[RPG Kuchyně 2014] Velké Dobrodružství
Re: [RPG Kuchyně 2014] Velké Dobrodružství
jsem strasne rad za Pepuv komentar. akorat predtim nez mu odpisu bych rad domyslel to s tim pokladem ve spalovne. v kazdem pripade me i velmi potesil... ale musim uznat ze York mi zatim s upravama pomohl asi nejvice (predne me upozornil na tu jednu chybejici veticku, asi si ani nevite predstavit jak MOC me to mrzi, nadelalo to dost problemu a pritom odstraneni te chybky je tak jednoduche...).York píše: Jen se trochu bojím, jestli to spíš než "téma zajímavé pro děti" není "to, co každý dospělý považuje za téma pro děti".
Přiznám se teda, že tohle můžu nějak soudit jen podle svých značně mlhavých vzpomínek. Jedna z věcí, které si z téhle doby pamatuju, například je, že mi jednou jeden starší kluk na hřišti vlastními slovy vyprávěl příběh supermana. Tehdy to tu nikdo neznal a já jsem tím byl úplně unešený. Medvídci a princezny mi teď sice zní roztomile, ale nevím, jestli bych to tak viděl i ve věku, k němuž se tahle vzpomínka váže.
Nicméně... Že je něco hra pro děti ještě ani zdaleka neznamená, že to musí nadchnout výhradně děti. Skoro bych dokonce řekl, že je to právě napak - základem úspěchu je nadchnout jejich rodiče. A v tomhle je imho téma téhle hry úžasné.
ale tedy k veci: tema hry vyplynulo dost z ingredienci ktere malinko tlacili do indie noir detektivky (subektivne), tak jsem chtel napsat neco co by tyhle predpoklady zbouralo. uz pri psani prvni vety jsem si uvedomoval ze dneska proste frci neco jineho... ale my kteri jsme vyrostli na Pú, Pa a Pi, Tomu a Jerrym a kteri vime jak se jmenoval Gargameluv kocour nebo kdo to byl Stoupa, tak urcite nepohrdneme i Medvidkem. psal jsem spise pro rodice, mene akcne, vice pohadkove. docela me ale prekvapili reakce meho okoli, s tim ze by si to radi zahrali jako odlehcenou party hru. myslim tedy ze nosne tema menit nebudu, varianty na upgrady jsem nastinil uz v textu samotnem, takze doufam ze kdyz se jeste trochu rozsiri, tak poskytnou dost prostoru k tomu aby si i deti moderno doby mohli zahrat
Re: [RPG Kuchyně 2014] Velké Dobrodružství
To je samozřejmě otázka, ale pohádek s vyhozenými hračkami není úplně málo a celkem se těší úspěchu.York píše:Jen se trochu bojím, jestli to spíš než "téma zajímavé pro děti" není "to, co každý dospělý považuje za téma pro děti".
Ale ono je to těžký. Krom toho, že děti chtějí v každém věku něco jiného jsou jako lidi - každý jiný
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Re: [RPG Kuchyně 2014] Velké Dobrodružství
ja osobne mám z Velkého Dobrodružství podobné pocity, ako z Malého Princa.
áno, oficiálne je to určené pre deti, ale čím si starší, tým to bude lepšie.
faktické chyby už asi ani nemá cenu pitvať, tá hra funguje ako hra pomerne málo, má niekoľko rôznych problémov s kockami a vôbec to nie je mechanicky najpevnejšia hra ever.
ale hlavne (viem, nevidím si do huby ) - chýba tomu návod, ako to vlastne hrať. ja si to predstaviť dokážem, ale hráčovi začiatočníkovi poriadne nevysvetlíš, ako to celé funguje a hráčovi pokročilému nevyhradíš priestor. takto nemôžeš do pieskoviska tak posadiť ani začiatočníka, lebo nevie, kam si to vlastne má odložiť formičky, ani skúseného hráča bez toho, aby ti roznosil piesok po celej záhrade.
či to tam vidno je, alebo nie, každá hra potrebuje svoje ohraničené miesto, na ktorom sa vlastne má hrať. dobré hry okraj pieskoviska väčšinou buď zamaskujú tak umne, že ho normálne ani nevidíš, alebo si z neho urobia devízu a hráčov baví sa naň pozerať a neliezť von. zlé hry ho len stlčú z lát a ty budeš mať prdel plnú triesok. ty to tam nemáš vôbec. piesok by bol, tak treba porozmýšľať, ako to tam dostať
inak sa mi hra páči, páči a páči a ako som písal už v PMke, veľmi dobre mi padla, dosť ma inšpirovala v jednej veci a rozhodne si - najmä preto, lebo kociek mám vždy plnú prdel na fiasco - nájde miesto v mojom repertoári
tak už ju len vypilovať, nech sa mi to ľahšie hrá
áno, oficiálne je to určené pre deti, ale čím si starší, tým to bude lepšie.
faktické chyby už asi ani nemá cenu pitvať, tá hra funguje ako hra pomerne málo, má niekoľko rôznych problémov s kockami a vôbec to nie je mechanicky najpevnejšia hra ever.
ale hlavne (viem, nevidím si do huby ) - chýba tomu návod, ako to vlastne hrať. ja si to predstaviť dokážem, ale hráčovi začiatočníkovi poriadne nevysvetlíš, ako to celé funguje a hráčovi pokročilému nevyhradíš priestor. takto nemôžeš do pieskoviska tak posadiť ani začiatočníka, lebo nevie, kam si to vlastne má odložiť formičky, ani skúseného hráča bez toho, aby ti roznosil piesok po celej záhrade.
či to tam vidno je, alebo nie, každá hra potrebuje svoje ohraničené miesto, na ktorom sa vlastne má hrať. dobré hry okraj pieskoviska väčšinou buď zamaskujú tak umne, že ho normálne ani nevidíš, alebo si z neho urobia devízu a hráčov baví sa naň pozerať a neliezť von. zlé hry ho len stlčú z lát a ty budeš mať prdel plnú triesok. ty to tam nemáš vôbec. piesok by bol, tak treba porozmýšľať, ako to tam dostať
inak sa mi hra páči, páči a páči a ako som písal už v PMke, veľmi dobre mi padla, dosť ma inšpirovala v jednej veci a rozhodne si - najmä preto, lebo kociek mám vždy plnú prdel na fiasco - nájde miesto v mojom repertoári
tak už ju len vypilovať, nech sa mi to ľahšie hrá
Re: [RPG Kuchyně 2014] Velké Dobrodružství
dekuju velice moc za komentar. i kdyz priznam se ze ta metafora s piskoviskem v mem pripade zustala trosku nepochopena:)morech11 píše:...
co jsem ale pochopil je to, ze mas urcitou vizi jak to doladit a "neprepect", to by me narame zajimalo. muzeme to poresit zde, nebo pres PM a byl bych velmi rad kdyby jsi mi byl v upravach pri ruce a kecal mi do toho velikou merou:)
co se doplnovani hry tyce, stanovil jsem si urcite zakladni teze ktere se mi budou jen tezce opoustet (ale dokazu si je nechat vymluvit). jsou to tyto:
-medvidek by mel byt silne archetypalni. slouzi k tomu seznam jeho vyhod a nevyhod, okolo nich by se to melo tocit. Behem psani jsem myslel hodne na ruzne kreslene postavicky a zvazoval nakolik maji propracovany charakter. nedokazal jsem si predstavit kuprikladu jak Pú nekoho prelsti za pomoci sveho intelektu, nebo jak Monty z rychle roty odola syru... chtel jsem do toho hrace ne tlacit, ale motivovat odmenou navic v podobe kostek.
-model vyhody a nevyhody je stanoven tak, aby clen spolupracujici skupiny obdrzel pri uspechu 3 kostky (1 za vymysleni prekazky, 1 za prekonani nevyhody, 1 za uziti vyhody). i kdyz mu nepadne a musi si prihodit kostkou navic, tak porad zustane v zisku. hrac ktery se s takovym ziskem spokoji, tak vi (nebo po chvili zjisti) ze na prekonavani muze pouzit prihazovani cimz se dostavame k sanci na uspech 75% coz mi pripadlo pro tenhle styl hry adekvatni.
-je tezke vymyslet mnoho prekazek a jejich prekonavani na jedno tema. proto jsem stanovil tak kratky casovy limit, aby hraci meli omezeny prostor a nemuseli je tahat "z paty". take by se hodili pridat dalsi ruzne vyhody a nevyhody (at je to pestrejsi) ovsem ty se nesmeji mezi sebou tlouct. nemuzu kuprikladu pridat nevyhodu ze medvidek je hlupak, protoze hrozi ze na kostkach padne kombinace chytry/hlupak. take by meli poskytovat prostor pro RP a primou rec (jako vsechno to rymovani, kychani, rvani, septani a pod.).
-delku jednoho cyklu (prekazka/prekonani) bych nerad stanovil pevne. to ze jedna skupina odehraje 6 prekazek a jina 15 neni na skodu. neni to soutez o to ktera skupina ziska vice kostek, sance na finalni uspech by mela byt dostatecne vysoka uz sama o sobe. ze nekdo nekde jinde to hral tak, ze meli sanci jeste vyssi je nasim hracum jedno.
-deti (i dospeli) se porad uci napodovanim. myslim ze jim staci 1-2 obsirnejsi priklady ktere by ukazali jak to hrat a oni se pokusi do urcite miry tento model okopirovat. zda se jim to bude darit vic, nebo mene neni az tak podstatne. dulezite je aby komunikovali a utvorili si spolecne nejakou jednotnou predstavu.
-vysledny text nesmi moc naboptnat. dokaze pojmout jeste stranku az tri (za predpokladu ze odstranim tu zaverecnou "soutezni" pasaz). musi to byt kratke, strucne.
-cim vice se povede vymyslet fungujicich modifikaci, tim lepe. hodne pripominek a faktickych dotazu lze resit prave cestou homerulle. ovsem ta kapitolka neni ani tak urcena detem, jako spise jejich rodicum. deti by meli byt schopne neco vyzkouset ihned po precteni nebo predecteni. opet s velikym durazem na primocarost a jednoduchost.
pokud je komukoliv nektery z tech bodu nejasny, muzu ho obsirneji dovysvetlit at mate lepsi predpoklad mi me teze vyvratit ale musim upozornit ze na nich dost lpim.
Re: [RPG Kuchyně 2014] Velké Dobrodružství
pieskovisko bolo cele o mantineloch
otazka pri hre totiz zvycajne je, ake tuhe su a ako velmi ich vidno, nie, ci tam su
v tvojej hre som ziadne nenasiel a nie je tam ani obrazok z brozury "takto vyzeraju mantinely", takze k hre potrebujes dost considerate hracov, ktori vedia co robit, aby ti ju nerozbili. samotne hranie s detmi nie je problem, tie udrzis pod kontrolou, za cenu toho, ze sa z teba stane Facilitator (skvely pojem, zavedeny vo fiascu, note to self: ist ho hodit este do fantoma)
lenze hra IMHO vobec nie je pre deti. ano, budu sa pri nej bavit, ale ludia na zraze fanusikov Maleho Princa si ju uzije este viac
otazka pri hre totiz zvycajne je, ake tuhe su a ako velmi ich vidno, nie, ci tam su
v tvojej hre som ziadne nenasiel a nie je tam ani obrazok z brozury "takto vyzeraju mantinely", takze k hre potrebujes dost considerate hracov, ktori vedia co robit, aby ti ju nerozbili. samotne hranie s detmi nie je problem, tie udrzis pod kontrolou, za cenu toho, ze sa z teba stane Facilitator (skvely pojem, zavedeny vo fiascu, note to self: ist ho hodit este do fantoma)
lenze hra IMHO vobec nie je pre deti. ano, budu sa pri nej bavit, ale ludia na zraze fanusikov Maleho Princa si ju uzije este viac
Re: [RPG Kuchyně 2014] Velké Dobrodružství
jop, to uz je vice rec meho kmene:) ale trosku me mrzi ze jsi se nevyjadril i k tomu ostatnimu na co jsem se ptal.morech11 píše:...
ted me ceka narocny a strasne dlouhy tyden v praci, takze nemusis odpovidat hned. klidne si to nechej projit hlavou.co jsem ale pochopil je to, ze mas urcitou vizi jak to doladit a "neprepect", to by me narame zajimalo. muzeme to poresit zde, nebo pres PM a byl bych velmi rad kdyby jsi mi byl v upravach pri ruce a kecal mi do toho velikou merou:)
co se doplnovani hry tyce, stanovil jsem si urcite zakladni teze ktere se mi budou jen tezce opoustet (ale dokazu si je nechat vymluvit).
Re: [RPG Kuchyně 2014] Velké Dobrodružství
to je tým, že z mobilu sa mi zle odpovedá na viacero vecí naraz
práve naopak si myslím, že omnoho väčšiu víziu, ako to urobiť máš ty kecať ti do toho nie je problém, ostatne vidíš, že to tu robí kopa ľudí, nielen ja
ak ti niekto dodá ilustrácie, vysadiť ti to môžem, aj keď sú od toho povolanejší ľudia na fóre
tézy: archetypálne postavy. prečo nie, dobre sa s tým pracuje. macko sám o sebe akurát nemá veľa archetypálnych vlastností. je huňatý, milý, dobre sa objíma a väčšina mackov sa rozdá ako darček na valentína. tož v tomto hľadaj akčný archetyp... (čím teda smekám nad tým, ako dobre si spracoval výhody a nevýhody )
práve naopak si myslím, že omnoho väčšiu víziu, ako to urobiť máš ty kecať ti do toho nie je problém, ostatne vidíš, že to tu robí kopa ľudí, nielen ja
ak ti niekto dodá ilustrácie, vysadiť ti to môžem, aj keď sú od toho povolanejší ľudia na fóre
tézy: archetypálne postavy. prečo nie, dobre sa s tým pracuje. macko sám o sebe akurát nemá veľa archetypálnych vlastností. je huňatý, milý, dobre sa objíma a väčšina mackov sa rozdá ako darček na valentína. tož v tomto hľadaj akčný archetyp... (čím teda smekám nad tým, ako dobre si spracoval výhody a nevýhody )
počkaj...-model vyhody a nevyhody je stanoven tak, aby clen spolupracujici skupiny obdrzel pri uspechu 3 kostky (1 za vymysleni prekazky, 1 za prekonani nevyhody, 1 za uziti vyhody)
hráč získa maximálne 2 kocky. tretiu získa ten, kto to celé vymyslel. alebo mi niečo ušlo? (a inak tento rozpor je aj priamo v pravidlách, použil si tam tú istú vetu, čo tu)po
popisu překážky si hráč vezme jednu kostku z Banku a předá slovo tomu, kdo sedí po jeho
levé ruce.
Re: [RPG Kuchyně 2014] Velké Dobrodružství
tu tretiu poslednu dostanes tak ze vymyslis prekazku pre dalsieho vedla teba. to len tak rychlo behom varenia na ostatne zareagujem neskor alebo v PM dopodrobna.
Re: [RPG Kuchyně 2014] Velké Dobrodružství
jasné...
už to tam vidím
som to videl ako 2+1 a nie 3, lebo som to mal rozdelené na dve scény
už to tam vidím
som to videl ako 2+1 a nie 3, lebo som to mal rozdelené na dve scény
Re: [RPG Kuchyně 2014] Velké Dobrodružství
dobre, na zaklade podnetov v komentaroch poroty ma napadlo toto:
-chcem odstranit casovy limit (ci dat volitelny pre fast play)
-namiesto toho pridat kapitolku "tvorba dobrodruzstva"
-ta kapitola bude zacinat kreslenim mapy
-malo by tam byt X policok pre postup a Y obrazkov k niektorym polickam (v zavyslosti na pocte hracov?)
-pribudne figurka medvidka ktory sa postupne posuva po polickach az k cielu
-vzdy ked meda pride na nove policko ta sa uskutocni "konflikt"
-tie policka na ktorych je obrazok su bonusove, v kazdom pripade ten co rozprava konflikt dostane kostku naviac ak sa mu podari do opisu konfliktu zakomponovat ten nakresleny obrazok
-za uspech sa figurka posunie o 2 polia, za porazku o 0 a ked mu padne 6 tak az o tri (teda rozlosovanie obrazkovych tem nastava nahodne, nemam upravit tie cisla? niesu 3 polia za sestku zbytocna frajerina a nebude lepsie dat len -1,+2 za nesuspech/uspech?)
-cielom je vzdy spalovna a finalny konflikt v nej
-co by ste k tomu pridali, ubrali, alebo poznamenali?
-chcem odstranit casovy limit (ci dat volitelny pre fast play)
-namiesto toho pridat kapitolku "tvorba dobrodruzstva"
-ta kapitola bude zacinat kreslenim mapy
-malo by tam byt X policok pre postup a Y obrazkov k niektorym polickam (v zavyslosti na pocte hracov?)
-pribudne figurka medvidka ktory sa postupne posuva po polickach az k cielu
-vzdy ked meda pride na nove policko ta sa uskutocni "konflikt"
-tie policka na ktorych je obrazok su bonusove, v kazdom pripade ten co rozprava konflikt dostane kostku naviac ak sa mu podari do opisu konfliktu zakomponovat ten nakresleny obrazok
-za uspech sa figurka posunie o 2 polia, za porazku o 0 a ked mu padne 6 tak az o tri (teda rozlosovanie obrazkovych tem nastava nahodne, nemam upravit tie cisla? niesu 3 polia za sestku zbytocna frajerina a nebude lepsie dat len -1,+2 za nesuspech/uspech?)
-cielom je vzdy spalovna a finalny konflikt v nej
-co by ste k tomu pridali, ubrali, alebo poznamenali?
Re: [RPG Kuchyně 2014] Velké Dobrodružství
aby si nezistil, že ľudia ignorujú RP a spravia si z toho človečko
Re: [RPG Kuchyně 2014] Velké Dobrodružství
da sa tomu zabranit, treba vhodnym opisom? alebo je vobec ziaduce tomu branit ked ich to bavi? pridat to len ako variant mi pripada kontraproduktivne pretoze to nafukne rozsah a uzitok je polovicny.morech11 píše:aby si nezistil, že ľudia ignorujú RP a spravia si z toho človečko
Re: [RPG Kuchyně 2014] Velké Dobrodružství
Navrhol by som nepreskakovat policka za uspechy, specialne ak by boli polia obrazkove
Naopak, tvorbu mapy by som ponal tak ze kazdy hrac by nakreslil tri obrazky prekazok na stickies
Isli by do kola a kazdy by na kreslenu cestu lepil jednu zo svojich prekazok
Mozu byt aj ocislovane = obtiaznost
V pripade uspechu by mal medvedik bonus do dalsieho konfliktu
V pripade neuspechu by sa presunul na minulu prekazku ktora by sa vyriesila v inom kontexte. Po jej uspesnom opatovnom vyrieseni by skocil na nive pole na ceste
Dalsia moznost je ze by Kotolna bola fakt tazka a medvedik by potreboval za uspechy zbierat nejake body (v rozpravkach obvykle hrdina zbiera matros a kamosov az kym neporazi Main Bossa. ) co by mu vo finale pomohli
Naopak, tvorbu mapy by som ponal tak ze kazdy hrac by nakreslil tri obrazky prekazok na stickies
Isli by do kola a kazdy by na kreslenu cestu lepil jednu zo svojich prekazok
Mozu byt aj ocislovane = obtiaznost
V pripade uspechu by mal medvedik bonus do dalsieho konfliktu
V pripade neuspechu by sa presunul na minulu prekazku ktora by sa vyriesila v inom kontexte. Po jej uspesnom opatovnom vyrieseni by skocil na nive pole na ceste
Dalsia moznost je ze by Kotolna bola fakt tazka a medvedik by potreboval za uspechy zbierat nejake body (v rozpravkach obvykle hrdina zbiera matros a kamosov az kym neporazi Main Bossa. ) co by mu vo finale pomohli
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: [RPG Kuchyně 2014] Velké Dobrodružství
Políčka se mi moc nelíbí. Nestačilo by prostě přesouvat po té nakreslené mapě, kde každý obrázek určuje část smetiště, kde se to odehrává, namísto šlapání po konfliktech?
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Re: [RPG Kuchyně 2014] Velké Dobrodružství
prisiel si k hore na ktorej sedia tri zaby.
mlcia
nic od teba nechcu ani ty zrejme od nich
ides dalej
mlcia
nic od teba nechcu ani ty zrejme od nich
ides dalej
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů