Časy se mění

Diskuze k českým a slovenským hrám, které nemají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20843
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Časy se mění

Příspěvek od Markus »

Obrázek
:arrow? Anotace v databázi

Vážení soudruzi a soudružky,

vítejte vás u nás na OBIČ, Oddělení bránícím integritu času. Těší nás, že jste odpověděli na náš příkaz k odvodu, a dobrovolně jste přijali naši nabídku zaměstnání. Vaše poslání bude veledůležité. Brilantní mozky sovětských vědců totiž vynalezly stroj pro cestování časem, jehož plány se - vinou zrady - dostaly přes železnou oponu a záhy se začaly šířit na imperialistickém volném trhu. Západní kriminálníci se nyní vydávají do minulosti v zájmu vlastního obohacení a svými činy ovlivňují budoucnost. Časy se mění. Víte, co to znamená?

Naši odborníci spočítali, že šance na vznik a uchycení komunismu byly jedna ku milionu. Žijeme v požehnané realitě, kde se tato šance vyplnila. Každý zásah do minulosti, byť sebenicotnější, však může způsobit, že Sovětský svaz nejen zanikne, ale že nikdy ani neexistoval.

Soudruzi, spoléháme na vás. Jako časoběžníci musíte cestovat do minulosti a navracet změny napáchané západními škůdci. Minulost musí zůstat nezměněna. Budoucnost přítomnosti leží na vašich bedrech.

Ke stažení
:arrow? 1. verze hry vyšla jako soutěžní příspěvek do RPG Kuchyně 2009. To ještě nebyla zasazena do SSSR a používala tuny barevných kostek. Odkaz ke stažení je připojen na konci 1. příspěvku
:arrow? 2. verze hry vyšla jako příloha přílohy Dech draka v říjnovém čísle časopise Pevnost (10/2009). Hra má od základu přepsané texty a je zasazena do prostředí Sovětského svazu. Změny mechanik jsou jen kosmetické. Verze ke stažení je tady.
Přílohy
Časy se mění 2. verze.pdf
(2.6 MiB) Staženo 150 x
Časy se mění.pdf
(1.17 MiB) Staženo 564 x
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12357
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2009] Časy se mění

Příspěvek od Ecthelion »

Ha! Tak jsem to přečetl! (Teda některé části jsem jenom proletěl, vždyť to má 25 stran!)

Je to moc pěkná, zběsilá hra (všechny ty budíky, náhodné generátory, zapisování nápadů atd.). Mechaniky jsou moc pěkné. Stejně tak vypadají od pohledu funkčně (moc tam nehrozí, že by to matematicky nefungovalo).

Jen v části získávání informací z obrazovky, kde nabádáš railroadery aby tu část přeskočili, tak bych se na to vykašlal - jednak railroadeři určitě Časy hrát nebudou, druhak jim jejich snahy rozmetáš hned v dalším kroku :wink: . Možná, když ne na fortuně, nechat výběr na hráčích - ať si každý z hráčů vezme na starosti jeden sloupec a vybere si údaj v něm (ale to je jen rýpavá poznámka s tím, co mě při čtení napadlo).

Další poznámka je, že jsem měl při čtení (i pro hru) trochu problém se identifikovat se settingem. Nechytil jsem žádnou atmosféru. Ono je to obecně problém samotného cestování časem že je strašně "mnohobarevné". Ale i tak bych to asi chtělo zabarvit do nějákého žánru. Možná trošku rozpracovat to, co je v těch příbězích neměnné - na jednotce OBIČ (už jméno mají takové obyčejné). Nějáké cool vychtávky - zvyky, vybavení atd.

Ale to už fakt kecám z hladu.

Hra je nadesignovaná vážně pěkně. A to že byla napsaná za dva dny v horečce si zaslouží smeknout klobouk, pročež tak činím. :clap:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Gran
Váš Astrální Brácha .)
Příspěvky: 1904
Registrován: 15. 8. 2006, 12:36
Bydliště: Praha

Re: [RPG Kuchyně 2009] Časy se mění

Příspěvek od Gran »

Co je to "railroader"? Podle překladu bych tipoval, že takoví ti hráči, co rádi nalinkovanou story ;)
It's Alive!
Uživatelský avatar
Majo
Příspěvky: 769
Registrován: 26. 4. 2007, 11:53
Bydliště: žilina (SR)

Re: [RPG Kuchyně 2009] Časy se mění

Příspěvek od Majo »

Ja som si zatial precital asi 30%, ale celkom sa mi to pacilo. Paci sa mi ta tema cestovania v case a hlavne to spracovanie.
Normalne by som si to aj zahral :)
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6642
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2009] Časy se mění

Příspěvek od boubaque »

Taky jsem to už přečetl, musím říct, že mě to velmi zaujalo. Strašně se mi líbí předherní příprava, a přitom zcela křupkový přístup (a zase naopak některé prvky nenásilně nutí k aktivitě). Tuhle hru bych nejspíš dokázal hrát dlouhodobě a pořád se u toho bavit. Náhodný generátor settingu považuju, narozdíl od Ecthelionů, za vynikající.
Jen jsem možná tak úplně nepochopil, k čemu je Twist, nebo spíš jestli se liší od zlepšení postavy i jinak než tím, že nemůžu mít víc Twistů k jedné vlastnosti.

K některým věcem bych se vyjádřil konkrétněji, ale to už bych hodnotil příliš, takže to zatím nechám na porotě ;)

Gran píše:Co je to "railroader"? Podle překladu bych tipoval, že takoví ti hráči, co rádi nalinkovanou story ;)
Ano, zvlášť vypravěči :)


P.S. Příště už musím napsat hru, která nebude GM-less...
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12357
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2009] Časy se mění

Příspěvek od Ecthelion »

boubaque píše:Náhodný generátor settingu považuju, narozdíl od Ecthelionů, za vynikající.
Možná jsem to napsal špatně - ten náhodný generátor je výborný - jen bych změnil tu alternativu pro railroadery.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3747
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2009] Časy se mění

Příspěvek od crowen »

necital som to este cele, ale hned ma napadol setting, kde by som si to vyskusal - www.agent-jfk.cz :-)
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12357
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2009] Časy se mění

Příspěvek od Ecthelion »

Ecthelion píše:Další poznámka je, že jsem měl při čtení (i pro hru) trochu problém se identifikovat se settingem. Nechytil jsem žádnou atmosféru. Ono je to obecně problém samotného cestování časem že je strašně "mnohobarevné". Ale i tak bych to asi chtělo zabarvit do nějákého žánru. Možná trošku rozpracovat to, co je v těch příbězích neměnné - na jednotce OBIČ (už jméno mají takové obyčejné). Nějáké cool vychtávky - zvyky, vybavení atd.
Zkusím trochu rozepsat, jak to bylo myšleno (neber to prosím jako kritku, ale jenom to co nás napadlo, když se díváme, jak by se hra dala dál dopracovat nebo dodělat). :wink:

Každá historická epizoda je úplně jiná a každá hra tak bude úplně jiná. V podstatě je tu málo toho, s čím se mohu identifikovat a co by bylo při každé hře stejné - ona společná "atmosféra" na kterou jsme naráželi.
To by mohla být právě "přítomnost" jednotky OBIČ - tedy šedesátá léta. Už americký císař mě vykolejil, takže nevím, jak ty šedesátá léta pořádně vypadají, ale přimlouval bych se za normální šedesátá. Agenti mohou mít v přítomnosti svůj život, rodinu, příbuzné... bydlí v americkém domku na předměstí (ala americký sen), mají manželku, do práce jezdí nějakou nadupanou károu ála Ford Mustang, Plymouth Barracuda nebo Pontiac GTO.... torchu popsat sídlo jednotky - blonďatá sekretářka s šíleným drdolem vaří kávu, profesora Ehrlichmann si pouští Wagnera tak, že to rezonuje po všech chodbách, Johny Athins u vchodu... jsou šedesátá léta - na záchodech se na desce umyvadla povalují zbytky koksu nebo heroinu, profesorova Wagnera přeřvává Jimi Hendrix, The Who, The Doors nebo Beatles a je tu cítit nasládlá vůně marihuany. Počítač, který počítá časové odchylky je správný sálový (zabírá obrovské sklepení), sestrojený ze stovek elektronek a strkají se do něj děrné štítky...
OBIČ je federální agentura (hráči mohou nafasovat standardní výstroj, předepsaný oblek a výstroj - jaké vybavení mají na misi?), a postavy můžou být takové ty konzervativnější, které se oblékají do obleků a nosí klobouky nebo naopak liberálnější - hippíci, greaseři nebo motorkáři. Pro sebe bych si vzal greasera, který sice nosí histroické kostýmy, jako zbytek týmu, ale nevzdává se své nagelované hlavy (kterou co chvíli češe hřebenem) a kožené bundy, kterou přehodí klidně přes tógu. :>;o)

Dát jim nějaké zázemí a poznámky i mimo historii, aby se vytvořilo ... pozadí... (greaser půjde do baru balit holky a popere se se studenty (nebo to samé se bude snažit udělat ve středověké hospodě), další člen se hádá s manželkou, další může řešit drogovou závislost své sestry...), které postavu určí a nebude se měnit... nevím, možná je to kravina. $D
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20843
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2009] Časy se mění

Příspěvek od Markus »

Kravina to není... naopak, napsals to stokrát líp, než bych to dokázal napsat já .
Prostředí OBIČe by určitě stálo za rozvedení, dát tomu nějaké jednotící prvky, které by spojovaly jednotlivé mise. Život na základně, atd. To jsou motivy pro případný další rozvoj hry. Během Kuchyně jsem byl rád, že jsem stihnul jádro (a to ještě se zpožděním) :P

Jenom teda přiznám, že ta tráva, drogy a nagelované háro mi tam nějak nesedne. 60. léta jsem plácnul kvůli superpočítačům (tuším, že jsem v knize psal, že obrazovková místnost se nachází uvnitř počítače, ne?). Asi jsem si tu dobu měl víc rozmyslet. :)
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12357
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2009] Časy se mění

Příspěvek od Ecthelion »

Markus píše:Jenom teda přiznám, že ta tráva, drogy a nagelované háro mi tam nějak nesedne. 60. léta jsem plácnul kvůli superpočítačům...
Drogy se tam skutečně moc nehodí, to je pravda... ale znáš výrok Paula Kantnera: "If you can remember anything about the sixties, you weren't really there." :wink:

Buď je můžeš ignorovat s tím, že do jednotky se prostě nedostanou (je to federální agentura, jsou tam slušňáci (a kontrolují jim moč), musí se nosit předepsané oblečení, atp.) a venku nevadí (snaha o záchranu sestry závislé na drogách je náhodou dobrý vedlejší příběh)... nebo to časově posuneš a pak bych si dovolil upozornit na tohle. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3747
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2009] Časy se mění

Příspěvek od crowen »

tak zaver dokumentu je uplne genialny:
Původně jsem svou hru chtěl pojmenovat
Čas proti hrdinům, ale pak mi došlo, že by to lidé
zkracovali jako ČPH a takovou ošklivou zkratku
jsem nechtěl.
Co by na to asi povedal Jerson?

:-)= :-)= :-)=
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12357
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2009] Časy se mění

Příspěvek od Ecthelion »

Obrázek

Nesmíš v dalších úpravách zapomenout také na komando ostrých hochů, které si mohou zavolat v případě krajní nouze a které tam naběhne s hromadou Thompsonů a dostane agenty zpátky domů v případě, že se situace ukáže být kritickou. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20843
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2009] Časy se mění

Příspěvek od Markus »

Tak jsme konečně otestovali Časy! Zápis se mi poněkud protáhl, tak jsem ho radši poslal jako samostatné téma do Zápisů. Určitě si ho přečtěte.

To podstatné pro další vývoj Časů je:

1. Setting se přesouvá z USA do Sovětského svazu
2. Tvorba postav, mise a Scén funguje na jedničku
3. Nelíbí se mi vyhodnocovací mechaniky a budu je úplně předělávat

Popravdě řečeno, už když jsem Časy psal, tak jsem věděl, že způsob vyhodnocování konfliktů budu úplně měnit. Byl to sice fajn způsob, jak uspokojit ingredienci barva, ale stávající mechaniky používají příliš mnoho různobarevných kostek, což není zrovna user-friendly.

Další věc je, že konflikty trvají strašně dlouho. Mechanika je inspirovaná Dogs, ke kterým to celkem sedí, ale v Časech jsem chtěl, aby dění více odsýpalo a bylo odlehčenější. Takhle jsou konflikty příliš detailní a pomalé.

Zatím ale nevím, čím to nahradit.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12357
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuchyně 2009] Časy se mění

Příspěvek od Ecthelion »

Markus píše:3. Nelíbí se mi vyhodnocovací mechaniky a budu je úplně předělávat
Nám to postupné házení nepřišlo špatné, ale byl bordel v tom, kdo má vyprávěcí pravomoci - jednou jsi házel ty a pak jsi vyzval hráče, aby popsal, co se stalo... takže v tom byl prostě zmatek.

Možná by měl konflikt probíhat tak, že se na začátku určí sázky a pak se postupně hází - kdo začíná, hodí kostkou a pokud udělá úspěch, popíše, co se stalo - následuje oponent, zase hází a až hodí úspěch, popíše co se stalo... a tak dlouho, dokud nedojdou kostky. Popis se samozřejmě bude lišit od toho, jestli se mu úspěch podařil napoprvé (direkt k.o., který protivníka srazil k zemi) nebo po hodu tří kostek (urputný zápas s údery na obou stranách a šťastným zásahem, který protivníka srazil k zemi)... kostek není tolik, takže by to podle nás konflikty příjemně zrychlilo, ale zase ponechalo to postupné přisazování, které na tom možná nebylo špatné... :think:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Jakub
Příspěvky: 182
Registrován: 4. 7. 2009, 16:14

Re: [RPG Kuchyně 2009] Časy se mění

Příspěvek od Jakub »

Precetl jsem pravidla, bavila me, docela rad bych hru s nasi RPG partou zkusil, i kdyz teda v anglictine (jsou to cizinci). Jak bys prelozil nazev? Evidentne prvni moznost je Times Are Changing, i kdyz tam se ztrati ta dvojznacnost, ktera se mi na ceskem nazvu libi ("Casy se meni", jakoze se samy od sebe meni, a jakoze jsou nekym meneny).

Par poznamek k tomu, kdyz jsem cetl pravidal a diskuzi:
1. Vyhodnoceni mise mi prislo divne. Kdyz se mise podari, zvysi si hraci jednu vlastnost o jedna, kdyz se mise nepodari, dostanou twist, coz je jako by zvysili vlastnost o jedna. Nejak jsem nepochopil, jestli je mezi temahle dvema zpusoby nejaky rozdil.
2. Jako ostatnim, chybela mi trochu atmosfera settingu. I kdyz Sovetsky svaz me nejak nenadchnul. Prijde mi, ze kdybych hral za Sovetsky svaz, asi bych se snazil prosadit komunismus (treba bych ve stredovekem Nemecku nechal kopii Marxova Kapitalu a tak), moc nevim, proc bych mel jenom blokovat Kronovy nepratele. Asi zkusim nejkou jinou dobu, premyslel jsem o osmdesatych letech (kdy se rozvijely pocitace, zacaly se objevovat v domacnostech, zaroven IBM porad sazelo na superpocitace), a asi Zapadni Nemecko. Nejak se mi libi to spojit s disco hudbou a nastupem gay mody, umelohmotnych oblecku atd.
Markus píše:3. Nelíbí se mi vyhodnocovací mechaniky a budu je úplně předělávat
Takhle pri cteni mi taky prislo, ze jsou moc zdlouhave, i kdyz samozrejme, nehral jsem, takze to je jen pocit pri cteni. Chystas se na ty zmeny nekdy brzy, ze bych treba pockal na Casy se meni verze 1.1?
Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů