Stránka 1 z 1

[RPG Kuchyně 2009] Zrada

Napsal: 24. 2. 2009, 10:25
od Baelara
Pravidlá

Nie som žiadny teoretik, netuším, či to vôbec môže fungovať, či počty žetónov nie sú prehnané alebo či ich nie je primálo.

Problémy, ktoré vidím:
- hra nie je ničím "nová", nie je prekvapivá ani "flashy"
- losovanie môže byť zdĺhavé a môže byť prekážkou v kreatívnom procese
- je možné, že treba ohraničiť počty farieb a postáv
- hodiny sú prílepok, bez nich by sa v podstate nič nezmenilo; minovanie žetónov by sa mohlo diať po skončení jedného kola; ak máte nápad ako ich tam zadrátovať lepšie, uvítam
(zo súťažného hľadiska oproti ostatným príspevkom je aj môj layout piece of crap, holt, za hodinu som nebola schopná vyrobiť nič lepšie)

Re: [RPG Kuchyně 2009] Zrada

Napsal: 24. 2. 2009, 11:17
od Aljen
Paci sa mi to :)

Je to hodne pribehove a som zvedavy ako to bude vyzerat v praxi.
Nie je mi celkom jasne to s tym sucasnym pouzitim rovnakofarebnych zetonov. Kedy je to podpora a kedy je to kontra.
mozno ked hrac prerusi ineho hraca musel povedat zvoj Zamer vtedy by som ako dalsi hrac vedel ci ho chcem podporit alebo ist proti tomu.
Trebars ako by to vyzeralo v tej prvej scene na palube ak by sa iny hrac rozhodol prerusit zmierlive rozpravanie Knaza a hrotit situaciu?

Re: [RPG Kuchyně 2009] Zrada

Napsal: 24. 2. 2009, 11:27
od Baelara
Akonáhle niekto hodí na stôl žetón, už sa nedá nič urobiť s tým, že element predstavujúci tú farbu bude v scéne. Ide už len o to, ako sa použije. S twistovaním to tiež nie je také stratené - to som sa pokúsila ukázať na príklade s kňazom: namiesto toho, aby upokojil situáciu sa zmocní vedenia - čo je imho celkom veľký fázový posun, minimálne je to vykreslenie charakterovej črty.

Čo sa týka podpory vs. kontra - zámery sa majú hovoriť, asi som to v porcese prepísala a nedopísala na to správne miesto :), takže je jasné, čo kto zamýšľa - ide len o to, že keď si vyplýtvaš všetky žetóny jednej farby, nevieš už ovplyvňovať situácie tej farby.

Kto by chcel hrotiť situáciu, musí nechať dokončiť zavedenie zmierlivého prejavu, resp. aby sa do scény dostalo všetko to, čo vyhralo los - keď sa povedalo, že kňaz sa pokojným prejavom pokúsi zmocniť vedenia, tak sa to musí stať, až potom môže niekto použiť žetón a hrotiť.

Re: [RPG Kuchyně 2009] Zrada

Napsal: 24. 2. 2009, 11:34
od Aljen
aha takze hrac Knaza by pri polozeni modreho zetonu na slol povedal...
"Chcem zmiernit situaciu a ujat sa vedenia skupiny"

Potom mi davaju zmysel reakcie ostatnych hracov

Re: [RPG Kuchyně 2009] Zrada

Napsal: 24. 2. 2009, 12:50
od Baelara
Technicky kňaz nemá hráča, takže to môže povedať ktokoľvek - všetci hráči môžu zaobchádzať s ktoroukoľvek postavou, vymýšľať akékoľvek detaily o svete, nové postavy (ktoré ale nemajú vlastné kartičky, sú tam len na dokreslenie deja).

Re: [RPG Kuchyně 2009] Zrada

Napsal: 28. 2. 2009, 13:25
od Nekra
Baelara píše:- hra nie je ničím "nová", nie je prekvapivá ani "flashy"
Tak to si nemyslím. Zaujalo mě, že žádný hráč nemá svoji postavu, tj. že všechny postavy jsou všech a hráči si je vzájemně půjčují.

Nevím, jestli mám věřit tomu, že to bylo vytvořeno za hodinu,ale to že mi po prvním přečtení hra přišla relativně "jednoduchá" nemusí být na škodu. Délka času strávená vymýšlením hry a zapsání pravidel nemusí být přímo úměrná (ani jinak rostoucí funkcí vyjádřena) kvalitě. A to myslím vážně, protože mě sepsání pravidel a vymýšlení trvalo určitě déle než hodinu, ale vzhledem k její složitosti (=chaotičnosti) může být obtížně hratelná.