RPG Kuchyně 2008
Sirien: Endgame nerovná se konec hry...
Jinak ohledně pravidel s tebou souhlasím, proto sem se to pokoušel nacpat v co největší míře do samotných pravidel a v settingu sem použil jenom dvě...
Fakt je, že tydle ingredience přímo svádějí k tomu jak nakonec skončili... což mě vede k...
Možu býtz příští rok, půlrok, či jiný čas porotce?
Jinak ohledně pravidel s tebou souhlasím, proto sem se to pokoušel nacpat v co největší míře do samotných pravidel a v settingu sem použil jenom dvě...
Fakt je, že tydle ingredience přímo svádějí k tomu jak nakonec skončili... což mě vede k...
Možu býtz příští rok, půlrok, či jiný čas porotce?
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Sirien: A to ti něco brání přihlásit se do poroty teď? Vyhlášení bude pokud vím až na Slezině...
Myslím, že Pjotr nedodržel ingredience, protože místo růže mohl být klidně tulipán - ta růže je tam dost naroubovaná a tudíž zbytečná...
Beru to jako tvůj názor, ale pokud myslíš, že třeba Věž je do prostředí renesanční Itálie, kde věže jednotlivých rodů (podívej se třeba na San Gimignano) byly přirozené sídla moci, naroubována nějak uměle a klidně ji můžeš nahradit za "domov", pak si dovoluji nesouhlasit.
Na recenze se jinak těším...
Myslím, že Pjotr nedodržel ingredience, protože místo růže mohl být klidně tulipán - ta růže je tam dost naroubovaná a tudíž zbytečná...
Beru to jako tvůj názor, ale pokud myslíš, že třeba Věž je do prostředí renesanční Itálie, kde věže jednotlivých rodů (podívej se třeba na San Gimignano) byly přirozené sídla moci, naroubována nějak uměle a klidně ji můžeš nahradit za "domov", pak si dovoluji nesouhlasit.
Na recenze se jinak těším...
Ecthelion: Sirien je perfekcionalista, ovšem sám nemám tušení k čemu tu věž jinak použít, tada kromě toho, že by se pak musela stavět co nejméně stabilní věž z kostek a pak by se jednotlivé kostky oddělávaly a komu by to spadlo, ten by prohrál, ale to už by zase nebylo originální, jelikož o takové hře se kdysi kdesi zmiňoval Jezevec...
Jináč souhlasím, že je problém s někeréma ingrediencema, i když srovnáme li s původním gamechefem, tak v Mountain witch, což je hra kerá vyrostla na Gamechefovém základě taky nemusí být witch a mountain a samurajové v takové (fluffové) podobě, jako jsou prezentováni. Nicméně použít to jako jméno pro statistiky podle mě taky není zrovna OK...
Nicméně na Sirienově způsobu hodnocení užití ingrediencí se mi nelíbí, že je to hodnocení jenom toho, co mu připadá těžce špatně (já použil všechny ingredience, Sirien se vyjádřil jenom k těm, co sem tam dosypal jenom tak do počtu), kdysi se mne snažili naučit, že nejdřív máme na všem hledat proč ano, a teprve potom proč ne a sem tím do jisté míry ovlivněné...
Jináč souhlasím, že je problém s někeréma ingrediencema, i když srovnáme li s původním gamechefem, tak v Mountain witch, což je hra kerá vyrostla na Gamechefovém základě taky nemusí být witch a mountain a samurajové v takové (fluffové) podobě, jako jsou prezentováni. Nicméně použít to jako jméno pro statistiky podle mě taky není zrovna OK...
Nicméně na Sirienově způsobu hodnocení užití ingrediencí se mi nelíbí, že je to hodnocení jenom toho, co mu připadá těžce špatně (já použil všechny ingredience, Sirien se vyjádřil jenom k těm, co sem tam dosypal jenom tak do počtu), kdysi se mne snažili naučit, že nejdřív máme na všem hledat proč ano, a teprve potom proč ne a sem tím do jisté míry ovlivněné...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Hm... řekněme že nejsem tak otevřený pozitivnímu myšlení. To co vyhovuje nekomentuju - neni proč, pokud to je dobré tak se o tom zmínim v recenzi, což je forma k tomu určená.
S tou věží to je skutečně zajímavý problém. Popravdě řečeno se domnívám že zrovna Kelton to vyřešil dobře - navázáním na tarot, ve kterém má karta věže velice tradiční negativní význam mohl dát této ingredienci vclku specifickou herní hodnotu. Jistě - šlo by to zamněnit, ale to v podstatě cokoliv - takto by ta záměna byla skutečnou změnou ve stylu systému a ne jen změnou kosmetickou.
Jiron tento problém vyřešil jinak, ale vpodstatě velmi podobně - vystavěl hru kolem velice symbolické mýtické události, jejíž změnou by sice hra byla hratelná stejně (jak sám Jiron uvádí a navrhuje na konci), ale její ráz by se ztratil - víceméně je to obdobné jako u MW, které lze hrát s trpaslíky jdoucími do nitra Morie, nicméně samotné vyznění hry se tím změní
Ohledně Pjotra a růží - tady jde o kulturu věci, Pjotrova hra je o vztazích mezi ženami a muži a o tradici jednoho svátečního dne, ke které prostě podle nejčastějšího dnešního výkladu patří růže. Je to podobné jako s Jironem a Babylonskou věží, jenom ne tak doočíbijící.
Hm. Porotce? Poslední dobou je na mě Markus tak nějak kapku napruženej. Teda... ne že bych v tom byl nevinně, to vůbec. Ale stejně... no, uvidíme, můžu mu napsat, za to nic nedám. Na druhou stranu jsem se ke všem hrám už vyjádřil, takže nevim jak moc by to bylo regulerní...
S tou věží to je skutečně zajímavý problém. Popravdě řečeno se domnívám že zrovna Kelton to vyřešil dobře - navázáním na tarot, ve kterém má karta věže velice tradiční negativní význam mohl dát této ingredienci vclku specifickou herní hodnotu. Jistě - šlo by to zamněnit, ale to v podstatě cokoliv - takto by ta záměna byla skutečnou změnou ve stylu systému a ne jen změnou kosmetickou.
Jiron tento problém vyřešil jinak, ale vpodstatě velmi podobně - vystavěl hru kolem velice symbolické mýtické události, jejíž změnou by sice hra byla hratelná stejně (jak sám Jiron uvádí a navrhuje na konci), ale její ráz by se ztratil - víceméně je to obdobné jako u MW, které lze hrát s trpaslíky jdoucími do nitra Morie, nicméně samotné vyznění hry se tím změní
Ohledně Pjotra a růží - tady jde o kulturu věci, Pjotrova hra je o vztazích mezi ženami a muži a o tradici jednoho svátečního dne, ke které prostě podle nejčastějšího dnešního výkladu patří růže. Je to podobné jako s Jironem a Babylonskou věží, jenom ne tak doočíbijící.
Hm. Porotce? Poslední dobou je na mě Markus tak nějak kapku napruženej. Teda... ne že bych v tom byl nevinně, to vůbec. Ale stejně... no, uvidíme, můžu mu napsat, za to nic nedám. Na druhou stranu jsem se ke všem hrám už vyjádřil, takže nevim jak moc by to bylo regulerní...
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3748
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
S tymto nesuhlasim, veza tam nie je len tak, je to jediny typ obyvatelnej budovy v Zombie svete.Sirien píše:crowen - věž - pěkný, ale taky to neni zrovna ono. Uznávám že to je podobný jako u Jirona, ale přecijen hra na základě Biblické události odvolávající se k věži, a hra kde je to jen tak... no...
Bolo treba pouzit 3+ z 5 ingrediencii, co sa minimalne mne podarilo myslim celkom dobre, nemal som zatial cas si precitat vsetky prispevky.Sirien píše:Z tohodle pohledu mi jako jediný možný vítěz vychází pokud se správně dívám Pjotr, protože všichni ostatní nějakým způsobem nedodrželi ingredience, resp je tam naházeli, ale vlastně nepotřebně.
crowen: Z logiky Tebou popsaného si dokážu představit minimálně další tři nebo čtyři platformy možného ubytování rozsáhlejší komunity tak, aby byla v Tebou popsaném světě chráněna, z čehož minimálně dvě až tři jsou uplatnitelné v Londýně a jeho okolí (a bylo by možná i více, kdybychom použili laxní RPG-logiku věci a nikoliv přísný pohled reality (např. psychologická a vlastně dlouhodobě i biologická nutnost lidského organismu ohledně přítomnosti Slunce).
Hm. I když je pravda že když se na Tvůj výtvor podívám v kontextu toho, jak laxně to dost často odbyli ostatní, tak musím uznat že Věž je u Tebe zastoupena ještě docela adekvátně - i když při přísném pohledu (který, jak jsem psal, by u ostatních dost použitých ingrediencí rozsekal naprosto bez diskuse) by minimálně u mě neobstála - vpodstatě bych to přirovnal k tomu, že by někdo napsal Shadowrun s tím, že měl ve hře použít město Seattle - ano, je tam, ale není v důsledku až tak nutný.
Jinak po letmém nahlédnutí do poznámek ohledně Tvé hry jsi použil, pokud se nepletu (je to možné, hru jsem četl celou, ale nestudoval jsem ji důkladně) ingredience Přítel, Věž a O chloupek.
Ingredience Přítel je zde určitě, ingredienci Věž spochybňuji tak jak jsem psal výše, ingredienci O chloupek... no, dobře, částečný úspěch jsi tak nazval a skutečně tak i funguje. Nějak mi to nepřipadá úplně čisté, na druhou stranu mi nepřijde že by to překročilo onu hranici za kterou bych to zpochybnil.
NICMÉNĚ bych velice rád zdůraznil, ještě jednou, že se mi Tvá hra bez ohledu na využití ingrediencí velmi líbila a spolu s Keltonovou ji hodnotím nejlépe, z hlediska zpracování dokonce o něco lépe než Keltonovu (ten u mě má zase plus za to že se oproto Tobě vydal do méně jistých vod a vytvořil trochu odvážnější koncept - což ale není nic proti Tobě). Dokud (pokud) Markus neodsouhlasí mou případnou účast v porotě tak mi je to, jak jste kdo využili ingredience, spíš ukradený, než cokoliv jiného.
Hm... jen tak mimochodem, možná mi jen selhala paměť nebo to byla nepozornost v pozdních hodinách, ale v poznámkách mám otazníky u použité mechaniky, což znamená že jsem asi nezaregistroval ani Ruskou ruletu, ani kostky kterými by se neházelo, případně to tam bylo v podobě která se mi zdále víc než jen pochybná ale nepoznamenal jsem si v jaké... mohl bys mě navést? Nechci to procházet celé znova na blind
PS - ten obrázek holky s pistolí na straně 12 je fakt cool, mohl bych se zeptat na zdroj, pokud ho znáš? (stejně tak kdyby sis vzpoměl na zdroj zombíků na str 18)
Hm. I když je pravda že když se na Tvůj výtvor podívám v kontextu toho, jak laxně to dost často odbyli ostatní, tak musím uznat že Věž je u Tebe zastoupena ještě docela adekvátně - i když při přísném pohledu (který, jak jsem psal, by u ostatních dost použitých ingrediencí rozsekal naprosto bez diskuse) by minimálně u mě neobstála - vpodstatě bych to přirovnal k tomu, že by někdo napsal Shadowrun s tím, že měl ve hře použít město Seattle - ano, je tam, ale není v důsledku až tak nutný.
Jinak po letmém nahlédnutí do poznámek ohledně Tvé hry jsi použil, pokud se nepletu (je to možné, hru jsem četl celou, ale nestudoval jsem ji důkladně) ingredience Přítel, Věž a O chloupek.
Ingredience Přítel je zde určitě, ingredienci Věž spochybňuji tak jak jsem psal výše, ingredienci O chloupek... no, dobře, částečný úspěch jsi tak nazval a skutečně tak i funguje. Nějak mi to nepřipadá úplně čisté, na druhou stranu mi nepřijde že by to překročilo onu hranici za kterou bych to zpochybnil.
NICMÉNĚ bych velice rád zdůraznil, ještě jednou, že se mi Tvá hra bez ohledu na využití ingrediencí velmi líbila a spolu s Keltonovou ji hodnotím nejlépe, z hlediska zpracování dokonce o něco lépe než Keltonovu (ten u mě má zase plus za to že se oproto Tobě vydal do méně jistých vod a vytvořil trochu odvážnější koncept - což ale není nic proti Tobě). Dokud (pokud) Markus neodsouhlasí mou případnou účast v porotě tak mi je to, jak jste kdo využili ingredience, spíš ukradený, než cokoliv jiného.
Hm... jen tak mimochodem, možná mi jen selhala paměť nebo to byla nepozornost v pozdních hodinách, ale v poznámkách mám otazníky u použité mechaniky, což znamená že jsem asi nezaregistroval ani Ruskou ruletu, ani kostky kterými by se neházelo, případně to tam bylo v podobě která se mi zdále víc než jen pochybná ale nepoznamenal jsem si v jaké... mohl bys mě navést? Nechci to procházet celé znova na blind
PS - ten obrázek holky s pistolí na straně 12 je fakt cool, mohl bych se zeptat na zdroj, pokud ho znáš? (stejně tak kdyby sis vzpoměl na zdroj zombíků na str 18)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Samozřejmě, jak jinak, stačilo by kdybych měl ten nejmenší zájem něco podobnýho dělat a určitě bych to měl mnohem líp.
Vzhledem k tomu že mě Markus na mou žádost přizval k hodnotící porotě RPG Kuchyně tak se od této chvíle odmlčím. Pokud má někdo nějaké dotazy k tomu co jsem už řekl tak si je prosím nechtě a já vám je zodpovím po vyhlášení výsledků, ať už přímo na Slezině nebo později zde.
Vzhledem k tomu že mě Markus na mou žádost přizval k hodnotící porotě RPG Kuchyně tak se od této chvíle odmlčím. Pokud má někdo nějaké dotazy k tomu co jsem už řekl tak si je prosím nechtě a já vám je zodpovím po vyhlášení výsledků, ať už přímo na Slezině nebo později zde.
Naposledy upravil(a) sirien dne 11. 3. 2008, 12:51, celkem upraveno 1 x.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
lepší?
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Rozhodne. Este toho Lich Garyho trochu tmavsie a uz sa to bude dat. (stale to bude pritahovat pozornost, ale nebude to az taky brutal na oci)
Thanks!
Thanks!
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
hm... jenže to nevim jak je viditený na ostatních skinech
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Kto sa dal na vojnu, musi bojovat. Chces pouzivat farebne podpisy, tak je tak trochu tvojou obcianskou povinnostou to otestovat vo vsetkych skinoch.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Hm. Si udělám seznam toho jak je která barva kde vidět... nakonec když už máme ty tabulky...
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů