Soutěž ve tvorbě (mini)dungeonů

(Skoro) pravidelná výzva ve tvorbě RPG her a produktů podle zadaných ingrediencí.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Soutěž ve tvorbě (mini)dungeonů

Příspěvek od York »

Nekra: Ano, máš pravdu. Čistě za mě žádná licence není potřeba, protože jestli se nepletu, autorské dílo je zákonem chráněno automaticky.

Omlouvám se za zmatení, druhým příspěvkem v tomto tématu jsem nechtěl nic říct, pouze jsem si tam vykopíroval citace z vedlejšího tématu, abych je nemusel hledat, kdyby někdo tohle téma nakousnul.

Na tom, co napsala Sparkle, samozřejmě ale něco je: Kdyby někdo třeba po několika letech chtěl něco z toho vydat, tak bude muset shánět kontakty na jednotlivé autory. Pokud tedy někdo chce tvořit s tím, že mu taková možnost nevadí, nebo ji dokonce vítá, je asi rozumné nějakou vhodnou licenci uvést. Tichý souhlas totiž v tomhle případě nestačí, případný vydavatel nějakou licenci potřebuje.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Soutěž ve tvorbě (mini)dungeonů

Příspěvek od York »

Sparkle: Tak. Prostě bych to shrnul tak, že žádná licence podmínkou k účasti není, ale pokud autor už teď ví, že chce komukoliv dát možnost třeba k úpravě pro Fate a vyvěšení na stránceh faterpg.cz, nebo jakékoliv jiné formě úpravy/distribuce, je rozumné to rovnou zveřejnit pod příslušnou licencí.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Soutěž ve tvorbě (mini)dungeonů

Příspěvek od Jerson »

No, každopádně jsem zvědav na ty "ingredience", hlavně proto, že "minidungeon" mělo být první téma RPG dílny a náměty na prvky alias "ingredience" jsem už dával dohromady.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Soutěž ve tvorbě (mini)dungeonů

Příspěvek od York »

Jerson píše:No, každopádně jsem zvědav na ty "ingredience", hlavně proto, že "minidungeon" mělo být první téma RPG dílny a náměty na prvky alias "ingredience" jsem už dával dohromady.
Jestli dochází k nějakému zásadnímu překryvu tak stačí říct a já tohle zruším. Zatím to nevypadá, že by o to byl nějak zvlášť velký zájem. Pro mě je to jen spousta práce s dost nejistým výsledkem. Na druhou stranu by to ale možná mohlo vést k něčemu, co skutečně bude někdo hrát, což mi přijde jako dobrý důvod, proč to alespoň zkusit.
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Soutěž ve tvorbě (mini)dungeonů

Příspěvek od PetrH »

otazka uplne mimo: mam to brat tak, ze sis udelal neco sveho, kdyz se ceka na spusteni asi za 7-10 dni prvni rpg dilny? bylo by preci jen trapne mit v dilne stejne tema jako mas ty tady? mimochodem tak nejak proc ti nevyhovuje to co by bylo v dilne? ano musel by sis nakontaktovat sam autory, ale treba by to stalo za uvahu ne ?
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Soutěž ve tvorbě (mini)dungeonů

Příspěvek od York »

PetrH píše:otazka uplne mimo: mam to brat tak, ze sis udelal neco sveho, kdyz se ceka na spusteni asi za 7-10 dni prvni rpg dilny?
Zkus si, prosím, trochu pročíst obsah diskusí, které se těchto témat týkají. Nedáváš vůbec smysl.
Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 959
Registrován: 15. 7. 2008, 16:45
Bydliště: Praha

Re: Soutěž ve tvorbě (mini)dungeonů

Příspěvek od Nekra »

Hm, tak především jde o to, co je primárním účelem soutěže. Jestli aby se soutěžící pobavili při tvorbě (jako tomu je třeba v RPG Kuchyni), anebo něco vydat.

Můj postoj je se Sparkliným v rozporu (nerealizovatelné současně). Pokud něco vytvořím bez nároku na honorář, pak chci, aby na tom nevydělával někdo další. Z tohoto hlediska chápu jako "komerční" využití poskytování či šíření díla či jeho odvozeniny za nějakou protihodnotu (nejčastěji finanční). Ne to, že to někdo plácne volně ke stažení na web (včetně stránek, které autor nemá rád, protože tomu ta CC nebrání).

Pro mne je toto jeden ze stěžejních bodů soutěže, i když díky umísťování se v RPGK pravidelně na prvním místě OD KONCE si realisticky připouštím, že vás moje případná neúčast stejně trápit nebude :p.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Soutěž ve tvorbě (mini)dungeonů

Příspěvek od York »

Nekra píše:Hm, tak především jde o to, co je primárním účelem soutěže. Jestli aby se soutěžící pobavili při tvorbě (jako tomu je třeba v RPG Kuchyni), anebo něco vydat.
Můj primární cíl je, udělat co nejvíc proto, aby soutěžní příspěvky nezůstaly v alfa verzi, ale byly dotaženy. Tím, že to spojím s vlastní prací, získám motivaci se tomu dotahování opravdu vážně věnovat. To vnímám jako hlavní rozdíl oproti RPG kuchyni.

O vydávání z mé strany nemá smysl uvažovat, já nejsem vydavatel.
Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 959
Registrován: 15. 7. 2008, 16:45
Bydliště: Praha

Re: Soutěž ve tvorbě (mini)dungeonů

Příspěvek od Nekra »

Tak o vydávání může uvažovat nejen vydavatel, ale i kdokoliv, kdo má kontakt na vydavatele/kapitál na financování vydání/sponzora/... .

York píše: Můj primární cíl je, udělat co nejvíc proto, aby soutěžní příspěvky nezůstaly v alfa verzi, ale byly dotaženy. Tím, že to spojím s vlastní prací, získám motivaci se tomu dotahování opravdu vážně věnovat. To vnímám jako hlavní rozdíl oproti RPG kuchyni.
Jinak takto definovaný primární cíl mi oznamuje, že nejsem členem cílové skupiny.
Hlavně že už mám jasno.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Soutěž ve tvorbě (mini)dungeonů

Příspěvek od York »

Nekra píše:Jinak takto definovaný primární cíl mi oznamuje, že nejsem členem cílové skupiny.
Proč, to se přece nijak nevylučuje s účastí bez té druhé fáze.

Pomoc s dotahováním navíc neznamená, že vezmu tvůj výtvor a celý ho předělám. Jde spíš o to, abys měl vždycky možnost konzultace, zpětnou vazbu i na dílčí změny a vědomí, že na to nejsi sám.
Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 959
Registrován: 15. 7. 2008, 16:45
Bydliště: Praha

Re: Soutěž ve tvorbě (mini)dungeonů

Příspěvek od Nekra »

Upřímně, mojí primární (a často jedinou) motivací pro účast v soutěžích tady (jako RPG Kuchyně, Desková Kuchyně atd.) je se vyblbnout při tvorbě soutěžní verze. Mým cílem zpravidla není dostat to dostat do nějaké vytuněné a hratelnější verze. A i když o tom začnu uvažovat, tak na to stejně nespěchám.

Takže nějaké akční dodělávání ode mne neočekávej. Pokud očekáváš nějaké dodělávání a vyšší verze, tak můj postoj se blíží sabotáži. (Pochopil jsem to tak, že budeš lidi k dodělávání "nutit".)

Možnosti jsou asi tak tři:
1) Neúčastním se.
2) Podmínkou účasti není CC a účastním se - pak to bude jenom primární verze, která nejspíš půjde k ledu (nebo do šuplíku).
3) Podmínkou účasti bude CC, kterou jsem ochoten přijmout - pak vytvořím primární verzi a možná někdo další (přetvořením díla) to dostane do další verze.

Pochopil jsem tě tak, že tvým cílem není jen "poskytnout autorům podporu pro dodělání dungeonu", ale "dotlačit autory, aby dungeon vyvíjeli (myšleno vychytávali chyby)".

Můj postoj/názor znáš. Nechci se nechat nutit do nějakého dodělávání. Takže když to je primární účel, tak bych svou účastí akorát přidělával ostatním práci (už jenom při tom primárním hodnocením).
A to i když nemám moc představ, co na dungeonu lze "tunit", zvláště v případě, kdy nejsou popisy udány v číslech, ale jen tím způsobem, jak jsi uvedl příklad "dvouhlavý pes chrlící oheň".

Co může být na dungeonu špatně (a tedy vyžadující opravu), kromě nějaké příšery s extra sníženou zranitelností, kterou postavy nedokáží porazit?
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Soutěž ve tvorbě (mini)dungeonů

Příspěvek od York »

Nekra píše:(Pochopil jsem to tak, že budeš lidi k dodělávání "nutit".)
To jsem napsal kde? Mám trochu pocit, že mluvím jiným jazykem, než ty čteš ;-) Však tu už nekolik příspěvků opakuju pravý opak.
Nekra píše:Takže nějaké akční dodělávání ode mne neočekávej.
Nemám s tím žádný problém. Už jsem to psal několikrát a klidně to ještě jednou zopakuju: V rámci soutěže se budou hodnotit pvní odevzdané verze. Dopracovávání je volitelné. Můžeš tu možnost využít, nemusíš.

For Oh-Argh's sake, však já jsem se přece účastnil RPG kuchyně s tím, že je můj příspěvek nesoutěžní. Takže fakt netuším, jak jsi přišel na to, že zrovna já budu někoho do něčeho nutit ;-)
Nekra píše:A to i když nemám moc představ, co na dungeonu lze "tunit", zvláště v případě, kdy nejsou popisy udány v číslech, ale jen tím způsobem, jak jsi uvedl příklad "dvouhlavý pes chrlící oheň".

Co může být na dungeonu špatně (a tedy vyžadující opravu), kromě nějaké příšery s extra sníženou zranitelností, kterou postavy nedokáží porazit?
Stejně tak by sis mohl položit otázku, co se dá vylepšovat na překladu padesátistránkové existujíci hry. No a podívej se na topic k Rozcestí, kolik se k tomu nakonec sešlo návrhů a připomínek. A to je jen malá část, většinu dostala Sparkle jinými cestami.
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Soutěž ve tvorbě (mini)dungeonů

Příspěvek od PetrH »

York píše:
PetrH píše:otazka uplne mimo: mam to brat tak, ze sis udelal neco sveho, kdyz se ceka na spusteni asi za 7-10 dni prvni rpg dilny?
Zkus si, prosím, trochu pročíst obsah diskusí, které se těchto témat týkají. Nedáváš vůbec smysl.
co na to rici, nez jen poprat ti hodne stesti... myslim, ze sice po 3 dnech s 7 hodinami spanku nejsem mimo.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Soutěž ve tvorbě (mini)dungeonů

Příspěvek od Sparkle »

Nekra píše:Pokud něco vytvořím bez nároku na honorář, pak chci, aby na tom nevydělával někdo další.
Jen pro tvoji informaci:

Minulý týden jsem se jala upravit své staré dobrodružství, původně vyšlé v Pevnosti pro Drd, do pravidel Fate. Jen konverze mi zabrala 6 hodin. Nyní se to ještě bude muset znova aspoň jednou testnout s novými pravidly a následně ještě vysázet do pěkného čitelného pdf.
Tzn i kdybych si za to dobrodružství účtovala 30 kč za stažení, muselo by mi za to zaplatit minimálně 50 lidí, aby se mi vrátily náklady na čas vložený jen do té konverze - o tvorbě dobrodružství nemluvím. Což jak asi sama uznáš je v Čechách naprostá utopie, aby to tolik lidí koupilo.

Tzn. opravdu nehrozí, že by na tom někdo "vydělal". I kdyby to York fakt vzal a zkonvertoval do Dakary a dal to k prodeji placený, nevyplatilo by se mu to. Pokud ano, pokud by se skutečně ukázalo, že tu v Čechách je trh na to, aby se vyplácelo prodávat hotová dobrodružství, tak si všichni můžeme otevřít šampáňo. Kéž by to tak bylo.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Nekra
Nadšený blázen
Příspěvky: 959
Registrován: 15. 7. 2008, 16:45
Bydliště: Praha

Re: Soutěž ve tvorbě (mini)dungeonů

Příspěvek od Nekra »

York: Téma nalezeno, ale než se jím prokoušu, bude to trvat.

Sparkle: Tohle není ani tak o tom, jak malá je šance, že se to v ČR dá prodávat ve velkém množství - to je primárně osobní postoj.
Pro slušný lidi: Do uvolnění schránky mi nepište SZ!
(130829092016)

Herní preference:
Fyzický crossgender <3.(hráč-postava)
--Akceptovatelné styly hraní (dle systému):
Hack and Slash-Plnění cílů, boje. Kostky. Málo RP, možná simulace.
(Imerzivně) Simulační hra okořeněná dramatem- Ztvárňování charakterů. Gamismus ruší. Občas drama.
Dramatická hra s případnou imerzí/simulací-Dramatické akce. Občas hlubší prožitky.
-Mám problém s kombinací gamismu A dramatu. (Vyjma Wushu)
Odpovědět

Zpět na „RPG Kuchyně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů