Stránka 1 z 3

[RPG Kuchyňa] Čo ďalej?

Napsal: 13. 4. 2008, 07:06
od Bifi
Toto je otázka na organizátorov, porotcov, autorov a hráčov:

Čo chcete, aby sa s hrami z RPG Kuchyne dialo ďalej?

Mali by sa niektoré dobrúsiť a zlepšiť?
Mali by sa playtestovať?
Mali by sa popularizovať?
Mali by sa (po zlepšení a doplnení) predávať?
Mali by sa vydať v papierovej podobe?

Ak áno, ako na to?

Napsal: 13. 4. 2008, 09:18
od Nodiron
Nech si každý autor robí, čo chce.

Napsal: 13. 4. 2008, 10:39
od Bifi
No tak to si to teda zaklincoval.

Nemal by ten autor dostať nejaký input, reakciu záujmu, od hráčov? Resp. nejde zodpovednosť organizátorov za vyhlásenie výsledkov, napríklad podpora tým najlepším?

Napsal: 13. 4. 2008, 10:50
od ilgir
Jojo, bylo by hezké, aby dostali nějaké zadostiučinění, když už se s tím vymýšleli.
Za svou maličkost říkám: Když někdo navrhne nějaký playtest v Praze, budu se snažit udělat si čas. A třeba i vypomůžu s organizací.

Napsal: 13. 4. 2008, 11:51
od Pieta
Rozhodně playtestovat, rozhodně (ale to je spíš na autorech (: ) dopilovat, rozhodně propagovat.

Napsal: 13. 4. 2008, 15:58
od Sirien
Některé ano. S jinými ať si autor dělá co chce... a z některých můžou být pěkné deskovky :D

Napsal: 14. 4. 2008, 07:44
od Joe
Každý autor IMO sám vie, čo by ešte chcel doplniť (ak niečo). Potom by to mohol s niekým odskúšať a napísať svoje dojmy.

A/alebo tiež niekde vyvesiť a dať k prečítaniu "nenakazeným" osobám 8)

Napsal: 14. 4. 2008, 07:54
od Jiron
Já bych určitě rád Babylon dopiloval a pohrál si s ním a i bych si ho rád zahrál.

Napsal: 14. 4. 2008, 08:41
od Bifi
Tak poďme vyjadriť konkrétnu podporu - ja by som sa rád viac dozvedel minimálne o tých hrách, ktoré boli medzi prvými (predovšetkým Wish, Gnóthi Seauton, Vendetta a Oran 1941*) - čo znamená si ich prečítať a porozmýšľať, ako by fungovali v reále. A najviac by som preferoval, ak by som si ich potom mohol zahrať pod vedením ich autora (prípadne tie ozaj zaujímavé by som možno playtestoval aj sám). Následne si rád nájdem čas nejako produktívne o nich s autorom porozprávať.

___________________
* Diablov šepot boli spolu s Hledáním ztracených přátel jediné, ktoré som čítal poriadne.

Napsal: 14. 4. 2008, 08:48
od Joe
Otázka:

čo takto poprekladať hry do angličtiny?

Brainstorming!!! :-)=

Napsal: 14. 4. 2008, 08:49
od Jiron
Moc rád bych si zahrál Rytíře hranatého stolu. Fritzi, myslíš, že bych se s tebou mohl domluvit na nějakém playtestu? Příští měsíc totiž možná pojdu do Brna.

Napsal: 14. 4. 2008, 11:36
od Markus
K Bifiho velmi trefnému dotazu (který jsem mimochodem pochopil ne jako "co mají autoři dělat se svými hrami?", ale jako "jak vy osobně autorům pomůžete?"... to jen tak do plenéru)

Strašně rád bych pomohl s dalším vývojem svou kritikou, jenomže to bohužel naráží na akutní nedostatek času. Takže prozatím končím tím, že jsem svou (snad věcnou a konkrétní) kritiku vepsal do slovního hodnocení. Jinak do RPG kuchyně jsem vrazil až podezřele moc času, takže dřív než v létě se určitě nezmůžu na nic dalšího.

Tvůrcům držím palce, určitě jejich hry stojí za dokončení... a mám všeobecný dojem, že skoro všechny hry se teď nacházejí ve fázi, kdy už další psaní nemá smysl, dokud se neprovede playtest. Takže zahrát, ideálně několikrát, a podle toho vylepšovat. Pokusím se odehrát aspoň některé playtesty, hlavně s brněnskými autory. 8)

Mimochodem, udělat samostatný playtest a poslat autorovi své komentáře je asi tak to nejlepší, co pro vývoj hry můžete udělat.

Ještě jednou díky za vaše hry!

---

EDIT: A technická. Dokončení hry vyžaduje maximální nasazení stran autora. Nikdy to nemůže fungovat tak, že autor nemá příliš času ani chuti, ale nechá se přemlouvat. Naopak - autor musí pracovat a motivovat ostatní, aby jeho hru přečetli a vyzkoušeli. Obecně nejvíc kritiky přichází těsně po zveřejnění, potom se situace umlčí... další reakce přitáhne jedině nová aktualizace.

EDIT2: A Siriene, za tvou reakci bych ti nejradši jednu vrazil. :wink: :P

Napsal: 14. 4. 2008, 14:08
od boubaque
Mám v plánu rozšířit text o příklady, návrhy na prostředí, zápletky a tak a ... příklady. A pak možná přidám ještě pár příkladů :D

V další fázi je playtest. Pak se uvidí, ale předpokládám, že na systému jako takovém se asi celkem nic měnit nebude.

A pak mám ještě jeden nápad, ale ten si musím promyslet a s někým ho zkonzultovat, než ho zveřejním.

Napsal: 14. 4. 2008, 14:18
od Peekay
boubaque píše:V další fázi je playtest.
Hlasim sa!
boubaque píše: s někým ho zkonzultovat
Hlasim sa!

Napsal: 15. 4. 2008, 12:37
od Kelton
Markus píše:Mimochodem, udělat samostatný playtest a poslat autorovi své komentáře je asi tak to nejlepší, co pro vývoj hry můžete udělat.
Pod tohle bych se podepsal. Autoři vás budou zbožňovat, pojmenují po vás postavičky a získáte jejich nehynoucí vděčnost. :)
a dále Markus píše:A technická. Dokončení hry vyžaduje maximální nasazení stran autora. Nikdy to nemůže fungovat tak, že autor nemá příliš času ani chuti, ale nechá se přemlouvat.
Ale i tak je přemlouvejte, strašně rádi to poslouchají (alespoň někteří :wink: )

A malé oznámení:
Wish hledá playtestery.