[RPG Kuchyně 2009] Ninja!

Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

[RPG Kuchyně 2009] Ninja!

Příspěvek od skew »

[RPG Kuychyně 2009] Ninja!
Wuh, tak na poslední chvíli přeci jen relativně dokončená hra.
Nevím co o ní říct, prostě hrajete za ninjy, cílem bylo vytvořit megalomanskou hru ve stylu hongkongskejch kung-fu mlátiček na podobná témata.
...
Tak mě napadá, že jsem do původního dokumentu nevložil inspiraci:
Filmy: Hrdina, Shinobi, Americký Ninja 1 až nevím_kolik
Hry: Shinobi III (sega megadrive :))
Systémy: Asi tam uniklo něco z Wushu (i když jsem ho nehrál, jen četl), možná je tam podobnost s Mouseguard/Burning Wheel nebo něčím (vyhodnocování schopností v mezihráčských konfliktech na způsob "kámen-nůžky-papír"... ani MG ani BW jsem ale nečetl, jen o tom slyšel)... pak nevím; určitě taky trochu ze Střepů Snů*.
Snažil jsem se přímé inspiraci v herních systémech vyhýbat, dopadlo to jak to dopadlo.

(*na svou obranu, ptal jsem se Errica na hody nevadilo mu to, a ani mě nepřipadá podobnost nijak radikální)

EDIT: Brrr, někdy v dohledné době sem vložím ještě opravenou verzi a dám si tentokrát větší pozor na hrubky, nejasnosti a nejednoznačnosti.
Přílohy
Ninja!-karty.pdf
(88.2 KiB) Staženo 393 x
Ninja!-pravidla-0021verze.pdf
(346.58 KiB) Staženo 385 x
Naposledy upravil(a) skew dne 23. 2. 2009, 22:27, celkem upraveno 2 x.
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
jonka
Příspěvky: 1976
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuychyně 2009] Ninja!

Příspěvek od jonka »

Pěkné, musím si to ale přečíst ještě jednou abych to pochopil úplně (a mohl klást otázky). Chválím/líbí se mi zapojení karet do hry.

btw Fibonacciho kostka ftw !
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6642
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuychyně 2009] Ninja!

Příspěvek od boubaque »

skew: Nemůžu najít odkaz na stažení, takže si asi moc nepočtu... ;)
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuychyně 2009] Ninja!

Příspěvek od Peekay »

Tak toto je dobre psycho. Z prvych troch stran mi skoro explodovala hlava.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Gran
Váš Astrální Brácha .)
Příspěvky: 1904
Registrován: 15. 8. 2006, 12:36
Bydliště: Praha

Re: [RPG Kuychyně 2009] Ninja!

Příspěvek od Gran »

Kde se to dá stáhnout?
It's Alive!
Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuychyně 2009] Ninja!

Příspěvek od skew »

Sorry, napravil bych to dřív, ale dneska jsem se dostal na net až teď. Tak si to užijte :)
Peekay píše:Tak toto je dobre psycho. Z prvych troch stran mi skoro explodovala hlava.
Není to tak strašně složité, jen jsem to asi blbě vysvětlil :wink: . Zkusím to napravit v dalších verzích.
Pokud jste viděli film Hrdina, je to trochu na ten způsob.

Mě spíš víc psycho přijde vymyslet takovou zápletku, kdy by každý Ninja šel po své vlastní cestičce a sbíral Indicie vedoucí ke stejné věci.

Pokud je osnova nejasná (což asi je), tak možná bude srozumitelnější popsat ji jakoby z přítomnosti a víc v bodech:

Osnova děje:
-Jsou čtyři Ninjové, kteří se snaží získat nějakou odměnu, něčeho dosáhnout.
-Všichni postupně něco dělají pro dosažení cíle, sbírají Indicie (to jsou právě ty akční scény).
-Jakmile jeden Ninja nasbírá dost Indicií, dojde k serii (semi)finálních dialogů - nejprve se potkají dva Ninjové a převypráví jeden druhému všechnu svou snahu získat Indicie, od začátku až do konce (převypráví si vzájemně své akční scény). Totéž udělají druzí dva Ninjové.
-Pak se první dva porvou, druzí dva taky.
-Vítězové duelů se setkají a převypráví si všechno, co do nynějška zažili (tj. vypráví jeden druhému o svém minulém dialogu a následném duelu).
-Pak se zbylí dva konečně střetnou ve finálním duelu.
-Vítěz se setká se Starcem a převypráví mu všechno, co zažil (všechno, tj. minulý dialog a následující duel - nezapomeňte, že minulý dialog v sobě obsahoval celý předešlý děj).
-Stařec se setká s posluchači a převypráví jim to, co mu řekl vítěz.

Koloběh scén
-Jakmile dojde na popis akčních scén, hráči se v nich střídají - kdo má akční scénu pro sebe, přepne se z posluchače na Ninju, až skončí, tak zase předá akci jinému hráči (a sám se přepne do posluchače). Mezi akčními scénami je možné přepnout se na chvilku do dialogu Ninjů.
-Dialogy slouží spíše pro uvození akční scény, aby hráč navázal tam, kde skončil - "Dobrá. Nyní jsem tedy věděl, že Dai Katanu vlastnil naposledy hrdina Wong. Vydal jsem se tedy do jeho hrobky..." a naváže akční scénou.
-Po poslední* akční scéně je dobré vrátit se do dialogu a zakončit ho před duelem.

*(tehdy, když alespoň jeden z Ninjů nahrabal dostatek Indicií)

Úloha hráče - přepínání mezi Ninjou a Posluchačem:
-V úvodní scéně hrají všichni hráči Posluchače (ale moc toho ani nenamluví, úvodní scéna je krátká).
-Když se odehrává dialog dvou Ninjů, hovoří krátce jejich dva hráči. Zbylí hráči reprezentují Posluchače (a nemají právo zasahovat do děje).
-Pak jeden z nich ve vyprávění přejde do své akční scény - v té scéně on hraje pořád svého Ninju, zbytek hráčů hraje Posluchače. I Posluchači mohou do děje mírně zasahovat - konstatováním faktů a kladením otázek (třeba skočí hráči / vypravěči do řeči: "Jak ale Hiro prošel přes Močály zmatků ? Vždyť jsou přeci plné bytostí Kappa !").
-V semi-finálních duelech příslušní hráči hrají Ninji, zbylí dva se přepnou do Posluchačů. Pak se dvojice vystřídají. Ve finálním duelu hrají pouze přeživší Ninjové, zbylí hráči opět představují Posluchače.

Úloha vypravěče:
-Vypravěč hraje Starce v úvodní scéně, a pak prostě kohokoliv, kdo není Ninja nebo posluchač (a je nutné mít ho v dané scéně - hraje davy mooků valící se na Ninju, a tak vůbec všechno, co každej slušnej vypravěč hrává...).

___

Když jednoznačně odlišíte, kdy odehráváte dialog, kdy naopak odehráváte akční scénua a kdy pro změnu promlouváte ústy Posluchače, neměl by to být takovej problém.
Pár tipů, jak rozlišit Ninju a Posluchače, které jsem nestihl sepsat do původní verze:

Ninja v dialogu: Stačí mluvit v přítomném čase a oslovovat svého soupeře.
Ninja v akční scéně: Začněte popisem prostředí, mluvte spíše v minulém čase (dokud nezačne ta správná akce, to už si pak nikdo nemá šanci splést a vy se můžete vyřádit klidně i v Present continuous 8) ).
Posluchač: Simple, jelikož se nejedná o vaši akční scénu, tedy jakýkoliv zásah do děje znamená, že mluvíte z pozice Posluchače, nikoliv Ninjy... Plus, jako posluchač skáčete do řeči a kladete otázky / nadhazujete doměnky a fakta.
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
Uživatelský avatar
Majo
Příspěvky: 769
Registrován: 26. 4. 2007, 11:53
Bydliště: žilina (SR)

Re: [RPG Kuychyně 2009] Ninja!

Příspěvek od Majo »

Mne sa to paci. A pripada mi to celkom jednoduche, jedine to poradie scen posobi komplikovane. Aj riesenie konfliktov je jednoduche, iba sa hodi a kto ma viac, vyhral.
Ale neviem to dobre posudit bez toho aby som to zahral, az vtedy by som si ujasnil veci.
Ta Fibonacciho kocka je wow. By ma zaujimalo, ci to niekto pred tebou uz vymyslel. Ja som o nikom nepocul.
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10153
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: [RPG Kuychyně 2009] Ninja!

Příspěvek od ilgir »

Líbí se mi to velmi hodně. :D Netvrdím, že jsem to úplně pochopil, ale to bych si prostě musel zahrát. (Skewe, budeš na Slezině?)
Hrdinu jsem viděl, takže mě trochu mate jedna věc - ve filmu je vítěz znám už od začátku, ne? Mění se akorát způsob, jakým svého vítězství dosáhnul.

Fibonacciho kostka je cool, ale nějak mi uniká její praktický význam. (Oproti klasické šestistěnce.)
Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: [RPG Kuychyně 2009] Ninja!

Příspěvek od skew »

Páni, díky.
Fibonacciho kostka - včera jsem o ní řekl Godricovi a ten to jednoduše vystihnul. Prostě to jen pozmění křivku pravděpodonosti, že padne nějaká hodnota (plus střední hodnotu hodu). Přitom se ale pořád jedná o obyčejný hod šestistěnnou kostkou, nemusí se nic násobit, sčítat, ani provádět jiné zbytečné operace. Prostě si to ty kostky řeší sami za hráče.

Na Slezině asi budu, jsem v kolonce "možná přijede".

No, přirovnání k Hrdinovi asi není až tak na místě. Ale líbilo se mi v něm právě to, jak spolu mluvili císař a Bezejmenný, a jejich vyprávění bylo vlastně těmi akčními scénami (tedy v tom filmu bylo spíš to "přepnutí z dialogu do akce", než že by se zápletka podobala hře).
Ten přechod mezi scénami je pochopitelně i v jiných filmech, ale obvykle trochu jinak.
Napadá mě teď akorát Alexandr Veliký - Anthony Hopkins tam hraje Ptolemaia nebo koho, a diktuje někomu Alexandrův životopis. V podstatě v prvích pár minutách začne, pak se děj přesune do Alexandrova mládí a pokračuje až do jeho smrti, a až pak se spot-light opět přesune na Ptolemaia (na posledních asi 5 minut 3-hodinového filmu).
...
Rozdíl mezi Alexandrem a Hrdinou je především v tom, že ty retrospektivní scény se střídají v Hrdinovi mnohem rychleji a Bezejmenný s císařem spolu o nich diskutují (pochopitelně je rozdíl taky v tom, že v Hrdinovi se jedná pouze o různé náhledy na jeden a ten samý příběh, ale to není pro střídání scén až tak podstatné).
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2009“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti