[RPG Kuchyně 2014] Malferin
[RPG Kuchyně 2014] Malferin
Zakládám téma, neb je to zvykem, ale pokud nejste porotci či nedočkavci, doporučuji počkat na verzi bez překlepů a nedokončených vět, kterou v nejbližších dnech dodám. Malferin v odevzdané verzi je totiž spíš ještě syrový.
Co se týče ingrediencí, použil jsem všechny slovní, ale aby to nebylo moc kořeněné, tak jen v malém množství (jinými slovy, slovní ingredience jsem dost obešel). Zadané obrázky se mi nehodily, tak jsem si chtěl udělat vlastní, ovšem v odevzdané verzi jsou pouze ve stavu vyfocených náčrtků kreslených ve vlaku (bude vylepšeno). Co mě opravdu inspirovalo, byla ingredience bezdeníkové hry, a na tom to celé stojí. Mechanika je vykradená z Fateu a Shadows.
Editováno - odebrána první verze, druhá je o post níže.
Co se týče ingrediencí, použil jsem všechny slovní, ale aby to nebylo moc kořeněné, tak jen v malém množství (jinými slovy, slovní ingredience jsem dost obešel). Zadané obrázky se mi nehodily, tak jsem si chtěl udělat vlastní, ovšem v odevzdané verzi jsou pouze ve stavu vyfocených náčrtků kreslených ve vlaku (bude vylepšeno). Co mě opravdu inspirovalo, byla ingredience bezdeníkové hry, a na tom to celé stojí. Mechanika je vykradená z Fateu a Shadows.
Editováno - odebrána první verze, druhá je o post níže.
Naposledy upravil(a) Maugir dne 2. 3. 2014, 05:24, celkem upraveno 1 x.
Re: [RPG Kuchyně 2014] Malferin
Slíbená aktualizovaná verze je tu. Přeji příjemné čtení, případně i hraní:)Malferin je hra o skupině lidí, která ztroskotala na neznámém ostrově. Jako hráčky a hráči budete vyprávět jejich příběhy, prožívat s nimi napínavé chvíle a klást jim do cesty nečekané dějové zvraty. Společně s trosečníky odhalíte nejedno tajemství, ať už se skrývá v šeru džungle nebo v temnotě lidských úmyslů. Jen na vás záleží, kolik lidí přežije a zda se z nich vůbec někdo ještě vrátí domů.
Co je nového?
- Opravena většina gramatických a stylistických chyb.
- Obrázky upraveny do obrázkovitější podoby.
Co stále není?
- Otestována pochopitelnost textu.
- Otestována funkčnost hry.
- Přílohy
-
- Malferin_01.pdf
- (966.32 KiB) Staženo 109 x
Re: [RPG Kuchyně 2014] Malferin
Jak se můžeme přesvědčit u Bestiáře pro DrD II, tak Maugir budovat atmosféru umí. Líbí se mi myšlenka, zpracování, vyprávění (texty psané kurzívou), ukázkové postavy. Tvorba postav je jenom o rozmyšlení, za koho chce hráč hrát, ale proč ne. Zapojení ingrediencí je vtipné a svěží a nijak násilně na mě nepůsobí.
Vyhodnocovací mechanika
Podle mě funguje, ale mám dvě poznámky. Jednak se bojím, aby to navrhování a probírání všech možností nebylo moc dlouhé (protože vyslechnout si (např.) čtyři různé výsledky při každé druhé běžné činnosti něco času zabere) + mám obavu z toho, jestli se tohle neoznačí jako "mrhání potenciálem", protože tři ze čtyř výsledků se "zahodí". Možná by tedy stačilo mít možné výsledky jen dva. Jeden, který si navrhne hráč sám a druhý, který mu navrhne Vypravěč za spolupráci ostatních.
Omlouvám se, že píšu takhle krátce, ale víc mě toho nenapadá. Hra je zajímavá, funkční, dokážu si to představit hrát, takže uvidíme, co na to porota.
Vyhodnocovací mechanika
Podle mě funguje, ale mám dvě poznámky. Jednak se bojím, aby to navrhování a probírání všech možností nebylo moc dlouhé (protože vyslechnout si (např.) čtyři různé výsledky při každé druhé běžné činnosti něco času zabere) + mám obavu z toho, jestli se tohle neoznačí jako "mrhání potenciálem", protože tři ze čtyř výsledků se "zahodí". Možná by tedy stačilo mít možné výsledky jen dva. Jeden, který si navrhne hráč sám a druhý, který mu navrhne Vypravěč za spolupráci ostatních.
Omlouvám se, že píšu takhle krátce, ale víc mě toho nenapadá. Hra je zajímavá, funkční, dokážu si to představit hrát, takže uvidíme, co na to porota.
Re: [RPG Kuchyně 2014] Malferin
z Malferinu si po prečítaní odnášam v prvom rade svet, až potom hru.
celý ostrov je perfektný, určite ti to niekam vykradnem
problém je, že mám hodnotiť v prvom rade hru...
mechanicky nevidím dôvod, prečo by to nemalo fungovať, zdá sa mi to asko celkom dobrá variácia medzi Fateom a PtA
osobne by som možno doporučil ako možnosť hacku sčítať body na kockách. áno, môže to nepadnúť, (to sa môže stať aj takto) ale lepšie to zohľadňuje, že jeden nápad dostal tri kocky a dva po jednej.
čo sa mi pri čítaní skutočne nepáčilo bol spôsob, akým boli písané niektoré príklady. na jednu stranu píšeš o tom, že hráči si nemajú nechať, ak ich niekto do niečoho natlačí a majú to vetovať, ale v tom istom príklade vyššie predvádzaš celkom ukážkovú deprotagonizáciu a zrazu je to v poriadku (to sa aljenovi nebude páčiť )
podobne rozpačité pocity som mal pri čítaní zápletok, kde na mňa vyskočili napasované ingrediencie (k čomu sa ostatne sám priznávaš, aj keď ti priamo v hre chýba ich vysvetlenie, ktoré tam malo byť). imho je jedno, či tie body stratíš za nanič použité ingrediencie, alebo za to, že ich odignoruješ, keď už nevieš, čo s tým... akurát v druhom prípade to nevyzerá tak zle
not bad, ale obávam sa, že na vyššie priečky to stačiť nebude. čo je vlastne škoda, keď vidím to prostredie, ktoré si vytvoril
okrem toho už je o hre ťažko niečo povedať, lebo viac v nej fakt nebolo
je to ale vlastne príjemné, prehrýzť sa tým tak rýchlo, keď sa nás tento rok zišlo toľko grafomanov
celý ostrov je perfektný, určite ti to niekam vykradnem
problém je, že mám hodnotiť v prvom rade hru...
mechanicky nevidím dôvod, prečo by to nemalo fungovať, zdá sa mi to asko celkom dobrá variácia medzi Fateom a PtA
osobne by som možno doporučil ako možnosť hacku sčítať body na kockách. áno, môže to nepadnúť, (to sa môže stať aj takto) ale lepšie to zohľadňuje, že jeden nápad dostal tri kocky a dva po jednej.
čo sa mi pri čítaní skutočne nepáčilo bol spôsob, akým boli písané niektoré príklady. na jednu stranu píšeš o tom, že hráči si nemajú nechať, ak ich niekto do niečoho natlačí a majú to vetovať, ale v tom istom príklade vyššie predvádzaš celkom ukážkovú deprotagonizáciu a zrazu je to v poriadku (to sa aljenovi nebude páčiť )
podobne rozpačité pocity som mal pri čítaní zápletok, kde na mňa vyskočili napasované ingrediencie (k čomu sa ostatne sám priznávaš, aj keď ti priamo v hre chýba ich vysvetlenie, ktoré tam malo byť). imho je jedno, či tie body stratíš za nanič použité ingrediencie, alebo za to, že ich odignoruješ, keď už nevieš, čo s tým... akurát v druhom prípade to nevyzerá tak zle
not bad, ale obávam sa, že na vyššie priečky to stačiť nebude. čo je vlastne škoda, keď vidím to prostredie, ktoré si vytvoril
okrem toho už je o hre ťažko niečo povedať, lebo viac v nej fakt nebolo
je to ale vlastne príjemné, prehrýzť sa tým tak rýchlo, keď sa nás tento rok zišlo toľko grafomanov
Re: [RPG Kuchyně 2014] Malferin
Díky moc za přečtení a zpětnou vazbu, cením si úsilí, které jste do toho vložili.
Za oba postřehy Ti velmi děkuji, ale asi bych si musel hru nejprve vyzkoušet, abych viděl, jak velké problémy to budou a abych dokázal lépe odpovědět.
V tom máš samozřejmě naprostou pravdu. Nestihl jsem už bohužel dopsat "rady pro hru". Původní záměr byl zaprvé, aby se neházelo při každé běžné činnosti. Mimo to jsem chtěl, aby se hráči nebáli kdykoli během hry nadhodit nějaký svůj nápad. Počítá se s tím, že všichni zachovají soudnost a nevyrukují s každou hovadinou, tudíž reálný výčet návrhů nebude tak dlouhý, a pokud ano, tak jen proto, aby přicházely stále úžasnější nápady (protože s méně úžasnými přece nebudu zdržovat hru).Pepa píše:Jednak se bojím, aby to navrhování a probírání všech možností nebylo moc dlouhé (protože vyslechnout si (např.) čtyři různé výsledky při každé druhé běžné činnosti něco času zabere)
I v tomto máš samozřejmě pravdu. Zásadní pro mě ovšem je, že potenciálem mrhat nemusí, kdo nechce - když máš dobrý nápad, ale ostatní už dali dost zajímavých návrhů, zkrátka nemusíš nic říkat a schováš si ho propříště. Také jsem počítal s tím, že hráči mohou své nápady vzájemně vylepšovat (stylem "To je super, ale co kdyby ještě..."), což je další z věcí, které zůstaly nezapsány.Pepa píše:mám obavu z toho, jestli se tohle neoznačí jako "mrhání potenciálem", protože tři ze čtyř výsledků se "zahodí".
Za oba postřehy Ti velmi děkuji, ale asi bych si musel hru nejprve vyzkoušet, abych viděl, jak velké problémy to budou a abych dokázal lépe odpovědět.
Děkuji, toto hodnocení mě velmi těší, vykradení mi bude ctí.morech11 píše:z Malferinu si po prečítaní odnášam v prvom rade svet, až potom hru.
celý ostrov je perfektný, určite ti to niekam vykradnem
Přemýšlel jsem nad tím, ale chtěl jsem mechaniky co nejjednodušší. Sčítání už jsem chápal jako moc nepohodlné a zdlouhavé. Také mi přišlo zajímavější, když má šanci vyhrát i ten, kdo má nejméně kostek. Ale možná bych změnil názor, kdybych si to zahrál. Díky za připomínku.morech11 píše:osobne by som možno doporučil ako možnosť hacku sčítať body na kockách. áno, môže to nepadnúť, (to sa môže stať aj takto) ale lepšie to zohľadňuje, že jeden nápad dostal tri kocky a dva po jednej.
Tohle mě velmi zajímá. Kdybys mohl upřesnit které, byl bych moc vděčný. K tomu jednomu, jejž jsi uvedl, viz níže.morech11 píše:čo sa mi pri čítaní skutočne nepáčilo bol spôsob, akým boli písané niektoré príklady.
Pokud je to ten příklad, který myslím (levý sloupec na straně 3 [tedy na druhé s textem]), tak ten je uveden právě pro lepší rozlišení toho, co mají hráči ještě nechat projít a co už vetovat. Nicméně nevím jestli jsme se správně pochopili (pokud ne, je to samozřejmě moje chyba a znamená to, že jsem to nenapsal srozumitelně), ale já jsem pro to, aby si hráči i vypravěč nechali do svých pravomocí zasahovat co nejvíce a vetovali jen to, co by bylo opravdu zásadně proti logice postav/prostředí. Trochu to směřuji spíš ke společnému vyprávění s prvky roleplayingu:) Bohužel jsem nestihl dopsat více příkladů, jak si to představuji, ale líbilo by se mi, kdyby si hráči vzájemně říkali "a teď by Tvoje postava mohla udělat tohle". Zkrátka uznávat cizí nápady, pokud to jde (až stylem "Ano, a...").morech11 píše:na jednu stranu píšeš o tom, že hráči si nemajú nechať, ak ich niekto do niečoho natlačí a majú to vetovať, ale v tom istom príklade vyššie predvádzaš celkom ukážkovú deprotagonizáciu a zrazu je to v poriadku
Díky za upozornění. Je to moje první kuchyňovka a vznikala dost narychlo poslední víkend, takže tohle jsem nějak zasklil...morech11 píše:aj keď ti priamo v hre chýba ich vysvetlenie, ktoré tam malo byť
O body mi zas tak nejde, ale doufal jsem, že přestože je zapojení ingrediencí na vedlejší koleji, bude pro čtenáře zajímavé (tj. že ty zápletky budou působit dobře a ne uměle). Pokud se to nezdařilo, jsem rád, že o tom vím, díky.morech11 píše:imho je jedno, či tie body stratíš za nanič použité ingrediencie, alebo za to, že ich odignoruješ, keď už nevieš, čo s tým... akurát v druhom prípade to nevyzerá tak zle
Re: [RPG Kuchyně 2014] Malferin
tie príklady chutia samozrejme každému inak, záleží od herného štýlu.
áno, je to acceptable, ale aljen by ti to vetoval už len z princípu, ak mu na to dáš v pravidlách možnosť
keď to čítam teraz druhý krát a trochu ohladuplnejšie, tak už tam ani nevidím tú druhú vec, čo ma predtým tak praštila do očí. bude to herným štýlom
vyhodnocovanie teraz je
0(optitional) - podaj návrh
1 - daj svoju kocku návrhu, ktorý sa ti páčil
2 - hoď kockami
3 - nájdi najvyššiu hodnotu (čo je mimochodom pomerne zdĺhavé a vyžaduje pozornosť)
4 - priraď hráča s navyššou hodnotou
4.1 - porovnaj počet najvyšších hodnôt
v druhom prípade to bude
3 - sčítaj svoj hod
4 - porovnaj hody
sčítať hody je matematicky náročnejšia operácia, ale robíme ju často, sme na ňu zvyknutí a ten postup je oveľa viac... intuitívny. netriešti ti to pozornosť, ktorú by trieštilo vyhľadávanie najvyššej hodnoty, lebo to hráči robia tak povediac automaticky A ako som už povedal, lepšie vyjadruje nerovnováhu počtu kociek. štatistiku ti bude musieť vypracovať niekto iný (skúsim hodiť dotaz do kockacej témy vedľa), ale zjem svoje topánky, ak výde, že pri troch kockách proti jednej a jednej má lepšie šance človek s troma pri tvojej metóde, než pri jednoduchom sčítaní
EDIT: inak v pravidlách ti tá veta chýba, ale myslím, že pre úplnosť by tam byť mala. "nápad, ktorý nie je podporený žiadnou kockou je vyradený" (a ešte treba zapracovať na motiváciách... čo ma tlačí, aby som si kocku nenechal ja? priemerný powergamer by tú mechaniku rozbil do tretieho konfliktu)
pomalu k nípřicházíte tam nemá čo robiť (a moje railroady bývali ešte horšie, takže viem, čo hovorím )Vypravěč: „Změna loviště se zjevně vyplatila. Hned v první pasti se zmítá slušně veliká opice. Pomalu k ní přicházíte –“
áno, je to acceptable, ale aljen by ti to vetoval už len z princípu, ak mu na to dáš v pravidlách možnosť
keď to čítam teraz druhý krát a trochu ohladuplnejšie, tak už tam ani nevidím tú druhú vec, čo ma predtým tak praštila do očí. bude to herným štýlom
ja si trúfnem povedať, že možno ani nie.Maugir píše:Přemýšlel jsem nad tím, ale chtěl jsem mechaniky co nejjednodušší. Sčítání už jsem chápal jako moc nepohodlné a zdlouhavé. Také mi přišlo zajímavější, když má šanci vyhrát i ten, kdo má nejméně kostek. Ale možná bych změnil názor, kdybych si to zahrál. Díky za připomínku.
vyhodnocovanie teraz je
0(optitional) - podaj návrh
1 - daj svoju kocku návrhu, ktorý sa ti páčil
2 - hoď kockami
3 - nájdi najvyššiu hodnotu (čo je mimochodom pomerne zdĺhavé a vyžaduje pozornosť)
4 - priraď hráča s navyššou hodnotou
4.1 - porovnaj počet najvyšších hodnôt
v druhom prípade to bude
3 - sčítaj svoj hod
4 - porovnaj hody
sčítať hody je matematicky náročnejšia operácia, ale robíme ju často, sme na ňu zvyknutí a ten postup je oveľa viac... intuitívny. netriešti ti to pozornosť, ktorú by trieštilo vyhľadávanie najvyššej hodnoty, lebo to hráči robia tak povediac automaticky A ako som už povedal, lepšie vyjadruje nerovnováhu počtu kociek. štatistiku ti bude musieť vypracovať niekto iný (skúsim hodiť dotaz do kockacej témy vedľa), ale zjem svoje topánky, ak výde, že pri troch kockách proti jednej a jednej má lepšie šance človek s troma pri tvojej metóde, než pri jednoduchom sčítaní
EDIT: inak v pravidlách ti tá veta chýba, ale myslím, že pre úplnosť by tam byť mala. "nápad, ktorý nie je podporený žiadnou kockou je vyradený" (a ešte treba zapracovať na motiváciách... čo ma tlačí, aby som si kocku nenechal ja? priemerný powergamer by tú mechaniku rozbil do tretieho konfliktu)
Re: [RPG Kuchyně 2014] Malferin
Ve hře bych určitě ponechal vybírání nevyšší hodnoty. Nejenom vzhledem k pravděpodobnostem (aby i ti s méně kostkami mohli reálně uspět), ale také proto, že si nemysím, že vyhledání nejvyššího čísla jakkoli tříští pozornost.morech11 píše:sčítať hody je matematicky náročnejšia operácia, ale robíme ju často, sme na ňu zvyknutí a ten postup je oveľa viac... intuitívny. netriešti ti to pozornosť, ktorú by trieštilo vyhľadávanie najvyššej hodnoty...
Protože vážně si myslíš, že to proběhne tak, že hráči budou zkoumat svoje kupky kostek, pak kupky ostatních a budou dumat, kde to nejvyšší číslo je? Reálně každý hodí a (radostně) zahlásí svoje nejvyšší číslo (typicky 5 nebo 6, protože už u čtyřky člověk tak nějak počítá, že ho někdo jiný přehodil), takže vyhledání nejvyššího čísla je dílem okamžiku (a vlastně i rychlejší než vyhledání největšího součtu).
Re: [RPG Kuchyně 2014] Malferin
ešte si počkám na 2:1:1, viď vedľa
môj problém s tým nie je, žeby to bolo zbytočne zložité. len existuje intuitívnejšie riešenie, tak rozmýšľam, či nemá zmysel použiť to.
to je akoby si v PC gameske použil na pohyb ijkl. nie je to o nič zložetejšie, než wasd, ale nie sme na to zvyknutí, nie je to také intuitívne, ruka tam nezapadne sama od seba and so on... nemám problém ani s pôvodným riešením, len rozmíšľam, čo by to s hrou spravilo, ak by sa to zmenilo
EDIT: je to také akési nešťastné. mne by sa fakt nepáčilo, keby ma podporí nadpolovica hráčov a nebude to môj nápad, čo to vyhrá.
zasa pri iných číslach je to strašne o náhode, čo ja nerád.
ale nie som autor hry, nakoniec to riešenie nie je vôbec na mne
môj problém s tým nie je, žeby to bolo zbytočne zložité. len existuje intuitívnejšie riešenie, tak rozmýšľam, či nemá zmysel použiť to.
to je akoby si v PC gameske použil na pohyb ijkl. nie je to o nič zložetejšie, než wasd, ale nie sme na to zvyknutí, nie je to také intuitívne, ruka tam nezapadne sama od seba and so on... nemám problém ani s pôvodným riešením, len rozmíšľam, čo by to s hrou spravilo, ak by sa to zmenilo
EDIT: je to také akési nešťastné. mne by sa fakt nepáčilo, keby ma podporí nadpolovica hráčov a nebude to môj nápad, čo to vyhrá.
zasa pri iných číslach je to strašne o náhode, čo ja nerád.
ale nie som autor hry, nakoniec to riešenie nie je vôbec na mne
Re: [RPG Kuchyně 2014] Malferin
Tak v tom případě můžeš rovnou navrhnout, ať se o návrzích nehází, ale prostě hlasuje...morech11 píše:EDIT: je to také akési nešťastné. mne by sa fakt nepáčilo, keby ma podporí nadpolovica hráčov a nebude to môj nápad, čo to vyhrá.
zasa pri iných číslach je to strašne o náhode, čo ja nerád.
Re: [RPG Kuchyně 2014] Malferin
prečo?
keď hráme piati, dvaja dostanú dva a ten jeden tiež nie je k zahodeniu...
len prevaha 3:1 je tak drastická, že by som chcel, aby vyhrala automaticky.
zavádzať výnimku z hodu na niečo takéto ale nemá zmysel, akurát by si tým veci komplikoval
keď hráme piati, dvaja dostanú dva a ten jeden tiež nie je k zahodeniu...
len prevaha 3:1 je tak drastická, že by som chcel, aby vyhrala automaticky.
zavádzať výnimku z hodu na niečo takéto ale nemá zmysel, akurát by si tým veci komplikoval
Re: [RPG Kuchyně 2014] Malferin
To vím. Proto také žádné výjimky z hodu zavádět nechci. Prostě jsem navrhl, že nemáš-li rád náhodu a nemáš-li rád, když nadpoloviční většina nemusí vyhrát, tak to prostě rovnou přímo hlasuj... (Jakože vždy.)orech11 píše:zavádzať výnimku z hodu na niečo takéto ale nemá zmysel, akurát by si tým veci komplikoval
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů