[RPG Kuchyně 2008] Diablov Sepot - postapo zombie RPG

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7371
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 10. 3. 2008, 12:28

Nemáš pravdu, nejde jen o věže - již zmíněné Metro, zvláště propojíš-li ho s odizolovanými šachtami inženýrských sítí, tvoří spíš bludiště než věž.

Nějaká větší a dostatečně ozbrojená skupina by byla schopna udržet určitou plochu od zombíků dost dlouho na to, aby ji ohraničila něčím dostatečně bytelným a nezdolatelným (taková ven vykloněná stěna by pro zombíky byla nejspíš konečná) - například kus parku nebo nějakou louku za městem.
Extra dobře by to bylo proveditelné v prostředí, které by nebylo nutno hájit celé naráz, ale bylo by jej možné "čistit a zabírat" po menších fragmentech - např. vilové čtvrti na okraji města, kde by takto bylo možné vytvořit kolonii na základě několika ohraničených vilových bloků

Ostrov s kontrolovatelnou velikostí je samozřejmě definitivní jistota - ať už ostrov na moři, nebo jen oddělený velkou řekou.
S tím se samozřejmě úzce pojí možnost námořní kolonie žijící na lodích.

V prostředí hor by bylo určitě možné uhájit ve velké skupině lidí prostor typu údolí. Takový prostor by sice nebyl tak dokonale oddělitelný, takže by se musel potýkat s pravidelnými útoky zombíků, ale měl by i mnoho jiných poměrně značných výhod

No a pak je tu samozřejmě herně poněkud dost nepraktická varianta kolonie vytvořené skupinou s technologickým potenciálem těsně před dovršením apokalypsy - antarktiská základna. Podvodní "město" někde poblíž mělčiny. Sofistikovaný podzemní komplex hluboko v horách.

-----

Máš pravdu, Náhlý zvrat mi nějak unikl, ale když si na něj teď poukázal tak jsem si ho všiml... tím pádem jsi vlastně ty tři ingredience nakonec stejně splnil, takže se omlouvám za nepozornost.

Co se týče té ruské rulety... no... nevím nevím jak moc je systém postupné gradace-rizika uznatelný, k tomu bychse potřeboval zeptat autorů ingrediencí jak přesně to bylo myšleno.

Autory obrázků bych zcela určitě chtěl (a btw. podle politiky deviantu by ses měl zeptat autorů jestli je smíš použít - na to teda osobně taky kašlu, ale je hezký na ně alespoň u obrázku odkázat a favenout si je, to nic nestojí :D )
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 12448
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 18. 3. 2008, 12:55

Pár komentářů, které jsem si náhodně poznamenal při čtení:

Poznámky pro Crowena:

-- Redhead má jako vzorová postava Nenávist, ale ve tvorbě postavy není uvedeno, že bych si Nenávist mohl vzít od začátku a jak to funguje. Je tam jenom uvedeno, že ji mohu získat v průběhu hry.

-- Zkaženost se sníží, když ji hrát ve scéně neprojeví? Přijde mi, že se neprojeví každou chvíli... už jen proto, že ne každá scéna má konflikt a ne každý konflikt vyžaduje zkaženost. Neznamená to, že se za chvíli všem sníží na 0?

--- mechanické schopnosti mi přijdou silně nadbytečné - máš sebedůvěru, zkaženost, vášně, strach, předměty... proč mít ještě schopnosti, navíc dále dělené do několika stupňů efektivity? Začíná toho být příliš mnoho na sčítání.

--- gradování: použít novou kostku? Jaké barvy? A není jedna kostka málo, při takovém množství kostek? Nebylo by lepší přehodit CELÝ hod znova?

--- Strach odebírá -X kostek. Jaké barvy? Co kdyby přidal X černých kostek?

--- Bank přátelství - hráče motivuje ke spolupráci, ale co brání hráčům, aby si donekonečna pomáhali?)

--- "Hráč môže odobrať 1 bielu kocku z Priateľstva a uviesť do hry nový Rys jeho postavy, ak má na to dostatok skúseností." Co znamená "uvést do hry"?

--- "Nik nevie ako sa objavili, o pôvode Zombie kolujú rôzne povesti. (...) Pravdu nepozná nik." Já myslel, že na začátku je to jasně řečeno - vznikly ze špatné čínské vakcíny. :roll:

-- tvé "vyhodnocování konfliktů" trochu pokulhává... jsi příliš orientovaný na činnosti (vylézt na stěnu, už zase!), nikoliv na záměr. A konkrétně "(potichu otvoriť zámok: buď otvorí zámok ale spôsobí hluk, alebo hluk nespôsobí ale zámok neotvorí)" je task resolution jak vyšitá. V konflikt resolution by ses ptal: způsobím hluk, TAKŽE CO TO ZNAMENÁ?
každý hráč povie čo chce dosiahnuť (zámer, dve slová, „čo“ a “ako“, napríklad rýchlo sa ukryť za roh, potichu otvoriť zámok, nenápadne prehovoriť na spoluprácu, ...) a čo sa stane v prípade, že sa mu to nepodarí.
Ve skutečnosti je to jinak: hráč určí, co dělá (utíkám za roh) a potom se řekne, co se stane, když se mu to podaří (stráže si mě nevšimnou a neškodně projdou kolem), a co se stane, když se nezadaří (všimnou si mě a spustí alarm).

Uznávám, poslední pod je z hlediska hry zcela nepodstatná hádka o definice, ale nedalo mi to. :roll:

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7371
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 18. 3. 2008, 13:31

Teda, když už se vyjadřuješ Ty tak já si to taky neodpustim.

Přijde mi že crowena sjíždíš spíě za to že jeho hra neladí k Tvému stylu hraní, protože půlku z toho co vytýkáš já naopak řadím mezi přednosti hry. Závěrečná poznámka o tom, že způsob kterým hra řeší konflikty není přesně podle příručky ten, který máš rád, mi přijde už úplně zbytečná.

K Tvým bodům jen krátce:

- ono je někde uvedeno že Redhead je nová čerstvá postava? Já měl dojem že to je prostě nějaká postava z toho světa

- mechanické schopnosti v kombinaci s abstraktními jsou ve hře naopak cool. Kdyby tam nebyly je z toho další MlwM - řešíme spory vlastnostmi které se jich vůbec netýkají (ano, Tobě se takové hry líbí, mě ne, viz co jsem psal výše) a vznikaly by stejné paskvil scény jako v MlwM (vzpomeň si na můj střet se Sosáčkem - já hrál 11ti letýho kluka, Sosáček třicetiletýho negra co boural hlavou strop lodi, jenže sem měl dvakrát větší Sebenenávist a tudíž jsem ho ve fyzickém (!!) souboji když se na mě vrhnul na chodbě skopal do kuličky což se pak zpětně složitě ospravedlňovalo jako že nějakej šok nebo něco a vůbec ta scéna nedávala smysl)

- ad gradování - silně záleží na míře gradace jaké měl crowen v úmyslu dosáhnout. Podobná výtka mě sice napadla taky, ale bohužel je zcela mimo mísu - 14 dnů není dost času na testování a porota se má rozhodovat na základě přečtení, nikoliv odehrání - bez betatestu nemůžeš říct předem jaké důsledky na hru bude i ta pitomá jedna kostka mít

- bank přátelství - herní situace? roleplaying?

- původ zombie - z vakcíny Ti vzniknou kusy mrtvýho masa co choděj okolo jako by jim fungovaly orgány? To je podobný jako v Shadowrunu s metalidma - ano, vznikli při Probuzení. Ale proč sakra? Kdo se o ně prosil? Nikdo neví...

k onomu vyhodnocování konfliktů jsem se už vyjádřil výše
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 12448
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 18. 3. 2008, 14:09

Sirien píše:Závěrečná poznámka o tom, že způsob kterým hra řeší konflikty není přesně podle příručky ten, který máš rád, mi přijde už úplně zbytečná.
Ne, to je pouze hnidopišství. Crowen napsal "tento systém používá takzvané vyhodnocování konfliktů", načež popsal ukázkové vyhodnocování činností. 8) ALE jak sám říkám, tohle je pouhý spor o definici, který jsem si nemohl odpustit, a berte to prosím trochu s nadsázkou. Na kvalitu hry to nemá žádný vliv.

Jinak můj příspěvek neměly být v žádném případě výtky či stížnosti. Při 32 stránkách za 14 dní je pochopitelné, že se do hry vloudí chybičky - já jsem našel pár věcí, které mi tak připadaly, a tak jsem na ně upozornil. Chtěl jsem pomoct.

Siriene, prosímtě běž a strč hlavu do kýblu se studenou vodou.

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7371
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 18. 3. 2008, 15:31

Blázníš? Když sem to dopsal tak sem zrovna vylez z horký vany, studenou vodu nesnšim o nic míň než studený počasí :D (na postapokalypsách je super že se jen málokdy popisujou jako studený místa, obvykle jde o nějaký post-nukleární věci a bejvá tam příjemně horko :D )
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3390
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crowen » 18. 3. 2008, 16:00

Sirien píše:Blázníš? Když sem to dopsal tak sem zrovna vylez z horký vany, studenou vodu nesnšim o nic míň než studený počasí :D (na postapokalypsách je super že se jen málokdy popisujou jako studený místa, obvykle jde o nějaký post-nukleární věci a bejvá tam příjemně horko :D )
no mna praveze fascinuje zima, takze dalsi kusok bude inspirovany 30 days of night minimalne co sa prostredia tyka :-)

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7371
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 18. 3. 2008, 17:37

Tak to u mě propadne pěti nulama, to jako vůbec nezkoušej :D
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3390
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crowen » 18. 3. 2008, 17:48

$cry$

no nic, vase posty okomentujem neskvor, v praci nejako nestiham pisat seriozne dlhe posty :-)

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3390
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crowen » 18. 3. 2008, 20:24

Markus píše:-- Redhead má jako vzorová postava Nenávist, ale ve tvorbě postavy není uvedeno, že bych si Nenávist mohl vzít od začátku a jak to funguje. Je tam jenom uvedeno, že ji mohu získat v průběhu hry.
Nenavist mozes ziskat uz pri tvorbe, aj ked to mozno z textu nevyplyva.
Markus píše:-- Zkaženost se sníží, když ji hrát ve scéně neprojeví? Přijde mi, že se neprojeví každou chvíli... už jen proto, že ne každá scéna má konflikt a ne každý konflikt vyžaduje zkaženost. Neznamená to, že se za chvíli všem sníží na 0?
Skazenost sa nemusi mechanicky prejavit, nemusi sa pouzit v konflikte, staci ak postava robi nieco zle.
Markus píše:--- mechanické schopnosti mi přijdou silně nadbytečné - máš sebedůvěru, zkaženost, vášně, strach, předměty... proč mít ještě schopnosti, navíc dále dělené do několika stupňů efektivity? Začíná toho být příliš mnoho na sčítání.
Lebo sa mi to paci :-) nechcel som ist cestou MLWM alebo Poisoned kde su vlastnosti vylozene abstraktne a tazko pochopitelne, co kedy presne pouzijem. v DS proste zoberies skill a k nemu vlastnost, scitas (snad ti nerobi problem scitat cisla s vysledkom tak max do 10 $P ) a mas bank kociek, ktorymi hadzes
Markus píše:--- gradování: použít novou kostku? Jaké barvy? A není jedna kostka málo, při takovém množství kostek? Nebylo by lepší přehodit CELÝ hod znova?
Tu zalezi co pouzivas, nestiham teraz citat pravidla a nepamatam si to z hlavy, ale myslim ze si beries biele, lebo gradujes z banku priatelstva (biele kocky)
Markus píše:--- Strach odebírá -X kostek. Jaké barvy? Co kdyby přidal X černých kostek?
Dobra otazka, domyslim
Markus píše:--- Bank přátelství - hráče motivuje ke spolupráci, ale co brání hráčům, aby si donekonečna pomáhali?)
Nema im branit, ma ich nutit :-) ide o to ze bez priatelov sa tazsie prezije.
Markus píše:--- "Hráč môže odobrať 1 bielu kocku z Priateľstva a uviesť do hry nový Rys jeho postavy, ak má na to dostatok skúseností." Co znamená "uvést do hry"?
Hrac povie - moja postava bola kedysi vo vojsku, uz sice davno nestrielala ale za mladi bola majstrom okresu. Odoberies kocku z banku, pouzijes skusenosti, do dennicku si pripises novy skill.
Markus píše:--- "Nik nevie ako sa objavili, o pôvode Zombie kolujú rôzne povesti. (...) Pravdu nepozná nik." Já myslel, že na začátku je to jasně řečeno - vznikly ze špatné čínské vakcíny. :roll:
Jasne povedane pre PH, kazda postava vsak pocula inu legendu a v hernom svete nik uz presne nevie ako to vzniklo.
Markus píše:-- tvé "vyhodnocování konfliktů" trochu pokulhává... jsi příliš orientovaný na činnosti (vylézt na stěnu, už zase!), nikoliv na záměr. A konkrétně "(potichu otvoriť zámok: buď otvorí zámok ale spôsobí hluk, alebo hluk nespôsobí ale zámok neotvorí)" je task resolution jak vyšitá. V konflikt resolution by ses ptal: způsobím hluk, TAKŽE CO TO ZNAMENÁ?
Mozno nie prave najvhodnejsie vysvetlene, pisem si: prepracovat
každý hráč povie čo chce dosiahnuť (zámer, dve slová, „čo“ a “ako“, napríklad rýchlo sa ukryť za roh, potichu otvoriť zámok, nenápadne prehovoriť na spoluprácu, ...) a čo sa stane v prípade, že sa mu to nepodarí.
Ve skutečnosti je to jinak: hráč určí, co dělá (utíkám za roh) a potom se řekne, co se stane, když se mu to podaří (stráže si mě nevšimnou a neškodně projdou kolem), a co se stane, když se nezadaří (všimnou si mě a spustí alarm).

Uznávám, poslední pod je z hlediska hry zcela nepodstatná hádka o definice, ale nedalo mi to. :roll:[/quote]

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3390
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crowen » 18. 3. 2008, 20:33

odpoved sirienovi pride neskvor

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7371
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 19. 3. 2008, 17:48

Lebo sa mi to paci nechcel som ist cestou MLWM alebo Poisoned kde su vlastnosti vylozene abstraktne a tazko pochopitelne, co kedy presne pouzijem. v DS proste zoberies skill a k nemu vlastnost, scitas (snad ti nerobi problem scitat cisla s vysledkom tak max do 10 ) a mas bank kociek, ktorymi hadzes
výborně, moje řeč :D
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3390
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crowen » 19. 3. 2008, 19:43

K Tvým bodům jen krátce:
Sirien píše:- ono je někde uvedeno že Redhead je nová čerstvá postava? Já měl dojem že to je prostě nějaká postava z toho světa
Je to nova postava, zial mi nejako uniklo par veci, nie je taka ako by som chcel, je tam par chyb co sa tyka tvorby
Sirien píše:- mechanické schopnosti v kombinaci s abstraktními jsou ve hře naopak cool. Kdyby tam nebyly je z toho další MlwM - řešíme spory vlastnostmi které se jich vůbec netýkají (ano, Tobě se takové hry líbí, mě ne, viz co jsem psal výše) a vznikaly by stejné paskvil scény jako v MlwM (vzpomeň si na můj střet se Sosáčkem - já hrál 11ti letýho kluka, Sosáček třicetiletýho negra co boural hlavou strop lodi, jenže sem měl dvakrát větší Sebenenávist a tudíž jsem ho ve fyzickém (!!) souboji když se na mě vrhnul na chodbě skopal do kuličky což se pak zpětně složitě ospravedlňovalo jako že nějakej šok nebo něco a vůbec ta scéna nedávala smysl)
K tomuto som sa uz vyjadril vyssie v odpovedi Markusovi
Sirien píše:- ad gradování - silně záleží na míře gradace jaké měl crowen v úmyslu dosáhnout. Podobná výtka mě sice napadla taky, ale bohužel je zcela mimo mísu - 14 dnů není dost času na testování a porota se má rozhodovat na základě přečtení, nikoliv odehrání - bez betatestu nemůžeš říct předem jaké důsledky na hru bude i ta pitomá jedna kostka mít


Mozno by sa dalo v 1 gradacii pouzit viac kociek, napr ak beries z banku priatelstva tak si mozes zobrat tolko, kolko mas priatelov, ak ti to zvysuje stres, tak tolko, kolko je vyuzivany skill a lebo tak nejak. zaradene do TODO listu
Sirien píše:- bank přátelství - herní situace? roleplaying?
vid odpoved Markusovi vyssie

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 12448
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 19. 3. 2008, 19:51

crowen píše:Lebo sa mi to paci nechcel som ist cestou MLWM alebo Poisoned kde su vlastnosti vylozene abstraktne a tazko pochopitelne, co kedy presne pouzijem. v DS proste zoberies skill a k nemu vlastnost, scitas (snad ti nerobi problem scitat cisla s vysledkom tak max do 10 ) a mas bank kociek, ktorymi hadzes
Nerozumíme si. Já jsem neragoval na abstraktnost/konkrétnost statistik. Mě jenom přišlo, že je jich nějak moc různých.

Ale chápu, že to je otázka vkusu, takže dělejme, jako bych nic neřekl.
Nema im branit, ma ich nutit ide o to ze bez priatelov sa tazsie prezije.
Nevím, jaké máš s hraním různých akčně-dobrodružných her zkušenosti ty, ale mé zkušenosti jsou takové, že hráči automaticky spolupracují v 90 % případů (zbylých 10 % jsou mezihráčké konflikty "pro okořenění", které se snadno zažehnají)... nikdy mi nepřišlo, že je třeba je ke spolupráci motivovat, je to prostě přirozený stav věci.

To by také znamenalo, že v 90 % případů si budou hráči přičítat bonus za spolupráci. Logicky mi vychází, že méně náročné na administrativu by bylo nedávat v 90 % případů žádné modifikátory, a pouze v 10 % případů dát postih za to, že nespolupracují. Snad jsem to řekl srozumitelně. :roll:

Nicméně pořád mi uniká, proč je zapotřebí motivovat postavy ke spolupráci. Tím, že jim za to dáš mechanický bonus, tím IMHO způsobíš jen to, že se budou méně často pouštět do vzájemných rozporů a hra bude o to chudší.

Leda že bych skutečně chtěl, aby ve hře nevznikaly konflikty mezi postavami. To pak to pravidlo dává smysl.

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7371
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 19. 3. 2008, 22:51

Já jsem neragoval na abstraktnost/konkrétnost statistik. Mě jenom přišlo, že je jich nějak moc různých.
To je zajímavá připomínka. Osobně mi připadá že tyhle mechaniky nemusí dávat ucelený obraz (jako třeba v MlwM, kde se vzájemně harmonicky doplňuje Strach, Sebenenávist a Láska), pokud jsou rozhozené tak aby vyplňovaly prostor, který hra potřebuje vzhledem k tomu, jak a kam je zasazena. Tudíž když budu konkrétní v téhle hře může být klidně Stres a Přátelství, které až tak moc nesouvisí, protože každá tahle mechanika pokrývá jinou problematiku, kterou se chce hra zaobírat.
Uznávám, že to nevypadá tak harmonicky a esteticky, jako kdyby na sebe navazovaly, ale zase v tom nevidím až takový problém... naopak zase není třeba nějak moc hlídat mechaniky aby vzájemně ladily - i když i to může mít své kouzlo.

Ohledně akčně-dobrodružných her - pokud jsou kvalitní hráči a chtějí RP, tak se tam rozhádají sami a velmi rádi. Pokud to jsou naopak hráči kterým jde o tu akci atd. atd., tak proč jim ten bonus nedat, když to je to co chtějí? Takoví hráči chtějí být cool, mít schopnosti, dostat se do nějakých drsných problémů které na ně GM hodí a pak se z nich vysekat nějakým správně epickým způsobem - a k tomu jsou přece bonusy jako stvořené!! Kdyby to tak nebylo, tak DnD nemá většinu trhu. Takže na tom že hra poskytuje bonusy které by tam nemusely být (ty postihy za nespolupráci jak nadhazuješ) nevidím žádný problém - jde IMO o variaci z načeho pohledu lidí kteří jsou ohledně RPG někde jinde - Ty jsi ve svém narativismu, já jsem naopak ve svém immersio/dramatismu, takže oba vidíme ten potenciál, ačkoliv každý trochu jinak, spíše v těch interakcích a skupinové dynamice, vzájemně se doplňujícím RP. Tihle hráči to ale vidí jinak a nevidím nic špatného na tom jim to nabídnout - naopak to je něco, co myslím že ocení.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5533
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay » 21. 3. 2008, 17:47

Sirien píše:Tak to u mě propadne pěti nulama, to jako vůbec nezkoušej :D
Este stastie, ze tvoj nazor nie je finalnym arbitrom na to, co ma a co nema pravo existovat $lol$

Mna napriklad studeny post-apo velmi zaujima. Obzvlast, ak tam budu aj mamuty.
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně 2008“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host