Stránka 2 z 4

Re: [Dizkuze a Tvorba] Subtech

Napsal: 26. 5. 2013, 10:41
od Aljen
pod jednou konkretnou vecou na ktorej si treba dat zalezat a ktora ukaze ci to ma nadej je Mesto
koncept ultramesta nad Londynom v postapo buducnosti je tak bohaty ze mu nejaka Entita co spawnuje monstre a anomalie co su strasne vrazedne (a zvacsa opajcnute zo stalkera) skor skodia, pretoze riedia to podstatne.

ako o mesto vyzera, ako sa v nom zije, aky jstatus quo ake frakcie su stare ake nove ake maju vztahy ... popisat vsetko na odstavec a vyhlasit hotovo je odflaknute.
chcem namety na dobrodruzstva, nejednoznacne situacie, sudy s pusnym prachom cakajuce na moju iskru, postavy ktore ma budu inspirovat a nebudu to len owsome mary sues.

to co si doteras spravil je mozno ok pre-koncept pre mmo ci dalsi elder scroll kDee je clovek obvykle uzavrety v skatulke a musi tam zostat bez moznosti prinosu vlastnej tvorby
od RPG settingu to ma daleko.

skus sa napriklad inspirovat ako je napisany WFRP a hlavne Sigmar's heirs.
ak sa pise nieco co ma inspirovat ludi aby si vymyslali vlastne pribehy v danom colore.

Re: [Dizkuze a Tvorba] Subtech

Napsal: 26. 5. 2013, 11:11
od Jarxes
Aljen píše:pod jednou konkretnou vecou na ktorej si treba dat zalezat a ktora ukaze ci to ma nadej je Mesto
koncept ultramesta nad Londynom v postapo buducnosti je tak bohaty ze mu nejaka Entita co spawnuje monstre a anomalie co su strasne vrazedne (a zvacsa opajcnute zo stalkera) skor skodia, pretoze riedia to podstatne.

ako o mesto vyzera, ako sa v nom zije, aky jstatus quo ake frakcie su stare ake nove ake maju vztahy ... popisat vsetko na odstavec a vyhlasit hotovo je odflaknute.
chcem namety na dobrodruzstva, nejednoznacne situacie, sudy s pusnym prachom cakajuce na moju iskru, postavy ktore ma budu inspirovat a nebudu to len owsome mary sues.

to co si doteras spravil je mozno ok pre-koncept pre mmo ci dalsi elder scroll kDee je clovek obvykle uzavrety v skatulke a musi tam zostat bez moznosti prinosu vlastnej tvorby
od RPG settingu to ma daleko.

skus sa napriklad inspirovat ako je napisany WFRP a hlavne Sigmar's heirs.
ak sa pise nieco co ma inspirovat ludi aby si vymyslali vlastne pribehy v danom colore.
ad WFRP: Nevim jestli to bude odpovídat zrovna tomuhle konceptu, ale náměty, situace, sudy s prachem, postavy etc. určitě dodám...

Asi sem si to vzal moc k srdci :D , ale anomálie jsou zajímavý color, je to trochu jako nazgůlové v Pánu prstenů, nikdby se asi nepoto kdyby tam nebyli, ale jsou zajímavou složkou celého světa...

Ad Entita a spol: Možná je to přeplácaný, ale rád bych to zachoval, můžete mi nabídnout nějaký kompromis?

Re: [Dizkuze a Tvorba] Subtech

Napsal: 26. 5. 2013, 14:20
od OnGe
Jakub88 píše:Ad Entita a spol: Možná je to přeplácaný, ale rád bych to zachoval, můžete mi nabídnout nějaký kompromis?
To je úkol pro tebe ;)

Re: [Dizkuze a Tvorba] Subtech

Napsal: 26. 5. 2013, 15:36
od PardGalen
Jakub88 píše:Ad Entita a spol: Možná je to přeplácaný, ale rád bych to zachoval, můžete mi nabídnout nějaký kompromis?
Vybrat jednu, dvě, tři konkrétní, které budou mít uplatnění, generovat nějaké ty zápletky, komplikace a budovat atmosféru?
Mít seznam dlouhý jako moje ruka je hezké, ale těžko využiješ vše a když ano bude to vypadat divně. Nebo k čemu ho potřebuješ?

Re: [Dizkuze a Tvorba] Subtech

Napsal: 26. 5. 2013, 15:37
od Jerson
onge píše:Když o tom tak přemýšlím, tak můj článek, co vyjde za týden v Drakkaru, je vlastně přesně pro tebe :D
Nabyl jsem podobného dojmu. Když jsem Ongemu psal, že svůj článek pojal spíše stylem "jak NEtvořil RPG svět", tak Megacity by mohl použít jako ukázku do téměř všech částí.
Jakub88 píše:Asi sem si to vzal moc k srdci :D , ale anomálie jsou zajímavý color, je to trochu jako nazgůlové v Pánu prstenů, nikdby se asi nepoto kdyby tam nebyli, ale jsou zajímavou složkou celého světa...
Vřele nedoporučuju svou tvorbu jakkoliv poměřovat s Pánem Prstenů a jeho světem. Nazgúlové jsou dost zásadní pro celý příběh. Naproti tomu tvoje anomálie nemůžou být jen "color", když mají vliv na téměř všechny aspekty tvého světa. Takže než začneš rozepisovat město levitující ve vzduchu díky gravitační anomálii, měl by sis odpovědět na Jersonovu otázku tvorby města: "Jak tam sakra dostanou vodu pro tolik lidí?"
Ad Entita a spol: Možná je to přeplácaný, ale rád bych to zachoval, můžete mi nabídnout nějaký kompromis?
Svět postavený na kompromisech je od začátku svět postavený na mizerných základech. Navíc téměř nikdo z nás nebude Metropolis hrát, takže by sis měl zodpovědět na zásadní otázku - pro koho ten svět děláš? V zásadě jsou dvě možnosti -
1) buď ho děláš pro sebe a svou skupinu a tady chceš najít nápady, dostat zpětnou vazbu a taky se pochlubit. Pak neřeš že se jiným lidem tvůj svět nelíbí a testuj ho na své skupině, nicméně nečekej, že ti s ním někdo bude nějak zásadně pomáhat (byť nápady a poznámky pronesené jen tak mimochodem jsou i v téhle fázi dost nápomocné.)
2) děláš ho pro více skupin, které chceš svým světem zaujmout. Pak chtě nechtě musíš dát na Aljenovo a další rady, vyháze ze svého světa 80% doposud nacpaných věcí, vytvořit základní koncept (tedy to zda chceš jedno město nebo více měst, do jakého Času a Místa svůj svět umístíš a jak/zda vůbec navážeš na reálnou historii) a k němu přidávat další prvky, které budou do konceptu pasovat.

Zatím to tipuju na variantu 1), se kterou sem přišli téměř všichni tvůrci světů. Taky bych tě měl upozornit, že jakkoliv může NOS obsahovat zajímavé prvky, jeho tvorba skončila na tom, že šlo o svět tvořený mnoha lidmi pro mnoho lidí, z nichž každý měl trochu jinou představu.

A ještě detail - "brainstorming" je cool slovo, nicméně se za ním skrývá postup, při kterém skupina lidí nadhazuje nápady, které se zapisují, nikdo nekritizuje ani nevyřazuje. Až když nikoho další přínosné myšlenky nenapadají, tak se z napaného vybírá nějaká nosná množina témat a jednostlivé návrhy se posuzují a buď zapracují, nebo vyhodí. To co děláš třeba v tématu "anomálie" není brainstorming ani náhodou. A to že odmítáš kritiku a jen chceš aby ti ostatní vylepšili (podle nich nefungující) splácaninu taky není moc dobrý způsob veřejně prezentované tvorby.

Re: [Dizkuze a Tvorba] Subtech

Napsal: 26. 5. 2013, 18:21
od Jarxes
Jerson píše: Vřele nedoporučuju svou tvorbu jakkoliv poměřovat s Pánem Prstenů a jeho světem. Nazgúlové jsou dost zásadní pro celý příběh. Naproti tomu tvoje anomálie nemůžou být jen "color", když mají vliv na téměř všechny aspekty tvého světa. Takže než začneš rozepisovat město levitující ve vzduchu díky gravitační anomálii, měl by sis odpovědět na Jersonovu otázku tvorby města: "Jak tam sakra dostanou vodu pro tolik lidí?"
Obchod s vodou je normální ve většině Afriky a dost velkým kusu Asie... V Metropolis s vodou rozhodně dominuje Přehrada, v Metru jsou většinou napojený na kanalizace (s vlastními, podomácku vytvořenými čističkami) a vodovodní řády. Taky praktika plachet (igelitový / plastový nebo i látkový plachty natáhnutý tak aby po nich sklouzala voda do odtoků, a odtoky přímo do nádrží) je známá a na mnoha místech používaná (i v Oblacích)...
Jerson píše:
Ad Entita a spol: Možná je to přeplácaný, ale rád bych to zachoval, můžete mi nabídnout nějaký kompromis?
Svět postavený na kompromisech je od začátku svět postavený na mizerných základech. Navíc téměř nikdo z nás nebude Metropolis hrát, takže by sis měl zodpovědět na zásadní otázku - pro koho ten svět děláš? V zásadě jsou dvě možnosti -
1) buď ho děláš pro sebe a svou skupinu a tady chceš najít nápady, dostat zpětnou vazbu a taky se pochlubit. Pak neřeš že se jiným lidem tvůj svět nelíbí a testuj ho na své skupině, nicméně nečekej, že ti s ním někdo bude nějak zásadně pomáhat (byť nápady a poznámky pronesené jen tak mimochodem jsou i v téhle fázi dost nápomocné.)
2) děláš ho pro více skupin, které chceš svým světem zaujmout. Pak chtě nechtě musíš dát na Aljenovo a další rady, vyháze ze svého světa 80% doposud nacpaných věcí, vytvořit základní koncept (tedy to zda chceš jedno město nebo více měst, do jakého Času a Místa svůj svět umístíš a jak/zda vůbec navážeš na reálnou historii) a k němu přidávat další prvky, které budou do konceptu pasovat.

Zatím to tipuju na variantu 1), se kterou sem přišli téměř všichni tvůrci světů. Taky bych tě měl upozornit, že jakkoliv může NOS obsahovat zajímavé prvky, jeho tvorba skončila na tom, že šlo o svět tvořený mnoha lidmi pro mnoho lidí, z nichž každý měl trochu jinou představu.
Rozhoduji se pro druhou variantu. Nevim jestli je toho opravdu potřeba vyházet 80% protože to po čem voláte s tím není v rozporu.
Jerson píše: A ještě detail - "brainstorming" je cool slovo, nicméně se za ním skrývá postup, při kterém skupina lidí nadhazuje nápady, které se zapisují, nikdo nekritizuje ani nevyřazuje. Až když nikoho další přínosné myšlenky nenapadají, tak se z napaného vybírá nějaká nosná množina témat a jednostlivé návrhy se posuzují a buď zapracují, nebo vyhodí. To co děláš třeba v tématu "anomálie" není brainstorming ani náhodou. A to že odmítáš kritiku a jen chceš aby ti ostatní vylepšili (podle nich nefungující) splácaninu taky není moc dobrý způsob veřejně prezentované tvorby.
Je tam psáno Brainstorm a Tvorba.... Dal jsem tam pouze výpis anomálii které byli vytvořené v rámci NOSu, ještě tam dodám nějaké své anomálie a rád bych kdyby každý přihodil nějaký nápad... Rozhodně nebylo účelem vyhnout se kritice.

Re: [Dizkuze a Tvorba] Subtech

Napsal: 26. 5. 2013, 18:27
od Jarxes
PardGalen píše:
Jakub88 píše:Ad Entita a spol: Možná je to přeplácaný, ale rád bych to zachoval, můžete mi nabídnout nějaký kompromis?
Vybrat jednu, dvě, tři konkrétní, které budou mít uplatnění, generovat nějaké ty zápletky, komplikace a budovat atmosféru?
Mít seznam dlouhý jako moje ruka je hezké, ale těžko využiješ vše a když ano bude to vypadat divně. Nebo k čemu ho potřebuješ?
Podobně jako máš v Příručkách bestiář (a v něm netvory, zrůdy atp.), budou v Metropolis k nalezení anomálie (pokud jich bude moc, poputují tam jen některé a ostatní si počkaj na rozšíření).
Pár dominantních, který se budou přímo dotýkat světa a děje bude taky... (Jako třeba ta v Oblacích, ale určitě nejen ona)

Re: [Dizkuze a Tvorba] Subtech

Napsal: 26. 5. 2013, 18:29
od Jarxes
To, co sem dávám jsou jen střípky a výběr z NOSu... Doma mám už přes 30 stránek textu (na papíru), ale já a Word nejsme kamarádi a na fórum stíhám dávat fakt jen ty střípky :(

Re: [Dizkuze a Tvorba] Subtech

Napsal: 26. 5. 2013, 18:46
od OnGe
Jakub88 píše:To, co sem dávám jsou jen střípky a výběr z NOSu... Doma mám už přes 30 stránek textu (na papíru), ale já a Word nejsme kamarádi a na fórum stíhám dávat fakt jen ty střípky :(
Výběr z nosu je opravdu pekelný dvojsmysl :lol: Tak to piš s pomocí jiného softwaru, na práci s textem toho bylo naprogramováno velmi mnoho a stačí si vybrat. Nepiš střípky, ale něco, co bude mít hlavu a patu. Dokonce to ani nemusí mít 30 stránek. Ideálně by to mělo mít dokonce stránek co nejméně.

Jakub88 píše:Rozhoduji se pro druhou variantu. Nevim jestli je toho opravdu potřeba vyházet 80% protože to po čem voláte s tím není v rozporu.
Teoreticky ne, ale prakticky není úplně sranda smysluplně sladit pár věcí a čím víc věcí máš, tím hůř se to dává dohromady. Hlavní ale je nesnažit se dát tam všechno, aby bylo z čeho vybírat, ale spíš jen to, co tam být musí, aby každá volba byla správná.

Ruku na srdce, jak hře prosbějí anomálie, které se každá projevuje jinak a každá může zabít jen se k ní člověk přiblíží?
Jakub88 píše:Podobně jako máš v Příručkách bestiář (a v něm netvory, zrůdy atp.), budou v Metropolis k nalezení anomálie (pokud jich bude moc, poputují tam jen některé a ostatní si počkaj na rozšíření).
Obrázek

Re: [Dizkuze a Tvorba] Subtech

Napsal: 26. 5. 2013, 20:34
od Jarxes
onge píše: Ruku na srdce, jak hře prosbějí anomálie, které se každá projevuje jinak a každá může zabít jen se k ní člověk přiblíží?
A to si sebral kde? $D
Anomálie jsou různorodý, jako stromy, nebo lidi... Některý jsou smrtící, hodně jich je nebezpečnejch a nepříjemnejch, ale rozhodně nejsou vždy smrtící nebo vždy špatný...
Anomálie budou ve světě hrát svou, celkem významnou roli. A Jerson má pravdu v tom, že to neni jen Color, kdybych anomálie vynechal, musel bych asi dělat zas od piky :D (ne úplně, ale podstatná část feelingu a světa by byla v prde-háji $D ).

Ve hře se určitě objeví, co se týče práce poutníků... Lámání anomálií pro Psioniky, poutání anomálií pro Subtech (velice výdělečná činnost, ale taky velice nebezpečná a mnohdy smrtelná, hlavně pro neznalé), navazování kontaktu se "záhrobím" pro postavy s talentem Stín (Theurgie...).

Re: [Dizkuze a Tvorba] Subtech

Napsal: 26. 5. 2013, 21:08
od Aljen
preco by som mal hrat putnika?
skodakym si nepriviedol do settingu anomalie a spawnovaciu Entitu tak to bolo celkom zaujimave
ech asi to necham tak
a ako hovori Jerson, ak to robis sam pre seba a svoju skupiny tak ignoruj iny nazor.

anomalie a specialne wtf Oblaky ma zaujimaju minimalne
na druhej strane ak by som sa na Metropolis pozeral ako poriadny pulp kde zdravy rozum moc platit nemusi a je to hlavne overthetop fun a ide len o to ako v kazdej epizode nahadzat cool a pseudocool elementy hnojnymi vidlami na hromadu
tak by sa tam mozno dalo este daco vytazit

asi nema zmysel aby som nieco komentoval ked sa to tak mina mojim preferenciam a viziam postapo.

Re: [Dizkuze a Tvorba] Subtech

Napsal: 26. 5. 2013, 21:16
od Jarxes
Aljen píše:preco by som mal hrat putnika?
skodakym si nepriviedol do settingu anomalie a spawnovaciu Entitu tak to bolo celkom zaujimave
ech asi to necham tak
a ako hovori Jerson, ak to robis sam pre seba a svoju skupiny tak ignoruj iny nazor.

anomalie a specialne wtf Oblaky ma zaujimaju minimalne
na druhej strane ak by som sa na Metropolis pozeral ako poriadny pulp kde zdravy rozum moc platit nemusi a je to hlavne overthetop fun a ide len o to ako v kazdej epizode nahadzat cool a pseudocool elementy hnojnymi vidlami na hromadu
tak by sa tam mozno dalo este daco vytazit

asi nema zmysel aby som nieco komentoval ked sa to tak mina mojim preferenciam a viziam postapo.
To je divný, dyť Oblaka a Entitu sem v tom měl už na začátku...

Skus mi popsat tvoje Postapo preference, zajímaly by mě...
Ono to, že jsou tam Oblaka, a Subtech, neznamená, že to bude ve stylu "Neporazitelných" (taková ta hra, kde hrdinové kosej hordy nepřátel kolem, všichni se zdaj nesmrtelný a super-megahustý)... Možná to teď dělá takovej dojem, ale fantasy prvky co tam sou, budou spíš takový špinavý fantasy prvky ala Slapkowski $D (a nechytejte mě teď za slovo, je to jen nejbližší příklad).

Re: [Dizkuze a Tvorba] Subtech

Napsal: 26. 5. 2013, 21:36
od Jerson
Jakub88 píše:Obchod s vodou je normální ve většině Afriky a dost velkým kusu Asie... V Metropolis s vodou rozhodně dominuje Přehrada, v Metru jsou většinou napojený na kanalizace (s vlastními, podomácku vytvořenými čističkami) a vodovodní řády. Taky praktika plachet (igelitový / plastový nebo i látkový plachty natáhnutý tak aby po nich sklouzala voda do odtoků, a odtoky přímo do nádrží) je známá a na mnoha místech používaná (i v Oblacích)...
Hm, a jak že prší ve městě, které díky antigravitaci levituje? Nejde o bochod, jde o vodovody a jiné věci. Velké město potřebuje hodně vody, i kdyby to byla špinavá řeka.

Re: [Dizkuze a Tvorba] Subtech

Napsal: 26. 5. 2013, 21:53
od Jarxes
Jerson píše:
Jakub88 píše:Obchod s vodou je normální ve většině Afriky a dost velkým kusu Asie... V Metropolis s vodou rozhodně dominuje Přehrada, v Metru jsou většinou napojený na kanalizace (s vlastními, podomácku vytvořenými čističkami) a vodovodní řády. Taky praktika plachet (igelitový / plastový nebo i látkový plachty natáhnutý tak aby po nich sklouzala voda do odtoků, a odtoky přímo do nádrží) je známá a na mnoha místech používaná (i v Oblacích)...
Hm, a jak že prší ve městě, které díky antigravitaci levituje? Nejde o bochod, jde o vodovody a jiné věci. Velké město potřebuje hodně vody, i kdyby to byla špinavá řeka.
Antigravitace a gravitační anomálie není úplně to samý... Ty ostrovy levitují, ale to neznamená, že tam levitují i lidi, nebo voda...

Re: [Dizkuze a Tvorba] Subtech

Napsal: 27. 5. 2013, 08:13
od Cor
Hmm. Proč si hrát na anomálie, když to vlastně není anomálie a nedá se na to aplikovat logika ani vědecký postup...říkám, vykašli se na to a přiznej to - je to magie. (a "nelogická anomálie" tomu bude říkat jen těch pár lidí, co se zoufale drží vědeckého logického myšlení z minulosti a jaksi se s tím nedokážou srovnat)
Se můžeš inspirovat esoterickými předpověďmi o "Věku vodnáře", duchovním vzestupu lidstva, nadcházejícím čase senzibilů...jinými slovy "návrat opravdové magie". Google it, take it, rape it, use it.