[DW-OOC] Pokec pro všechny
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [DW-OOC] Pokec pro všechny
Já bych pozorovatele nevyhazoval. Jen ať diskutují, chválí a stěžují si. Aspoň se něco přiučím. Vážně Pieto, no harm done. Od teď se budu víc snažit dělat soft moves.
Na svoji obhajobu můžu říct jen, že DW v mém podání má být drsné. Ty pravidla si o to říkají na každém kroku. Dávají toho hráči tolik, a stejně tolik si mohou vzít. Poznáš to na kontrastu 1) síly postav 2) rychlosti léčení 3) slabých potvor. Pokud lze bojovou scénu uzavřít ve třech moves, tak ať jsou alespoň pořádně děsivé. Kdyby to bylo snazší, tak by se oddělil systém od fikce - postavy totiž jsou v riskantní a nebezpečné situaci.
Na svoji obhajobu můžu říct jen, že DW v mém podání má být drsné. Ty pravidla si o to říkají na každém kroku. Dávají toho hráči tolik, a stejně tolik si mohou vzít. Poznáš to na kontrastu 1) síly postav 2) rychlosti léčení 3) slabých potvor. Pokud lze bojovou scénu uzavřít ve třech moves, tak ať jsou alespoň pořádně děsivé. Kdyby to bylo snazší, tak by se oddělil systém od fikce - postavy totiž jsou v riskantní a nebezpečné situaci.
pravidla DW o dobdrodruzích píše:Instinct: To adventure or die trying
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: [DW-OOC] Pokec pro všechny
Ono to taky asi vyznělo drsnějš, než jsem to původně myslel; to už je holt povahou toho, když se člověk snaží něco vysvětlit x-krát dokola, tak prostě přidává na intenzitě výroků, aby bylo ještě a ještě jasnější, jak to myslel.Quentin píše:Já bych pozorovatele nevyhazoval. Jen ať diskutují, chválí a stěžují si. Aspoň se něco přiučím. Vážně Pieto, no harm done. Od teď se budu víc snažit dělat soft moves.
Na svoji obhajobu můžu říct jen, že DW v mém podání má být drsné. Ty pravidla si o to říkají na každém kroku. Dávají toho hráči tolik, a stejně tolik si mohou vzít. Poznáš to na kontrastu 1) síly postav 2) rychlosti léčení 3) slabých potvor. Pokud lze bojovou scénu uzavřít ve třech moves, tak ať jsou alespoň pořádně děsivé. Kdyby to bylo snazší, tak by se oddělil systém od fikce - postavy totiž jsou v riskantní a nebezpečné situaci.
Asi jediné, co mě fakt trklo do očí, byla ta ztráta rapíru, tam jsem si říkal, že kdyby se Flint nepokoušel potvoru porazit na zem, ale prostě do ní pořád sekal, že by tě asi ani nenapadlo ho o meč připravit - ale co já vím. A možná že takovouhle bestii je nejlepší prostě sekat, že jenom mám ty svoje zvyky z jiných her vždycky se pokoušet o nějaké konkrétní posuny v boji, aby to nebylo jen o HP.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: [DW-OOC] Pokec pro všechny
Tak ono nějak hrát se dá podle každých pravidel a hráči jsou obvykle stvoření učenlivá, takže když zjistí, že můžou v boji kdykoliv přijít o zbraň, a že snažit se o cokoliv jiného než hack&slash je úplně k ničemu, tak si příště zbraní nakoupí kolik unesou a nebudou zkoušet nic jiného, než prověřený hack&slash.
Re: [DW-OOC] Pokec pro všechny
Eh.
Ja mam furt problem uverit ze tohle neni "nechapu to, protoze delam vsechno proto, abych to nepochopil", ale naposledy to zkusim.
Co se stane nafailu zavisi na fikci a GM, ne na zvolenem manevru (i kdyz manevr meni fikci, samozrejme). Je jedno, jestli postava dela Aid, nebo HnS, nebo si prozpevuje, kdyz to dela, jak Quentin spravne pripomel, jeden krok od, cituji fikci, "rotujiciho deste cepeli". Pokud chce byt v bezpeci, ta postava muzes stat na strese a hazet noze. Ale pokud od toho monstra (o kterem druzinovy valecnik rekl "jeho sila na mne udelala dojem") metr, a zacne mu strkat klacik pod nohy, tak je jasne co se stane kdyz failne.
A ano, stane se to same, co se stane kdyz do nej bude stouchat mecem a failne.
Bude v rotujicim desti cepeli.
Rotujici dest cepeli does not give a fuck.
Ja mam furt problem uverit ze tohle neni "nechapu to, protoze delam vsechno proto, abych to nepochopil", ale naposledy to zkusim.
Co se stane nafailu zavisi na fikci a GM, ne na zvolenem manevru (i kdyz manevr meni fikci, samozrejme). Je jedno, jestli postava dela Aid, nebo HnS, nebo si prozpevuje, kdyz to dela, jak Quentin spravne pripomel, jeden krok od, cituji fikci, "rotujiciho deste cepeli". Pokud chce byt v bezpeci, ta postava muzes stat na strese a hazet noze. Ale pokud od toho monstra (o kterem druzinovy valecnik rekl "jeho sila na mne udelala dojem") metr, a zacne mu strkat klacik pod nohy, tak je jasne co se stane kdyz failne.
A ano, stane se to same, co se stane kdyz do nej bude stouchat mecem a failne.
Bude v rotujicim desti cepeli.
Rotujici dest cepeli does not give a fuck.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: [DW-OOC] Pokec pro všechny
To jo, jenže v prvním případě při úspěchu někomu vyrobíš bonus +1 na další hod, zatímco v tom druhém dáš d8 damage (plus možná ještě nějakej bonus za atribut?). Při stejném riziku dává pochopitelně smysl dělat to, co je mechanicky mnohonásobně účinnější.Sosacek píše: A ano, stane se to same, co se stane kdyz do nej bude stouchat mecem a failne.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: [DW-OOC] Pokec pro všechny
To je otázka, jak moc to bude rozumný. Přece jen tu taky hraje roli fikce, a pochodující zbrojnice bude třeba dost podezřelá kdekoliv v civilizaci. Nemluvě o tom, že hack&slash často není nejlepší volba právě proto, že se tím implicitně vystavuješ protiútoku. (Ne že by ses ničím jiným nevystavoval, ale u tohohle move je extra napsané, že při 10+ se vyhneš protiútoku, jinak ne.)York píše:Tak ono nějak hrát se dá podle každých pravidel a hráči jsou obvykle stvoření učenlivá, takže když zjistí, že můžou v boji kdykoliv přijít o zbraň, a že snažit se o cokoliv jiného než hack&slash je úplně k ničemu, tak si příště zbraní nakoupí kolik unesou a nebudou zkoušet nic jiného, než prověřený hack&slash.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: [DW-OOC] Pokec pro všechny
Fikci od mechanik nemůžeš úplně oddělit (teda můžeš, ale nebude to pak dávat smysl). Pokud ti mechaniky říkají, že je logické nosit s sebou kopu zbraní, tak by to holt mělo být logické i ve fikci a naopak bude divné, když to někdo nebude dělat. Stejně tak když například v DnD někdo po prvních pár zraněních uteče z boje, tak to není (ve světě DnD) obvyklé a logické chování, ale něco zvláštního a něco to o dotyčném říká. Protože podle mechanik DnD dává smysl bojovat do posledního hpčka a klidně se i nechat zabít, když jsou tam snadno dostupné ressurekty.Pieta píše:Přece jen tu taky hraje roli fikce, a pochodující zbrojnice bude třeba dost podezřelá kdekoliv v civilizaci.
Tuhle provázanost si dost často hráči neuvědomujou.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [DW-OOC] Pokec pro všechny
Přídavek do prvního postu
Hráčské hody musí být zapsány s odkazem na http://invisiblecastle.com/ pod správným jménem postavy.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [DW-OOC] Pokec pro všechny
Na zaklade jasnych precedentu navrhuji prejmenovat tuto kampan na "Adventurers high as fuck, fighting zombie apocalypse and shit".
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [DW-OOC] Pokec pro všechny
Prosím Yorka, aby si taky zběžně prošel pravidla. ZDE. Dík.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [DW-OOC] Pokec pro všechny
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: [DW-OOC] Pokec pro všechny
Jsou tam zajímavé věci. Takový Juggernaut by se mi líbil. Pro Rudiho jako dělaný.Sosacek píše:Nejake extra classy.
Always bring a gun to a puppet fight
Re: [DW-OOC] Pokec pro všechny
Ja som pred časom nakúpil niekoľko ďalších classov do DW:
http://rpg.drivethrustuff.com/product/1 ... ible-class
http://rpg.drivethrustuff.com/product/1 ... ible-class
http://rpg.drivethrustuff.com/product/1 ... ible-class
http://rpg.drivethrustuff.com/product/1 ... ible-class
http://rpg.drivethrustuff.com/product/1 ... d-Playbook
http://rpg.drivethrustuff.com/product/1 ... d-Playbook
http://rpg.drivethrustuff.com/product/1 ... d-Playbook
http://rpg.drivethrustuff.com/product/1 ... d-Playbook
Ak by ste o nich chceli vedieť niečo viac, tak mi prosím napíšte do pošty, keďže mám teraz poriadnu zhon doma, za čo sa veľmi ospravedlňujem, lebo nie som tak aktívny ako vy...
http://rpg.drivethrustuff.com/product/1 ... ible-class
http://rpg.drivethrustuff.com/product/1 ... ible-class
http://rpg.drivethrustuff.com/product/1 ... ible-class
http://rpg.drivethrustuff.com/product/1 ... ible-class
http://rpg.drivethrustuff.com/product/1 ... d-Playbook
http://rpg.drivethrustuff.com/product/1 ... d-Playbook
http://rpg.drivethrustuff.com/product/1 ... d-Playbook
http://rpg.drivethrustuff.com/product/1 ... d-Playbook
Ak by ste o nich chceli vedieť niečo viac, tak mi prosím napíšte do pošty, keďže mám teraz poriadnu zhon doma, za čo sa veľmi ospravedlňujem, lebo nie som tak aktívny ako vy...
Vyššia postava a červeno hnedé vlasy po ľudskom otcovi. Po mame zdedil lásku k lesu, uhrančivý pohľad a nezlomnú dušu. Nosí krátke strnište aby zahalil svoje elfské črty. Krášli ho prekrásny vták, brnenie, dlhý meč, štít a oštep, o ktorý sa pri chôdzi opiera.
Character Sheet
Character Sheet
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti