[Desková kuchyně 2014] Vesmirny Admiral

(Skoro) pravidelná výzva ve tvorbě RPG her a produktů podle zadaných ingrediencí.
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3747
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

[Desková kuchyně 2014] Vesmirny Admiral

Příspěvek od crowen »

Obrázek

Vesmirny Admiral

Prototyp stolnej hry spachany za jednu noc. Hra je určená pre 2 až 6 hráčov. Hráči predstavujú jednotlivé korporácie, ktoré sa snažia ovládnuť priestor vnútorných planét slnečnej sústavy.
Přílohy
Vesmirni Admiral - Crowen.pdf
(3.41 MiB) Staženo 156 x
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: [Desková kuchyně 2014] Vesmirny Admiral

Příspěvek od OnGe »

Spousta materiálu, asi by to bylo lepší jako počítačová hra a vlastně pořádně nevím, jak by se to mělo hrát. Fantasy Flight Games by po tom určitě skočili :) Ale na jednu noc dobrý.

Kdo dělal obrázky?
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3747
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: [Desková kuchyně 2014] Vesmirny Admiral

Příspěvek od crowen »

pořádně nevím, jak by se to mělo hrát
:-? Nevydal cas napisat jedno/dve vzorove kola.

1 - rozlozis planety na obezne drahy
2 - hraci pohybuju svojimi kolonizacnymi lodami po hracom plane, zakladaju nove kolonie, ziskavaju zdroje, z ktorych stavaju vesmirnu flotilu, a potom sa snazia eliminovat superov
3 - treba si davat pozor na pohyb planet, aby sa nestalo, ze lod leti, ale nepristane na planete, lebo ta sa medzicasom pohla dalej :-)

Ktore obrazky? Tie na kartach lodi su postahovane z internetu, niektore z nich tusim ilustroval Sparth.
Tie rucne kreslene skice som robil na tablete - Nexus10+stylus
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: [Desková kuchyně 2014] Vesmirny Admiral

Příspěvek od OnGe »

Při použití obrázků postahovaných z internetů bývá zvykem uvádět autora ;)
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3747
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: [Desková kuchyně 2014] Vesmirny Admiral

Příspěvek od crowen »

onge píše:Při použití obrázků postahovaných z internetů bývá zvykem uvádět autora ;)
Viem, ale nebol cas ani sila o 4 rano :-)
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [Desková kuchyně 2014] Vesmirny Admiral

Příspěvek od York »

Lehce offtopic poznámka: Na širokoúhlém monitoru se mi tenhle formát nečte moc dobře. Když si to zvětším tak, aby to nebylo pro moje oči moc titěrné, tak buď musím na širokoúhlém monitoru čučet ve velkém úhlu doleva doprava, nebo posouvat textem, abych měl aktuálně čtený sloupec uprostřed. Ta A5 varianta je fakt šikovnější.

edit:
Jo a omlouvám se, že moje poznámka je úplně irelevantní ;-)
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Desková kuchyně 2014] Vesmirny Admiral

Příspěvek od Jerson »

Souboje v téhle hře mi přijdou straně "dračákovské" - iniciativa, útoky, odčítání životů ... na deskovku dost zdlouhavé.
To že se vzájemný zboj změní ve spolupráci, pokud se objeví nákaza nebo emzáci je dobrý nápad, ale jak je ona spolupráce zajištěna?
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3747
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: [Desková kuchyně 2014] Vesmirny Admiral

Příspěvek od crowen »

Ad spolupraca - emzaci su taki silni, ze ich jeden hrac sam neporazi, hlavne ak sa objavia v rannej faze hry, ked hraci nemaju velmi silne flotily.

Nemam skusenosti s wargamingom, takze netusim, ako by sa v nejakej wargaming hre riesil stret kriznika s letkov stihaciek aby to bolo aspon trochu uveritelne
Uživatelský avatar
Tindo
Příspěvky: 287
Registrován: 23. 8. 2007, 23:55
Bydliště: Nový Bydžov

Re: [Desková kuchyně 2014] Vesmirny Admiral

Příspěvek od Tindo »

Podle mne to Onge vyjádřil dobře. Spíš to vypadá jako koncept počítačové hry, než deskovky. Určitě by z toho byla senzační hra na Android. Nebo by to mohla být hra, která se odehrává z části na desce a z části na tabletu, kam se přenáčí informace pomocí bluetouth pera, jako například: http://media.bestofmicro.com/W/F/448287 ... _w_600.jpg

Přijde mi skvělý nápad, že se to odehrává v naší sluneční soustavě a planety se pohybují a lodě je tedy mohou minout. Sám jsi to správně vypíchnul ve shrnutí toho, jak hru hrát, i když to není herní akce. Na tom by mohla být postavena skvělá deskovka. A vůbec ne na hexovém papíru. Třeba i plán by mohl být různě otáčecí, kde by se kolem slunce otáčely planety i se stanicemi, na jejich oběžných drahách. Otáčení se stává v hrách běžné, jen ho posunout o krok dál (například hry: Tzolk'in Mayský kalendář, Vikingové, Mysterion).

Já osobně bych nahradil žetony a hexový papír figurkami a plámen s jednodušími segmenty kružnic, které by se vzájemně různou rychlostí otáčely. Mohlo by to vypadat třeba podobně, jako Firefly: http://cf.geekdo-images.com/images/pic1746878_md.jpg

Bojím se, že totální zničení jako konec hry je pro prohrávajícího hodně depresivní, jakmile ztratí naději na vítězství. Podle mne by bylo dobré najít nějaký bod, kde to, kdo získal převahu, je jasné a ten hráč se může prohlásit za vítěze.
Zahrajte si Královské kostky - strategické fantasy rpg, inspirované hrou Crusader Kings.

Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Desková kuchyně 2014] Vesmirny Admiral

Příspěvek od Jerson »

crowen píše:Nemam skusenosti s wargamingom, takze netusim, ako by sa v nejakej wargaming hre riesil stret kriznika s letkov stihaciek aby to bolo aspon trochu uveritelne
Nemyslím, že by pro takovou hru byl nutný wargamingový přístup. Když máš každou loď reprezentovanou kostkou, tak prostě útočník zvolí lodě k útoku, vezme kostky, obránce zvolí lodě k obraně, vezme kostky. Oba hodí, určí které lodě byly poškozeny, které zničeny, a konec boje.

Nápad s otáčejícími se segmenty se mi taky líbí, vypadalo by to efektivně a navíc by se lodě na příslušné oběžné dráze pohybovaly i s vypnutými motory, takže manévrování by mohlo být dost zajímavé.

Jen bych asi zvolil jinou soustavu než sluneční, s obdobným počtem vnitřních planet, ke kterým by hráči přilétali zvnějšku.
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3747
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: [Desková kuchyně 2014] Vesmirny Admiral

Příspěvek od crowen »

Ha, tak parkovanie na orbite a vozenie sa za planetou, (a gravitacny prak) vidim ze mi niekde v procese finalizacie vypadli z pravidiel, v poznamkach som to mal.

Prvy navrh suboja bol taky, ako pises, Jerson, ale sa mi zdalo, ze by mala stihacka, ktorej padne na k6 viac, ako krizniku na k20, velmi jednoducho ten kriznik zostrelila, co sa mi nezdalo uveritelne.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Desková kuchyně 2014] Vesmirny Admiral

Příspěvek od Jerson »

však tam máš počty životů, ne? Na sestřelení křižníku bys potřeboval víc stíhaček a všechny by musely uspět.
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3747
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: [Desková kuchyně 2014] Vesmirny Admiral

Příspěvek od crowen »

hmm, tak potom nechapem toto:
Když máš každou loď reprezentovanou kostkou, tak prostě útočník zvolí lodě k útoku, vezme kostky, obránce zvolí lodě k obraně, vezme kostky. Oba hodí, určí které lodě byly poškozeny, které zničeny, a konec boje.
Presne to sa v hre deje, az na to, ze boj moze mat niekolko kol, nie len jedno, kvoli tomu, ze lode maju pancier.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [Desková kuchyně 2014] Vesmirny Admiral

Příspěvek od Ecthelion »

Tak, se zpožděním, ale přeci - nějaké moje poznámky a zpětná vazba na Vesmírného admirála (neuspořádané, omlouvám se dopředu):

- Souhlasím s ostatními kolegy, že hra je brutálně složitá. Okolo 35 kostek na jednoho hráče, hromady žetonků, karet, rotující planety, nutnost úředničiny stavu surovin na různých koloniích a přesunů mezi nimi... je to hra směrem Twilight Imperium a podobné... a bude se to hrát spíš dny než hodiny. Takhle propracovaná hra je pro dost specifické publikum, běžného hráče nezaujme. Nemusí to být nutně vada, je to designové rozhodnutí.

- Hra je typicky kuchyňově napsána. Různé pravidla a hry člověk nachází porůznu poházené, kde by je opravdu nečekal. Chtěl jsem ti vyhubovat za to, že netuším, jak se sakra obsazují cizí základny, ale našel jsem to pravidlo zahrabané u vlastností křižníku. Netřeba říkat, že by tam být úplně nemělo, ale plně chápu, proč tam je (Kuchyně a časový pres). $lol$ Je to spíš poznámka do budoucna, pokud bys na hře chtěl ještě pracovat, že by se měla zásadně přestrukturovat.

- Připadá mi, že ve hře máš dva prvky... jednak soubojový simulátor, na kterém jsi strávil dost času a přemýšlení... a jednak budovatelskou strategii, která je spíš nastřelená. První část jsem proletěl, ale vypadá pěkně (charakterizovat lodě různostrannou kostkou je moc pěkný nápad). Samozřejmě by byla třeba odladit a trochu ořezat, aby dobře fungovala, ale to by podle mě šlo (a je to určitě věc, která je nad rámec Kuchyně).

Ta druhá mě tam víc mate, než co jiného. :think: Třeba jsem nenašel, jak získáváš nové lidičky (Je tam naznačeno, že je najímáš na Zemi, ale víc nic... jak to funguje? Platíš za ně? Nenašel jsem.), takže absolutně netuším, jestli by nějak ten koloběh mohl fungovat. Nutnost vést si k jednotlivým koloniím administrativu, kolik je kde zásob a přesouvat je tam kde nejsou, mi přijde v rámci deskovky dost smrtelná. Přiznám se, že jsem moc nepochopil, proč zakládat další kolonie... sežere ti to strašně moc zdrojů, za které jsi mohl se svou jednou základnou budovat lodě a vydrtit protivníky. Nelze budovat žádnou pozemní obranu kolonií, takže čím víc kolonií máš, tím víc musíš rozdělovat lodě, abys je chránil... a tím jsi slabší. Připadá mi, že víc základen tě nečiní silnějším, ale slabším.

- Mechanika admirálů je tam nastřelená, ale dost nedotažená. V téhle podobě bych ji asi nepoužíval, je to jen zbytečné zesložitění, které vyžaduje administrativu navíc, ale ve hře se to nějak zásadně neprojeví.

- Rotující planety jsou super nápad a určitě by to vypadalo dobře v nějaké desce s otáčivými kruhy... ale připadá mi, že to zvyšuje obtížnost hraní o řád. Jen spočítat, kam musíš letět, aby ses dostal z Merkuru na Mars je na palici. :think:

- Dost mlhavý cíl výsledné dominance ve vesmíru. Připadá mi podobně vágně určený, jak my jsme určili pro Vendettu (i když to je způlky deskovka a způlky RPG, ale princip je stejný)... a přestože už jsme hráli Vendettu docela dost... nikdy jsme se tomu cíli ani nepřiblížili. Je prostě příliš far-fetched.

Osobně bych zvážil, jestli celou tu budovatelskou strategii nevypustit a neudělat z toho skutečně vesmírné korzáry... tedy, že bys sbíral flotilu, prováděl nájezdy na různé základny, stanice... bojoval s ostatními pirátskými flotilami, nebo se s nimi spojoval proti větším cílům (abyste si během dělení kořisti bodli kudly do zad)... sbíral kořist, další lodě, ale hlavně vodu, techniky a náhradní díly, abys flotilu udržel v chodu... a měl nějaký určený cíl (podobně jako má třeba Firefly) - třeba vydrancovat nějakou určitou planetu chráněnou mohutnou flotilou a silnými obranami, nastřádat určitý počet pokladů, nebo zachránit princeznu. Dali by se tam propracovat velitelé jednotlivých lodí a jejich najímání... a space opera piráti by mi přišli hodně cool. Nevím. Připadalo by mi to mnohem uchopitelnější (pro mě, potažmo casual hráče), ale je to samozřejmě na tobě.

Možná mám ten dojem jen kvůli tomu, že jsi na tu strategii neměl tolik času. Může být. Obecně bych ale zvážil to dost zjednodušit a ořezat o nepotřebné díly, aby to bylo trochu kompaktnější. Ozkoušet, vyházet, co nebude fungovat, rozšířit, co bude zábavné.

Držím palce na další dopracování, jestli se ke hře ještě budeš vracet! Zajímalo by mě, jak se to dál vyvine.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3747
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: [Desková kuchyně 2014] Vesmirny Admiral

Příspěvek od crowen »

Vdaka za komentar, pouvazujem
Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti