[RPG Kuchyně 2008] Vendetta

Zamčeno
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10475
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

[RPG Kuchyně 2008] Vendetta

Příspěvek od Ecthelion » 27. 2. 2008, 14:57

Vendetta
Renesanční drama

„Jsme stvořeni z téže hmoty jako sny.“
William Shakespeare

Obrázek

Děj hry se odehrává v jednom z mnoha italských městských států. Píše se 15. století a italská renesance je v plném rozkvětu. Jednotlivá města se osamostatnila a mohutné věže jednotlivých rodů se vypínají nad hradby. Šlechtické rodiny soupeří ve městě s významnými měšťany i samy mezi sebou. Nastupuje sice doba humanismu a zájmu o lidskost, ale také doba Niccola Machiavelliho a věk nesmiřitelného zápasu o moc, krvavého a nelítostného, halasného řinčení halaparten, zvonění schiavon, stejně jako tichého zpěvu dýk vrahů a symfonie jedů a zrady. Morálka i víra v Boha jsou v boji o nadvládu nad městem zapomenuty a je-li odměnou moc a sláva, jdou baroni, kardinálové i měšťané přes mrtvoly. Město láká mocichtivé jako plameny můru a může se stát smrtící pastí. Morální zkaženost, úpadek, vendetta a boj o moc i holý život jsou tu na denním pořádku.

Hráči zde představují většinou hlavu některého ze šlechtických rodů a snaží se ve jménu moci a rodiny vyřadit ostatní soupeře a sáhnout po diadému prince města. Výsledkem by měl být dramatický příběh, ne nepodobný klasickým tragediím, shakespearovským dramtům a ságám mocných rodů. Cílem by měla být kreativní tvorba příběhu na základě strategických rozhodnutí hráčů a mechanik sytému. Improvizované hraní rolí a vytváření imaginativních obrazů a scén by mělo být nejvyšší úrovní hraní Vendetty a pravidla se pouze snaží dodat k němu podklad.

Pravidla hry najdete tady.
Tisknutelná verse je tady.

Za jakékoli připomínky, dotazy, rady nebo váš dojem z pravidel budeme vděční. :wink:
Naposledy upravil(a) Ecthelion dne 27. 2. 2008, 16:10, celkem upraveno 1 x.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3335
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crowen » 27. 2. 2008, 15:25

dufam ze sa nechystas vyhrat aj tuto sutaz ;-)

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay » 27. 2. 2008, 15:50

Ja osobne by som teda poprosil o tlacitelnu verziu :)

A inac este jedna doplnujuca otazka - v pravidlach to priamo neuvadzate (okrem velmi nepriameho naznaku na strane 6): kolko hracov je podla vas schodny pocet pre hru? Kolko je optimalny?
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10475
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion » 27. 2. 2008, 16:09

Crowen: :>;o)

Peekay: Tisknutelná verze je tady (přidáme odkaz do záhlaví).

Ohledně počtu hráčů - nezmiňujeme se o něm tak trochu úmyslně. Celá pravidla jsou postavena na jisté benevolentnosti a úpravách pro konkrétní hráče. Osobně si umím díky neexistenci Vypravěče představit hru dvou hráčů, která by mohla dopadnout velmi dobře (Montecové a Capuleti), ale optimem, které bychom doporučovali je tak 3-5. Pravidlový strop je tuším 6 - proto, aby se hráči dostali v nějakém rozuném čase ke své scéně. Pokud se ale dohodnou na nějaké formě participace na scénách, pak není problém hrát Vendettu v 7 i více hráčích (scéna, kdy jednotliví pánové v čele ozbrojených družin dorazí na náměstí z různých stran a ta chvíle čekání před bojem, kdo koho zradí, kdo se ke komu přidá a kdo koho napadne... :wink:)... :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3335
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crowen » 27. 2. 2008, 19:59

:clap: :clap: pekna hra, precital som v buse cestou domov, rad by som to niekedy vyskusal

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10475
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion » 28. 2. 2008, 17:50

Obrázek
crowen píše::clap: :clap: pekna hra, precital som v buse cestou domov, rad by som to niekedy vyskusal
Dík! Jsme opravdu rádi, že si to někdo přečetl (a že byl schopen dočíst to do konce :wink:). Takže díky za reakci, moc si ji vážíme.

Jinak - co možná ještě mělo být v pravidlech:

- více podkladů a vodítek k tvorbě příběhů. (tohle všechno ale stejně sepsal Shakespeare, takže proč se snažit... $D)

- více rozvést tvorbu postav a možná přidat jejich individuálních cíle a motivace, aby vzniklo více podkladů, na které se později naváže (i když pravděpodobně k tomu stejně dojde i když to tam není explicitně napsáno...)

A další otázka, pokud byste stáli o debatu k Vendettě, zní - je podle vás možné se vybičovat k takovémuto, možná trochu náročnějšímu, hraní? Láká vas to?
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 5429
Registrován: 2. 10. 2006, 18:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od boubaque » 28. 2. 2008, 20:59

Ecthelion vedle píše:Koukám, že jsme zvolili trochu podobný přístup. $D
boubaque vedle píše:Ještě jsem se nekoukal "dovnitř", ale podle anotace mě hned napadlo, že jsme asi napsali něco dost podobného...
Tak jsem si Vendettu přečetl... a musím říct, že moje prohlášení muselo vyznít úplně nesmyslně :D Ale je fakt, že pár podobných postupů by se tam našlo...

Vypadá to velmi dobře a zajímavě, ale trochu mi na tom vadí dvě věci: Vyřazování postav mě nikdy nenadchne, zvlášť když hra může trvat ještě hodně dlouho po vyřazení první z nich - na druhou stranu to variantní pravidlo aspoň částečně řeší tenhle problém...
A když už pravidla určují i druhy scén, hodila by se nějaká podpora RP, opravdu jen s drobnými úpravami si Vendettu dokážu představit jako nefalšovanou a kvalitní deskovku ;)
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10475
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion » 28. 2. 2008, 21:54

Vyřazování postav (pokud myslíš vyřazení postavy hlavní - tedy hráče) je z jistého pohledu vážně špatné, nicméně po dlouhém přemýšelní jsme jej zařadili - jednak nebude hráč vyřazen hned (odehraje si minimálně několik scén), scénu jeho vyřazení lze pojmout mnohem dramatičtěji než kterou jinou (protože jde o bytí a nebytí), hodně hráčů o soutěživost stojí, i vyřazený hráč může přidávat do dalších scén nápady a hrát vedlejší postavy a navíc - může ostatním ve volném čase udělat piňakoládu... $D

Mechanika, která podporuje RP tam je - ostatní hráči mohou ohodnotit dobré výkony hráčů body moci. Není to pravidlo stěžejní, ale je tam... :wink:

Já si to naopak moc jako stolní hru představit neumím... byla by docela nudná. My jsme ty pravidla pojali celkově jenom jako podpůrnou mechaniku, která určí o co ve scéně půjde a vyhodnotí je (protože tohle se na slovním souboji hráčů nechat moc nedá, protože by přerostl v pěstní $D). Těžištěm, osou a mírou celé hry je právě RP - odehrání scén. Pokud to zkusíš, tak administrace stolních pravidel zabere minimum času a můžeš tak skákat od jedné zajímavé scény k další scéně... bez scén se to dá celé zmačkat a vyhodit do koše, protože s nimi to stojí a padá...
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7065
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 8. 3. 2008, 16:42

Velmi pěkná... deskovka. Narozdíl od Rytířů hranatého stolu ale skutečně dotažená a vypiplaná.
Vlastnoručně vytvářený hrací plán je velmi hezký nápad, zvlášť ten postup, roleplaying je u ní ale asi tak podstatný, jako u Arkhamu. Je hezký, ale dá se to vklidu odehrát i bez něj,

Krásné provedení, mimochodem. Bohužel jak jsem psal výše, RPGčko v tom nevidím o nic víc než v onom Arkhamu.
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10475
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion » 8. 3. 2008, 18:41

Sirien: Děkujeme za to, že sis hru přečetl i za názor. :wink:

Jinak to podle nás RPG je. Dá se to sice hrát i bez roleplaye, ale bez toho se dá hrát i DrD, DnD nebo cokoliv jiného. Mají mechaniky pro vyhodnocování soubojů a mnoha dalších situací a vata mezi tím závisí na lidech. Pokud budou hrát jen souboje, je to jejich věc, ale pak už ani DnD nebude RPG, ale deskovka. Do Člověče, nezlob se roleplay bez úprav nedostaneš, Vendetta ho potřebuje (jak už jsme psali Bubákovi - bez něj si hru neumím představit). :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10475
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion » 13. 4. 2008, 21:39

Obrázek

Děkujeme všem porotcům za hodnocení i podněty. :wink:

Markus: K tvým poznámkám...

ad. a) Jak by sis to představoval? Podle popisu to zní zajímavě... něco jako přihazování v pokeru. Ve smyslu, že se scéna hraje a hráči do ní vnášejí další a další věci a když dojde scéna k nějakému kulminačnímu bodu, hodí se kostkami?
ad. b) Scény s neutrálními postavami mají opozici v nezůčastněných hráčích... hráč, který ji vyvolal ji neodehrává sám... stejně jako v případě scény proti jinému rodu má oponenta. Přišla nám zajímavá možnost dát hráčům volnost v tom zahrát si i postavy mimo rod... loupeživý baron, kardinál, císař Říše římské (i u něj může rod získat jistý, i když spíše nepřímý vliv, může se tedy vyskytovat jako neutrální postava... $D), britský spisovatel... :wink:
ad. c) Dodání osobních motivací je dobrá připomínka... uvažovali jsme nad tím, ale pro formát soutěže jsme se nakonec rozhodli nějak podstatněji zahrnout jen rodové zájmy s tím, že je tam tento osobná zájem jen naznačen (Peekay poznamenává, že to tam nepochopil - nebyl čas to pořádně rozvést)...
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10475
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Vendetta]

Příspěvek od Ecthelion » 2. 1. 2009, 16:46

Obrázek

Připravili jsme přepracovanou verzi pravidel, které jsme posílali do soutěže RPG Kuchyně 08. Obsahuje nová pravidla, která podporují jedinečnost rodů, určují charaktery postav i novou grafickou podobu. :wink:

Nalézt je můžete tady.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Zamčeno

Zpět na „RPG Kuchyně 2008“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host