[RPG Kuchyňa 2014] Rush
[RPG Kuchyňa 2014] Rush
prišiel som práve na to, čo som zabudol pridať do Appendixes, tak aspoň takto dodatočne tuRush je silne príbehovo zameraná hra s výrazne odlúčenými mechanikami, ktorá sa sústredí na vzťahy postáv a napĺňanie osobných cieľov, ktoré s nimi kolidujú. Drsné scény, zlé konce, ťažké rozhodnutia, morálne dilemy.
To všetko v GMless hre prakticky bez prípravy, ideálnej na otvorené hrania, rôzne cony, či len tak na skrátenie dlhej chvíle vo vlaku.
(určite to nie je všetko, je to všetko, na čo som si spomenul teraz... vymenovávať všetky hry, ktoré ma ovplyvnili nemá zmysel, svojím spôsobom je to každá, ktorú čítam a taký zoznam by bol nadlho )Influences
Veľká časť hry je postavená na mojej skúsenosti s Fiascom. Požičal som si a ohol som niektoré z jeho mechaník, všetko za účelom rýchlej a silnej príbehovej hry.
Návodné otázky sú pôvodom s najväčšou pravdepodobnosťou z Mountain Witchu. Zoznámil ma s nimi však Sosáček na jednom opengamingu DW.
- Přílohy
-
- Rush_RPGK14.pdf
- (504.53 KiB) Staženo 132 x
Naposledy upravil(a) morech11 dne 17. 2. 2014, 12:00, celkem upraveno 1 x.
- Jarxes
- Příspěvky: 425
- Registrován: 28. 3. 2010, 16:50
- Bydliště: Praha 10 Křeslice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [RPG Kuchyňa 2014] Rush
V popise podobnost s fiaskem čistě náhodná, že?
Kdysi jsem měl nick: Jakub88
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!
Re: [RPG Kuchyňa 2014] Rush
Tak Morech je v této polovině Evropy největším odborník Fiaska takže to těžko nemohlo dopadnou jinakJarxes píše:V popise podobnost s fiaskem čistě náhodná, že?
RPG Kuchyně 2014 Opportunity - Právě vyšlo nejnovější číslo Parlamentního plátku, časopisu o politice a pro politiky. Takže rychle do poslaneckých lavic a za řečnický pult. Letenky na Seychely nerostou na stromech!!!
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud
Re: [RPG Kuchyňa 2014] Rush
Víc příkladů. Nebo možná jednu rozepsanou ukázkovou hru. Takhle v tom mám zmatek a nevím jak to přesně hrát.
Třeba motivační otázky. Když se ptají kdo, mám tam dosadit nějakou hráčskou postavu? Nebo to může být i NPC? A jaká možnost je lepší?
Hráč asi musí vždy hlasovat, že?
Na straně 6 obrázek překrývá část poznámky, ale jinak je to moc pěkně udělané a líbí se mi to.
Třeba motivační otázky. Když se ptají kdo, mám tam dosadit nějakou hráčskou postavu? Nebo to může být i NPC? A jaká možnost je lepší?
Hráč asi musí vždy hlasovat, že?
Na straně 6 obrázek překrývá část poznámky, ale jinak je to moc pěkně udělané a líbí se mi to.
Always bring a gun to a puppet fight
Re: [RPG Kuchyňa 2014] Rush
Vzhled
Moc se mi líbí ty citáty a obrázky dole. Co se mi nelíbí je, že se tak trochu plýtvá místem. Tím myslím stránky s pouze jedním krátkým odstavcem. Text by se asi mohl srazit/přeuspořádat/lépe rozvrhnout.
Hra
Hráči si vyberou (či vytvoří) prostředí, postavy, vztahy, známosti a pak jdou volně hrát. Hra je v podstatě freeform a ten vlastně žádná pravidla nepotřebuje. Naopak ty věci kolem žetonů mi jsou trochu nejasné...
Což mě vede k otázce, jestli se opravdu musí hlasovat tajně a proč. V takto otevřené hře je spíš asi dobré všechno rozebrat, trochu o tom popovídat a podobně...
Prostředí
Nastíněné prostředí se mi líbí. Postavy, jejich vnitřní otázky i mapy vztahů. Jenom chci upozornit na to, že ty na straně 19 a 22 jsou stejné. Chybí tam mapa, ve které nefiguruje mafiánský boss.
Závěr
Popravdě nevím. Jednak mi to přijde jako Fiasco, ze kterého je odstraněno to zábavné tvoření mapy vztahů na začátku. Za druhé mám vlastně takové pochyby, jestli to je vůbec hra. Protože to je vlastně freeform (navíc s žetony, jejichž pravidla jsou popsána poměrně nejasně, a které by tam být ani nemusely), tak mi to spíš připadá, jakože to je příručka o tom, jak vést freeform. Ale nevidím v tom jakoby tu "hru samu".
Takže takové je i moje hodnocení. Jako příručka to je hodně dobrý, ale jako hra se mi to moc nezamlouvá...
Moc se mi líbí ty citáty a obrázky dole. Co se mi nelíbí je, že se tak trochu plýtvá místem. Tím myslím stránky s pouze jedním krátkým odstavcem. Text by se asi mohl srazit/přeuspořádat/lépe rozvrhnout.
Hra
Hráči si vyberou (či vytvoří) prostředí, postavy, vztahy, známosti a pak jdou volně hrát. Hra je v podstatě freeform a ten vlastně žádná pravidla nepotřebuje. Naopak ty věci kolem žetonů mi jsou trochu nejasné...
Jak? K tajnému hlasování je zapotřebí buďto psát anebo se nějak využije žetonů. To bych ale nedělal, protože žetony zde slouží k jinému účelu. (Později se dozvíme, že hráč může použít žeton a bude mít tak dva hlasy. (Tím se mimochodem také sudost/lichost může v každém hlasování měnit.))Rush píše:Po opísaní kostry scény hráči tajne hlasujú o jej výsledku.
Což mě vede k otázce, jestli se opravdu musí hlasovat tajně a proč. V takto otevřené hře je spíš asi dobré všechno rozebrat, trochu o tom popovídat a podobně...
Může hráč při jednom hlasování použít více žetonů, aby měl jeho hlas vícenásobnou váhu?Rush píše:Žetóny môže hráč použiť: a) Pri ľubovoľnom hlasovaní ako ďalší bod, kladný, alebo záporný
Co tohle znamená? Že žetony, které se použijí pro negativní hlas jsou ze hry vyřazeny? Znamená to tedy, že žetony, které se použijí pro pozitivní hlas jdou zpět do banku?Rush píše:(záporné body zo žetónov sa ďalej nepočítajú pri rozdávania žetónov).
Když už je ta hra takhle volná, tak moc nevím, proč se tyhle prvky musí kupovat za žetony. Protože hráči tam stejně budou vymýšlet prvky vlastní tak jako tak, takže vyvstává otázka, za jaké prvky se platit musí a za jaké nemusí. (Toto využití žetonů bych prostě zrušil.)Rush píše:b) Na vloženie prvku do scény inému hráčovi.
Prostředí
Nastíněné prostředí se mi líbí. Postavy, jejich vnitřní otázky i mapy vztahů. Jenom chci upozornit na to, že ty na straně 19 a 22 jsou stejné. Chybí tam mapa, ve které nefiguruje mafiánský boss.
Závěr
Popravdě nevím. Jednak mi to přijde jako Fiasco, ze kterého je odstraněno to zábavné tvoření mapy vztahů na začátku. Za druhé mám vlastně takové pochyby, jestli to je vůbec hra. Protože to je vlastně freeform (navíc s žetony, jejichž pravidla jsou popsána poměrně nejasně, a které by tam být ani nemusely), tak mi to spíš připadá, jakože to je příručka o tom, jak vést freeform. Ale nevidím v tom jakoby tu "hru samu".
Takže takové je i moje hodnocení. Jako příručka to je hodně dobrý, ale jako hra se mi to moc nezamlouvá...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host