[RPG Kuchyňa] Čo ďalej?
-
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7506
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
[RPG Kuchyňa] Čo ďalej?
Toto je otázka na organizátorov, porotcov, autorov a hráčov:
Čo chcete, aby sa s hrami z RPG Kuchyne dialo ďalej?
Mali by sa niektoré dobrúsiť a zlepšiť?
Mali by sa playtestovať?
Mali by sa popularizovať?
Mali by sa (po zlepšení a doplnení) predávať?
Mali by sa vydať v papierovej podobe?
Ak áno, ako na to?
Čo chcete, aby sa s hrami z RPG Kuchyne dialo ďalej?
Mali by sa niektoré dobrúsiť a zlepšiť?
Mali by sa playtestovať?
Mali by sa popularizovať?
Mali by sa (po zlepšení a doplnení) predávať?
Mali by sa vydať v papierovej podobe?
Ak áno, ako na to?
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
-
- Příspěvky: 174
- Registrován: 12. 10. 2007, 18:36
- Bydliště: Trenčín
-
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7506
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
No tak to si to teda zaklincoval.
Nemal by ten autor dostať nejaký input, reakciu záujmu, od hráčov? Resp. nejde zodpovednosť organizátorov za vyhlásenie výsledkov, napríklad podpora tým najlepším?
Nemal by ten autor dostať nejaký input, reakciu záujmu, od hráčov? Resp. nejde zodpovednosť organizátorov za vyhlásenie výsledkov, napríklad podpora tým najlepším?
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
-
- pěšák
- Příspěvky: 10174
- Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
- Bydliště: nejkrásnější město světa
-
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15087
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
-
- Enfant terrible
- Příspěvky: 8902
- Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Některé ano. S jinými ať si autor dělá co chce... a z některých můžou být pěkné deskovky
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
-
- Fórový šašek; Moderátor
- Příspěvky: 4714
- Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
- Bydliště: Bratislava
Každý autor IMO sám vie, čo by ešte chcel doplniť (ak niečo). Potom by to mohol s niekým odskúšať a napísať svoje dojmy.
A/alebo tiež niekde vyvesiť a dať k prečítaniu "nenakazeným" osobám
A/alebo tiež niekde vyvesiť a dať k prečítaniu "nenakazeným" osobám
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
-
- Rytíř
- Příspěvky: 2321
- Registrován: 16. 10. 2004, 16:34
-
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7506
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Tak poďme vyjadriť konkrétnu podporu - ja by som sa rád viac dozvedel minimálne o tých hrách, ktoré boli medzi prvými (predovšetkým Wish, Gnóthi Seauton, Vendetta a Oran 1941*) - čo znamená si ich prečítať a porozmýšľať, ako by fungovali v reále. A najviac by som preferoval, ak by som si ich potom mohol zahrať pod vedením ich autora (prípadne tie ozaj zaujímavé by som možno playtestoval aj sám). Následne si rád nájdem čas nejako produktívne o nich s autorom porozprávať.
___________________
* Diablov šepot boli spolu s Hledáním ztracených přátel jediné, ktoré som čítal poriadne.
___________________
* Diablov šepot boli spolu s Hledáním ztracených přátel jediné, ktoré som čítal poriadne.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
-
- Fórový šašek; Moderátor
- Příspěvky: 4714
- Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
- Bydliště: Bratislava
-
- Rytíř
- Příspěvky: 2321
- Registrován: 16. 10. 2004, 16:34
-
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21028
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
K Bifiho velmi trefnému dotazu (který jsem mimochodem pochopil ne jako "co mají autoři dělat se svými hrami?", ale jako "jak vy osobně autorům pomůžete?"... to jen tak do plenéru)
Strašně rád bych pomohl s dalším vývojem svou kritikou, jenomže to bohužel naráží na akutní nedostatek času. Takže prozatím končím tím, že jsem svou (snad věcnou a konkrétní) kritiku vepsal do slovního hodnocení. Jinak do RPG kuchyně jsem vrazil až podezřele moc času, takže dřív než v létě se určitě nezmůžu na nic dalšího.
Tvůrcům držím palce, určitě jejich hry stojí za dokončení... a mám všeobecný dojem, že skoro všechny hry se teď nacházejí ve fázi, kdy už další psaní nemá smysl, dokud se neprovede playtest. Takže zahrát, ideálně několikrát, a podle toho vylepšovat. Pokusím se odehrát aspoň některé playtesty, hlavně s brněnskými autory.
Mimochodem, udělat samostatný playtest a poslat autorovi své komentáře je asi tak to nejlepší, co pro vývoj hry můžete udělat.
Ještě jednou díky za vaše hry!
---
EDIT: A technická. Dokončení hry vyžaduje maximální nasazení stran autora. Nikdy to nemůže fungovat tak, že autor nemá příliš času ani chuti, ale nechá se přemlouvat. Naopak - autor musí pracovat a motivovat ostatní, aby jeho hru přečetli a vyzkoušeli. Obecně nejvíc kritiky přichází těsně po zveřejnění, potom se situace umlčí... další reakce přitáhne jedině nová aktualizace.
EDIT2: A Siriene, za tvou reakci bych ti nejradši jednu vrazil.
Strašně rád bych pomohl s dalším vývojem svou kritikou, jenomže to bohužel naráží na akutní nedostatek času. Takže prozatím končím tím, že jsem svou (snad věcnou a konkrétní) kritiku vepsal do slovního hodnocení. Jinak do RPG kuchyně jsem vrazil až podezřele moc času, takže dřív než v létě se určitě nezmůžu na nic dalšího.
Tvůrcům držím palce, určitě jejich hry stojí za dokončení... a mám všeobecný dojem, že skoro všechny hry se teď nacházejí ve fázi, kdy už další psaní nemá smysl, dokud se neprovede playtest. Takže zahrát, ideálně několikrát, a podle toho vylepšovat. Pokusím se odehrát aspoň některé playtesty, hlavně s brněnskými autory.
Mimochodem, udělat samostatný playtest a poslat autorovi své komentáře je asi tak to nejlepší, co pro vývoj hry můžete udělat.
Ještě jednou díky za vaše hry!
---
EDIT: A technická. Dokončení hry vyžaduje maximální nasazení stran autora. Nikdy to nemůže fungovat tak, že autor nemá příliš času ani chuti, ale nechá se přemlouvat. Naopak - autor musí pracovat a motivovat ostatní, aby jeho hru přečetli a vyzkoušeli. Obecně nejvíc kritiky přichází těsně po zveřejnění, potom se situace umlčí... další reakce přitáhne jedině nová aktualizace.
EDIT2: A Siriene, za tvou reakci bych ti nejradši jednu vrazil.
-
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6652
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
Mám v plánu rozšířit text o příklady, návrhy na prostředí, zápletky a tak a ... příklady. A pak možná přidám ještě pár příkladů
V další fázi je playtest. Pak se uvidí, ale předpokládám, že na systému jako takovém se asi celkem nic měnit nebude.
A pak mám ještě jeden nápad, ale ten si musím promyslet a s někým ho zkonzultovat, než ho zveřejním.
V další fázi je playtest. Pak se uvidí, ale předpokládám, že na systému jako takovém se asi celkem nic měnit nebude.
A pak mám ještě jeden nápad, ale ten si musím promyslet a s někým ho zkonzultovat, než ho zveřejním.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
-
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
-
- Příspěvky: 921
- Registrován: 2. 10. 2007, 19:06
- Bydliště: Praha
Pod tohle bych se podepsal. Autoři vás budou zbožňovat, pojmenují po vás postavičky a získáte jejich nehynoucí vděčnost.Markus píše:Mimochodem, udělat samostatný playtest a poslat autorovi své komentáře je asi tak to nejlepší, co pro vývoj hry můžete udělat.
Ale i tak je přemlouvejte, strašně rádi to poslouchají (alespoň někteří )a dále Markus píše:A technická. Dokončení hry vyžaduje maximální nasazení stran autora. Nikdy to nemůže fungovat tak, že autor nemá příliš času ani chuti, ale nechá se přemlouvat.
A malé oznámení:
Wish hledá playtestery.
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.