[Tvorba] Svět

Diskuse k Metropolis, hernímu prostředí postapo města.
Uživatelský avatar
Jarxes
Příspěvky: 425
Registrován: 28. 3. 2010, 16:50
Bydliště: Praha 10 Křeslice
Kontaktovat uživatele:

[Tvorba] Svět

Příspěvek od Jarxes »

Svět je soubor informací o nejvlivnějších frakcích, známých kultech a organizacích, nejznámějších lokacích, osadách a stanicích metra.

OSADY - nástřel osad do hry

Oblaka, Jáma
Kusy zeminy i budov drží ve vzduchu neviditelná síla a haldy lan a prken je spojují a tvoří spolu s budovami stlučenými z prken, plechů a kusů bůhví čeho možného impozantní výjev, kdo neuvidí, neuvěří... Celé město jen tak stojí ve vzduchu nad hlubokou propastí, která vypadá jako kdyby jí vyhloubil obří důlní vrták. Gravitační anomálie chrlí spousty energie díky které město funguje a prosperuje. Zdejší výrobky nejsou rozhodně nic extra moderního, ale je to nejvýznamnější místo co se týče všeho kolem Subtechniky, kromě toho tu také bují výroba zbraní (postapokaliptického typu) a masová výroba munice která může uživateli posloužit stejně dobře jako ho dostat do hrobu. Oblaka jsou nejdůležitější obchodní tepnou v tom co zbylo z města a nejznámějším obchodním centrem vůbec. Navíc je to jediný Oblačný přístav vůbec, oblačné lodě jsou taky zdejším výmyslem, najdete tu jediné loděnice a pokud jste někdy chtěli svést tak tu máte největší šanci, ale moc bych to nezkoušel (mnoho plavců obchoduje i s otroky, někteří neváhají pracovat i pro Kult - Kanibaly).

Jedním z tajemstvých prosperity Oblak je to co vězí hluboko pod nimi... Totiž její sestřička Jáma (přesněji řečeno její kolonie), na dně propasti se nachází pozemní část osady a malý přístavek v podobě věží stlučených z velkých železných sloupů svařených k sobě a malého náměstí které slouží jako překladiště... Pozemní část je ohrazená zdmi ze stejných sloupů (Propast prostupuje dřívější podzemní částí Metropolis). V podzemní části Jámy se nachází rozsáhlý rudný trh a desítky východů do "šachet", to čemu říkají zdejší obyvatelé důl je ve skutečnosti zdevastovaná část podzemního města, není tu o kov vůbec nouze ale člověk musí dávat dobrý pozor aby se na něj něco nezřítilo, nebo ho něco nesežralo... Okolí jámy se jen hemží mutanty a docela často těžaře něco sežere i když se posádka jámy pravidelně vydává na čistky oblastí těžby.


Svobodné Přístavy
Přístavy jsou neutrální organizace která trochu připomíná Švýcarsko. Nikdo si je nechce rozhněvat, a není divu neboť jsou to právě Přístavy kdo se strará o stálý přísun čerstvých duší do Metropolis a nikdo nechce přijít o tepnu která znamená život, kromě toho Přístavy také ovládají (ať už přímo či nepřímo) značnou část zemědělských oblastí na pobřeží ostrova a jsou tedy podstatnou součástí v zásobování jídlem na ostrově. Dalším důležitým faktorem přístavů je, že právě zde se vyučuje valná většina utečenců oborům nezbytným pro chod osad (technici, hospodáři, lesníci, lékaři, chemici - v chemii se uží i vodohospodářství, těžební inženýři,etc.). Samotné přístavy jsou nejpravděpodobněji zbytky předměstí Metropolis ke kterým byly přistavěny nejrůznější mola z dřeva železa i betonu, všechny přístavy jsou obehnány zdmi z betonu (původně byly dřevěné ale díky nabitým prostředkům se je povedlo postupně přestavět). Uvnitř přístavů se nachází poměrně dost nových budov které se snaží napodobit předkatastrofní styl (ač marně, jsou to asi nejkvalitnější budovy, a oproti stavbám po ostrově jsou o dost napřed, i když výraznou část v konstrukci stále hraje plech, úloha dřeva je už minimální a materiály jako beton a železo / ocel znovu hrají podstatnou roli ve stavbě což je pokrok) a nástaveb na starých budovách.

Most
Uprostřed pustin, se nad řekou tyčí most jenž je stále plný lidí, je nabitý domy pobitými z dřeva a plechu a také stanů z většinou vybledlých a špinavých látek které připomínají prostěradla. Most je chráněn čtyřmi dřevěnými věžemi které navazují na tunely metra. Do osady existují tři přístupové cesty,první je z metra která vede skrze bezpečnostní kordon (něco jako předsunutá hlídka) a zrezivělé železné brány které v případě nebezpečí odříznou osadu od světa. Druhá je přes hlídku u koryta řeky pod mostem kam se ze shora spouští dřevěný výtah pochybné konstrukce. Třetí vede stezkou po strmých skalách k severovýchodní věži a boční bráně. Stezka se klikatí po skaliskách obklopujících koryto řeky, po stranách řeky se táhnou malé pásy půdy tvořící jakousi přirozenou cestu, břehy řeky i stezka jsou pod neustálým dozorem z posádek všech čtyř věží, z níž každá má v posádce jednoho odstřelovače a kulomet. Most je vlastně jeden velký trh, proudí sem obchodníci ze všech koutů ostrova i odpadlíci a poutníci shánějící výbavu, osada je pod kontrolou Cechu, organizace která vznikla z dělníků přeživších v továrně na zbraně, Cech jako jediný na ostrově dokáže vyrábět moderní zbraně a střelivo což mu přináší značnou prosperitu.

Dakara
Na severovýchodě, za dlouhými nukleárními dunami existuje útočiště, kam prchají všichni vyvrženci, psanci a ztroskotanci, v naději či zoufalství tam hledají normální život který jim byl odepřen a část z nich, která přežila cestu pouští útočiště našla. Dakara je v základu pozůstatek předměstí, tak jako třeba přístavy, podle popisů těch kteří tvrdí že tam byly je však výrazně pozměněno, všude ve vzduchu spojují budovy lanové mosty které zdola vypadají jako pavoučí síť, jak jdou jeden nad druhým ve výši mnohapatrových budov. Lidé bydlí vysoko kvůli písečným bouřím které víří všude kolem sebe smrt a dnes i kvůli svým plavidlům a profesi. Dakara nemá zeď neboť jí nebylo z čeho postavit, dřeva není nazbyt, získává se vykopáváním zvláštních kořenů rostoucích v dunách, často poměrně hluboko. Dakara přežívala jen díky dodávkám plavců, a když jim došli věci jimiž mohli platit za jídlo nezbylo Dakarským než nabídnout své lidi, když pak některý z obchodníků nechtěl s otroctvím nic mít, hladový dav ho i s posádkou napadl a ukořistil jak zásoby tak plavidlo. Z Dakarských se po tom začali rýsovat korzáři a otrokáři jimiž jsou dnes, teď už však nenabízí své lidi ale zajatce z plavidel a osad které napadli.

Předpeklí

Tuny satanistů putují do tohoto místa pomoci s výkopem ohromné jámy... "Vpustíme je a oni očistí tento svět jednou pro vždy...", křičí fanaticky běsnící duchovní. Okolo výkopu je natěsnáno mnoho látkových stanů, a mezi nimi se úzkými uličkami potloukají nejrůznější ale vždy prapodivní a odpudiví lidé, mnohdy zmutovaní či úplně zmagoření (nejen vírou). Je to jen pár dní co se tu jeden člověk upálil za živa a ještě předtím kázal že oheň je jediná cesta k očištění, skrze oheň nás prý přijme Lucifer, nositel světla a naděje... Pravděpodobně nebyl zdaleka poslední.

Předpeklí je jedna z nemnoha velkých osad v Podzemním městě a byla zřízena v bývalém skladním prostoru. Krom satanistů se sem stahují různé prapodivné existence, například řezníkovy bych moc nevěřil že jde o hovězí guláš ať už v té omáčce plave cokoliv... Často se tu konají masové sebevraždy nejrůznějšího charakteru, vedoucí podle výkladu některých duchovních k pravému vykoupení, očištění temnotou a bůh ví čemu ještě. Satanisté mají mnoho kast, dělí je různé úhly pohledu, spory a dochází tak i ke konfliktům. Jedni věří že jejich smrt je vykoupí, ale jen pod vedením průvodce který jim pomůže nesejít z cesty k posmrtnému žití. Druzí věří že jen cizí krev může vykoupit jejich život, obětovávají proto zvířata i lidi a přímo vyhlíží boj a zabíjení. Třetí hloubí svůj výkop a stále věří že narazí na peklo, z něho se vyhrnou Satanovy vojska, očistí tento svět a odmění se věrným... Čtvrtí jsou ovlivnění kanibaly kteří tu vykupují mrtvé (ať už vysílené kopače, sebevrahy nebo šarvátkáře), věří že očištění duše jim nabízí pohlcení duše cizí, a to samozřejmě skrze jeho tělo, těžko říct jestli to vzniklo jako výmluva kanibalů nebo ne, každopádně někteří tomu opravdu věří.
Satanisté se nezdráhají zabíjet z jakéhokoliv důvodu, i když výbava, zbraně a jídlo patří k těm nejpodstatnějším. V zásadě Osady vycházejí jen s Kanibaly a Pašeráky, přehlížejí žoldáky,odpadlíky i stalkery ale jakékoliv s setkání se Satanisty může dopadnout dost špatně a je radno si stále hlídat okolí.
Naposledy upravil(a) Jarxes dne 25. 5. 2013, 17:23, celkem upraveno 2 x.
Kdysi jsem měl nick: Jakub88
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!
Uživatelský avatar
Jarxes
Příspěvky: 425
Registrován: 28. 3. 2010, 16:50
Bydliště: Praha 10 Křeslice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Tvorba] Svět

Příspěvek od Jarxes »

Lokace z NOSu od Cyphera

Mortis

Počet obyvatel: odhadem 250 až 500

Mortis kdysi býval velmi mocným městem. Zahalen v temnotě kvůli stabilní anomálii, která zčásti pohlcuje světlo, ovládal pomocí teroru několik okolních měst a dolů. Hlavní příčinou této moci byl obrovský pokrok v oblasti Technologie, která byla místní vládou hojně využívána a podporována.

Obyvatelé měli kromě různých mutací i jednu mutaci společnou – oči zářící podivným vnitřním světlem, s jejichž pomocí dokázali vidět jasně i v nejhlubší noci.

Mortisianští vojáci byli experti na boj zblízka. Vůbec nepoužívali střelné zbraně, zato ve velké míře využívali Technologii. S ní dokázali neuvěřitelné věci. Kolují historky, jak se kulky zastavovaly jen pár centimetrů od nich a neškodně spadly na zem. Někteří prý dokázali létat. Jiní se zase pohybovali tak rychle, že jste viděli jen rozmazanou čmouhu. Těžko říct, co z toho byla pravda a co jsou pouze výmysly. Jisté je však to, že vzbuzovali hrůzu a děs všude, kde se objevili. Jejich nečekané útoky pod rouškou tmy jim vysloužily pověst neporazitelných přízraků a města kapitulovala po prvním dnu boje.

Jenže jejich nadvláda netrvala dlouho. Na Mortis udeřil mor. Jejich lékaři proti němu byli bezmocní. Už po prvním týdnu byly ulice plné těl a po celém městě se rozléhal puch spáleného masa. Ostatní města viděla svou příležitost a rychle se zbavila svých okupantů. Z Mortisu začali lidé v panice utíkat a hledat útočiště v okolních městech, ale všichni byli nemilosrdně postříleni jen, co se k nim dostali na dohled. Mortisianská armáda měla co dělat, aby udržela pořádek ve vlastních ulicích a sbírala těla. Zoufalá vláda se obrátila se na své vědce, zda není možnost využít proti moru Technologii. A oni nevěděli. Po tři dny byli všichni zavření v hlavní laboratoři. Po tři dny, kdy populace Mortisu klesla na pouhou čtvrtinu. Pak konečně vyšli ven a tvrdili, že mají nejenom lék, ale i klíč k nesmrtelnosti. Vláda obklopená ze všech stran smrtí rozkázala okamžitou léčbu. Jenže to, co považovali za lék, se jim stalo prokletím. Nakaženo bylo čím dál více lidí. Každý z nich měl tělo pokryté puchýři, zvracel krev a zmítal se v bolestech, ale ani jeden z nich nezemřel. Mor pohltil celou populaci, přesto nebylo žádné úmrtí. Nemohli zemřít kvůli „léku“, který jejich těla udržoval při životě. Brzy se všichni zbláznili. Z jejich myslí se vytratilo vše kromě těch nejzákladnějších pudů.

A tak se Mortis stal městem duchů, kde se temnotou neustále rozléhají nervydrásající skřeky jeho šílených nesmrtelných obyvatel. Okolní města považují Mortis za prokleté místo. Mnozí tvrdí, že pykají za své hříchy a hamižnost. Kulty jsou přesvědčené, že to způsobil právě jejich bůh. Ale nikdo neví, jak to bylo doopravdy. Nikdo kromě hrstky na poslední chvíli uprchlých Mortisianů, kterým v žilách koluje prokletí, které mohou jiní považovat za dar.

Hnízdo

Počet obyvatel: není známo

Hnízdo je mohutná osamocená hora čnící z Pustiny, která svým vzhledem připomíná gigantické načervenalé termitiště. Je protkána tisícem chodeb, které vedou pod zem a ústí někdy i kilometry od Hnízda.

Všechny z lidských obyvatel hnízda tvoří mutanti, vázaní na mnohé zmutované druhy jako jsou např. pseudopsi. Jejich technologická úroveň je na době kamenné, přesto používají ukořistěné střelné zbraně, kterých ale nemají moc. Často odsud vyráží na bleskové výpady při nedostatku potravy či munice. Jejich hlavní silou jsou přitom hordy pozemních válečníků Hnízda.

Znepokojivé jsou hlavně zprávy, že se už několikrát pokusili o vybudování dalších Hnízd. Belligarská armáda, která s nimi vede urputný boj, zatím všechny jejich pokusy zmařila.

Belligar

Počet obyvatel: cca 6000

Belligar je vyspělé město ležící ve stabilitě. Je obehnáno masivními kamennými hradbami, které se ježí kulomety a protileteckými děly. Uvnitř jsou poloautomatizované továrny chrlící mraky štiplavého kouře. Kolem hradeb se rozléhají pole, kde pracují otroci.

Město má dlouhou vojenskou tradici. Vládne mu Vůdce, jenž je demokraticky a přímo volen Občany z řad Sněmu. Občanem se měšťan může stát pouze tak, že vstoupí do armády na minimálně dva roky. Do sněmu se Občan může dostat až po dalších pěti letech služby, přičemž pak získá zákonodárnou moc. Na schválení nového zákonu je potřeba nadpoloviční většina Sněmu. Vůdce může zákon jednou vetovat, čímž se vrátí zpět do Sněmu a je potřeba získat pro něj dvě třetiny hlasů. Moc soudní je formálně separována a nezávislá, ale v praxi zkorumpovaná a ovládaná významnými lidmi.

Mutanti ve městě nejsou tolerováni. Je dávám velký důraz na čistotu lidské rasy a pro Belligarské mutanti už nejsou lidmi. Buď je zabijí, nebo pošlou do Díry, největší věznici v Pustině, která je pod jejich správou.

Technologie je ve městě zakázaná a porušení se trestá smrtí. Přesto v Belligarské armádě vznikla tajná frakce, která se snaží Technologii získat, ovládnout a použít proti Hnízdu.

Belligarská armáda je vysoce disciplinovaná a schopná. Její velení je svěřeno do rukou Vůdce, kterému pomáhá několik generálů. V arsenálu mají pušky, kulomety, minomety, děla a i dvě vzducholodě s několika dvojplošníky. Velký důraz je dáván na ochranu před Pustinou. Vojáci postiženi mutací tvoří oddíly smrti, které jsou posílány na sebevražedné mise, aby dostali šanci zemřít hrdinskou smrtí a pověst jejich rodiny nebyla pošpiněna.

Momentálně vedou válku s Hnízdem, které už několikrát zaútočilo na pole a agrární městečka okolo Belligaru. Zatím ani jedna strana nemá navrch. Belligarská armáda ale alespoň zabránila vytvoření několika dalších Hnízd.

Thunderon

Počet obyvatel: cca 2 000

Město je pohlceno v neustávající bouři, jejíž příčinou je patrně stabilní anomálie. Už po celé generace se sluneční svit neprodral skrze temné mraky a silný déšť s klikatými blesky jsou zde na denním pořádku. Díky tomu je Thunderon protkán odvodňovacími kanály a každou střechu domů ve viktoriánském slohu zdobí kovové konstrukce svádějící energii blesků do několika Ústředen, kde je uchovávána a později využívána.

Thunderon je městem vědy, techniky a pokroku. Vědcům se podařilo využít energetického potenciálu, jež jim poskytuje stabilní anomálie. Odvodňovací kanály se slévají do řeky jménem Andera, která dále teče Koridorem do Voragu. Elektrické Ústředny sbírají a uchovávají obrovské dávky energie z nebes. Většina města je elektrifikována a v hlavních ulicích dokonce nepřetržitě svítí elektrické lampy. Dešťová voda je dále shromažďována v nádržích, kterými jsou vybaveny všechny lepší domy a po nedokonalé filtraci spotřebovávána na každodenní potřeby.

Všudypřítomná vlhkost je ale rájem pro plísně a infekce a absence přirozeného slunečního světla a čerstvých potravin podlamuje zdraví téměř všem obyvatelům. Lékařství je zde sice na velice slušné úrovni, ale i tak nedokáže zvládnout přívaly pacientů. Vědci se snaží najít způsoby, jak posílit lidské tělo a jejich zraky se momentálně upírají na nedávno objevenou Technologii. Experimenty ale zatím nebyly moc úspěšné a docílilo se jen většího počtu mutací u obyvatelstva.

Mutanti mají ve městě čím dál větší zastoupení a oficiálně nejsou nijak diskriminováni nebo postihováni. Postoj normálních lidí k nim je dost individuální, od pohrdání přes odpor po soucit. Dost lidí se ve skutečnosti mutace a mutantů bojí a pomalu se začíná sjednocovat skupina, která je proti používání Technologie.

Ve městě jsou tři velké tovární komplexy, jež k výrobě využívají parní stroje a v omezeném rozsahu i elektřinu. V první se zpracovávají železné rudy, ve druhé se vyrábí předměty každodenní potřeby a zbraně vysoké kvality. Třetí továrna je textilní. Podnikatelé řídící tyto komplexy tvoří Radu tří, jež vládne Thunderonu.

Co se potravin týče, tak je město závislé na zásobování zvenčí. Rada tří se snaží tuto závislost co nejvíce omezit, takže podporuje experimenty se skleníky a Solarionem, jehož záře jak se zdá dokáže plodinám vynahradit slunce.

Většina obyvatel jsou dělníci pracující v továrních komplexech za nepříliš dobrých podmínek. Potravin je málo a pracovní doba činí 14 hodin denně, přičemž výjimkou nejsou ani malé děti. Rada tří slibuje, že tento stav už nebude trvat dlouho, neboť pokroky v oblasti Technologie jsou obrovské a zanedlouho budou potravinově nezávislí díky skleníkům. Rada také neustále připomíná, že právě díky nim jsou prosperujícím městem, jež se rozvíjí neuvěřitelným tempem.

Thunderon žije z obchodu. Jelikož je těžké dopravovat zboží skrze ten liják a bahno z okraje anomálie až do srdce města, tak byla vybudována železnice, která prochází několika Koridory až k satelitním městečkům a dolům okolo Thunderonu.

Thunderonská armáda je malá, ale nikoliv slabá. Jsou do ní vybíráni jen ti nejlepší Thunderonští a potají rekrutuje i z ostatních měst. Má ve svých službách nastálo dokonce i několik Poutníků, kterým ale ve skutečnosti moc nedůvěřuje a snaží se od nich hlavně pochytit triky jak přežít v Pustině. Thunderonské týmy operují samostatně a jednotlivci v nich mají každý svojí specializaci. Dostávají pouze prvotřídní vybavení a v poslední době dostávají i výcvik v používání Technologie. Bohužel jich není moc a tak nedokáží zabránit nepřátelskému útoku v plném měřítku, ani nezvládnou dobýt větší město. Proto Thunderon pořád nedokáže být nezávislý a potřebuje „spojence“, který si ale uvědomuje svojí vojenskou převahu, čemuž odpovídají i podmínky spojenectví. To se Radě tří ani trochu nelíbí a tak všemi prostředky pracují na posílení svého města. Momentálně Thunderonské týmy sbírají zkušenosti po boku spojeneckých armád a fungují jako výborní zvědové a předsunuté jednotky.

Díra

Počet obyvatel: cca 4000

Dírou je nazýván obrovský kráter v zemi, v jehož středu je do nebe se tyčící sloup z roztaveného kovu. Studie zatím prokázaly jen to, že se nejedná o žádny dosud známý materiál. Veškeré pokusy o získání vzorku skončily neúspěchem, sloup se nepodařilo ani škrábnout. V samotném kráteru vyrostla největší věznice v Pustině. Trestanci se zde používají na práci v dolech, jelikož je Díra velmi bohatá na železné rudy a Solarion, látku tvořící krystaly, které září zeleným světlem a vydávají mírné teplo.

Domy v Díře jsou buď postavené z vytěženého kamene po celém obvodu kráteru, nebo rovnou vykutány v jeho stěnách. V prostřední části kráteru se nachází rozsáhlé továrny zpracovávající právě vytěženou rudu. Přes celý kráter se táhnou pásy provazových mostů a stanovišť s ozbrojenými strážemi. Cestou ven jsou pouze tři velké, masivní výtahy, které tvoří rovnostranný trojúhelník.

Díře vládne despotický Plukovník, který je loajální k Belligaru. Formálně jsou všichni bachaři příslušníci Belligarské armády.

Režim je zde tvrdý. Někteří trestanci jsou v dolech několik let, aniž by viděli slunce. Stroje v továrnách se zastavují jen kvůli poruchám. Jídlo za moc nestojí, většinou ho tvoří uvařená voda s pár kousky něčeho poživatelného. Maso je pro trestance vzácností a krysy, které žijí v dolech zde mají cenu zlata. Nikdo se odsud ještě nedostal.
Kdysi jsem měl nick: Jakub88
Stále tvořím:
- Mythos, Slovanský Fantasy Svět
- Fantasy Univerzum Mezisféry, inspirovaný Planescapem a WFRP
- Transcendenci, Pokračovatele Mezisfér překlenující do Sci-fi, stále silně ovlivněné Planescapem (a Sagou, SW, a dost umírající Coorabií)
- Metropolis, Postapo Setting, zakončující éru Mezisfér pádem do prachu a popelu hvězdných civilizací
Vyvíjím: Modus & Dice Modulární Univerzální Systém pro hraní RPG
Založil jsme a Spravuji: komunitu Hry na Hrdiny Fb & Web
Jsem Freeform hráč, s tabulkama na mě nechoďte!
Zamčeno

Zpět na „Metropolis“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti