Stránka 3 z 4

Re: [Dizkuze a Tvorba] Subtech

Napsal: 27. 5. 2013, 09:04
od Aljen
jinými slovy "návrat opravdové magie"
pouzite uz tolkokrat ze +1 nic nezmeni

V kazdom pripade kedze je tam nelogickosti na tony tak nie je problem tvarit sa ako bulshitopera a tvrdit ze to je zamer

(velke mesto v oblakoch zijuce z dazda? Neodveje ho ale vietor lebo anomalia, ludia sa nahor splhaju po rebtikoch (tym anomalia nevadi lebo su z antianomalinu))

Re: [Dizkuze a Tvorba] Subtech

Napsal: 27. 5. 2013, 09:19
od Jerson
to je tak když se někdo snaží nacpat cool létající kameny z Avatara (kde jsou jakž takž vysvětlené) do jiného světa. nebo to má být cool létající skála z Tarie? Tak nebo onak mi pokus nacpat Fallout, Metro, Stalkera a NOS do jednoho settingu nepřijde jako šířeji přijatelný nápad.

Re: [Dizkuze a Tvorba] Subtech

Napsal: 27. 5. 2013, 09:20
od York
Aljen píše: Skodakym si nepriviedol do settingu anomalie a spawnovaciu Entitu tak to bolo celkom zaujimave, anomalie a specialne wtf Oblaky ma zaujimaju minimalne.
Aljen píše:ak to robis sam pre seba a svoju skupiny tak ignoruj iny nazor.
Zní mi to trochu jako: "Mně se to nelíbí a můj vkus je určitě správný. A jestli se mnou nebudeš souhlasit, tak z toho vznikne strašná slátanina dobrá tak maximálně pro tvoji skupinu!"

Přijde mi to trochu jako kdyby k Ongeho zajímavým postřehům týkajícím se tvorby patřilo pár obdobných postřehů podle Argonantova nedávného článku o kritice.

Re: [Dizkuze a Tvorba] Subtech

Napsal: 27. 5. 2013, 09:25
od Jerson
když nechceš slyšet kritiku svého nápadu, nedávej svůj výtvor má forum a nechtěj po ostatních názor na ni. Co na to říct víc.

Re: [Dizkuze a Tvorba] Subtech

Napsal: 27. 5. 2013, 10:13
od OnGe
Jakub88 píše: A to si sebral kde? $D
Anomálie jsou různorodý, jako stromy, nebo lidi... Některý jsou smrtící, hodně jich je nebezpečnejch a nepříjemnejch, ale rozhodně nejsou vždy smrtící nebo vždy špatný...
Ze seznamu, dovolím si citovat:
Pavučina - není vidět a řeže
Pec - není vidět a pálí
Skluzavka - není vidět a mění směr gravitace (šlápneš a jedeš)
Mlejnek na maso - není vidět, občas nemele a když mele, tak semele
Medík - není vidět a dusí
...

nevím, ale přijde mi, že jsou vždkycky problém, kterému se nedé vyhnout, dokud je někdo nezmapuje, protože nejsou vidět. Jediné využití vidím pro zlomyslné Vypravěče, kteří mohou vnášet zvrat "šlápli jste do anomálie" v mnoha různých provedeních.
Jakub88 píše:Ve hře se určitě objeví, co se týče práce poutníků... Lámání anomálií pro Psioniky, poutání anomálií pro Subtech (velice výdělečná činnost, ale taky velice nebezpečná a mnohdy smrtelná, hlavně pro neznalé), navazování kontaktu se "záhrobím" pro postavy s talentem Stín (Theurgie...).
Hmm... existuje jediný důvod, proč tomu neříkat magie?

Re: [Dizkuze a Tvorba] Subtech

Napsal: 27. 5. 2013, 10:52
od York
Jerson píše:když nechceš slyšet kritiku svého nápadu, nedávej svůj výtvor má forum a nechtěj po ostatních názor na ni.
"Jak se takové létající město zásobuje dostatkem vody?" mi přijde jako trochu jiný druh kritiky, než "mě se to nelíbí." Že se to nebude líbit všem je jasné, každý má jiné preference.

Přečtěte si prosím ten Argonantův článek v posledním čísle Drakkaru, tam jsou přesně tyhle věci popsané. Dodal bych k tomu jen to, že umění dobře kritizovat je, podobně jako umění psát nebo obecně tvořit, dovednost, kterou nemá každý automaticky. A určitě se v tom dá zlepšovat, pokud je k tomu vůle ze strany kritika.
onge píše: nevím, ale přijde mi, že jsou vždkycky problém, kterému se nedé vyhnout, dokud je někdo nezmapuje, protože nejsou vidět. Jediné využití vidím pro zlomyslné Vypravěče, kteří mohou vnášet zvrat "šlápli jste do anomálie" v mnoha různých provedeních.
Hodně cenění by asi mohly být jedinci nadaní schopností anomálie "vycítit". Nebo by třeba někdo mohl pracovat na technologické variantě detektorů (různé druhy anomálií by se asi detekovaly různým způsobem).

Re: [Dizkuze a Tvorba] Subtech

Napsal: 27. 5. 2013, 11:19
od Sosacek
York píše:"Jak se takové létající město zásobuje dostatkem vody?" mi přijde jako trochu jiný druh kritiky, než "mě se to nelíbí." Že se to nebude líbit všem je jasné, každý má jiné preference.
Predpokaldas, ze sem skutecne vsichni prisli pomahat, tedy konstruktivne kritizovat. Ne, ze sem nekdo napriklad prisel zlepsovat svoje ego shazovanim neciho dila. Nebo ze sem napriklad nikdo neprisel sikanovat lidi pro zabavu. To myslim neni realisticky predpoklad, zvlast na rpgforu, po zkusenostech s Voidem.

...

Anomalie delaji ten svet nepratelsky, cizi a divny, je to videt treba ve Stalkerovi. Rikat, ze "to slouzi jen pro zlomyslne GM na zabijeni postav" je hloupe, zvlast v tom kontexu, kde maji anomalie tvorit podobnou ulohu jako monstra v dnd, kde by etzko nekdo tvrdil, ze ve hre jsou draci jen pro zlomyslne GM, kteri chteji zabit postavy.

Ty anomalie hodne posouvaji charakter sveta, protoze z nej delaji neco jineho nez lidsky svet. Neni to jen o Dremmerovi a jeho gangu odnaproti, neni to jenom o tom jak se vyparadet z otrokari. Znamena to, ze kazda cesta nekam je sama o sobe dobrodruzstvim a vyzvou, a ze jsou potreba specialni typci co se vyznaji v tom divnem svete venku, budou to ale dost divni lide. A pokud se anomalie daji pouzivat jako zdroj moci, at uz tak jednoduse, ze nekdo kdo nezna teren te nema sanci dohonit, delaji zajimave veci s distribuci vlady nad uzemim. A pokud se anomalie da spoutat a ovladat, je to jeste zajimavejsi.

...
onge píše: Ze seznamu, dovolím si citovat:
Pavučina - není vidět a řeže
Pec - není vidět a pálí
Skluzavka - není vidět a mění směr gravitace (šlápneš a jedeš)
Mlejnek na maso - není vidět, občas nemele a když mele, tak semele
Medík - není vidět a dusí
...

nevím, ale přijde mi, že jsou vždkycky problém, kterému se nedé vyhnout, dokud je někdo nezmapuje, protože nejsou vidět. Jediné využití vidím pro zlomyslné Vypravěče, kteří mohou vnášet zvrat "šlápli jste do anomálie" v mnoha různých provedeních.
Neda vyhnout? To bys v oldschool dungeonu dlouho neprezil ;) Vsem zminovanym se da vyhnout tak, ze pred sebou budes mit klacek na jehoz konec neco pridelas na provazu. A zkuseni stopari (jak se cesky rekne "trailblazer"?) urcite prijdou s lepsim zpusobem.

Jo pockej, krom toho duseni. Tam by ale zkuseny pruvodce mel poznat ten smrad a jit jinudy.
Hmm... existuje jediný důvod, proč tomu neříkat magie?
Feeling sveta. Magie je fantasy vec, a u rpg si hned kazdy predstavi firebally. Divna veda a okultismus vyznivaji hodne jinak. Fireball, a "The World's Psychic Maelstrom" jsou dost jine veci.

Re: [Dizkuze a Tvorba] Subtech

Napsal: 27. 5. 2013, 12:09
od Quentin
Neda vyhnout? To bys v oldschool dungeonu dlouho neprezil Vsem zminovanym se da vyhnout tak, ze pred sebou budes mit klacek na jehoz konec neco pridelas na provazu. A zkuseni stopari (jak se cesky rekne "trailblazer"?) urcite prijdou s lepsim zpusobem.

Jo pockej, krom toho duseni. Tam by ale zkuseny pruvodce mel poznat ten smrad a jit jinudy.
exactly :)

Rozumný přístup je před každou past dát nějakou narážku nebo varování. Je blbý, když je to vyloženě "vešli jste do místnosti hoďte si save". Pak to dopadně tak, že fakt chodí všude z tyčí a do každé místnosti prvně hážou kameny apod.

Třeba věci jako "v chodbě leží kostlivec s rozťatou lebkou" (swinging axe trap) nebo "chodba je pokrytá vrstvou hadrů a koberců, vaše kroky jsou tlumené a máte bonus do plížení" (pit trap)

Re: [Dizkuze a Tvorba] Subtech

Napsal: 27. 5. 2013, 12:20
od Aljen
Zní mi to trochu jako: "Mně se to nelíbí a můj vkus je určitě správný. A jestli se mnou nebudeš souhlasit, tak z toho vznikne strašná slátanina dobrá tak maximálně pro tvoji skupinu!"
Zniet ti to tak moze, ale bude to skor chyba prijimaca. Je mi jedno ci so mnou autor suhlasi. Taktiez netvrdim ze jedine moj pohlad na postapo je jediny spravny - to si si doplnil ty.
Ak sa ma autor spyta na nazor na jeho dielo - tak mu proste poviem svoj pohlad. Jasne ze je subjektivny a ze odraza moj vkus.
A?

Vyjadril som len nazor ze kym najprv autor divoko riesil ako preco ultimatne mesto v upadku v Gronsku, Antarktide, Istanbule a Londyne tak casom sa z toho stava zbierka kadejakych ingrediencii v neposlednom rade vystrihnutych z NOSa a vizualov z tuctu PC hier.
Ak to autor robi pre seba - tak samozrejme ze vsetky nie-pochvalne reakcie moze ignorovat.
Ak to ma byt predstavenie settingu pre siroke okolie tak negativny pohlad musi prezit a prezut.

Co som povedal a co si stale myslim je ze je tam 3x tolko ingrediencii kolko prototyp ma mat.
Takto sa autor sam straca v detailoch a celkovy koncept dost unika. Napomaha tomu aj fascinacia PC hrami ktore dava ako priklad "Tam to tak je a funguje to". Mozno by aj jemu pomohlo ak by koncept settingu napisal do jednej vety.

Ano to co aj teraz vidim sa mi nijak zvlast nepaci a ano podla mna to je zatial zlatanina nahadzanych elementov, pricom sa autor uz venuje systemu a o settingu si pravdepodobne mysli ze je v dost pokrocilom stadiu kompletnosti. Ja ten dojem nemam.

Re: [Dizkuze a Tvorba] Subtech

Napsal: 27. 5. 2013, 18:19
od Jarxes
Aljen píše:
Zní mi to trochu jako: "Mně se to nelíbí a můj vkus je určitě správný. A jestli se mnou nebudeš souhlasit, tak z toho vznikne strašná slátanina dobrá tak maximálně pro tvoji skupinu!"
Zniet ti to tak moze, ale bude to skor chyba prijimaca. Je mi jedno ci so mnou autor suhlasi. Taktiez netvrdim ze jedine moj pohlad na postapo je jediny spravny - to si si doplnil ty.
Ak sa ma autor spyta na nazor na jeho dielo - tak mu proste poviem svoj pohlad. Jasne ze je subjektivny a ze odraza moj vkus.
A?

Vyjadril som len nazor ze kym najprv autor divoko riesil ako preco ultimatne mesto v upadku v Gronsku, Antarktide, Istanbule a Londyne tak casom sa z toho stava zbierka kadejakych ingrediencii v neposlednom rade vystrihnutych z NOSa a vizualov z tuctu PC hier.
Ak to autor robi pre seba - tak samozrejme ze vsetky nie-pochvalne reakcie moze ignorovat.
Ak to ma byt predstavenie settingu pre siroke okolie tak negativny pohlad musi prezit a prezut.

Co som povedal a co si stale myslim je ze je tam 3x tolko ingrediencii kolko prototyp ma mat.
Takto sa autor sam straca v detailoch a celkovy koncept dost unika. Napomaha tomu aj fascinacia PC hrami ktore dava ako priklad "Tam to tak je a funguje to". Mozno by aj jemu pomohlo ak by koncept settingu napisal do jednej vety.

Ano to co aj teraz vidim sa mi nijak zvlast nepaci a ano podla mna to je zatial zlatanina nahadzanych elementov, pricom sa autor uz venuje systemu a o settingu si pravdepodobne mysli ze je v dost pokrocilom stadiu kompletnosti. Ja ten dojem nemam.
Systému se nevěnuju... Píšu Příručku... Tady na fóru jsou, ale jen takový střípky, nástiny... Na stránkách DRD2 jste před vydáním taky nenašli celou příručku ne? :D

Prototyp možná vidíte tady... Bohužel dávám prioritu Příručce jako takové nežli Fóru, protože to co je na fóru přeci jen do tisku nepůjde.

A Nedělám to jen pro sebe a svou družinu.

Re: [Dizkuze a Tvorba] Subtech

Napsal: 27. 5. 2013, 18:26
od Aljen
A Nedělám to jen pro sebe a svou družinu.
Ok tak v tom pripade bude mat zmysel reagovat az ked povies ze si vo finale.
Criepky sa mi ocividne neskladaju do nicoho co by som chcel nejak vyrazne hrat, mozno celok bude na tom lepsie.

Drzim palce, som zvedavy na tvoje napady a ich spracovanie

Re: [Dizkuze a Tvorba] Subtech

Napsal: 27. 5. 2013, 18:35
od Jarxes
Aljen píše:
A Nedělám to jen pro sebe a svou družinu.
Ok tak v tom pripade bude mat zmysel reagovat az ked povies ze si vo finale.
Criepky sa mi ocividne neskladaju do nicoho co by som chcel nejak vyrazne hrat, mozno celok bude na tom lepsie.

Drzim palce, som zvedavy na tvoje napady a ich spracovanie
Díky, nakonec je pozice Metropolis v Británii... (Bývalý Londýn)

Re: [Dizkuze a Tvorba] Subtech

Napsal: 27. 5. 2013, 19:18
od OnGe
Jakub88 píše:Systému se nevěnuju... Píšu Příručku... Tady na fóru jsou, ale jen takový střípky, nástiny... Na stránkách DRD2 jste před vydáním taky nenašli celou příručku ne? :D

Prototyp možná vidíte tady... Bohužel dávám prioritu Příručce jako takové nežli Fóru, protože to co je na fóru přeci jen do tisku nepůjde.
Proč ne, ale v takovém případě bys měl mít kolem sebe pár lidí, co ti na to dají jiné pohledy, než je tvůj vlastní. DRD2 taky nedělal jeden člověk. Důležité je mít kolem sebe tyhle lidi už během vývoje, protože jinak skončíš s "hotovou" příručkou, která bude děravá jak cedník.
Sosacek píše:Predpokaldas, ze sem skutecne vsichni prisli pomahat, tedy konstruktivne kritizovat. Ne, ze sem nekdo napriklad prisel zlepsovat svoje ego shazovanim neciho dila. Nebo ze sem napriklad nikdo neprisel sikanovat lidi pro zabavu.
Myslíš, že je to tím? Já myslím že ne...
Sosacek píše:Anomalie delaji ten svet nepratelsky, cizi a divny, je to videt treba ve Stalkerovi. Rikat, ze "to slouzi jen pro zlomyslne GM na zabijeni postav" je hloupe, zvlast v tom kontexu, kde maji anomalie tvorit podobnou ulohu jako monstra v dnd, kde by etzko nekdo tvrdil, ze ve hre jsou draci jen pro zlomyslne GM, kteri chteji zabit postavy..
Při nejlepší vůli drakovi málo kdy nakráčíš do chřtánu, aniž by sis čehokoliv všiml. Dokonce i pasti se dají odhalit daleko snáz.
Sosacek píše:Neda vyhnout? To bys v oldschool dungeonu dlouho neprezil ;) Vsem zminovanym se da vyhnout tak, ze pred sebou budes mit klacek na jehoz konec neco pridelas na provazu. A zkuseni stopari (jak se cesky rekne "trailblazer"?) urcite prijdou s lepsim zpusobem.
Tohle může znamenat, že ty a já máme dost výrazně rozdílné chápání, nebo že jsi ty anomálie nečetl :think:
Sosacek píše:
Hmm... existuje jediný důvod, proč tomu neříkat magie?
Feeling sveta. Magie je fantasy vec, a u rpg si hned kazdy predstavi firebally. Divna veda a okultismus vyznivaji hodne jinak. Fireball, a "The World's Psychic Maelstrom" jsou dost jine veci.
Z vyjmenovaných příkladů mi vzhledem k dosavadním popisům stále přijdou nejbližší ty firebally.

Re: [Dizkuze a Tvorba] Subtech

Napsal: 27. 5. 2013, 20:16
od Jarxes
Sosáček: Díky, tvůj koment mě povzbudil. Už sem myslel, že anomálie všem připadaj debilní a nikdo je moc nechápe...

Ad Anomálie - Taky neni pravda, že nemuže člověk anomálie vycítit, nebo mít detektor (ten je samozřejmě taky Subtech :) ). Takže, to že Anomálie, jsou WTF killer, je Hoax...
(Fuj angličtina :( )
Proč ne, ale v takovém případě bys měl mít kolem sebe pár lidí, co ti na to dají jiné pohledy, než je tvůj vlastní. DRD2 taky nedělal jeden člověk. Důležité je mít kolem sebe tyhle lidi už během vývoje, protože jinak skončíš s "hotovou" příručkou, která bude děravá jak cedník.
Kdo se hlásí dobrovolně??? :D

Hodili by se mi lidi, co by do toho šli se mnou... Aljen z toho dělá "Guláš sto chutí a sto zemí" :) , ale myslím, že to neni zas tak přeplácané... Je to zase něco trochu jinýho, není to Metro, není to Stalker (ani knihy ani hry :D )...


Mimochodem Aljene: V knize stalker (Piknik u cesty), byli taky anomálie, a to že je to způsobeno Neznámou mimozemskou technologií (která se nedá vysvětlit a nechápeme ji) není zas tak daleko od neznámého okolo anomálií

Nakonec: Když něčemu nerozumíme nemusí to bejt hned přece magie... tak nechápu proč ji do toho porád motáte, jak Církev ve 13. století $D ("Vědci jsou mágové! Oni smilní, a spojili se se Satanem! Ach, ty jejich pekelné vynálezy... Ach, třeba ta LOGIKA!!!" $D )
Ve star tracku i SW se vlastně vůbec nemuseli zabývat technikou co? Stačilo říct "its magic!" a všem by na světě bylo hned líp :D (až na to, že by nenastal takový boom žánru jménem Sci-fi )

Re: [Dizkuze a Tvorba] Subtech

Napsal: 27. 5. 2013, 20:40
od Jarxes
Jerson píše:to je tak když se někdo snaží nacpat cool létající kameny z Avatara (kde jsou jakž takž vysvětlené) do jiného světa. nebo to má být cool létající skála z Tarie? Tak nebo onak mi pokus nacpat Fallout, Metro, Stalkera a NOS do jednoho settingu nepřijde jako šířeji přijatelný nápad.
- Kdes vzal Fallout???
- Jaký je vysvětlení v Avatarovy? Já ho tam nějak nezaznamenal... (to jako že to držej ty větívky? :D To by moc uvěřitelný nebylo )

Mimochodem, uvědomuje si někdo, že Metro a Stalker nejsou od sebe až tak daleko? Děláte jak kdyby to byly jabka a hrušky, a přitom jsou to spíš jablka, Goldeny (zelený) a klasik (červený)... :D