[RPG Kuchyně 2014] Opportunity
Re: [RPG Kuchyně 2014] Opportunity
to potom bacha taky na to že máš dvě lobby s odlišným názvem ale úplně stejnými požadavky (extremisticke a farmaceuticke lobby)
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Re: [RPG Kuchyně 2014] Opportunity
AAAA panika, tak toho jsem si vůbec nevšiml a to by opravdu nemělo býtNaoki píše:to potom bacha taky na to že máš dvě lobby s odlišným názvem ale úplně stejnými požadavky (extremisticke a farmaceuticke lobby)
PS: budeš-li někdy v praze, rád si s tebou zahraju
RPG Kuchyně 2014 Opportunity - Právě vyšlo nejnovější číslo Parlamentního plátku, časopisu o politice a pro politiky. Takže rychle do poslaneckých lavic a za řečnický pult. Letenky na Seychely nerostou na stromech!!!
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud
Re: [RPG Kuchyně 2014] Opportunity
Momentálně bydlím nějakých tisíc km od Prahy, ale až tam zavítám tak si vzpomenu na nabídku, děkuju
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Re: [RPG Kuchyně 2014] Opportunity
Něco takového vlastně Echtelioni zmiňovali ... takže nenech se moc přemlouvat a doraž na jarní slezinuNaoki píše:Momentálně bydlím nějakých tisíc km od Prahy, ale až tam zavítám tak si vzpomenu na nabídku, děkuju
RPG Kuchyně 2014 Opportunity - Právě vyšlo nejnovější číslo Parlamentního plátku, časopisu o politice a pro politiky. Takže rychle do poslaneckých lavic a za řečnický pult. Letenky na Seychely nerostou na stromech!!!
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud
Re: [RPG Kuchyně 2014] Opportunity
Dnes večer proběhne test s těmito lobby, mrkni se kdyžtak jak jsem to upravil a pak ti řeknu jak to dopadne
- Přílohy
-
- Opportunity Lobby.docx
- (13.97 KiB) Staženo 107 x
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Re: [RPG Kuchyně 2014] Opportunity
To je tak skvělý ... moc se těším za tvůj report.Naoki píše:Dnes večer proběhne test s těmito lobby, mrkni se kdyžtak jak jsem to upravil a pak ti řeknu jak to dopadne
RPG Kuchyně 2014 Opportunity - Právě vyšlo nejnovější číslo Parlamentního plátku, časopisu o politice a pro politiky. Takže rychle do poslaneckých lavic a za řečnický pult. Letenky na Seychely nerostou na stromech!!!
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud
Re: [RPG Kuchyně 2014] Opportunity
To máš škvělé kamarády, kteří ti testují tvou hru místo aby si testovali vlastní
Hráli jsme v 5ti, většina z nich nováčci co se RPG týče. První hlasovací kolo hrozilo že nikdo hlasovat nebude, protože nebyli zvyklí na nějaké obchodování/vyjednávání a protože jim nebylo úplně jasné co je cílem. Pak se ale vzchopili, vytvořila se de-facto trojkoalice a za 4 kola hra skončila. Tzn. že jeden hráč se vůbec nedostal k návrhu zákonu. Vyhrála Corporate lobby (tu co jsem přidal). Jednomu hráči padla lobby co po něm vyžadovala aby si snížil vlastní hodnotu, a fakt tím trpěl.
Celkové návrhy a připomínky:
- Hra může být příliš rychlá. Neexistuje mechanická zábrana aby hra neskončila po 3-4 kolech. Bylo by dobrý něco implementovat, aby hráči nezůstali s pachuti v ustech (bohužel mě nenapadá co).
- Teoreticky se může stát že hru vyhrajou dva nebo více hráčů zároveň. Znamená to že oba vyhráli? Trochu škoda řešení vzhledem k tomu, že by to mělo být o tom vysmát se všem ostatním. Vítěz by měl být jen jeden!
- Navrhuju dát hráčům možnost na začátku při losování lobby, aby si mohli losovat podruhé, pokud se jím lobby nelíbí. Takto aspoň mají menší šanci že jim příjde self-destruction lobby (sice je to fluffově realistický, ale na druhé straně herně to může být frustrační)
- Lobby s jedinou podmínkou se jeví být jako ty nejtěžší na splnění. Zvýšit něco na 9 je až moc nápadný a málokdo ti na to přistoupí s koalicí.
- Možná by stalo za to vymyslet variantu pro víc hráčů. Vzhledem k tomu že vždy mluví všichni tak se nestane že by se někdo nudil než na něho příjde řada a čim víc hráčů, tím větší chaos a menší predictability
Hráli jsme v 5ti, většina z nich nováčci co se RPG týče. První hlasovací kolo hrozilo že nikdo hlasovat nebude, protože nebyli zvyklí na nějaké obchodování/vyjednávání a protože jim nebylo úplně jasné co je cílem. Pak se ale vzchopili, vytvořila se de-facto trojkoalice a za 4 kola hra skončila. Tzn. že jeden hráč se vůbec nedostal k návrhu zákonu. Vyhrála Corporate lobby (tu co jsem přidal). Jednomu hráči padla lobby co po něm vyžadovala aby si snížil vlastní hodnotu, a fakt tím trpěl.
Celkové návrhy a připomínky:
- Hra může být příliš rychlá. Neexistuje mechanická zábrana aby hra neskončila po 3-4 kolech. Bylo by dobrý něco implementovat, aby hráči nezůstali s pachuti v ustech (bohužel mě nenapadá co).
- Teoreticky se může stát že hru vyhrajou dva nebo více hráčů zároveň. Znamená to že oba vyhráli? Trochu škoda řešení vzhledem k tomu, že by to mělo být o tom vysmát se všem ostatním. Vítěz by měl být jen jeden!
- Navrhuju dát hráčům možnost na začátku při losování lobby, aby si mohli losovat podruhé, pokud se jím lobby nelíbí. Takto aspoň mají menší šanci že jim příjde self-destruction lobby (sice je to fluffově realistický, ale na druhé straně herně to může být frustrační)
- Lobby s jedinou podmínkou se jeví být jako ty nejtěžší na splnění. Zvýšit něco na 9 je až moc nápadný a málokdo ti na to přistoupí s koalicí.
- Možná by stalo za to vymyslet variantu pro víc hráčů. Vzhledem k tomu že vždy mluví všichni tak se nestane že by se někdo nudil než na něho příjde řada a čim víc hráčů, tím větší chaos a menší predictability
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Re: [RPG Kuchyně 2014] Opportunity
Jsem naprosto nadšenej, že jste hru hráli
Kolik jste hráli her??? Jak se to hráčům líbilo??? Chtěli někdy pokračování, nebo říkali "tohle už nikdy"???
Samozřejmě je ale otázka, jestli stávající nastavení není ale prostě moc rychlé. Oddálit vítezství se dá rozšířením oblastí (rozsah např 1-11, výchozí hodnosta 6).
Posledních pár dní zvažuji ještě varintu s asymetrickými haranicemi oblastí (např rozsah 1-11, výchozí hodnota 5)
Každopádně asi není důvod to nedat jako možnost volitelného pravidla.
Pravda ale je, že tohle tušení mají i jiní.
Kolik jste hráli her??? Jak se to hráčům líbilo??? Chtěli někdy pokračování, nebo říkali "tohle už nikdy"???
Opportunity byla ihned od začátku plánovaná jako rychlá hříčka. Taková ta situace, kdy parta sleze na hraní a někdo zavolá, že bude mít půl hodinku/hodinku zpozdění.Naoki píše: - Hra může být příliš rychlá. Neexistuje mechanická zábrana aby hra neskončila po 3-4 kolech. Bylo by dobrý něco implementovat, aby hráči nezůstali s pachuti v ustech (bohužel mě nenapadá co).
Samozřejmě je ale otázka, jestli stávající nastavení není ale prostě moc rychlé. Oddálit vítezství se dá rozšířením oblastí (rozsah např 1-11, výchozí hodnosta 6).
Posledních pár dní zvažuji ještě varintu s asymetrickými haranicemi oblastí (např rozsah 1-11, výchozí hodnota 5)
Ano toto je možné. Souhlasím s tebou, že je stylové, aby vítěz byl pouze jeden. Nenapadá mě, ale jak při stávajícím systému zajistit.Naoki píše: - Teoreticky se může stát že hru vyhrajou dva nebo více hráčů zároveň. Znamená to že oba vyhráli? Trochu škoda řešení vzhledem k tomu, že by to mělo být o tom vysmát se všem ostatním. Vítěz by měl být jen jeden!
Právě takhle situace mi příjde úplně nejstylovější, když se zelená strana zaprodá horníkůmNaoki píše: - Navrhuju dát hráčům možnost na začátku při losování lobby, aby si mohli losovat podruhé, pokud se jím lobby nelíbí. Takto aspoň mají menší šanci že jim příjde self-destruction lobby (sice je to fluffově realistický, ale na druhé straně herně to může být frustrační)
Každopádně asi není důvod to nedat jako možnost volitelného pravidla.
Nejsem si tím úplně jistej. Sice je tam jistá nápadnost, ale zase to vyžaduje nejmenší celkový posun.Naoki píše: - Lobby s jedinou podmínkou se jeví být jako ty nejtěžší na splnění. Zvýšit něco na 9 je až moc nápadný a málokdo ti na to přistoupí s koalicí.
Pravda ale je, že tohle tušení mají i jiní.
Máš nějakou konkrétnější představu???Naoki píše: - Možná by stalo za to vymyslet variantu pro víc hráčů. Vzhledem k tomu že vždy mluví všichni tak se nestane že by se někdo nudil než na něho příjde řada a čim víc hráčů, tím větší chaos a menší predictability
RPG Kuchyně 2014 Opportunity - Právě vyšlo nejnovější číslo Parlamentního plátku, časopisu o politice a pro politiky. Takže rychle do poslaneckých lavic a za řečnický pult. Letenky na Seychely nerostou na stromech!!!
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud
Re: [RPG Kuchyně 2014] Opportunity
Bohužel to bylo ve psolečnosti lidí co politiku vážně nesnáší, takže to chtělo hodně přesvědčování aby si aspoň tu jednu hru zahráli. Po hře uznali že kdyby byl jiný fluff tak by byla i fajnová.Kolik jste hráli her??? Jak se to hráčům líbilo??? Chtěli někdy pokračování, nebo říkali "tohle už nikdy"???
Jinak na ostatní dotazy zatm odpověď nemám. Ozvu se však pokud mě něco napadne
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Re: [RPG Kuchyně 2014] Opportunity
Tohle možná není úplně špatná poznámka. Navhli třeba nějaké jiné, které by se hodilo/líbilo více??? Popravdě práve politika mi přijde taková neustále konfrontační, ukecaná, cynická a opportunistická (jako kdo s kým hlasuje se vesele a stále mění a ikdyž sme s někým v koalici, tak jakmile dojde na volby tak oni jsou div ne čerti s rohama a kopytem)Naoki píše: Bohužel to bylo ve psolečnosti lidí co politiku vážně nesnáší, takže to chtělo hodně přesvědčování aby si aspoň tu jednu hru zahráli. Po hře uznali že kdyby byl jiný fluff tak by byla i fajnová.
RPG Kuchyně 2014 Opportunity - Právě vyšlo nejnovější číslo Parlamentního plátku, časopisu o politice a pro politiky. Takže rychle do poslaneckých lavic a za řečnický pult. Letenky na Seychely nerostou na stromech!!!
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud
Re: [RPG Kuchyně 2014] Opportunity
Nic nenavrhli. Pouze připustili že když si člověk odmyslí že jde o politiku tak to může být zábavné
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Re: [RPG Kuchyně 2014] Opportunity
Hmmm ... jaká oblast/setting nabýzí stejné možnosti jako politika, ale není tak společensky odmítaná???
RPG Kuchyně 2014 Opportunity - Právě vyšlo nejnovější číslo Parlamentního plátku, časopisu o politice a pro politiky. Takže rychle do poslaneckých lavic a za řečnický pult. Letenky na Seychely nerostou na stromech!!!
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud
Re: [RPG Kuchyně 2014] Opportunity
ja sa obávam, že nenájdeš
práve zasadenie do politky umožňuje byť hre tak cynickou a pritom sa na jej cynizme úplne rovnako cynicky baviť.
možno je to ako keď Jerson vysvetľuje RPG. je to ako dračák, ale nie je to dračák.
je to o politike, ale nie je to o politike
k samotnej hre.
zúčastnil som sa už playtestovania, keď z hry boli ešte len lobby a pár heslovitých poznámok na 1/3 A4, takže samotné pravidlá sa mi hodnotia dosť zle, občas možno neoddelím ten kúsok aury autora, ktorý na mňa preskočil.
aj napriek tomu, že Insolitus nie je najlepší štylista (a otvorene to priznáva) Opportunity nie sú napísané celkom zle. chýba tomu nejaká vonkajšia prezentovateľná stránka a tak vôbec, ale pravidlá sa z toho pochopiť dajú.
tie sú samé osebe veľmi jednoduché a do bodky plnia, čo od nich insolitus očakáva, aj keď majú nejaké muchy (väčšina z nich by sa ale dala odstrániť dodatočným veľkým príkladom zo hry nakonci)
a potom je tu otázka balancu. s pietou sme na to narazili pri teste obaja, už vtedy sme navrhovali riešenia, ale chcelo by to čas a kopu práce, čo v kuchyni proste nejde a navyše by to pomerne dosť zväčšilo rozsah hry (ale dúfam, že to bude dopracované )
to ma privádza na posledný bod - znovuhrateľnosť a variabilita. tu má hra obrovský potenciál. či už sú to rôzne nadstavenia začínajúceho štátu, rôzne lobby zatriedené do tierov podľa obtiažností, rôzne ďalšie vychytávky, ako napríklad ústavné zákony, ktoré by sa dali aktivovať len občas, ale menili by pravidlá za pochodu podľa RP situácie (ľudské práva sú na tom zle, budú demonštrácie, ak s tým nič nespravíme, budeme mať menej obnovených poslancov; vaše poondiate zahraničné vzťahy nám poškodili export, aby sa obnovila dôvera investorov, bude sa dať hýbať maximálne jedným žetónom peňazí naraz atp.)
strašne rád by som to videl implementované. bude to kopa práce, ale - a to už som insolitovi vravel - ťahať v mojej tube na kocky pár kartičiek s lobby mi nevadí a viem si predstaviť príležitosti, kde sa to hodí zahrať.
práve zasadenie do politky umožňuje byť hre tak cynickou a pritom sa na jej cynizme úplne rovnako cynicky baviť.
možno je to ako keď Jerson vysvetľuje RPG. je to ako dračák, ale nie je to dračák.
je to o politike, ale nie je to o politike
k samotnej hre.
zúčastnil som sa už playtestovania, keď z hry boli ešte len lobby a pár heslovitých poznámok na 1/3 A4, takže samotné pravidlá sa mi hodnotia dosť zle, občas možno neoddelím ten kúsok aury autora, ktorý na mňa preskočil.
aj napriek tomu, že Insolitus nie je najlepší štylista (a otvorene to priznáva) Opportunity nie sú napísané celkom zle. chýba tomu nejaká vonkajšia prezentovateľná stránka a tak vôbec, ale pravidlá sa z toho pochopiť dajú.
tie sú samé osebe veľmi jednoduché a do bodky plnia, čo od nich insolitus očakáva, aj keď majú nejaké muchy (väčšina z nich by sa ale dala odstrániť dodatočným veľkým príkladom zo hry nakonci)
a potom je tu otázka balancu. s pietou sme na to narazili pri teste obaja, už vtedy sme navrhovali riešenia, ale chcelo by to čas a kopu práce, čo v kuchyni proste nejde a navyše by to pomerne dosť zväčšilo rozsah hry (ale dúfam, že to bude dopracované )
to ma privádza na posledný bod - znovuhrateľnosť a variabilita. tu má hra obrovský potenciál. či už sú to rôzne nadstavenia začínajúceho štátu, rôzne lobby zatriedené do tierov podľa obtiažností, rôzne ďalšie vychytávky, ako napríklad ústavné zákony, ktoré by sa dali aktivovať len občas, ale menili by pravidlá za pochodu podľa RP situácie (ľudské práva sú na tom zle, budú demonštrácie, ak s tým nič nespravíme, budeme mať menej obnovených poslancov; vaše poondiate zahraničné vzťahy nám poškodili export, aby sa obnovila dôvera investorov, bude sa dať hýbať maximálne jedným žetónom peňazí naraz atp.)
strašne rád by som to videl implementované. bude to kopa práce, ale - a to už som insolitovi vravel - ťahať v mojej tube na kocky pár kartičiek s lobby mi nevadí a viem si predstaviť príležitosti, kde sa to hodí zahrať.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15029
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: [RPG Kuchyně 2014] Opportunity
Milý deníčku,Naoki píše:- Lobby s jedinou podmínkou se jeví být jako ty nejtěžší na splnění. Zvýšit něco na 9 je až moc nápadný a málokdo ti na to přistoupí s koalicí.
dneska jsem si s velikou radostí udělal další čárku do kolonky "Já jsem to říkal."
(-;
Re: [RPG Kuchyně 2014] Opportunity
mám ti ocitovať môj skype s insolitom asi hodinu potom, čo to naoki nadhodil?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti