Časy se mění

Diskuze k českým a slovenským hrám, které nemají samostatnou sekci.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21028
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!

Časy se mění

Příspěvek od Markus »

Obrázek
:arrow? Anotace v databázi

Vážení soudruzi a soudružky,

vítejte vás u nás na OBIČ, Oddělení bránícím integritu času. Těší nás, že jste odpověděli na náš příkaz k odvodu, a dobrovolně jste přijali naši nabídku zaměstnání. Vaše poslání bude veledůležité. Brilantní mozky sovětských vědců totiž vynalezly stroj pro cestování časem, jehož plány se - vinou zrady - dostaly přes železnou oponu a záhy se začaly šířit na imperialistickém volném trhu. Západní kriminálníci se nyní vydávají do minulosti v zájmu vlastního obohacení a svými činy ovlivňují budoucnost. Časy se mění. Víte, co to znamená?

Naši odborníci spočítali, že šance na vznik a uchycení komunismu byly jedna ku milionu. Žijeme v požehnané realitě, kde se tato šance vyplnila. Každý zásah do minulosti, byť sebenicotnější, však může způsobit, že Sovětský svaz nejen zanikne, ale že nikdy ani neexistoval.

Soudruzi, spoléháme na vás. Jako časoběžníci musíte cestovat do minulosti a navracet změny napáchané západními škůdci. Minulost musí zůstat nezměněna. Budoucnost přítomnosti leží na vašich bedrech.

Ke stažení
:arrow? 1. verze hry vyšla jako soutěžní příspěvek do RPG Kuchyně 2009. To ještě nebyla zasazena do SSSR a používala tuny barevných kostek. Odkaz ke stažení je připojen na konci 1. příspěvku
:arrow? 2. verze hry vyšla jako příloha přílohy Dech draka v říjnovém čísle časopise Pevnost (10/2009). Hra má od základu přepsané texty a je zasazena do prostředí Sovětského svazu. Změny mechanik jsou jen kosmetické. Verze ke stažení je tady.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21028
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!

Re: [RPG Kuchyně 2009] Časy se mění

Příspěvek od Markus »

Ahoj a vítej u nás na Fóru! Ani nevíš, jakou je mi ctí, že tě přitáhla zrovna moje hra. :wink: Díky za zájem.

V první řadě je třeba brát to tak, že je tady jenom testovací verze - psaná ještě předtím, než jsem to vůbec zkoušel hrát. Takže se předem omlouvám za všechny problémy a nesrovnalosti, které se určitě najdou. Kdybys měl nějaké návrhy na změny, budu za ně velmi rád. Pořád ještě nemám o finální podobě rozhodnuto. Co se Časů 1.1 týče, vidím to spíš až na konec prázdnin, možná dokonce až v září, protože teď se mi na poli RPG nakupila hromada jiných projektů a starostí :-?

K dotazům:

0. Nad překladem jsem vůbec nepřemýšlel. Možná "Changing Times", které je takové dvouznačně nejednoznačné. Rozhodně je to nejblíž k tomu významu, co mě teď napadá.

1. Vyhodnocení mise je totální narychlo naplácaný placeholder, protože jsem se ještě nikdy nedostal k vyhodnocení mise. :) Ale to, že i při úspěchu i při neúspěchu tvá postava dostane stejné množství "bodů", je záměrná. Chápej to jako "rozvoj postavy", nikoliv jako "odměnu za úspěch". Pro mě je neúspěšná mise stejně kvalitní herní zážitek jako úspěšná mise, možná dokonce lepší. Příběh se v obou případech někam posouvá, postavy se v obou případech rozvíjejí. Rozdíl je jenom v tom, jak se to na nich projeví.

Samozřejmě že ve verzi 1.1 (hehe, nějak se mi to označení dostává do krve :) ) to bude jinak, protože když budu předělávat vyhodnocování, budu muset vymyslet i jiný způsob rozvoje postav.

2. K té atmosféře. Četl jsi zápis z našeho hraní? Rozebíral jsem tam detailněji, jak je ten setting zamýšlen. Mimochodem, název "Časy se mění" se dá chápat taky jako narážka na dobu komunismu. :wink:
Markus píše:Vzal jsem si k srdci připomínky z fóra a komentáře porotců - největším problémem pro ně bylo, že hra postrádala atmosféru. Chtělo to více rozvést prostředí základny OBIČ, atd. Ecthelioni tu navrhovali americký greasepunk, pomádu, hippies, atd., což se mi ovšem ani trochu nelíbilo. Ale kam jinam než do Spojených států umístit základnu se superpočítačem?

Správně, soudruzi.

Odteď se všechny postavy oslovují soudruzy a soudružky, do minulosti se vydávají s odznakem rudé hvězdy na prsou a po misi skládají osobní hlášení komisaři. Postavy nemají deníky, ale členské průkazky. Legenda je taková, že Sověti (resp. unesený profesor Ehrlichmann) vynalezli stroj času, ale zlý a podlý Khronos vynesl plány na západ. Tam si založil svou vlastní společnost pro cestování časem a na zdegenerovaném volném trhu nabízí své služby za úplatu. Kdokoliv chce, může za nim přijít a zaplatit si cestu časem - něco tak ukrást, něco pozměnit, atd... Sověti zřídili středisko pro ochranu času a napravují škody napáchané zlými imperialisty, aby nedocházelo k časovým lapsům. Proč? Inu, jakýsi expert vypočítal, že pravděpodobnost, že se v nějaké realitě ujmě komunismus, je asi tak jedna ku miliónu. My žijeme zrovna v té realitě, kde se to stalo. Ale jakákoliv byť nepatrná změna v minulosti může způsobit, že Sovětský svaz nikdy ani nevznikne! Věru pádný důvod, proč uchovat minulost beze změny.
Pro mě je velké kouzlo toho settingu v tom, že se vrací do naší reálné minulosti - ještě před dvaceti lety jsme tu všichni byli soudruzi a soudružky - a otevírá tak dvířka k parodii na účet socialismu. Nebyl by žádný problém přesunout laboratoř ze Sovětského svazu do Československa, a to by potom postavy byly verbovaní esenbáci, jezdili by v oranžovobílých žigulících, atd. :)

Ale chápu, že cizincům, kteří si neprošli komunismem, tohle vůbec nic neřekne. Přesun do osmdesátých let zní dobře. Výhoda téhle hry je, že jí můžeš přesunout kamkoliv bez větší námahy, protože to prostředí jsou jenom kulisy -většina hry se odehrává v minulosti. Najdi něco, co přijde cool tobě i hráčům. A napiš prosím, co jste vymysleli.

---

4. Ještě k těm vyhodnocovacím mechanikám - pokud ti nesednou, můžeš je ze hry jednoduše vyhodit a nahradit jinými. Ideálně se k tomu hodí nějaký jednoduchý univerzální systém, například Fate. Můžeš změnit vyhodnocování, aniž by to mělo vliv na zbylé mechaniky, jako je např. generování mise, příprava mise a čmáráku, vymýšlení scén, atd.

Jediný bod, který by se musel domyslet, jsou chronobody a jejich bonusy. Způsoby použití zůstanou stejné, ale bonus, který ti dají, se bude lišit systém od systému (ve Fate ti např. umožní přehodit kostky, v GURPS by ti daly bonus +5 k hodu nebo co já vím).

Jo a pak ten rozvoj postavy po misi.


Přeju vám, aby vás Časy bavily.
Uživatelský avatar
Jakub
Příspěvky: 182
Registrován: 4. 7. 2009, 16:14

Re: [RPG Kuchyně 2009] Časy se mění

Příspěvek od Jakub »

Markus píše: Nad překladem jsem vůbec nepřemýšlel. Možná "Changing Times", které je takové dvouznačně nejednoznačné. Rozhodně je to nejblíž k tomu významu, co mě teď napadá.
Vida, to je dobry. Lepsi nez to "Times are changing", i kdyz tenhle nazev je zase idiom, stejne jako ta ceska varianta. Ale ta dvojznacnost je dulezitejsi nez to, jestli to je, nebo neni idiom.
Ale to, že i při úspěchu i při neúspěchu tvá postava dostane stejné množství "bodů", je záměrná. Chápej to jako "rozvoj postavy", nikoliv jako "odměnu za úspěch".
Tak jsem to chapal. Jen mi vadilo, ze je vpodstate v obou pripadech ta odmena stejna. Myslel jsem si, ze by twist mohl delat neco jineho nez jen pridavat bonusove kostky. Misto toho by mohl davat extra chronobody, nebo treba davat hracum extra vlastnosti v momentech, kdy pouzivaji zeitgerat (misto minuty, kdy cas stoji, by to byly minuty dve, nebo neco jineho). Nevim. Ale eventualne by to mohlo dat hre vetsi variabilitu, co se tyce tech casovych skoku (a asi pak teda by to z toho mohlo udelat taky i vetsi maglajs...)
Ale chápu, že cizincům, kteří si neprošli komunismem, tohle vůbec nic neřekne.
Jo, to je docela problem, ale taky mi vadilo to vysvetleni za tim, proc by Soveti pouzivali zeitgeraty. Pokud kvuli tomu, ze je tak mala sance na to, aby v nekterem z moznych svetu vznikl komunismus, tak by asi mel zaniknout po jednom selhanem dobrodruzstvi, pokud by to tak nebylo, tak bych si spis predstavoval, ze Soveti budou cestovat v case ne proto, aby nekomu zabranili ukrast treba sosku od Azteku, ale spis proto, aby prosazovali komunismus. Ale to je takova trochu hnidopisska poznamka, a je fakt, ze ceske hrace takovyhle setting bude bavit vic, nez by asi bavil cizince, kteri toho moc o komunismu nevedi. Ale treba se pletu.

Jinak fakt me ta hra zaujala, uvidime, jestli ji ostatni prijmou. Vzhledem k tomu, ze ted dohravaji nejake dobrodruzstvi v Cthulhu a jeste to asi chvili potrva, se mozna stejne nedostaneme k tem Casum driv nez v zari, takze bychom potom mohli rovnou zacit treba i s verzi 1.1 :wink:
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21028
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!

Re: [RPG Kuchyně 2009] Časy se mění

Příspěvek od Markus »

Tak to je hned větší motivace, abych si na to našel čas. :) Díky.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21028
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!

Re: [RPG Kuchyně 2009] Časy se mění

Příspěvek od Markus »

Přepracovaná verze Časů, kterou jsem avizoval výše, vyjde (dají-li všichni svatí) v říjnovém Dechu draka. To znamená formát A4, černobíle. Na žádnou funky grafiku nemám čas ani lidi, takže zkouším sesmolit něco vlastního a jednoduchého.

Tohle je návrh úvodní stránky. Přes "rudou" hvězdu pak ještě bude nápis Časy se mění, v tom šedém prostoru dole bude nějaký úvodní text.

Obrázek
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21028
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!

Re: [RPG Kuchyně 2009] Časy se mění

Příspěvek od Markus »

Update!

Obrázek
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3749
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu

Re: [RPG Kuchyně 2009] Časy se mění

Příspěvek od crowen »

To logo je dobre, ale kedze je to hra o specialnych agentoch, skus niekde najst staru CB fotku namiesto toho sedeho obrazku

EDIT: nieco taketo

Obrázek
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21028
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!

Re: [RPG Kuchyně 2009] Časy se mění

Příspěvek od Markus »

Tohle je dělané na rychlo se smrtícím deadlinem, takže nad tím nemůžu strávit moc času. Navíc to není "oficiální" vzhled, ale vzhled, s jakým to má vyjít uvnitř časopisu. Pro oficiální vzhled chci určitě něco coolovějšího a hezčího. Ecthelion mi nakreslil návrh barevné obálky s postavičkami v filmovém stylu... ale tenhle černobílý agentský styl je dobrý! To mě nenapadlo, ale líbí se mi to. Budu na to myslet do budoucna, stylizovat obálku v podobném duchu by bylo fajn.

Hehe, teď zním, jako kdybych dělal profesionální produkt, ne bláznivou hříčku ušitou doma na koleni :)
Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3619
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Re: [RPG Kuchyně 2009] Časy se mění

Příspěvek od Bouchi »

Markus: Na druhe strane pokud by se ti povedlo nejakou hezkou fotku objevit, tak by to v tom DD vypadalo podstatne lip (prece jen to bude na A4).
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21028
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!

Re: [RPG Kuchyně 2009] Časy se mění

Příspěvek od Markus »

Takže oficiální oznámení...

Obrázek

V říjnové Pevnosti, příloha Dech draka, vyjde nová verze Časů. Čeká na vás:
:arrow? Převedení hry do prostředí Sovětského svazu
:arrow? Kompletní přepsání veškerých textů s cílem (a) držet se vlastních vodítek, které jsem nastínil v tomto článku o designu her, a (b) pojmout hru jako tutorial, který naučí naprostého začátečníka hrát RPGčka
:arrow? Drobná úprava systému, ze kterého jsem akorát vyhodil nutnost mít desítky různobarevných kostek. Teď vám stačí hromádka jakýchkoliv kostek.

Tohle bude taky oficiálně první Pevnost, kterou si koupím. :)

Drobný teaser:
Nová karta postavy, stylizovaná do podoby děrného štítku, který se poté vhodí do superpočítače na personálním oddělení. 8)
Obrázek
Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3619
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Re: [RPG Kuchyně 2009] Časy se mění

Příspěvek od Bouchi »

Markus píše:Tohle bude taky oficiálně první Pevnost, kterou si koupím. :)
Nemusis, prijde ti samozrejme autorsky vytisk.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21028
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!

Re: [RPG Kuchyně 2009] Časy se mění

Příspěvek od Markus »

Hurá! Zůstávám neposkvrněn $D
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21028
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!

Re: [RPG Kuchyně 2009] Časy se mění

Příspěvek od Markus »

Tak Pevnost už se prý prodává. Hledejte tohle děsivě vyhlížející číslo:
Obrázek

Při té příležitosti jsem si dovolil trochu self-proma a hodil jsem si anotaci na hlavní stranu. Jaj. :dance:
Časy se mění
Jednoduchá hra vyprávějící příběhy komunistických agentů, kteří se vydávají zachránit historii
Jiří Petrů 2009
Obrázek
Po vynálezu stroje času se Sovětský svaz stal pánem nejen země, vesmíru a počasí, ale zároveň i dějin. Bohužel, imperialisté nikdy nespí a tropí naschvály. Historie se kroutí. Časy se mění. Je třeba jednat, a tak se v této hře vžijete do role neohrožených soudruhů a soudružek, kteří se vydávají zpět do minulosti, aby napravili škody napáchané západními škůdci. Tato maximálně jednoduchá hra je psána jako jeden velký úvod ho hraní RPG, který provede hráče rolových her od naprostých základů až po tvorbu vlastních zápletek.
Verze ke stažení se určitě dočkáte, ale dejte mi prosím víc času. Chtěl bych ty texty nějak upravit, prohnat je korekturami (do Pevnosti šly bez korektur Obrázek) a dát tomu jinou nějakou slušivou sazbu (Dech draka si dělal sazbu sám, já musím začít od nuly). Zatím se budete muset spokojit s Pevností.

Dejte mi prosím vědět, jestli si to někdo opravdu koupíte... a co si o mém počinu myslíte. :wink: Budu se těšit na vaše názory.
Uživatelský avatar
Majo
Příspěvky: 769
Registrován: 26. 4. 2007, 11:53
Bydliště: žilina (SR)

Re: [RPG Kuchyně 2009] Časy se mění

Příspěvek od Majo »

Kúpil som si to. Dúfam, že takéto veci nebudú v pevnosti často, lebo potom by som si ju musel zasa začať kupovať. :)
Zatiaľ som si prečítal asi polovicu textu. Zatiaľ to vypadá veľmo veľmo dobre. Niektoré veci, čo si tam napísal majú potenciál urobiť v hlave bežného dračákistu riadny guláš (v dobrom zmysle slova :) ). Ale musím si to prečítať celé, potom budem vedieť viac.
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno

Re: [RPG Kuchyně 2009] Časy se mění

Příspěvek od Bajo »

Majo píše:Dúfam, že takéto veci nebudú v pevnosti často, lebo potom by som si ju musel zasa začať kupovať. :)
+1
zatim jsem vystacil s tim, ze jsem si Pevnost sem tam pujcil od kamaradky (kvuli strepum, pochopitelne $P )
Uživatelský avatar
Hodnas
Příspěvky: 102
Registrován: 28. 3. 2009, 20:08

Re: [RPG Kuchyně 2009] Časy se mění

Příspěvek od Hodnas »

Nudil jsme se tak jsem splácl malou věcičku

Obrázek

Tak zkritizujte mě :D

K ČSM - parádní hra četl jsem stahovatelnou verzi a už se těším na tu novou :P
Chystám se: Časy se mění, zkoušel jsem: Fallout PnP (postapo),The Window (fantasy)
Obrázek

Zpět na „České a slovenské hry“