[RPG Kuchyně 2008] Gnóthi seauton
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6652
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
[RPG Kuchyně 2008] Gnóthi seauton
GNÓTHI SEAUTON
(„Poznej sebe sama“)
Verze odeslaná do soutěže: odkaz
Nejnovější verze: odkaz
Hra situovaná do prostředí městských států starověkého Řecka. Postavami budou ctnostní občané předem připraveného antického městského státu, takoví, kteří mají vliv na dění v jejich městě, ale nejsou natolik mocní, aby neměli své osobní cíle. Tyto jejich cíle, nebo spíše snaha o jejich naplnění se bude střetávat s veřejným zájmem jejich městského státu, a co víc, často se bude snaha o naplnění některého zájmu – ať už osobního či veřejného – střetávat s jejich ctností, s jejich morálním přesvědčením. Postavy budou stavěny před dilemata, ale ani jedna možnost nebude ta správná … a jak praví římské pořekadlo, tertium non datur („není třetí možnost“).
-------------------------------
Přispívejte a kritizujte! Klidně i negativně
P.S. když jsem hru odesílal, měl jsem pochybnosti o její hratelnosti, ale čím víc o ní přemýšlím, tím víc se mi zdá dostatečně dobrá.
(„Poznej sebe sama“)
Verze odeslaná do soutěže: odkaz
Nejnovější verze: odkaz
Hra situovaná do prostředí městských států starověkého Řecka. Postavami budou ctnostní občané předem připraveného antického městského státu, takoví, kteří mají vliv na dění v jejich městě, ale nejsou natolik mocní, aby neměli své osobní cíle. Tyto jejich cíle, nebo spíše snaha o jejich naplnění se bude střetávat s veřejným zájmem jejich městského státu, a co víc, často se bude snaha o naplnění některého zájmu – ať už osobního či veřejného – střetávat s jejich ctností, s jejich morálním přesvědčením. Postavy budou stavěny před dilemata, ale ani jedna možnost nebude ta správná … a jak praví římské pořekadlo, tertium non datur („není třetí možnost“).
-------------------------------
Přispívejte a kritizujte! Klidně i negativně
P.S. když jsem hru odesílal, měl jsem pochybnosti o její hratelnosti, ale čím víc o ní přemýšlím, tím víc se mi zdá dostatečně dobrá.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6652
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
A teď už k věci:
Všiml jsem si, že jsem zapomněl na místě, kde vstupuje přítel do cizí scény jako ochránce veřejného zájmu, napsat, že hráč hlavní postavy pak snížit svou vážnost (a tím i veřejný zájem) už potom nesmí. (Může ovšem stále použít ostrakon na posezení s přáteli.)
To by se to sbírala ostraka! Za nic! To by byla ta hra nekonečná
Všiml jsem si, že jsem zapomněl na místě, kde vstupuje přítel do cizí scény jako ochránce veřejného zájmu, napsat, že hráč hlavní postavy pak snížit svou vážnost (a tím i veřejný zájem) už potom nesmí. (Může ovšem stále použít ostrakon na posezení s přáteli.)
To by se to sbírala ostraka! Za nic! To by byla ta hra nekonečná
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12367
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Koukám, že jsme zvolili trochu podobný přístup.
Antika je dobrá volba - jako podklad příběhu je fajn. Teď jsme dočetli pravidla a je to vážně dobré. Klidně bych si někdy zahrál.
Jenom upřesnění - hra končí, když je jeden hráč ostrakizován, spáchá sebevraždu nebo se nenaplní veřejný zájem? Neměla/nemohla by v případě prvních dvou pokračovat dál?
(rýpavá poznámka bokem - to manželství by mělo být možná nahrazeno vztahem jiným, mezi Danajci kadeří dlouhých a líbezných častějším... )
Antika je dobrá volba - jako podklad příběhu je fajn. Teď jsme dočetli pravidla a je to vážně dobré. Klidně bych si někdy zahrál.
Jenom upřesnění - hra končí, když je jeden hráč ostrakizován, spáchá sebevraždu nebo se nenaplní veřejný zájem? Neměla/nemohla by v případě prvních dvou pokračovat dál?
(rýpavá poznámka bokem - to manželství by mělo být možná nahrazeno vztahem jiným, mezi Danajci kadeří dlouhých a líbezných častějším... )
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6652
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Ještě jsem se nekoukal "dovnitř", ale podle anotace mě hned napadlo, že jsme asi napsali něco dost podobného...Ecthelion píše:Koukám, že jsme zvolili trochu podobný přístup.
(pochopili jste to správně)Jenom upřesnění - hra končí, když je jeden hráč ostrakizován, spáchá sebevraždu nebo se nenaplní veřejný zájem? Neměla/nemohla by v případě prvních dvou pokračovat dál?
No... asi mohla, ale neměla by Vyřazovat postavu z hraní se nelíbí ani v deskovkách, a GS bych rád považoval za RPG. A vytváření nové postavy ... mňo ... neblaze to mění šance na naplnění veřejného zájmu (i když s ohledem na dobu tvorby je myslím jasné, že všechna čísla jsou střely od boku).
Proto je to Rodina, a ne Rozkvetlý a naplněný vztah muže a ženy.(rýpavá poznámka bokem - to manželství by mělo být možná nahrazeno vztahem jiným, mezi Danajci kadeří dlouhých a líbezných častějším... )
Dobře, chabý pokus, ale zkusil jsem to
EDIT: Ještě se rpohrabu papíry a napíšu sem svoje systémové požadavky na hru a přidám komentáře, jestli a jak jsem je naplnil... to budete koukat!
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6652
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Takže nahlédněte do mého kotlíku!
...aneb jak měla vypadat moje hra
(Tučně je požadovaný efekt, obyčejným písmem navržené řešení, kurzívou komentáře, jak to nakonec dopadlo)
A obligátně na závěr: Jakékoliv dotazy či připomínky jsou vítány
...aneb jak měla vypadat moje hra
(Tučně je požadovaný efekt, obyčejným písmem navržené řešení, kurzívou komentáře, jak to nakonec dopadlo)
- Uzavírat jednotlivá sezení --> nějaká forma endgame nebo splnit nějaký cíl daný pro toto sezení
Zvolil jsem jakýsi kompromis mezi (klasickou) endgame a "jen" splněním cíle - sezení (hra) končí s vyřazením prvního hráče ze hry, zároveň je toto vyřazení koncem odpočítávání veřejného zájmu. - Možnost nekonečné hry --> (a) ne definitivní, příběh uzavírající endgame, (b) variabilní motivace (nejen) postav
Tady jsem evidentně neuspěl (přestože obě navržená řešení ve hře jsou, nebo mohou být zahrnuta). Na druhou stranu, tento požadavek se kouše se čtvrtým bodem, který byl pro mě o dost důležitější. - Vzbudit dojem, že je to aspoň trochu klasická hra --> napsat roli pro vypravěče
<i> </i> - Žánr, atmosféra: tragika (tragédie), dilemata --> (a) setting, (b) ???
Přemýšlel jsem, jak to dostat do mechanik, a až během tvorby mi došlo, že tenhle požadavek je dost podporován tím, že se kostky používají, ale neháže se s nimi. Dilema tak řeší hráč a ne alibisticky kostky ... a já nemusím vymýšlet rezoluční mechaniku založenou na náhodě! - Záživná hra, barvité popisy --> odměna za popis
Odměnami za popis jsem původně myslel něco ve stylu Wushu, ale pak mi došlo, že akční hra není můj cíl (aspoň ne nutně), a tak jsem tento bod trochu odsunul do pozadí. Jeho částečné naplnění je vlastně spíš zásluhou následujícího bodu. - Zapojení hráčů do tvorby příběhu - (a) odměna za popis, (b) vypravěčské pravomoci i hráčům, (c) odměna za vlastní přínos
Hledal jsem měnu, kterou by hráči dostávali za popis a kterou by mohli utratit za situaci / postavu / skutečnost, která by se jim ve hře líbila. Ale dlouho jsem nevěděl, za co se budou získávat. Nakonec jsem čistě na základě settingu vymyslel ostraka. Jejich použití pak získalo obrysy po zapojení klíčového slova "přítel", pak už to šlo ráz na ráz. Odměna za popis je tak na jednu stranu zisk ostraka, na druhou stranu možnost použít ostrakon. Přesto získávání ostrak je pro mě asi nejslabší část hry. - Hra se má věnovat tomu, co hráče zajímá --> (a) statistiky příběhového charakteru, (b) zapojení všech statů do mechanik, (c) motivace = statistika
Myslím, že statistiky mají přímý vliv na příběh a všechny jsou zapojeny v důležitých (mechanických) momentech hry. Mechanicky zcela jasně vyjádřenou motivací je veřejný zájem. Tady jsem řekl bych uspěl bez ztráty kytičky.
Na druhou stranu... dosáhl jsem navrženým řešením cíle? to je otázka, kterou zatm nejsem schopný odpovědět
A obligátně na závěr: Jakékoliv dotazy či připomínky jsou vítány
Naposledy upravil(a) boubaque dne 28. 2. 2008, 12:53, celkem upraveno 1 x.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
No... není to špatné. Ale neoslovilo mě to. Pravidla nejsou zlá, máš moc hezké grafické zpracování, vypadá to že to i do sebe všechno zapadá... ale nějak mi tam schází... něco. Taková ta jiskra ze které bych měl dojem že tohle je právě to co bych si chtěl zahrát. A bohužel mi tam schází úplně
Ale třeba to je jen můj dojem... určitě ale pěkná práce
Ale třeba to je jen můj dojem... určitě ale pěkná práce
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6652
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Díky za přečtení i hodnocení.
Už když jsem hru vytvářel, bylo mi jasné, že se nezavděčím všem, a ani to nebyl můj cíl. Navíc ještě ve chvíli, kdy jsem hru odesílal, nebyl jsem si jistý, jak by to mělo vypadat při hře. Aby to zaujalo, chce to trochu víc příkladů a doprovodných textů, aby hráči nemuseli nejdřív pár dní přemýšlet, co v tom vlastně odehrát za příběhy.
A myslím si, že to, co Ti na tom chybí, je nějaká větší dynamika. Taky mi tam trochu chybí, ale tahle hra je o dilematech (a snad roleplayi) a ne o akci. A za těch 14 dnů (nebo spíš jen druhý týden) už jsem nebyl schopný tomu tu dynamiku dodat (a když tak nad tím přemýšlím, nevím, jestli ji vůbec chci dodávat). I když myslím si, že v určité chvíli během hry se tam trocha spádu objeví: ve chvíli, kdy už se budou osudy postav blížit rozuzlení.
Ale pokud to není dynamika (myslím tím to, co žene hru dopředu), co Ti tam chybí, pak už mě nenapadá, co by tomu chybělo zásadně. Každopádně ještě jednou díky za reakci.
Už když jsem hru vytvářel, bylo mi jasné, že se nezavděčím všem, a ani to nebyl můj cíl. Navíc ještě ve chvíli, kdy jsem hru odesílal, nebyl jsem si jistý, jak by to mělo vypadat při hře. Aby to zaujalo, chce to trochu víc příkladů a doprovodných textů, aby hráči nemuseli nejdřív pár dní přemýšlet, co v tom vlastně odehrát za příběhy.
A myslím si, že to, co Ti na tom chybí, je nějaká větší dynamika. Taky mi tam trochu chybí, ale tahle hra je o dilematech (a snad roleplayi) a ne o akci. A za těch 14 dnů (nebo spíš jen druhý týden) už jsem nebyl schopný tomu tu dynamiku dodat (a když tak nad tím přemýšlím, nevím, jestli ji vůbec chci dodávat). I když myslím si, že v určité chvíli během hry se tam trocha spádu objeví: ve chvíli, kdy už se budou osudy postav blížit rozuzlení.
Ale pokud to není dynamika (myslím tím to, co žene hru dopředu), co Ti tam chybí, pak už mě nenapadá, co by tomu chybělo zásadně. Každopádně ještě jednou díky za reakci.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti