[Desková kuchyně 2014] Mixování koktejlů

(Skoro) pravidelná výzva ve tvorbě RPG her a produktů podle zadaných ingrediencí.
Uživatelský avatar
Tindo
Příspěvky: 287
Registrován: 23. 8. 2007, 23:55
Bydliště: Nový Bydžov

Re: [Desková kuchyně 2014] Mixování koktejlů

Příspěvek od Tindo »

Možná, že tři jsou lepší. Menší pravděpodobnost, že úplně všude bude kam půjde, přeplněno. Je tam také otázka rozdílného počtu hráčů. Jak to řešit, aby ve všech počtech řešit, aby byly pravděpodobnosti stejné.
Zahrajte si Královské kostky - strategické fantasy rpg, inspirované hrou Crusader Kings.

Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita
Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 959
Registrován: 15. 7. 2008, 16:45
Bydliště: Praha

Re: [Desková kuchyně 2014] Mixování koktejlů

Příspěvek od Nekra »

Tindo, v tom posledním příspěvku ti nerozumím.

Pravděpodobnosti, jak si to hráči rozeberou, když jich bude 3, 4, 5 nebo 6 jsem nepočítal - protože si netroufnu odhadnout chování lidí - při "chování trhu" tj. změnách počtu kostiček na stanovišti (v závislosti na předchozím kole) pravděpodobně dojde k situaci, kdy někde bude surovin více a někde méně.
To, kolik (jaká část - přibližně - z hráčské populace) půjde nedřív na jednu z největších hromad, protože je velká, a kolik naopak půjde na nějakou menší, protože očekává velký zájem protihráčů na té největší hromadě. A i jeden hráč se v různých situacích zachová různě, někdy zvolí první možnost, někdy druhou.
To, jak často se hráč zachová některým ze způsobů je těžké odhadnout. Možná by to "od oka" odhadl nějaký socilog nebo psycholog. Jako matematik akorát odhaduji, že to rozdělení nebude rovnoměrné (tj, hráč se nebude rozhodovat s P=(1/8) pro každou z 8mi možností na 1. stanoviště, a s P=(1/3) na pohyb na těch dalších - a domnívám se, že ta plnější stanoviště budou mít tu šanci o něco větší, ale v tom se mohu mýlit. Bez sběru dat na reálných hráčích by nasimulovaný model mohl být úplně vadný.
Ale pochopil jsem z toho, že snížení počtu stanovišť problém vůbec nemusí řešit, protože 1 hráč může tu "hromadu kostiček", (a že cílem je snížit potřebné množství kostiček) vybrat sám na první návštěvu :(.

To s tou přeplněností - domníváš se, že se hráči budou na stanovištích setkávat častěji? (Protože budou mít na nákup méně příležitostí?)
Vycházel jsem z předpokladu, že když hráč navštíví stanoviště A,B,C - tak obvykle nejvíc ho zajímají kostičky na A, pak na B a pak na C. Takže o kostičky na "A" a "B" by se hráči podělili stejně a ty "potenciální zbytky" na C by se ušetřili (v důsledku čehož by se mohla o něco snížit spotřeba kostiček).

Teda, nějakou dobu mám ještě jeden nápad, ale ten je na pomyslném seznamu: "Sehnat betatestery a otestovat ho."
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů