu Kuchyně je už updatováno. Hru sem nepřihodím, protože nepatřím do poroty a nemám k ní přístup. Tu by sem měl přihodil sám autor. :wink:

Edit: Odkazy dopněny. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Majo
Příspěvky: 767
Registrován: 26. 4. 2007, 10:53
Bydliště: žilina (SR)

Re: Nekra:[RPG Kuchyně 2009] Chaos Času

Příspěvek od Majo » 25. 2. 2009, 16:46

Celkom drsné. Páči sa mi ako je to napísané, viackrát som sa schuti zasmial :). V niektorých úsekoch je to dosť komplikovane, trošku ma rozbolela hlava. Hlavne pri tomto úseku: „Postava také může rozhodovat o dění v budoucnosti, ale přechod ve chvíli, kdy bývalá budoucnost je skutečností může být velmi neplynulý až násilný a mohou chybět dopady vlivů, způsobené mezi těmito dobami, zvlášť pokud nebyly předpokládány.“

Čo sa týka hry. Páčilo by sa mi keby tam niekde bol popísaný aj nejaký „setting“, napríklad to, že ako vlastne funguje to cestovanie v čase, či je to pomocou nejakého kúzelného predmetu, alebo schopnosti, alebo je to nejaká časopriestorová anomália.

Podľa mňa by tam trebalo viac zdôrazniť, že postavy musia mat nejaké vzťahy alebo poticky z minulosti. Pripadne aj popísať nejaký postup ako tieto vzťahy vytvoriť. Napr. že každá Postava musí mat 3 vzťahy/potičky/priateľstvá s inou Postavou.

Možno by bolo dobré tam viac naznačiť, čo bude úloha hráčov: Či je hra orientovaná na riešenie nešvárov medzi postavami a krívd z minulosti alebo je orientovaná na spoluprácu Postav proti nejakej spoločnej prekážke. Alebo je to nejaká kombinácia týchto dvoch.

Napada mi ze pri tejto hre by bolo dobre aby Obecne postavy boli urobene na kartickach aby mohli putovat medzi hracmi.
Chcel som sa spytat jednu vec: Posatava moze mat viac Ok, tj viac svojich obrazov v inych casoch?

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Nekra:[RPG Kuchyně 2009] Chaos Času

Příspěvek od Aljen » 25. 2. 2009, 17:14

Som z toho uplne v ...CHAOSE
respektive fakt si nedokazem predstavit ako bude vyzerat hra a hlavne o com bude... co sa v nej bude riesit?
Aka je uloha GMa, ako sa nejak udrzi pribeh - teda ak daky je. Budu to len vylety jednotlivych postav ktori si navzajom budu kradnut lyzicky a frajerky?
:D

Pockam na Slezinu a dozviem sa.
edit:
co sa tyka ako sa postavy presuvaju v case, to mi je vcelku jedno. Kedze ide o rozpravkovy svet tak to mohla byt trebars vila Análka ktora zo srandy v noci spravila Pekarovi a inym klystyr cajom z magickej lysohlavky.

Mne tam chyba nejaky kicker ... co by postavu nakoplo ze MA ist nieco riesit. Asi sa na zaciatku vygeneruje nejaky kontext v dedine cez general RP, ci nie?
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 936
Registrován: 15. 7. 2008, 15:45
Bydliště: Praha

Re: Nekra:[RPG Kuchyně 2009] Chaos Času

Příspěvek od Nekra » 25. 2. 2009, 21:17

Zajímalo by mě, jestli když sem mám dávat nějaký odkaz, tak jestli musí být někde na webu nebo to můžu natáhnout i normálně z PC.
Majo píše:Celkom drsné. Páči sa mi ako je to napísané, viackrát som sa schuti zasmial . V niektorých úsekoch je to dosť komplikovane, trošku ma rozbolela hlava. Hlavne pri tomto úseku: „Postava také může rozhodovat o dění v budoucnosti, ale přechod ve chvíli, kdy bývalá budoucnost je skutečností může být velmi neplynulý až násilný a mohou chybět dopady vlivů, způsobené mezi těmito dobami, zvlášť pokud nebyly předpokládány.“
Aha, tak to asi nebylo úplně jasně vysvětleno, nicméně když hraješ budoucnost s tím, že si se do ní "nedopracoval" z přítomnosti, tak tam může něco chybět, třeba informace o nějakém činu, ztrátě či zničení věci apod. Přítomnost je stejná, ale jelikož v přítomnosti postava, která má Oko v budoucnosti ví, co se v budoucnosti právě děje, (a Hráči ani Dohlížitel bohužel nejsou jasnovidci), tak nevědí, co se skutečně stane. Buď odehrajeme hru až do chvíle, kdy si tam postava vytvoří Oko, takže víme, co se v budoucnosti děje, a "vrátíme se", protože info o tom , co se děje postava měla dřív, nebo to tam neodehrajeme a jen si tak typnem, co se tam stane. (Takže zatímco v první variantě postava může s klidem [nebo spíš rozčilením] vyprávět, že někde v Lese ztratila svoji nejmilovanější čepici, tak v té druhé to těžko udělá, protože to, že postava čepici ztratí, se nejspíš předpokládat nebude) [blbý říklad, co?].
Jestli tě napadá nějaký jiný způsob hry, sem s ním!

Cestování v čase-rozhodně to není kouzelným předmětem (to by ho stařčilo někomu ukrást a nemusely by na to být žádné Žetony), ani to není anomálie. Je to spíš schopnost, která je omezená (tím, kolik Hráči dostanou na začátku Žetonů Času), ale pokud se skupina nedohodne na omezení, tak kdokoli může zvýšit svoji schopnsot manipulovat časem a to tak, že si nějakou tu hodinku "ušetří". Ono tím že postava za manipulaci s Časem platí žetony se vlastně "vyčerpává" v této oblasti (manipulace s časem).

To máš pravdu, asi by bylo fakt vhodné upozornit, že by tam nějaké konflikty měly být (byť ne nutně jen s Hráčskými Postavami).

Napíšu to takhle-hra je předně zaměřená na ono Ovládání Času (z "omezující podmínky" byla udělána jakási "stěžejní kostra" hry, a taky to má být o tom, aby si Hráči mohli vyzkoušet manipulovat s Časem [protože ve skutečném životě tuto možnost nemají] prostřednictvím Postav.) Samozřejmě je možné, aby se Postavy spojily proti společné překážce (vojna?), nebo aby jen řešily problémy mezi sebou. Nějakou zápletku je sice možné vymyslet, ale vzhledem k tomu, že Postavy mají možnost se přenést do minulosti a tu změnit, tak může složitá zápletka velmi rychle padnout (a tudíž námaha s jejím vytvářením přijde téměř vniveč).

To je sice zajímavý nápad, udělat Obecné postavy na kartičky, ale obecnou postavou může být téměř kdokoli, vyjma silných osobností (starý moudrý čaroděj, kulturista, atlet...). Takových slabých Obecných postav může být strašně moc druhů (vandrák, ševcovský učedník, lupič, zloděj, zběhlý voják, houbař, sirotek, potulný muzikant...) a bylo by problematické je mít všechny vypsané na kartičkách. Ale ty nejčastější by mohly.

Jo, postava může mít Ok víc. V nejkranějším případě má postava Oka ve všech ostatním místech, kde nemá Základní Polohu.

Aljene, příběh tam není, teda pokud nepočítáš za příběh to, co budou postavy vyvádět, když se budou snažit řešit konflikty změnami času.

RP-RolePlaing..
Co je to MA (matematická analýza mi do toho nesedí).
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)

Uživatelský avatar
Majo
Příspěvky: 767
Registrován: 26. 4. 2007, 10:53
Bydliště: žilina (SR)

Re: Nekra:[RPG Kuchyně 2009] Chaos Času

Příspěvek od Majo » 25. 2. 2009, 22:31

Nekra píše:Aha, tak to asi nebylo úplně jasně vysvětleno, nicméně ...
Diki za odpovede. Asi to uz chapem. Existuju dva sposoby hrania: Ten Vracaci je taky, ze sa pred zacatim hrania prerozprava, co sa udialo za posledne obdobie : den, tyzden alebo rok. A potom sa hra tak, ze sa Postavy premiestnuju do minulosti. Do buducnosti sa nepremiestnuju.
Druhy sposob je taky, ze sa neprerozprava daleka minulost a postavy sa premiestnuju aj do minulosti aj do buducnosti.
Ale neviem, ci som to dobre pochopil.
Nekra píše:Napíšu to takhle-hra je předně zaměřená na ono Ovládání Času (z "omezující podmínky" byla udělána jakási "stěžejní kostra" hry, a taky to má být o tom, aby si Hráči mohli vyzkoušet manipulovat s Časem [protože ve skutečném životě tuto možnost nemají]
To sa mi páči. Ked nad tym tak rozmyslam, tak mi napada, ze Dohlizejici (D) si moze predpripravit hru. Napr. zapletkou bude odstranenie vojny (boj dvoch rodou), D si musi pripravi co sa stane, ak sa postavy napr vratia do minulosti a budu sa snazit smířit dva rody a ich nepriatelstvá z minulosti. Moze sa stat napr to,že tie dva rody sa spriatelia, ale vznikne to, ze budu spolocne bojovat proti tretiemu rodu a vznkine este väčšia vojna. A potom si D musi predpripravit, co sa stane, ked postavy zacnu zmierovat vsetky 3 rody, atd..

Napadla mi táto vec: Dobrou motiváciou postáv by mohlo byť aj to, že sa snažia odčiniť zlé skutky, ktoré napáchali. Veci ktoré ich trápia a majú z nich výčitky svedomia.
Nekra píše:Jo, postava může mít Ok víc. V nejkranějším případě má postava Oka ve všech ostatním místech, kde nemá Základní Polohu.
Nebude to potom príliž komplikovane? Hlavne mám obavy z toho rátania času, lebo ja si musím vlastne sledovať podrobne čas pre každé Oko. A ešte asi aj pre Základnú polohu. Alebo ten čas netreba podrobne sledovať?

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Nekra:[RPG Kuchyně 2009] Chaos Času

Příspěvek od Aljen » 25. 2. 2009, 23:21

To sa mi páči. Ked nad tym tak rozmyslam, tak mi napada, ze Dohlizejici (D) si moze predpripravit hru. Napr. zapletkou bude odstranenie vojny (boj dvoch rodou), D si musi pripravi co sa stane, ak sa postavy napr vratia do minulosti a budu sa snazit smířit dva rody a ich nepriatelstvá z minulosti. Moze sa stat napr to,že tie dva rody sa spriatelia, ale vznikne to, ze budu spolocne bojovat proti tretiemu rodu a vznkine este väčšia vojna. A potom si D musi predpripravit, co sa stane, ked postavy zacnu zmierovat vsetky 3 rody, atd..
za tym atd.. je ze sa Dohlizitel po chvili zastreli alebo to skusi hrat a obuvakom rozseka celu partu pretoze:
Nielen ze si pripravuje Railroading v sucasnosti ale aj v minulosti a buducnosti.
Co znamena ze hraci ktori nie su mrtvi, v bezvedomi ale mentalne paralyzovani mu neurobia praclik ale shroedingerovu slucku v 11tich rozmeroch.

Ak taato hra ma fungovat s nejakym centralnym pribehom tak musi byt dohlizitel schopny poriadnej improvizacie.
A potom to aj moze byt fun.
Tvoja idea s vojnou dvoch rodov ... poupravim na lokalny problem dedinskeho zaprdkova kde uz ani vrany nelietaju.
...
Carodej uniesol vsetky deti na krvavu obetu (Alebo im chce pripravit pekny MDD)
Banda ludozravych elfov vysla z lesov a pohlusila vsetko zive
Zvlastna choroba vykantrila celu dedinu
Poziar, potopa...
Minulo sa pivo v krcme

a dalsie katastrofy
---
Nuz a po katastrofe si vila Analka poovie ze teda nie, ze ona to tak nenecha, prenesie sa o den do minulosti, ukaze vyvolenym co sa stane a da im moc cestovat v case.
---
A to uuplne staci. staci ked sa to pokusia zmenit v minulosti a bol by to zaaazrak aby to nepohnojili. Vzdy sa nieco trosilinku zvrtne a v buducnosti to ma exteme nasledky. A zase nazad a pohnojit to este viac atd atd
Butterfly effect.

Riesit to ze som v lese stratil capicu a ze pekarovi se objesila kozenka na stranku ... je dost ze suche.
Cize ked to budem hrat ... urcite ten problem bude taky ze ho moja postava bude chciet riesit zo vsetkych sil nehladiac ci pro tom niekto zatrepe backorami a paprckami.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 936
Registrován: 15. 7. 2008, 15:45
Bydliště: Praha

Re: Nekra:[RPG Kuchyně 2009] Chaos Času

Příspěvek od Nekra » 27. 2. 2009, 08:44

Majo píše:Ten Vracaci je taky, ze sa pred zacatim hrania prerozprava, co sa udialo za posledne obdobie : den, tyzden alebo rok. A potom sa hra tak, ze sa Postavy premiestnuju do minulosti. Do buducnosti sa nepremiestnuju.
Druhy sposob je taky, ze sa neprerozprava daleka minulost a postavy sa premiestnuju aj do minulosti aj do buducnosti.
Ale neviem, ci som to dobre pochopil.
Bez ohledu na způsob hraní mají postavy možnost se přesunovat do budoucnosti. Problém je v tom, že zatímco v Typovacím se hraje budoucnost hned s tím, že se domýšlí , "jak to tam bude" z fleku a improvizačně, tak ve Vracecím si to nikdo vlastně vymýšlet nemusí, protože Hráči to už odehráli a tudíž to VĚDÍ.

Nemyslím si, že by postavy musely měnit děj jenom kvůli zlým činům a výčitkám svědomí. Může to být třeba tím, že někdo je strašně zadlužený a věřitel se s tím nechce smířit, tak se vrátí v čase a vůbec nic mu nepůjčí... (sorry, že pořád uvádím banální příklady, ale moc nápadů na ně nemám).

Ano, příprava nějaké zápletky může být problematická, ale poslat na vesnici požár nebo povodeň, jak napsal Aljen by nemuselo být tak úplně od věci :-).

Moje hra je takový bláznivý výplod začátečníka (třeba se časem zlepším, ale otázka je, kdo to pak bude číst, odradí-li je toto). A v tom omezeném čase se dá taky na spoustu věcí zapomenout.

Takže několik dodatků (návrhů?), které v Pravidlech nebyly-když se postava přesouvá do minulosti na místo, kde v té době byla (a pak může něco změnit)-tak se vlastně jakoby přesouvá do svého těla-jinak by tam byla dvakrát.
Nevím, jestli to považujete za samozřejmé, ale jelikož postava se přesouvá vědomě, tak nemůže spát ani být v bezvědomí pro přesun časem (a uvažuji o tom, zakázat přenos i svázaným postavám).
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Nekra:[RPG Kuchyně 2009] Chaos Času

Příspěvek od Aljen » 27. 2. 2009, 10:14

Takže několik dodatků (návrhů?), které v Pravidlech nebyly-když se postava přesouvá do minulosti na místo, kde v té době byla (a pak může něco změnit)-tak se vlastně jakoby přesouvá do svého těla-jinak by tam byla dvakrát.
Toto je inak skvely moment pri cestovani v case. Ja by som ho neodstranoval.
Dalo by sa si s nim poradit tak, ze ked sa Oko vracia naspat (ak to spravne chapem) tak najprv povie co tam ta postava priblizne robila, co chcela atd. A trebars tu postavu moze hrat GM alebo iny hrac.

Inak toto si viem predstavit tak max s 3mi hracmi.
To kvantum informacii co sa kde menilo a co kde ako je ...uff usledovat to pri piatich ludoch sa mi vidi extremne tazke
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Majo
Příspěvky: 767
Registrován: 26. 4. 2007, 10:53
Bydliště: žilina (SR)

Re: Nekra:[RPG Kuchyně 2009] Chaos Času

Příspěvek od Majo » 27. 2. 2009, 10:19

Nekra píše:Takže několik dodatků (návrhů?), které v Pravidlech nebyly-když se postava přesouvá do minulosti na místo, kde v té době byla (a pak může něco změnit)-tak se vlastně jakoby přesouvá do svého těla-jinak by tam byla dvakrát.
To by si zrusila dualitu a oslepnutie oka? Chapem to dobre?
Nekra píše:Moje hra je takový bláznivý výplod začátečníka (třeba se časem zlepším, ale otázka je, kdo to pak bude číst, odradí-li je toto). A v tom omezeném čase se dá taky na spoustu věcí zapomenout..
Este som to nenapisal, ale osobne obdivujem kazdeho, kto si vytvoril vlastnu rpg. Ja by som take nieco zatial nedokazal. Takze naozaj klobuk dole aj pred touto hrou :clap:

Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 936
Registrován: 15. 7. 2008, 15:45
Bydliště: Praha

Re: Nekra:[RPG Kuchyně 2009] Chaos Času

Příspěvek od Nekra » 27. 2. 2009, 22:07

Aljen píše:Toto je inak skvely moment pri cestovani v case. Ja by som ho neodstranoval.
No jo, Aljene, jenže v tom případě by byla jedna Postava na jendom místě Dvakrát, čímž by došlo k Dualitě. A k té dojít nesmí. Takže kdyby se Oko zachovalo i pro přenosu do minulosti, kde Postava BYLA, tak by došlo ke sporu mezi Pravidly. Spor by se dal vyřešit jedině tím zakázat Postavě přesun do minulosti na čas a místo, kde byla (což se mi líbí mnohem míň).

Majo, částečně máš pravdu-zrušila by se možnost Duality a Oslepnutí Oka pro minulost. Pro budoucnost by zůstala zachována.

Problém je, že při Dualitě má předost Základní Poloha a postava v minulosti, kde byla tam MÁ ZÁKLADNÍ POLOHU, čímž by Postava mohla měnit jen minulost v čase a místě kde nebyla, a tam kde byla by nic změnit nemohla (To by se ti líbilo, Aljene?).
Aljen píše:To kvantum informacii co sa kde menilo a co kde ako je ...uff usledovat to pri piatich ludoch sa mi vidi extremne tazke
Já taky netvrdím, že to těžké není. Vždyť na tom leží většina toho Chaosu.
Majo píše:Este som to nenapisal, ale osobne obdivujem kazdeho, kto si vytvoril vlastnu rpg. Ja by som take nieco zatial nedokazal. Takze naozaj klobuk dole aj pred touto hrou
Tak nevím Majo, jestli to mám brát úplně vážně, či zda je to myšleno částečně z legrace. Vzhledem k tomu, že z dosavadní diskuze mám pocit, že s Aljenem hledáte na mé hře různé chyby a mouchy. :-?

Na druhou stranu, pokud chci zvýšit pravděpodobnost, že si moji hru v budoucnosti (skutečného světa) někdo zahraje, tak je nutné onu počáteční dvoutýdenní splácaninu upravit a vylepšit, a (hlavně ty největší) chyby odstranit (aby to tolik nebilo do očí).

Nevím, kolik zkušeností máte s jinými hrami, takže pokud jste (výrazně) zkušenější, najdete třeba chybu v systému, které si začátečník jako já nevšimne.
Poznámky a výhrady po přečtení pravidel sice vypovídají o tom, že autor někde něco opomněl nebo zvrzal, ale neumím si představit více vypovídající test než je praktické odehrání hry, neboť při hře může dojít k různým nepředvídatelným situacím.

Jen mě zaráží, že toto téma má (mimo mě) tak málo diskutujících.
Takže
A)Buď je moje hra vůbec nezajímá
B)nebo jeden můj výrok opravdu vyjadřoval, že když tu budou diskutovat, tak z toho plyne, že mají o hru zájem (nebo to tak aspoň pochopili)
C)nebo si o mé hře myslí něco tak ošklivého, že ze slušnosti sem radši nic nepíší. :-?
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)

Uživatelský avatar
Majo
Příspěvky: 767
Registrován: 26. 4. 2007, 10:53
Bydliště: žilina (SR)

Re: Nekra:[RPG Kuchyně 2009] Chaos Času

Příspěvek od Majo » 27. 2. 2009, 23:15

Ach jaj, ach jaj, Nekra. Jasne, ze to bolo myslene vazne a jasne ze si nikto nerobi legraci. Kedze si zalozila tuto temu, tak som mal pocit, ze o nej chces diskutovat a ze chces aby sme hladali chyby a povedali ti ich.
Ale ak nechces, tak nebudem hladat chyby.

A co sa tyka maleho poctu diskutujucich v tejto teme: Vsimni si ostatne temy o hrach z Kuchyne. Ani tam moc ludi nediskutuje. Mozno este menej ako tu. Takze to neni len o zaujme a nezaujme. Proste ludia mozno potrebuju viac casu, mozno zacnu diskutovat az ked sa vyhodnotia vysledky Kuchyne a budu sa moct vyjadrovat porotcovia viac.

Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 936
Registrován: 15. 7. 2008, 15:45
Bydliště: Praha

Re: Nekra:[RPG Kuchyně 2009] Chaos Času

Příspěvek od Nekra » 28. 2. 2009, 13:14

Jo, to máš pravdu, že jsem chtěla abyste hledali nějaké chyby (ono chyby, které se nenajdou se odstraňují velice, ale velice těžko)-možná mě zarazilo, že jste jich tam s Aljenem za tak krátkou dobu našli tolik (ne že by se moje hra nehemžila chybami, jen jsem čekala, že poměr hledači chyb:chyby bude vyváženější, tj., že k nalezení spoustu chyb těch lidí bude víc a ne že na to budou stačit dva lidi. :)

Hm, na ostatní témata jsem se moc nekoukala, zvlášť proto, že jsem těch her zatím moc nepřečetla a nemám k tomu moc co napsat.
Ale porotci přece netvoří většinu Fóra! Nebo snad ano?
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)

Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2009“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host