[RPG Kuchyně 2009] Zrada

Odpovědět
Uživatelský avatar
Baelara
Příspěvky: 45
Registrován: 22. 9. 2008, 09:26
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

[RPG Kuchyně 2009] Zrada

Příspěvek od Baelara » 24. 2. 2009, 10:25

Pravidlá

Nie som žiadny teoretik, netuším, či to vôbec môže fungovať, či počty žetónov nie sú prehnané alebo či ich nie je primálo.

Problémy, ktoré vidím:
- hra nie je ničím "nová", nie je prekvapivá ani "flashy"
- losovanie môže byť zdĺhavé a môže byť prekážkou v kreatívnom procese
- je možné, že treba ohraničiť počty farieb a postáv
- hodiny sú prílepok, bez nich by sa v podstate nič nezmenilo; minovanie žetónov by sa mohlo diať po skončení jedného kola; ak máte nápad ako ich tam zadrátovať lepšie, uvítam
(zo súťažného hľadiska oproti ostatným príspevkom je aj môj layout piece of crap, holt, za hodinu som nebola schopná vyrobiť nič lepšie)

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2009] Zrada

Příspěvek od Aljen » 24. 2. 2009, 11:17

Paci sa mi to :)

Je to hodne pribehove a som zvedavy ako to bude vyzerat v praxi.
Nie je mi celkom jasne to s tym sucasnym pouzitim rovnakofarebnych zetonov. Kedy je to podpora a kedy je to kontra.
mozno ked hrac prerusi ineho hraca musel povedat zvoj Zamer vtedy by som ako dalsi hrac vedel ci ho chcem podporit alebo ist proti tomu.
Trebars ako by to vyzeralo v tej prvej scene na palube ak by sa iny hrac rozhodol prerusit zmierlive rozpravanie Knaza a hrotit situaciu?
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Baelara
Příspěvky: 45
Registrován: 22. 9. 2008, 09:26
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2009] Zrada

Příspěvek od Baelara » 24. 2. 2009, 11:27

Akonáhle niekto hodí na stôl žetón, už sa nedá nič urobiť s tým, že element predstavujúci tú farbu bude v scéne. Ide už len o to, ako sa použije. S twistovaním to tiež nie je také stratené - to som sa pokúsila ukázať na príklade s kňazom: namiesto toho, aby upokojil situáciu sa zmocní vedenia - čo je imho celkom veľký fázový posun, minimálne je to vykreslenie charakterovej črty.

Čo sa týka podpory vs. kontra - zámery sa majú hovoriť, asi som to v porcese prepísala a nedopísala na to správne miesto :), takže je jasné, čo kto zamýšľa - ide len o to, že keď si vyplýtvaš všetky žetóny jednej farby, nevieš už ovplyvňovať situácie tej farby.

Kto by chcel hrotiť situáciu, musí nechať dokončiť zavedenie zmierlivého prejavu, resp. aby sa do scény dostalo všetko to, čo vyhralo los - keď sa povedalo, že kňaz sa pokojným prejavom pokúsi zmocniť vedenia, tak sa to musí stať, až potom môže niekto použiť žetón a hrotiť.

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2009] Zrada

Příspěvek od Aljen » 24. 2. 2009, 11:34

aha takze hrac Knaza by pri polozeni modreho zetonu na slol povedal...
"Chcem zmiernit situaciu a ujat sa vedenia skupiny"

Potom mi davaju zmysel reakcie ostatnych hracov
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Baelara
Příspěvky: 45
Registrován: 22. 9. 2008, 09:26
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2009] Zrada

Příspěvek od Baelara » 24. 2. 2009, 12:50

Technicky kňaz nemá hráča, takže to môže povedať ktokoľvek - všetci hráči môžu zaobchádzať s ktoroukoľvek postavou, vymýšľať akékoľvek detaily o svete, nové postavy (ktoré ale nemajú vlastné kartičky, sú tam len na dokreslenie deja).

Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 936
Registrován: 15. 7. 2008, 15:45
Bydliště: Praha

Re: [RPG Kuchyně 2009] Zrada

Příspěvek od Nekra » 28. 2. 2009, 13:25

Baelara píše:- hra nie je ničím "nová", nie je prekvapivá ani "flashy"
Tak to si nemyslím. Zaujalo mě, že žádný hráč nemá svoji postavu, tj. že všechny postavy jsou všech a hráči si je vzájemně půjčují.

Nevím, jestli mám věřit tomu, že to bylo vytvořeno za hodinu,ale to že mi po prvním přečtení hra přišla relativně "jednoduchá" nemusí být na škodu. Délka času strávená vymýšlením hry a zapsání pravidel nemusí být přímo úměrná (ani jinak rostoucí funkcí vyjádřena) kvalitě. A to myslím vážně, protože mě sepsání pravidel a vymýšlení trvalo určitě déle než hodinu, ale vzhledem k její složitosti (=chaotičnosti) může být obtížně hratelná.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)

Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2009“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host